Tayar TOYO 20 teratas

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berjumpa pakar.

Toyo ditubuhkan di Jepun pada tahun 1943 dan segera mulai mengkhususkan diri dalam pembuatan tayar untuk kereta penumpang. Kemudian, pada tahun 1985, firma tersebut bekerjasama dengan GoodYear Tire & Rubber untuk menghasilkan tayar luar jalan. Pada tahun 1988, Toyo juga bekerjasama dengan Yokohama Rubber Co untuk menghasilkan tayar bas dan trak. Kini jenama Toyo adalah salah satu yang paling dikenali dan dihormati di dunia, dan produknya meliputi keperluan kereta penumpang dari semua kelas. Tayar TOP-20 “Toyo” kami akan menunjukkan produk terbaik pengeluar dan membantu anda memilih getah untuk “kuda besi” anda dengan ciri yang diperlukan.

Penarafan tayar terbaik jenama TOYO

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Tayar musim panas Toyo terbaik untuk kereta penumpang 1 Toyo Proxes T1-R RUB 3,149
2 Toyo Proxes CF2 2 340 gosok.
3 Toyo Proxes T1 Sport RUB 3,810
4 Toyo Proxes C1S RUB 3 310
5 Toyo TYDRB RUB 2,740
6 Tenaga Toyo Nano 3 RUB 2,139
7 Toyo Proxes R888R RUB 4,480
Tayar musim sejuk Toyo terbaik untuk kereta penumpang 1 Toyo H09 RUB 4,040
2 Toyo Observe GSi-6 HP RUB 2,980
3 Toyo memerhatikan ais g3 RUB 2,429
4 Toyo Observe GSi-5 RUB 2 200
5 Toyo Observe Garit GIZ RUB 2 450
6 Toyo Snowprox S953 RUB 7,772
Tayar Musim Panas Toyo Terbaik untuk SUV 1 Toyo Proxes STIII RUB 5,224
2 Toyo Proxes Sport SUV RUB 7,120
3 Toyo Open Country U / T RUB 4680
4 Toyo Open Country A / T RUB 3 850
5 Toyo Open Country M / T RUB 5,000
Tayar musim sejuk Toyo terbaik untuk SUV 1 Toyo Open Country W / T RUB 4,559
2 Toyo Open Country I / T RUB 5,140

Tayar musim panas Toyo terbaik untuk kereta penumpang

Pada musim panas, tayar lebih terdedah kepada lelasan dan suhu tinggi. Untuk mengatasi faktor negatif ini, pilih dari jenama Toyo dalam varian berikut, yang telah dipilih oleh pakar kami.

Toyo Proxes T1-R

Penilaian: 4.9

Toyo Proxes T1-R

Di tempat pertama dalam ulasan adalah tayar musim panas “Toyo” untuk kereta penumpang kelas menengah yang dilengkapi dengan roda R15-16. Tayar boleh didapati dengan ketinggian profil 55 mm dan lebar 195 atau 205 mm. Getah Toyo segera menarik perhatian dengan reka bentuk agresifnya dengan bongkah membujur. Dilihat dari ulasan, dinding sisi bulat menjadikannya lebih mudah untuk memasuki sudut. Alur-alur lateral di kawasan bahu membantu membuat tepi pengikat tambahan dan mempercepat penyejukan udara. Pengilang Jepun Toyo telah merawat lapisan tambahan pada bahagian tayar ini, yang akan menghalangnya daripada berubah bentuk ketika roda berpusing tajam.

Perhatikan corak tapak khas. Tulang herring berbentuk V mempunyai “cabang” panjang, yang memungkinkan untuk mengagihkan beban ke kawasan roda yang lebih besar semasa putaran cepat. Ini membolehkan anda mengekalkan daya tarikan yang meningkat di permukaan kering dan bergerak di jalan berliku tanpa melambatkan. Getah “Toyo” dengan sendirinya mentolerir pergerakan dengan penunjuk hingga 240-270 km / j.

Kelebihan

  • cengkaman yang sangat baik pada asfalt kering;
  • alur saliran yang luas;
  • reka bentuk agresif;
  • pelindung tahan haus.

keburukan

  • tiada saiz R14-15;
  • kurang menahan penggunaan air;
  • tahap keselesaan yang rendah;
  • kedalaman tapak hanya 6.3 mm, sementara pesaing mempunyai 7-8 mm.

Toyo Proxes CF2

Penilaian: 4.8

Toyo Proxes CF2

Kami mendapat tempat kedua dengan tayar dari jenama Toyo dengan indeks Proxes CF2. Model dihasilkan untuk roda aloi ringan R 16-17 dan boleh dengan ketinggian profil 45-65 mm. Kereta stabil di jalan berkat lebar tayar dari 205 hingga 225 mm. Dengan tayar ini, anda dapat mempercepat kereta hingga 240 km / j. Corak tapak terdiri daripada tiga tulang rusuk membujur yang dipisahkan oleh alur lebar untuk menyerap air dan udara panas. Ini melindungi daripada penanaman air dan membantu memanjangkan hayat kompaun. Pada permukaan kering, tayar Toyo menunjukkan tindak balas pengendalian yang sangat baik serta haus yang lebih perlahan kerana adanya polimer.

Tayar ini diakui oleh pakar sebagai yang terbaik dari segi cengkaman basah. Produk ini menunjukkan peningkatan 15% berbanding tayar Toyo yang lain. Kesan ini dicapai kerana peningkatan kandungan silikon dalam komposisi. Di antara tayar musim panas dari Toyo untuk kereta penumpang, ini menjadi yang paling lembut, dan oleh itu berfungsi dengan senyap, yang disukai pembeli dalam ulasan.

Kelebihan

  • sistem saliran air yang difikirkan dengan baik;
  • penyejukan udara yang cekap;
  • pengagihan seragam beban di atas tambalan kenalan;
  • pengendalian yang baik.

keburukan

  • daya tindak balas yang lemah semasa melakukan manuver pada permukaan yang tidak berturap basah;
  • terdapat masalah dengan kestabilan kadar pertukaran.

Toyo Proxes T1 Sport

Penilaian: 4.7

Toyo Proxes T1 Sport

Ini adalah salah satu ukuran standard yang paling bervariasi dari jenama Toyo, yang direka untuk kereta penumpang dengan roda dari R16 hingga R23. Tayar menyumbang kepada penampilan kereta yang sporty, kerana ketinggian profil bagi kebanyakan varian adalah 35-55 mm. Terdapat 196 ukuran standard secara keseluruhan. Corak tapak diserlahkan oleh tiga tulang rusuk di kawasan tapak dan keratan rentas yang jarang, yang membantu mengembangkan getah dan meningkatkan tambalan kontak. Corak asimetris memendekkan jarak berhenti. Dalam ulasan tersebut, pembeli melaporkan bahawa kereta memasuki sudut tanpa merobohkan.

Seperti namanya, Toyo direka untuk pemanduan sporty. Indeks kelajuannya dalam beberapa modifikasi membolehkan operasi pada 270-300 km / jam. Pada tahun 2017, rumah penerbitan Za Rulem menerbitkan hasil kajian mengenai tayar jenama Toyo ini, di mana mereka mencatat kestabilan arah yang sangat baik semasa manuver ekstrem dan pengendalian yang baik. Pengujian dilakukan pada aspal kering dan produk tersebut disarankan untuk kereta penumpang, yang sering melakukan perjalanan panjang di lebuh raya.

Kelebihan

  • brek yang sangat baik;
  • maklum balas pantas;
  • sedikit sebanyak menyumbang kepada ekonomi bahan bakar;
  • kursus yang jelas.

keburukan

  • tidak digalakkan untuk jalan tanah;
  • cengkaman yang lemah pada permukaan basah;
  • harga tinggi.

Toyo Proxes C1S

Penilaian: 4.6

Toyo Proxes C1S

Ulasan diteruskan dengan tayar musim panas Toyo untuk kereta eksekutif dan kelas perniagaan. Toyo mengeluarkannya dalam ukuran 41 untuk pelek 15-21 inci, tetapi jenama itu menawarkan pilihan paling banyak untuk R18-19. Getah Toyo yang berprofil rendah mempunyai corak tapak yang tidak simetri, di mana bahagian dalam memberikan keselesaan semasa memandu, sementara bahagian luarnya menyumbang kepada pengendalian yang tepat. Malah model musim panas terkenal dengan kehadiran jambatan melintang, yang meningkatkan kekuatan tayar dan membantu mengekalkan kestabilan bentuk di bawah beban. Ulasan menunjukkan bahawa tayar mempunyai cengkaman yang sangat baik dan tidak tergelincir ketika memulakannya.

Ini adalah tayar Toyo lain, yang direka untuk kereta penumpang berkelajuan tinggi, yang pemiliknya suka “meletakkan” jarum speedometer. Tetapi produk jenama ini diakui sebagai yang terbaik kerana penghasilan bunyi yang rendah, berbanding model lain. Keunggulannya adalah sebanyak 67% ketika memandu dengan kelajuan 100 km / j. Ini dicapai melalui dinding berlekuk pada alur membujur. Mereka memotong aliran udara dan air menjadi lebih kecil, yang mengurangkan kesan akustik yang timbul dari pergerakan massa di sepanjang alur.

Kelebihan

  • bunyi rendah;
  • peningkatan keselesaan ketika bergerak;
  • pengendalian yang sangat baik;
  • anda boleh memandu dengan kelajuan hingga 300 km / j.

keburukan

  • tidak semua saiz tersedia secara komersial;
  • harga tinggi;
  • sedikit kehilangan kepada orang lain dari segi ketahanan.

Toyo TYDRB

Penilaian: 4.5

Toyo TYDRB

Model dari jenama Toyo ini dihasilkan dalam 53 saiz standard untuk kereta penumpang dengan roda R15-20. Indeks kelajuan membolehkan anda bergerak di sepanjang lebuh raya pada musim panas dengan petunjuk pada speedometer 240-270 km / j. Dari segi kekuatan, setiap roda boleh dimuat hingga 487 kg. Tulang rusuk membujur pepejal dicirikan oleh peningkatan kekerasan, jadi tayar mempunyai kestabilan arah yang sangat baik. Pembangun Toyo telah memberikannya banyak pemeriksa di zon berjalan, memudahkan pemindahan beban dan mengurangkan rintangan bergulir. Pekerja tayar Jepun menambahkan asid silikat pada komposisi, jadi getah Toyo mulai melekat lebih baik ke aspal. Reka bentuk blok bahu yang kasar memberikan peningkatan kemampuan bergerak.

Pada pendapat kami, tayar Toyo adalah yang terbaik dari segi penyaliran air dari patch kontak. Untuk ini, sistem khas susunan blok berbentuk L digunakan dalam produk jenama, yang berkesan menyerap cecair di antara saluran mereka dan membawanya keluar seketika ke sisi. Ulasan pelanggan mengesahkan bahawa kereta itu berjalan “seperti di rel”, tidak kira sama ada jalan itu basah atau kering.

Kelebihan

  • anda boleh memasuki sudut tanpa melambatkan;
  • berkesan menghalang;
  • pengendalian yang sangat baik;
  • kestabilan kadar pertukaran yang stabil.

keburukan

  • getah keras – setiap lebam terasa;
  • agak bising.

Tenaga Toyo Nano 3

Penilaian: 4.4

Tenaga Toyo Nano 3

Sasaran penonton untuk menjual tayar ini dari Toyo adalah pemilik kereta kecil dan sederhana. Tayar jenama ini tersedia dalam 71 saiz untuk roda 13-17 inci. Walaupun anggaran kos produk, tayar mempunyai sistem saliran yang dibangunkan dengan baik yang menyerap sejumlah cecair yang mengagumkan. Tepi melintang pada kotak-kotak membuat elemen cengkaman tambahan yang sangat baik pada asfalt basah. Alur-alur itu sendiri menggunakan relung untuk menyebarkan aliran udara dan mengurangkan bunyi.

Kami menganggap tayar itu yang terbaik kerana kecekapan bahan bakarnya, yang juga dinamakan pembangun Toyo sebagai Nano Energy 3. Berat utama kereta ini disokong oleh dua tulang rusuk membujur yang kuat, yang lebih lebar daripada model lain. Corak tapak mengandungi bilangan elemen minimum. Ini mengurangkan ketahanan bergulir dan membantu mempercepat lebih cepat, sambil menggunakan petrol yang lebih sedikit. Bahagian bahu yang dibulatkan khas memastikan perubahan arah yang mudah dan penjuru yang lancar, sekali lagi membantu menjimatkan bahan bakar.

Kelebihan

  • terdapat saiz standard untuk kebanyakan kereta penumpang;
  • ketahanan terhadap haus kasar;
  • universal untuk memandu di jalan basah dan kering;
  • pengagihan daya luaran yang teliti ke kawasan hubungan.

keburukan

  • tidak direka untuk gaya pemanduan yang agresif;
  • jeritan kedengaran pada putaran tajam.

Toyo Proxes R888R

Penilaian: 4.3

Toyo Proxes R888R

Kategori ini diakhiri dengan produk dari jenama Toyo, yang direka untuk kereta penumpang dengan roda R13-20. Dalam hampir semua kes, kelajuan hingga 300 km / j dibenarkan pada tayar tersebut. Corak tapak mengandungi minimum garis, dan sebatiannya dicirikan oleh peningkatan kelembutan. Pengguna maklum balas menyukai cara tayar bergetar ketika melakukan brek. Suara kereta lumba yang mempesonakan dibuat. Tetapi pembeli memberi amaran bahawa getah Toyo ini takut akan cuaca sejuk dan, pada suhu +5 darjah, jika dibiarkan di balkoni yang tidak dipanaskan, secara beransur-ansur ia akan retak.

Tayar Toyo ini adalah yang terbaik untuk reli. Tayar cepat panas dan mula mencengkam jalan dengan sempurna dari saat pertama operasi. Mereka juga memiliki dinding samping yang sangat kuat dan bertembung dengan sisi, cakera akan pecah lebih cepat daripada getah yang akan dipotong atau robek. Sekiranya anda menggemari pertandingan seperti itu, perhatikan produk jenama ini dengan lebih dekat. Pada roda depan, tayar akan bertahan hingga 500 km, dan pada roda belakang hingga 700 km, tetapi mobil dengan yakin akan masuk pada putaran dengan kecepatan dan akan meningkatkan keselamatan pengendalian. Sekiranya anda menggunakan tayar pada “kereta awam”, sumbernya akan bertahan sejauh 20,000 km.

Kelebihan

  • dengan yakin menjaga jalan basah;
  • tidak takut pada lubang;
  • brek yang sangat baik;
  • ciri kelajuan tinggi.

keburukan

  • harga tinggi;
  • tergelincir sedikit di atas aspal kotor;
  • cepat terpadam.

Tayar musim sejuk Toyo terbaik untuk kereta penumpang

Pada musim sejuk, tayar harus menghadapi hujan lebat, ais, suhu rendah dan salji turun. Berikut adalah beberapa model tayar kereta penumpang terbaik yang mempunyai ulasan paling positif dan disukai oleh para pakar kerana prestasi mereka.

Toyo H09

Penilaian: 4.9

Toyo H09

Pertama kami meletakkan produk dari jenama Toyo dengan indeks H09. Ini adalah tayar musim sejuk dengan blok persegi di zon berjalan, di mana barisan tengah dibuat dengan sedikit ofset. Konfigurasi ini meningkatkan cengkaman pada salji yang longgar. Tapak memecah buburan salji dengan sempurna, dan sipes pada setiap blok meningkatkan kekuatan ikatan ke aspal.

Ini adalah tayar musim sejuk terbaik dalam kategori kereta penumpang dan menang dalam kapasiti penanggung berat. Bergantung pada modifikasi, tayar Toyo mampu menopang berat 950-1060 kg per roda. Sifat tersebut membolehkannya digunakan pada pengambilan cahaya terbuka atau tertutup untuk mengangkut bahan binaan atau barang untuk dijual. Maklum balas daripada pemandu menunjukkan bahawa beberapa orang menggunakannya sebagai tayar sepanjang musim, kerana mereka tidak terlalu lembut pada musim panas. Ini adalah kelebihan lain untuk menggunakan kenderaan komersial untuk menghabiskan lebih sedikit masa dan wang untuk penyelenggaraannya.

Kelebihan

  • hancurkan bubur salji dengan baik;
  • yakin dengan deretan salji yang padat dan longgar;
  • seimbang dengan sempurna;
  • haus sama rata.

keburukan

  • anda tidak dapat memecut lebih dari 170 km / j;
  • kerja yang bising;
  • harga tinggi.

Toyo Observe GSi-6 HP

Penilaian: 4.8

Toyo Observe GSi-6 HP

Pakar memberikan tempat kedua untuk tayar Toyo, yang dibuat untuk kereta penumpang yang kuat. Getah jenama ini terdapat dalam 32 saiz standard untuk roda 16-19 inci. Tapak ini mempunyai tulang rusuk tengah yang padat dengan kancing tulang herring untuk membantu mengekalkan perjalanan ketika memandu lurus. Kawasan bahu dikurniakan sisipan segi empat tepat, yang membolehkan anda yakin dengan salji yang longgar. Dilihat dari ulasannya, ini adalah “stickies” Toyo terbaik yang baik ketika terperangkap dalam genangan salji cair. Tetapi pengguna memberi amaran bahawa sehingga kerosakan berlaku (400 km), ABS akan berfungsi.

Tayar musim sejuk dari jenama Toyo ini dikembangkan untuk kenderaan berprestasi tinggi yang melakukan manuver berkelajuan tinggi dalam keadaan musim sejuk. Untuk melakukan ini, tapak menggunakan blok dua untuk mengekalkan kekuatan di bawah beban. Permukaan mereka dilengkapi dengan lamela berbentuk bintang, yang membuat tepi lekatan ke semua arah, bukan hanya membujur, seperti halnya lamela bergelombang. Dengan tayar “Toyo” seperti itu, anda boleh memandu kereta anda dengan yakin, walaupun ia mempunyai enjin pembakaran dalaman dengan kapasiti 200-300 hp di bawah tudung.

Kelebihan

  • tulang rusuk padat memberikan kestabilan arah;
  • struktur saluran bergelombang membantu mengurangkan kebisingan;
  • alur condong meningkatkan pengeluaran salji dari tapak;
  • membantu mengekalkan kawalan dalam keadaan licin.

keburukan

  • harga tinggi;
  • pada ais, prestasi cengkaman dikurangkan;
  • tali kaku;
  • pelindung cepat tersumbat dengan kotoran.

Toyo memerhatikan ais g3

Penilaian: 4.7

Toyo memerhatikan ais g3

Model dari jenama Toyo ini direka untuk musim sejuk dengan pencairan salji biasa dan pembekuan semula, yang membentuk ais di jalan. Tayar boleh didapati dalam saiz 146 dan direka untuk kereta penumpang dengan roda 13-20 inci. Dalam produk dari Toyo ini, komposisi getah inovatif digunakan, termasuk silika, polimer, cangkang kenari dan komponen yang mengandung silikon, yang menyumbang keanjalan pada suhu lingkungan -1 … -20 darjah. Kompaun ini juga berkelakuan baik selepas pemanasan dan tidak cacat di bawah beban. Kehadiran cengkerang yang dihancurkan menimbulkan kelebihan tambahan untuk pertunangan.

Kami menganggap tayar adalah harga terbaik di antara tayar terpasang dari jenama Toyo. Sekiranya di kawasan anda jalan sering dibekukan dan ditutup dengan ais, tetapi tidak ada dana untuk tayar mahal dengan 12 baris “cakar” keluli, maka ini adalah pilihan paling anggaran dengan jepit. Pengilang berjaya mengurangkan harga kerana bilangan pin logam (9 baris) yang lebih sederhana, tetapi ini diimbangi oleh barisan tambahan lamela di zon berjalan.

Kelebihan

  • tulang rusuk membujur tunggal;
  • pemerataan duri;
  • alur penyerapan salji;
  • banyak bilah yang meningkatkan cengkaman.

keburukan

  • brek lemah di salji;
  • peningkatan penggunaan bahan api pada 90 km / j;
  • agak sukar.

Toyo Observe GSi-5

Penilaian: 4.6

Toyo Observe GSi-5

Kajian semula tayar musim sejuk dilanjutkan oleh model GSi-5, yang dibuat menggunakan teknologi Spider Sipe. Untuk ini, corak tapak dibuat dengan banyak sip yang menyimpang, menyerupai jaring laba-laba. Konfigurasi baru membantu meningkatkan cengkaman ketika mempercepat atau melambat, dan juga menahan kereta ketika memasuki sudut di permukaan yang licin. Tayar juga menggunakan cengkerang kenari, yang merupakan salah satu bahan semula jadi yang paling padat. Ini menjadikan tepi tambahan untuk roda ditangkap di jalan raya. Oleh kerana tulang rusuk pusat yang padat, kereta ini mengekalkan perjalanan membujur dengan baik. Pemandu yang memakai tayar jenama ini seperti getah di salji – walaupun di trek yang penuh, anda dapat mengekalkan kelajuan 110-120 km / j.

Pakar kami menganggap tayar adalah yang terbaik untuk menjaga kereta di jalan yang basah. Untuk melakukan ini, pakar syarikat Toyo menggunakan serbuk buluh dengan zarah karbon dalam komposisi. Campuran ini mempunyai sifat penyerap yang jelas dan memecah lapisan air yang terbentuk di permukaan aspal.

Kelebihan

  • overclocking yang berkesan;
  • perlahan di salji;
  • komposisi mengandungi cengkerang walnut;
  • sebatian lembut memudahkan laluan penyelewengan.

keburukan

  • apabila suhu di luar adalah + 2… + 7 ° С, kereta mula “terapung”;
  • bunyi gemuruh didengar dengan kelajuan 80 km / j;
  • tidak dirancang untuk perjalanan melebihi 160 km / j.

Toyo Observe Garit GIZ

Penilaian: 4.5

Toyo Observe Garit GIZ

Tayar boleh didapati dalam 50 saiz standard untuk roda R15-17. Di antara pelbagai modifikasi, anda boleh memilih ketinggian profil dari 50 hingga 65 mm untuk meningkatkan keselesaan ketika memandu dengan lebam atau menjadikan kereta lebih sporty. Semakin rendah ketinggian, semakin sukar jalan raya. Tetapi tayar musim sejuk Toyo ini bukan untuk pemanduan berkelajuan tinggi – had maksimumnya ialah 160 km / j. Bahagian bahu mempunyai tali pinggang sederhana, yang sangat sesuai untuk kegunaan bandar dan perjalanan berkala ke tanah. Kotak-kotak di dinding sisi ditutup dengan 5 baris sipes, yang meningkatkan daya tahan kereta di sudut. Dalam ulasan tersebut, para pemilik menyukai bahawa kompaun itu tahan lama dan, setelah jatuh ke lubang dengan cepat, tidak banyak kemungkinan mendapat “hernia”.

Tayar jenama Toyo dibezakan dengan corak tapak “penyu” di kawasan larian. Blok berukuran besar membantu meningkatkan kawasan patch hubungan. Reka bentuknya yang memanjang dengan bentuk yang pelbagai membantu mengekalkan geometri tayar yang betul di bawah beban. Alur kecil di antara mereka meningkatkan penyerapan air. Hasilnya, tayar Toyo menunjukkan cengkaman dan ketahanan yang baik.

Kelebihan

  • getah tahan terhadap pembentukan “hernia”;
  • tingkah laku yang dapat diramalkan di jalan musim sejuk;
  • cukup tahan lama;
  • tidak bising.

keburukan

  • dinding sisi lembut;
  • pengendalian ais yang sukar.

Toyo Snowprox S953

Penilaian: 4.4

Toyo Snowprox S953

Getah jenama Toyo dalam model S953 direka untuk kereta penumpang kelas sederhana dan perniagaan dengan saiz roda R15-18. Setiap roda mampu menahan beban 475 hingga 615 kg, bergantung pada ukurannya. Semua modifikasi dirancang untuk kelajuan hingga 210 km / jam, yang jarang digunakan untuk tayar musim sejuk. Peningkatan kandungan silika dalam komposisi memungkinkan untuk mengurangkan kebisingan semasa memandu dan memastikan perjalanan yang lancar. Melakukan penyelewengan dengan mereka jauh lebih selesa, seperti yang dibuktikan oleh tinjauan positif.

Dilihat dari ujian yang dilakukan, produk jenama Toyo menonjol kerana keyakinan mereka untuk mengekalkan kenderaan di atas aspal basah. Untuk ini, di sisi tulang rusuk tengah, blok miring disediakan, terdedah dalam susunan asimetri. Permukaan mereka ditutup dengan lamela, juga terletak pada sudut, dan tidak tegak lurus dengan arah pergerakan. Getah menyerap air dengan baik dari bahagian kontak dan mengekalkan lintasan pergerakan. Sekiranya jalan-jalan musim sejuk di bandar anda adalah aspal basah, maka anda harus melihat lebih dekat model Toyo ini.

Kelebihan

  • sifat pembersihan diri yang tinggi;
  • tindak balas pantas terhadap reaksi pemandu;
  • brek berkesan;
  • di dalamnya, tetulang kuat digunakan yang melindungi daripada air mata.

keburukan

  • rintangan haus yang rendah;
  • rintangan bergolek yang kuat;
  • kurang menentang pemotongan slash.

Tayar Musim Panas Toyo Terbaik untuk SUV

Tayar untuk SUV dengan jenama Toyo telah dihasilkan sejak tahun 1985. Pembangun Jepun telah memperoleh banyak pengalaman dalam perniagaan ini dari kerjasama dengan pengeluar tayar Amerika Utara GoodYear. Berikut adalah 5 pilihan SUV musim panas terbaik yang ada di Toyo pada hari ini.

Toyo Proxes STIII

Penilaian: 4.9

Toyo Proxes STIII

Di tempat pertama tayar untuk SUV dengan pelek 16-22 inci. Getah musim panas dari jenama Jepun dibezakan dengan corak tapak yang agresif, yang dicirikan oleh garis berterusan berbentuk V di bahagian tengah dan blok bahu miring. Pengilang telah menjaga penyerapan air yang mencukupi dengan menyediakan alur membujur dan melintang pada para pemeriksa. Tayar Toyo dapat membawa dari 850 hingga 1200 kg, oleh itu mereka direka untuk SUV dari mana-mana kelas, bahkan tujuh tempat duduk. Pembeli dalam ulasan seperti itu walaupun lebar tayar 275-315 mm, gemerincing dari roda tidak dapat didengar. Pada masa yang sama, anda dapat mempercepat crossover dengan tayar sedemikian hingga 240 km / j.

Tayar telah menarik perhatian para pakar dengan blok membujur mereka yang besar. Pemeriksa berbentuk C membentang di sepanjang permukaan zon berjalan dan mengagihkan beban dengan baik. Ini menjadikan tayar Toyo kaku dan meningkatkan pergerakan pada asfalt kering. Pembeli mengatakan dalam ulasan bahawa kereta itu “seperti di rel”. Di jalan yang basah, getah juga cepat bertindak balas terhadap tindakan pemandu, tetapi ABS dapat berfungsi di sudut.

Kelebihan

  • pengendalian yang baik di jalan kering;
  • brek berkesan pada asfalt basah;
  • kesunyian di kabin;
  • mudah seimbang.

keburukan

  • meningkatkan penggunaan bahan bakar semasa berlari;
  • tidak digalakkan untuk penggunaan di luar jalan raya.

Toyo Proxes Sport SUV

Penilaian: 4.8

Toyo Proxes Sport SUV

Tayar ini, di bawah jenama Toyo, dihasilkan untuk SUV yang pemiliknya suka memandu sporty. Siri ini terhad kepada 29 saiz sahaja untuk cakera 17-21 “. Ketinggian profil boleh dari 30 hingga 60 mm, jadi anda dapat memilih pilihan yang diinginkan untuk membuat luaran crossover tertentu. Corak tapak mempunyai tiga tulang rusuk beralur membujur untuk mengekalkan haluan dan menyerap air. Laluan udara di sepanjang alur meningkatkan penyejukan sebatian. Dinding sisi di sini mempunyai lebih banyak keratan rentas untuk pengembangan getah ketika memasuki sudut.

Tayar jenama adalah yang terbaik untuk pemanduan luar jalan yang melampau. Kelajuan maksimum pada mereka dibenarkan hingga 300 km / jam. Ini menjadi mungkin kerana peningkatan kekuatan bangkai tayar, diperkuat dengan kord multilayer. Di bawah beban yang berlebihan dari pergerakan berkelajuan tinggi (pengereman, pecutan tajam, menggeser pusat graviti ke satu sisi), roda menjaga geometri dengan baik dan dirancang untuk berat kereta hingga 4000 kg.

Kelebihan

  • kestabilan arah yang sangat baik;
  • brek yang kuat;
  • ketepatan dalam pemanduan;
  • mengekalkan daya tarikan yang stabil.

keburukan

  • harga tinggi;
  • hanya ada 29 saiz standard;
  • sukar semasa memandu penyelewengan.

Toyo Open Country U / T

Penilaian: 4.7

Toyo Open Country U / T

Dan inilah tayar lain dari jenama Jepun, yang disyorkan untuk kegunaan bandar dan menunggang jalan. Tayar Toyo mempunyai tiga tulang rusuk membujur yang terdiri daripada unsur getah kompleks. Baris tengah terbuat dari sisipan berbentuk X, dan sisinya terbuat dari sisipan berbentuk S. Pelbagai ini meningkatkan daya tarikan dan penyerapan kelembapan. Dalam ulasan tersebut, para pemilik suka bahawa getah tidak menjadi “plastik” pada musim sejuk musim luruh pagi dan ia boleh digunakan sebagai musim sepanjang musim.

Pada pendapat kami, tayar jenama adalah yang terbaik dari segi keselesaan akustik. Bagi kebanyakan pesaing, semakin besar roda, semakin kuat suara semasa memandu. Model “Toyo” ini menggunakan teknologi Silent Wall, yang menyiratkan penciptaan permukaan bergaris pada dinding menegak alur. Ini memecah arus udara dan mengurangkan getaran bunyi. Juga, berkat gigi seperti itu, air yang terperangkap di alur-alur keluar lebih cepat.

Kelebihan

  • jangan berjemur ketika suhu turun;
  • cepat dibersihkan dari kotoran;
  • saliran air yang dipercepat;
  • jangan membuat bising ketika memandu dengan kelajuan 110-130 km / j.

keburukan

  • lebih tertumpu pada eksploitasi bandar;
  • dinding sisi yang kurang tahan lama.

Toyo Open Country A / T

Penilaian: 4.6

Toyo Open Country A / T

Model dari jenama Toyo ini direka untuk keadaan Off Road. Tayar untuk SUV dapat dipadankan dengan diameter rim R15-22, jadi tayar ini dapat dilengkapi dengan keduanya Renault Duster dan Mercedes G-Class. Bahkan terdapat ukuran yang sangat besar lebar 325 mm dan tinggi 50 mm untuk cakera 24 inci yang akan dipasang di Gelandewagen. Kompaun ini terdiri daripada dua lapisan dengan ketumpatan yang berbeza, jadi selesa untuk melewati penyelewengan pada tayar seperti itu, tetapi ia tidak cacat ketika bertembung dengan batu.

Ini adalah tayar Toyo terbaik untuk kenderaan yang sering mengusir landasan. Mereka mempunyai blok tinggi di kawasan larian dan mengembangkan kancing. Walaupun ia adalah getah musim panas, permukaan kotak-kotak dilengkapi dengan sip untuk cengkaman yang lebih baik di tanah yang licin. Peningkatan jarak antara blok membantu menyerap kotoran. Bariskan tayar sedemikian di permukaan mana pun, termasuk pasir dan tanah lembut.

Kelebihan

  • dinding sisi yang kuat;
  • sebatian dua lapisan;
  • sifat pembersihan diri yang baik;
  • mengekalkan daya tarikan di jalan yang telah dicuci.

keburukan

  • beberapa pengubahsuaian membenarkan kelajuan hanya hingga 140 km / j;
  • harga tinggi;
  • hum yang kuat.

Toyo Open Country M / T

Penilaian: 4.5

Toyo Open Country M / T

Ini adalah getah lumpur toyo lain yang direka untuk pelekap 15-24 inci. Pemilik SUV “kasut” ketika mereka akan mengatur ujian sebenar untuk “kuda besi” mereka, bergolek di paya atau ladang dengan rumput tinggi. Reka bentuk tapak yang agresif memberikan daya tarikan yang sangat baik pada semua jenis permukaan. Pemandu SUV seperti dalam ulasan kancing yang dikembangkan di kawasan bahu, dibuat dengan jenis terbuka. Ini memudahkan anda keluar dari jalan lumpur dan memanjat jalan dan batu dengan roda yang terbalik dengan kuat.

Kami menganggap tayar luar jalan ini adalah yang terbaik dalam ketahanan. Pekerja tayar Jepun menambah tiga lapisan poliester ke tali pinggang, yang menguatkan bangkai dengan ketara. Berkat ini, tayar mengekalkan bentuknya apabila berat crossover berat dipindahkan ke satu sisi (beban hingga 1300 kg per roda dibenarkan) dan tahan terhadap tusukan dan luka dari batu. Hasil ujian model jenama ini, yang diterbitkan oleh penerbit “Za Rulem”, juga mengesahkan bahawa ia adalah salah satu tayar paling sukar untuk SUV, yang sering meninggalkan aspal.

Kelebihan

  • sipes untuk keseluruhan kedalaman tapak;
  • kutu yang dikembangkan;
  • pemutus bertetulang;
  • mudah dibebaskan dari batu.

keburukan

  • harga tinggi;
  • kelajuan yang dibenarkan sehingga 150 km / j;
  • membuang banyak kotoran ke badan.

Tayar musim sejuk Toyo terbaik untuk SUV

Pada musim sejuk, kerana berat 1.5-3 tan, SUV cepat terjebak di salji, jadi tayar dengan daya tarikan dan cengkaman yang baik diperlukan. Atas sebab yang sama, penentangan terhadap penyerapan dan penyerapan buburan salji diperlukan, jika tidak, kereta akan menjadi tidak terkawal. Berikut adalah dua pilihan terbaik dari jenama Toyo yang patut mendapat perhatian sekiranya berlaku penggunaan musim sejuk.

Toyo Open Country W / T

Penilaian: 4.9

Toyo Open Country W / T

Tayar dibuat untuk cakera 15-20 inci dan boleh mempunyai ketinggian profil 40-70 mm. Terdapat keseluruhan 55 ukuran standard. Tayar tidak mempunyai paku dan berfungsi berdasarkan prinsip “Velcro”, menempel pada permukaan jalan dengan banyak sipes dan blok tapak. Anda boleh menggunakan getah sedemikian dengan kelajuan hingga 210 km / jam, yang cukup untuk operasi musim sejuk. Pemandu dalam ulasan memuji tingkah laku tayar pada aspal basah, di mana kawalan yang tepat dikekalkan. Ini disebabkan oleh adanya takik berbentuk S yang memecahkan filem air.

Menurut editor majalah, tayar adalah yang terbaik dari segi cengkaman pada salji yang dipadatkan. Kelebihan getah “Toyo” adalah peningkatan, dibandingkan dengan model lain, jumlah kotak-kotak di zon lari. Dikombinasikan dengan corak asimetris, ini menjadikan banyak kelebihan untuk pertunangan dan memastikan pemakaian yang sekata.

Kelebihan

  • tetap lembut dalam fros;
  • senang dikendalikan;
  • dengan yakin memegang jalan kereta di salji yang penuh sesak;
  • imbangan sederhana.

keburukan

  • hampir tidak ada pengereman pada ais;
  • gelinciran bermula pada salji yang longgar.

Toyo Open Country I / T

Penilaian: 4.8

Toyo Open Country I / T

Tetapi tayar musim sejuk untuk SUV, yang sering bertembung dengan permukaan berais. Kehadiran 120 lonjakan dalam 8 baris membolehkan anda menjaga arah dengan jelas dan tidak akan membiarkan daya inersia membawa kenderaan berat di suatu sudut. Dalam ulasan, pembeli berpuas hati bahawa lonjakan hampir tidak hilang selama 5 musim operasi, jadi getah tetap “bergigi” sepanjang masa. Tayar jenama dibuat untuk roda R16-21, tetapi tidak semua pilihan boleh didapati dijual.

Kami memilihnya sebagai yang terbaik dari segi keserbagunaan. Pada tayar Toyo seperti itu, kereta dengan yakin menyimpan es dan juga aspal bersih. Biasanya, lonjakan akan meningkatkan jarak pengereman pada jalan kering dengan ketara. Di sini, sip mampu mengunci diri dan menjadikan blok tapak lebih kaku, yang memastikan pengereman yang sama baik pada semua jenis permukaan.

Kelebihan

  • jangan berjemur dalam keadaan sejuk;
  • pin logam berpegang teguh di tempatnya;
  • banyak sipes di seluruh kawasan blok tapak;
  • dinding sisi tahan lama.

keburukan

  • membuat banyak bunyi di atas aspal;
  • beberapa pilihan untuk dijual.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berjumpa pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen