Telefon Pintar BlackBerry Z10 STL100-2

Telefon Pintar BlackBerry Z10 STL100-2

Kedudukan pertama dalam penilaian:

SMARTPHON INEXPENSIVE TERBAIK – KURANG DARIPADA 5 INCH SCREEN

Pergi ke penilaian

Spesifikasi Telefon Pintar BlackBerry Z10 STL100-2

Ciri umum

Jenis telefon pintar
Versi OS BlackBerry OS
Jenis cengkerang klasik
Kawal butang skrin
Bilangan kad SIM 1
Berat 137 g
Dimensi (WxHxT) 65.6x130x9 mm

Skrin

Jenis skrin TFT warna, sentuh
Jenis skrin sentuh multitouch, kapasitif
Diagonal 4.2 dalam.
Saiz gambar 1280×768
Piksel Per Inci (PPI) 355
Nisbah aspek 5: 3
Putaran skrin automatik terdapat

Panggilan

Petunjuk cahaya mengenai peristiwa terdapat

Keupayaan multimedia

Kamera belakang 8 megapiksel
Kilat foto belakang
Fungsi kamera belakang autofokus
Rakaman video terdapat
Maks. resolusi video 1920×1080
Maks. kadar bingkai video 30 bingkai / saat
Kamera depan ya, 2 juta piksel.
Audio MP3, AAC, WMA
Soket fon kepala 3.5 mm
Keluaran video HDMI

Komunikasi

Piawai GSM 900/1800/1900, 3G, 4G LTE
Sokongan untuk kumpulan LTE Model STL100-2: 700, 850,1700, 1900 MHz (Eropah); model STL100-3: 700, 850, 1700, 1900 MHz (Amerika Utara)
Antara muka Wi-Fi, Bluetooth 4.0, USB, NFC
Navigasi satelit GPS
Sistem A-GPS terdapat

Memori dan pemproses

CPU Qualcomm MSM8960, 1500 MHz
Bilangan teras pemproses 2
Pemproses video Adreno 225
Memori terbina dalam 16 GB
Saiz RAM 2 GB
Slot kad memori ya, sehingga 64 GB

Pemakanan

Kapasiti bateri 1800 mAh
Bateri boleh ditanggalkan
Masa bercakap 10 h
Masa siap sedia 720 j
Jenis penyambung pengecasan mikro-USB

Fungsi lain

Telefon pembesar suara (pembesar suara terbina dalam) terdapat
Mod penerbangan terdapat
Sensor pencahayaan, penghampiran, giroskop, kompas
Tanglung terdapat

Maklumat tambahan

Penilaian Roskachestvo 4.068
Tarikh pengumuman 2013-01-31

Ulasan mengenai Telefon Pintar BlackBerry Z10 STL100-2

Plus: Paparan berkualiti tinggi. Walaupun sarungnya plastik, rasanya enak di tangan.
Kekurangan: Kekurangan minat pembangun perisian dalam platform ini, dan akibatnya, keputusasaan. Penutup bateri tidak terpasang rapat pada casing di dekat pembesar suara, pengecasan cukup untuk satu hari jika tidak digunakan secara aktif.
Kekurangan: Tidak ada aduan mengenai telefon untuk perkakasan dan prestasi. Nasib baik, saya membelinya dengan harga 10000r. Walaupun ia masih terlalu banyak bayaran untuknya. Sekiranya anda akan membeli dengan suasana seperti: “Saya bosan dengan IOS dan Android, saya mahukan perubahan dan sesuatu yang baru” – lupa … Dua hari selepas pembelian, anda akan memahami bahawa melakukan kesilapan. Malah telefon pintar yang paling hebat adalah tanpa perisian. Dan pada blackberry10 hampir tidak ada perisian biasa. Saya berpendapat bahawa platform ini menanti nasib yang sama seperti BADA dari Samsung. Tidak ada minat dalam pembangun perisian dan tidak mungkin muncul. Tidak ada pelanggan biasa untuk instagram, tidak ada viber juga … ya, ada banyak perkara! Anda boleh memasang program dari android, tetapi kebanyakannya berfungsi secara bengkok atau sama sekali tidak berfungsi. Secara umum, kekecewaan sepenuhnya. Bagi mereka yang bosan dengan android – letakkan lancer lain dan bagi mereka yang sudah bosan IOS – beli android)))) Singkatnya, saya mengongkong pembelian telefon ini. Saya tidak mengesyorkan membeli. Ramai yang akan mengatakan bahawa mereka membeli blackberry demi peluit palsu … Dan mengapa, mengapa ada begitu banyak sbitr dan kemungkinan di telefon pintar? Demi siulan, mereka dibeli.

Gordienko Vitaly


Kelebihan: Bagi mereka yang memahami telefon dan yang tidak menyiarkan 200 foto di Instagram dengan air mendidih.
Kekurangan: Bateri tidak cukup untuk sehari, tetapi kami tidak tinggal di taiga, yang 500 di sini 500 ke outlet terdekat.
Kekurangan: Telefon berbanding yang lain dalam kategori harga ini, seperti Usain Bolt di Paralympics.

Pengguna telah menyembunyikan datanya


Kelebihan: Penampilan, kemudahan penggunaan, hub, perlindungan data, walaupun pemain tidak buruk, ia berfungsi dengan e-mel. Tahan lama (dari tempat ia tidak terbang), beberapa kali ditutup dengan kopi, jem, hujan, salji – tidak ada apa-apa. Lampu suluh – api. Selepas 2.5 tahun beroperasi, ia bertindak balas dengan cepat. Sekiranya anda tidak menggunakan Internet, ada cukup caj untuk sehari, jika anda menggunakan sedikit, sehingga hingga petang .. Fungsi pendail dan penulis dilakukan oleh kamera yang cukup sesuai, penyemak imbas yang bagus. HDMI. tidak meleleh, tidak membeku dalam keadaan sejuk. Kualiti komunikasi. Suara pembesar suara. Lapisan yang tidak licin. Bekerja dengan dokumen. Tidak perlu proses latar belakang dan muat naik data, multitasking (dalam kerangka program asas).
Kekurangan: Baiklah, yang paling menarik. Jangan bermimpi, telefon bimbit Kate berfungsi dengan separuh dosa, dan tidak apa-apa, Instagram Android tidak berfungsi, ada versi, tetapi, untuk meletakkannya sedikit, ara. Ada teksi? -Tidak. Uber? -Tidak. Pengangkutan Yandex? – dan apa lagi. Viber? – Baiklah, WhatsApp dalam teks biasa dihantar bb ke rumah mandian. Walau bagaimanapun, dengan firmware baru, Snap pada dasarnya berhenti berfungsi, jadi lupakan aplikasi (bukan permainan, tetapi yang diperlukan). Fungsi menggantikan perkataan – kadang-kadang membantu, kadang-kadang sangat marah, mengapa tidak hanya meletakkan titik atau ruang bukan perkataan panjang dan melakukannya apabila anda telah menaip dua atau tiga perkataan lagi? -Jangan terima kasih! (Lebih baik mematikannya) Masukkan SMS. Padam kekunci dan hantar ada di satu tempat. Sekiranya anda mengetik (berkat fungsi ganti yang sama) dan memutuskan untuk menghapus teks, bersiaplah untuk fakta bahawa anda boleh terlepas menghantar semua omong kosong ini kepada atasan anda. Fungsi membalas pantas kadang-kadang nakal, anda mengklik hantar dan mesej itu tersedar sehingga terlupa. Sensor gerakan junk, semasa panggilan anda boleh secara tidak sengaja menamatkan panggilan dengan pipi dan mendail yang baru dengan dagu. Saya rasa tawon mereka akhirnya mati, tapi sayang ..
Kekurangan: Secara amnya, jika anda mempunyai paranoia, cita-cita, e-mel digunakan secara aktif, tangan anda tumbuh keluar dari pantat anda dan anda menjatuhkan dan mengisi telefon anda dengan air – ambil (tetapi simpan pada gelas pelindung). Ia akan melayani anda dengan setia, mungkin kadang-kadang untuk waktu yang lama berfikir, kadang-kadang berpura-pura bahawa dia tidak melihat kabel usb, kadang-kadang kehilangan fail (tetapi pada akhirnya penemuan, paling banyak, keesokan harinya). Tetapi hanya jika anda tidak cuba memuat turun sekurang-kurangnya sesuatu dari aplikasi ke dalamnya, tidak ada yang akan berfungsi jika sesuatu akan dimuat, akan menjadi perlahan dan buggy, buggy dan perlahan. Blackberry untuk ahli perniagaan – semuanya ada di tangan, tidak lebih, telefon saya adalah kubu saya. Telefonnya khusus, bukan untuk komunikasi dan bukan untuk media – untuk bekerja, tetapi sekarang ini adalah konsep yang berkait rapat, jadi wira kita sudah ketinggalan zaman. Sekiranya tawon tidak ditinggalkan, tetapi dikembangkan secara aktif bersama dengan android dan epal, pasti ada telefon yang luar biasa, tapi sayang.

Warna Maria


Kelebihan: Telefon yang bagus
Kekurangan: Aplikasi mesti dipasang melalui Ж
Kekurangan: Membeli BB Z10 hari ini. Pilih antara iPhone 5, Samsung S4, Sony Xperia (berbeza). BB menyukai kesungguhan dan keperibadian. Saya belum tahu apa dan bagaimana – saya tidak akan memuji, dan saya tidak akan mengkritik. Saya tidak membaca ulasan sebelum membeli, saya mengambilnya, seperti banyak perkara dengan intuisi. Saya harap saya tidak mengecewakan))) Saya akan berhenti berlangganan berdasarkan hasil penggunaan

Ka Andrey


Kelebihan: Penampilan jenama, Suara skrin …. Kawalan, papan kekunci
Kekurangan: Bateri lemah. Tiada susun atur papan kekunci Ukraine

Akhmedov Rustam


Kelebihan: Menggabungkan semua utusan, pelanggan e-mel, akaun dan pemberitahuan dalam satu “menu” (disebut HUB di telefon), pemindahan (penyegerakan) kenalan dari semua akaun di telefon. Bagi orang-orang yang perlu sentiasa berhubung dan menjawab surat masuk, inilah masalahnya. Keupayaan untuk menyesuaikan ukuran fon di skrin. Fungsi Time Shift pada kamera. Keupayaan untuk menyesuaikan pemasangan aplikasi Android. Sekurang-kurangnya ada pelbagai di pasaran. Penghantaran data (suara dan maklumat) di telefon dilakukan dalam bentuk yang dienkripsi, yang tidak disahsulitkan oleh perkhidmatan khas kami. Kualiti audio yang sangat baik semasa bercakap.
Kekurangan: Beberapa aplikasi. Tidak semua aplikasi Android dapat dipasang. BlackBerry tidak mahu hadir secara rasmi di pasaran Rusia, pada dasarnya, pemindahan data di telefon dikodkan dengan algoritma yang lebih kompleks. Perisian jarang dikemas kini. Beberapa pembangun memberi perhatian untuk mengembangkan aplikasi untuk BlackBerry OS 10.
Kekurangan: Telefon yang menarik, sekurang-kurangnya beberapa jenis di pasaran barangan pengguna Cina-Korea. Walaupun ia berfungsi dengan stabil. Dengan penggunaan aktif, bateri tahan selama 1 hari, dengan tidak aktif (hanya panggilan) 2-2.5 hari. Model STL-004 menyokong frekuensi 4G Rusia, STL-002 tidak berfungsi dengan frekuensi 4G Rusia.

Kukushkin Vadim


Kelebihan: OS yang senang, boleh dipercayai, sangat baik
Kekurangan: bateri terlalu lemah
Kekurangan: Saya menggunakan z10 selama beberapa tahun, yang ingin saya katakan, ya sangat baik, semuanya cepat, tidak pernah ada kelewatan dan gangguan, tetapi dengan semua ini, sayangnya, OS hampir mati dan tidak ada banyak aplikasi (tetapi kebanyakannya mempunyai analog, dan jika tidak ada di sana, anda boleh jalankan versi android). Saya menasihati semua orang yang tidak memerlukan mainan, tetapi tenaga kerja, tetapi bersiaplah untuk membawa pengecas atau bank kuasa dengan anda, kerana bateri di sini, seperti iPhone kelima, adalah kecil jenayah.

Nikita Zaikin


Kelebihan: Reka bentuk, sesuai dengan selesa di tangan, tahan lama, filem pelindung sesuai dengan ceruk dari sisi dan hidup setahun utuh dan tidak keluar Terima kasih khas kepada HUB – program yang sangat mudah Penceramah yang baik
Kekurangan: Saya mengambil telefon setahun yang lalu, di pusat yang diberi kuasa, saya gembira dengan reka bentuk, ergonomik, eksklusivitasnya, dan pada akhir tahun ini, selain keinginan yang kuat untuk memecahkan telefon dengan bata dan mengalami keseronokan yang tidak dapat diucapkan dari ini, tidak ada yang tersisa – berikut adalah senarai kecil ciri negatif: 1. Dialing SMS menjijikkan – pengiriman sangat dekat dengan lampiran fail 2. Varian kata yang disarankan ketika mengetik dalam SMS: lebih baik untuk mematikan fungsi ini 3. Sensor jarak mati dengan cepat, dan semasa panggilan anda dapat memanggil seseorang 4. Ia secara berkala menyala di dalam poket anda, anda boleh menekan butang buka kunci dan untuk memanggil dari poket anda selama 10-15 minit ke nombor 3-7 (saya benar-benar tidak mahu memanggil beberapa dari mereka sekarang) 5. Sambungan terputus: tiba-tiba anda menyedari bahawa anda tidak menerima panggilan dan mesej selama satu jam – anda menghubungi seseorang dan sebagai tindak balas ada kesunyian , hasilnya – restart, yang juga cukup panjang 6. Setelah mengunjungi lif, sambungan dipulihkan sehingga 5 minit 7. Aplikasi percuma berkualiti tinggi hampir tidak ada 8. Kesalahan, dan dua pemasangan semula PO. tidak disimpan – semasa hang, anda perlu mengeluarkan bateri, ini adalah satu-satunya cara untuk mengganggu skrin hitam 9. Menyalin sebahagian teks dari SMS yang masuk menyerupai ritual Afrika tertentu: anda mengetuk jari pada teks, meludah pada skrin di tempat ini untuk “kesucian” yang lebih baik, dan sekali lagi mengetuk kemunculan tanda kurung transformasi biru yang diinginkan, kemudian, meregangkan kurungan ke bahagian teks yang diperlukan, salin, kemudian buka pendailan nombor, masukkan nombor dari penyangga ke tingkap dan kemudian panggil – hanya kegembiraan dalam keadaan sejuk atau di dalam kereta 10. Semasa perbualan, dengan panggilan masuk, setelah penahan berfungsi – ia akan membeku, dan kemudian anda perlu menghidupkan semula, dan ini adalah 5 minit lagi. 11. Setahun kemudian, bicu fon kepala hilang – ia mula terhuyung-huyung dan mengi, dan ini walaupun saya jarang menggunakannya
Kekurangan: Sebelum membeli, saya melihat melalui komen, di mana hampir tidak ada ulasan negatif, dan jika ada, maka mengenai hal-hal penting atau ciri-ciri tidak wajar yang tidak diperhatikan oleh kebanyakan pengguna. Sekarang, setahun kemudian, ulasan mengenai “bergaya dan selesa” tanpa menyebut aspek negatif menyebabkan kebingungan Dan secara amnya, “telefon yang baik”.))) P.S. Hampir setahun kemudian, ketika membaca ulasan serupa mengenai peranti keajaiban ini, saya melihat di bawah jari merah mengenai kegunaan ulasan tersebut – penjual yang berani berusaha menyimpan penilaian, menunjukkan dugaan ketidakadilan ciri-ciri produk saya dan yang serupa setelah menggunakannya. Adalah menyedihkan bahawa produk yang rosak, yang secara terang-terangan menimbulkan kesulitan dan hanya mengecewakan, dijual secara aktif setelah munculnya ulasan yang jujur ​​tanpa sebarang pampasan atau bahkan hanya penjelasan dan permintaan maaf

Dubov Alexander


Kelebihan: kemudahan penggunaan, OS 10 baru, kualiti penerimaan dan suara,
Kekurangan: bateri lemah, beberapa aplikasi (belum)
Kekurangan: Nasib dan kembali ke Blackberry dalam reinkarnasi tanpa keyboard Z10 (selepas android dan iOs). Masih dalam kegembiraan anak anjing. Setelah menguasai kawalan isyarat telefon, saya cepat mendapat selera. Inovasi dalam bentuk Hab dan sokongan untuk Android aplikasi bermula dari BlackBerry OS 10.2.1055 sangat menyenangkan, dan proses pencetakannya sangat mengagumkan – anda mesti melihatnya: petua alat, peralihan mudah, papan kekunci terapung dan dan lain-lain. Semua rangkaian sosial, panggilan dan SMS yang dihantar ke Hab tidak akan hilang dan dapat dilihat walaupun pada skrin yang tidak aktif. Secara amnya, beberapa barang … Sekali lagi, anda yakin bahawa anda perlu membuat pendapat anda sendiri mengenai semua perkara – di sini, akhirnya, Blackberry, yang sudah dikebumikan oleh semua orang, mengukir peranti yang sangat baik, dan semua yang ada dalam keadaan senyap dan lancar – hanya Android dan iOS, dan gema pemacu teknologi … Ngomong-ngomong, Barack Obama tidak dibenarkan menggunakan iPhone Amerika kerana keselamatannya yang lemah, orang miskin itu masih duduk di Blackberry Kanada …

Marchuk Sergey


Kelebihan: kamera, paparan, memori, pautan bb
Kekurangan: bateri, video, komunikasi
Kekurangan: sebelum itu saya menggunakan iPhone kelima selama 1.5 tahun Kriteria penting: – komunikasi (suara, 3g, wi-fi); Saya menonton banyak filem (saya bekerja sebagai pengarah penyuntingan, jadi saya sangat kritikal terhadap perkara ini) – bateri sehari – memori – kamera – muzik (iaitu, pembesar suara dan fon kepala) JADI 1. KOMUNIKASI sering jatuh (mts), ia hampir tidak dapat dilihat, tetapi apabila Saya akan membuat panggilan, atau melayari, kemudian saya menghadapi masalah ini. Saya terpaksa menambahkan pautan di menu akses cepat ((2. TAMPILAN Saya dapat dengan jujur ​​mengakui bahawa ia sangat baik. Saya sangat takut bahawa selepas retina saya tidak dapat mencari paparan yang berkualiti, tetapi saya salah. Ia benar-benar hebat. PLAYBACK VIDEO Tidak seperti epal, di mana ia mudah pemain video yang luar biasa dengan penutup filem tertanam, maklumat asas mengenai filem (ini bukan apa-apa), dan yang paling penting, pilihan sari kata dan trek audio; dalam blackberry pada pemain video adalah mustahil untuk memilih trek audio dan sari kata lain. Tetapi anda boleh memasang aplikasi pemain. Tetapi sekurang-kurangnya seberapa besarnya Sebaliknya, ada kelebihan besar, di mana anda boleh mengedit video (panjang dan warna) 3. BATERAI Saya rasa ini tidak buruk, tetapi ada juga banyak omong kosong. Ia tidak mengenakan bayaran hingga akhir dan badan mati pada 40% saya membacanya forum, di mana setiap detik mempunyai masalah seperti itu, disarankan untuk mengecas hanya dengan pengecasan asal, dll., dan lain-lain, secara umum, keseluruhan ritual, anda perlu melakukannya secepat mungkin, atau bateri akan mati sepenuhnya. 4. MEMORI di sini 5+ 16 pertunjukan + 64 kad 5. KAMERA. Saya belum bertemu dengan yang terbaik. Ia memerlukan masa yang sangat lama untuk diberitahu, anda hanya perlu mencubanya. Proses penggambaran, dan fungsi penyuntingan yang luar biasa. 6. MUZIK. tiada tuntutan. tetapi HEADPHONES dalam kit tidak boleh menjadi lebih teruk. APLIKASI Menurut pendapat yang keliru, pengguna berpendapat bahawa instu hanya dapat dipasang berbayar atau dari android, tetapi ini tidak begitu. Cuma Instagram di dunia bb bebas IGrann, dan, bagi saya, dengan antara muka terbaik. Permohonan cukup di sini dan anda boleh memasang aplikasi dari android

Saitova Julia



Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen