Tablet belanjawan terbaik

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Tablet yang baik tidak semestinya mahal. Kami telah memilih 12 model, pembeliannya tidak akan memenuhi anggaran keluarga – tetapi pada masa yang sama ia akan sangat praktikal dan mudah.

Cara Memilih Tablet Murah yang Baik – Petua dan Kriteria

Sebilangan besar tablet belanjawan dilengkapi dengan komponen lemah yang sangat rata-rata atau bahkan sangat lemah. Oleh itu, untuk mendapatkan kesenangan daripada menggunakan (dan bukan kekecewaan berterusan), ketika memilih peranti seperti itu, anda harus memperhatikan ukuran layar, seperti yang banyak dilakukan, tetapi pada spesifikasi lain.

Kriteria pemilihan utama adalah:

  1. CPU. Tidak diingini jika itu Rockchip, Allwinner atau Spreadtrum. Pengilang ini menghasilkan cip yang sangat 'lemah' dengan prestasi rendah tetapi penggunaan kuasa tinggi. Penyelesaian yang baik adalah tablet pada pemproses yang agak 'segar' dari MediaTek, sesuai – dari Qualcomm;
  2. Jumlah RAM. Prestasi tablet bergantung pada parameter ini ketika melakukan beberapa tugas sekaligus – sebagai contoh, ketika melayari web sambil bekerja secara 'serentak' pada beberapa pelanggan messenger atau rangkaian sosial. Memandangkan bahawa di luar tahun 2018 dan bahkan Perkhidmatan Google Play secara aktif menggunakan RAM sehingga 200 MB, jumlah RAM 'minimum yang layak' adalah 1 GB. Lebih baik, tentu saja, lebih banyak;
  3. Jumlah memori kekal. Storan dalaman menyimpan sistem operasi itu sendiri, aplikasi yang dipasang oleh pengguna, data mereka, dan maklumat berguna lain (seperti foto dan muzik). Akibatnya, semakin besar jumlah memori kekal, semakin baik. Adalah wajar tablet mempunyai simpanan dalaman sekurang-kurangnya 8 GB, dan jumlah optimum ialah 16 GB.
  4. Parameter selebihnya harus dipilih berdasarkan keperluan anda. Sebagai contoh, untuk akses berterusan ke Internet, anda memerlukan sokongan untuk kad SIM dan 3G atau 4G. Diagonal skrin lebih menentukan kemudahan, kerana kualiti gambar bergantung pada resolusi dan kepadatan piksel. Bateri yang besar akan memberikan jangka hayat bateri yang lebih lama (tetapi nilai yang tepat bergantung pada senario penggunaan).
  5. Adalah wajar tablet mempunyai slot untuk kad memori. Biasanya, simpanan dalaman tablet anggaran kecil, 8 atau 16 GB – dan ini sangat kecil, terutamanya jika anda ingin mengambil beberapa filem bersama anda di jalan raya atau memuat turun peta luar talian untuk navigator. Kandungan ini boleh diletakkan di kad memori.
  6. Sekiranya kita bercakap mengenai pengeluar, tablet anggaran dihasilkan oleh hampir semua syarikat yang umumnya pakar dalam elektronik tersebut. Penyelesaian yang baik boleh didapati dalam rangkaian Lenovo, Huawei dan Samsung. Pengilang seperti Prestigio, Archos, Digma dan BB-Mobile pakar dalam pengeluaran tablet yang murah.

Penarafan tablet murah terbaik

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Tablet murah terbaik: belanjawan di bawah 5,000 rubel 1 Digma Plane 1601 3G RUB 5.024
2 Prestigio Wize PMT3401
3 BB-Mobile Techno Mozg 7.0
Tablet murah terbaik: anggaran di bawah 10,000 rubel 1 Huawei MediaPad T3 8.0 16Gb LTE RUB 9,590
2 Lenovo Tab 4 TB-8504X 16Gb RUB 10,430
3 Prestigio Mult iPad Visconte V PMP1012TE
Tablet murah terbaik dengan kamera yang bagus 1 Lenovo Tab 4 TB-X304L 16Gb 11 450 RUB
2 Lenovo Tab 3 Plus 7703X 16Gb RUB 8,990
3 Archos 80 Oksigen RUB 9,790
Tablet 10-inci kos rendah terbaik 1 Huawei MediaPad T3 10 16Gb LTE RUB 10 640
2 Samsung Galaxy Tab E 9.6 SM-T561N 8Gb
3 Prestigio Grace PMT3101 4G RUB 6,990

Kedudukan berdasarkan data RankQuality.

Tablet murah terbaik: belanjawan di bawah 5,000 rubel

Digma Plane 1601 3G

Penilaian: 4.7

Digma Plane 1601 3G

Mengapa mendapat tempat pertama dalam ranking: Tablet bajet super dengan 3G dan ciri teknikal yang baik.

Penerangan: Tablet anggaran 10.1 inci yang bagus untuk hampir semua penggunaan harian. Walaupun tergolong dalam segmen harga ultra-bajet, ia dilengkapi dengan layar yang sangat baik (resolusi 1280 × 800 piksel, dibuat menggunakan teknologi IPS).

Dengan ciri teknikal yang lain, semuanya berada pada tahap yang sesuai. Pemproses tablet – quad-core MediaTek MT8321 dengan kelajuan jam 1.3 GHz; RAM dan memori kekal – mengikut kelantangan 'minimum layak' (masing-masing 1 dan 8 GB); Bateri 5000mAh menyediakan sehingga 1 hari penuh penggunaan campuran.

Tetapi kelebihan utama tablet adalah sokongan Internet mudah alih. Ia dilengkapi dengan slot untuk memasang kad SIM, dan dua sekaligus, dan dapat berkomunikasi dengan rangkaian 3G. Dulang kad microSD juga disertakan.

Kelebihan

  • Skrin berkualiti tinggi;
  • Sokongan untuk internet mudah alih;
  • Bateri berkapasiti;

keburukan

  • Storan dalaman terlalu kecil;
  • Kamera ditambahkan 'untuk persembahan';
  • Kualiti pembesar suara yang rendah;

Prestigio Wize PMT3401

Penilaian: 4.6

Prestigio Wize PMT3401

Mengapa tempat kedua dalam penarafan: Asas perkakasan yang sebelumnya (Digma Plane 1601 3G), tetapi sistem operasi yang lebih intensif sumber.

Penerangan: Prestigio Wize PMT3401 menggunakan asas perkakasan yang sama dengan Digma Plane 1601 3G – pemproses MediaTek MTK 8321 dengan empat teras pemprosesan dan kelajuan jam 1.3 GHz; RAM 1 GB dan memori dalaman 8 GB; bateri 5000 mAh; dua slot untuk kad SIM, sokongan Internet menggunakan teknologi 3G; dulang untuk kad memori microSD; Skrin IPS 10.1 inci dengan resolusi 1280 × 800 piksel; malah kamera 2MP.

Satu-satunya perbezaan antara kedua tablet adalah OS yang digunakan. Sekiranya model dari Digma berfungsi pada yang lama, tetapi sesuai untuk kebanyakan tugas Android 5.1 Lollipop; maka peranti Prestigio menggunakan Android 6.0 Marshmallow.

Sistem operasi yang lebih baru, tentu saja, meningkatkan kemampuan tablet – sebagai contoh, kad memori boleh digunakan sebagai penyimpanan hibrid untuk aplikasi. Walau bagaimanapun, ia menggunakan lebih banyak sumber, akibatnya peranti berfungsi sedikit lebih perlahan.

Kelebihan

  • Paparkan dengan pembiakan warna yang realistik;
  • Hayat bateri yang baik;
  • Pemasangan berkualiti tinggi;

keburukan

  • RAM kecil dan memori kekal;
  • Kamera ditambahkan 'untuk persembahan';
  • Penceramah lemah;

BB-Mobile Techno Mozg 7.0

Penilaian: 4.6

BB-Mobile Techno Mozg 7.0

Mengapa tempat ketiga dalam ranking: tablet murah 7 inci dengan Intel Atom – pemproses yang pantas, tetapi sangat panas.

Penerangan: BB-Mobile Techno Mozg 7.0 adalah, seperti namanya, tablet 7 inci. Oleh itu, ia cukup padat dan senang – misalnya, untuk digunakan sebagai navigator. Pada masa yang sama, paparan dibuat menggunakan teknologi IPS dan mempunyai resolusi yang sangat baik 1024 × 600 piksel untuk ukurannya.

Asas perkakasan tablet anggaran cukup biasa-biasa saja. Pemproses – Intel Atom x3 С3230, yang kurang sesuai untuk Android – peranti. Oleh kerana itu, tablet habis sedikit lebih cepat daripada 'saudara' di atas. Tetapi di sisi lain, ia cukup “gesit” dan mampu menarik permainan yang agak “berat”.

Pemproses dilengkapi dengan RAM 1 GB dan memori kekal 8 GB. Sebagai tambahan, tablet ini dilengkapi dengan dua slot untuk kad SIM, sokongan untuk Internet mudah alih melalui 3G, dulang kad memori, bateri 3000 mAh, dan kamera 2 MP.

Kelebihan

  • Prestasi tinggi;
  • Sokongan 3G;
  • Pemasangan berkualiti tinggi;
  • Ringan dan padat;

keburukan

  • Autonomi rendah kerana bateri dan pemproses 'gluttonous';
  • GPS ‘start sejuk’ perlahan;
  • Memanaskan dengan ketara;

Penarafan tablet belanjawan terbaik – berharga sehingga 10,000 rubel

Huawei MediaPad T3 8.0 16Gb LTE

Penilaian: 4.8

Huawei MediaPad T3 8.0 16Gb LTE

Mengapa mendapat tempat pertama dalam penarafan: Prestasi tinggi, sistem operasi segar, sokongan untuk Internet mudah alih 4G LTE.

Penerangan: Tablet anggaran sebagaimana mestinya. Dengan harga hingga 10 ribu rubel, peranti ini menawarkan skrin IPS 8-inci berkualiti tinggi dengan resolusi 1280 × 800 piksel dan lapisan kaca; pemproses quad-core yang kuat Qualcomm Snapdragon 425 dengan kelajuan jam 1.4 GHz; RAM 2 GB untuk operasi lancar walaupun dengan sebilangan besar aplikasi terbuka; Storan dalaman 16 GB untuk penyimpanan data pengguna; dan sokongan untuk Internet mudah alih 4G LTE.

Selain itu, tablet mempunyai slot kad memori; bateri untuk 4800 mAh; sarung logam dan sistem operasi segar. Dikuasakan oleh Huawei MediaPad T3 8.0 berjalan Android 7.0, yang menjimatkan dan menawarkan banyak ciri berguna seperti storan hibrid untuk aplikasi (menggunakan kad SD) atau tindak balas pantas dari bar pemberitahuan .

Kelebihan

  • Kualiti skrin yang sangat baik (resolusi tinggi, warna yang realistik, ketepuan yang baik);
  • Hayat bateri sehingga 2 hari dalam mod penggunaan campuran;
  • Prestasi tinggi untuk kebanyakan tugas harian;

keburukan

  • Lokasi penyambung pengecasan yang lemah (bawah);
  • Kawalan kelantangan yang tidak selesa, pembesar suara terlalu kuat;
  • Banyak perisian pra-pemasangan yang tidak perlu;

Lenovo Tab 4 TB-8504X 16Gb

Penilaian: 4.7

 Lenovo Tab 4 TB-8504X 16Gb

Mengapa tempat kedua dalam ranking: Cepat, produktif, tetapi OS asli banyak diubah suai oleh pengeluar.

Penerangan: Kedua-dua tablet dari senarai – dan Huawei MediaPad T3, dan Lenovo Tab 4 TB-8504X – dibina pada platform perkakasan yang sama. Peranti dilengkapi dengan pemproses Qualcomm Snapdragon 425 dengan kelajuan jam 1.4 GHz dan 4 teras pemprosesan, yang dilengkapi dengan RAM 2 GB dan memori kekal 16 GB. Bahkan layarnya sama – 8 inci, dengan resolusi 1280 × 800 piksel dan dibuat dengan teknologi IPS untuk pembiakan warna yang baik.

Lenovo hanya mempunyai bateri yang lebih besar (4850 mAh); plastik – bukan logam – badan; dan pembesar suara stereo yang kuat.

Perbezaan utama antara tablet adalah sistem operasi. Kedua-duanya berfungsi pada Android 7.0 Nougat dengan peningkatan ke 7.1, tetapi Huawei mempunyai pengubahsuaian EMUI yang mendalam, dan Lenovo memiliki sekumpulan tambahan khusus yang tidak begitu mudah digunakan, dan menghabiskan banyak RAM. Itulah sebabnya dia berada di tempat kedua.

Kelebihan

  • Skrin berkualiti tinggi;
  • Sokongan 4G LTE;
  • Prestasi tinggi;
  • Pembesar suara stereo;

keburukan

  • Pengecasan perlahan dari pengecas lengkap (kuasa hanya 5 W);
  • Sistem operasi yang diubahsuai dengan kuat mengakibatkan prestasi yang buruk.

Prestigio Mult iPad Visconte V PMP1012TE

Penilaian: 4.6

Prestigio Mult iPad Visconte V PMP1012TE

Mengapa tempat ketiga dalam ranking: Anggaran Windows – tablet dengan papan kekunci. Lebih senang bekerja dalam mod komputer riba. Tetapi jika anda mematikan papan kekunci, kelemahan input sentuhan akan keluar Windows.

Penerangan: Prestigio Mult iPad Visconte V adalah tablet Windows yang murah yang dapat diubah menjadi komputer riba berkat papan kekunci luaran yang dipasang. Ini menjadikannya alat yang sangat baik untuk bekerja di mana sahaja, terutamanya jika anggaran tidak membenarkan ultrabook yang lengkap.

Mendapatkan segmen belanjawan ultra ditunjukkan dalam prestasi tablet yang agak rendah. Ia dilengkapi dengan pemproses dwi-teras Intel Atom Z3735F yang dicatat pada 1.33 GHz; RAM 2 GB dan storan dalaman 32 GB. Paparan tablet – 10.1 inci, dengan resolusi 1280 × 800 piksel, dibuat menggunakan teknologi IPS.

Prestasi tablet cukup untuk melayari web, bekerja dengan beberapa aplikasi desktop seperti GIMP atau Office suite Microsoft, dan tugas harian lain. Ia bahkan mempunyai sejumlah permainan lama yang berjalan!

Kelebihan

  • Sesuai dengan aplikasi desktop;
  • Papan kekunci pemalam disertakan;
  • Hayat bateri sehingga 5 jam;

keburukan

  • Pemacu keras yang agak perlahan;
  • Input sentuh di Windows 10 tidak berfungsi seperti yang kita mahukan;
  • Sudut kecondongan skrin berbanding papan kekunci tidak boleh disesuaikan;

Tablet bajet terbaik dengan kamera yang bagus

Lenovo Tab 4 TB-X304L 16Gb

Penilaian: 4.8

 Lenovo Tab 4 TB-X304L 16Gb

Mengapa kedudukan # 1 dalam kedudukan: Prestasi tinggi, kapasiti bateri tinggi – dan kamera yang bagus, tentu saja.

Penerangan: 10.1 inci Android – tablet berdasarkan pemproses Qualcomm Snapdragon 425, yang memberikan prestasi yang cukup baik (untuk segmen harganya). Cip ini dilengkapi dengan RAM 2 GB dan 16 GB pada storan terbina dalam. Kamera utama mempunyai resolusi 5 megapiksel, tetapi berkat pengoptimuman pemproses dan perisian, ia mengambil gambar yang agak baik.

Layar dibuat menggunakan teknologi IPS dan mempunyai resolusi 1280 × 800 piksel, yang memberikan gambar yang halus, jelas dan kaya. Tablet ini dilengkapi dengan bateri 7000 mAh yang besar, yang memberikan hayat bateri hingga 2 hari dalam mod penggunaan campuran.

Tablet berjalan pada sistem operasi Android 7.0 – tetapi dengan banyak pengubahsuaian dari Lenovo dan sekumpulan aplikasi pra-pemasangan yang tidak selalu berguna.

Kelebihan

  • Skrin cerah, berair, kaya;
  • Hayat bateri sehingga 2 hari;
  • Prestasi tinggi;

keburukan

  • Banyak perisian pra-pemasangan;
  • Untuk menyimpan data peribadi seperti filem, disarankan untuk memasang kad SD;
  • Tiada lapisan oleofobik di skrin;

Lenovo Tab 3 Plus 7703X 16Gb

Penilaian: 4.7

 Lenovo Tab 3 Plus 7703X 16Gb

Why Second in the Rankings: Tablet anggaran terbaik untuk navigasi ringkas, dengan skrin yang bagus dan kamera yang hebat.

Keterangan: Lenovo Tab 3 Plus adalah tablet 7 inci ultra padat dengan dulang kad SIM, sokongan Internet mudah alih dan kemampuan untuk menggunakan telefon bimbit (panggilan, SMS).

Ia didasarkan pada platform perkakasan anggaran Qualcomm Snapdragon MSM8916 dengan 4 teras pemprosesan dan kelajuan jam 1.2 GHz, yang dilengkapi dengan 2 GB RAM. Ini memastikan operasi yang sangat lancar ketika melakukan beberapa tugas secara serentak. Skrin 7 inci dibuat menggunakan teknologi IPS dan mempunyai resolusi tinggi 1280 × 720 piksel.

Tablet ini sangat sesuai untuk navigasi dan, misalnya, menggunakannya untuk bekerja di teksi. Permulaan sejuk GPS memerlukan masa beberapa saat, dan dengan sokongan 4G LTE, peta dalam talian dimuat serta-merta.

Bateri tablet berkapasitas 3500 mAh, yang cukup untuk jangka hayat bateri dalam mod penggunaan campuran.

Kelebihan

  • Skrin hebat;
  • Badan langsing dan dipasang dengan baik;
  • Sambungan rangkaian yang boleh dipercayai;
  • Prestasi tinggi;

keburukan

  • Menjadi sedikit panas semasa operasi, terutamanya ketika disambungkan ke LTE
  • Kapasiti bateri yang relatif kecil;
  • Banyak perisian pra-pemasangan Lenovo melambatkan sistem;

Archos 80 Oksigen

Penilaian: 4.5

Archos 80 Oksigen

Mengapa tempat ketiga dalam ranking: Resolusi skrin tertinggi, tetapi hayat bateri yang agak rendah.

Penerangan: Tablet 8 inci yang pasti menarik minat pencinta gambar berkualiti tinggi. Skrinnya dibuat menggunakan teknologi IPS dan mempunyai resolusi lebih tinggi daripada FHD – 1920 × 1200 piksel. Di samping itu, platform perkakasan tablet didasarkan pada pemproses MediaTek MTK 8163 dengan 4 teras pemprosesan dan kelajuan jam 1.3 GHz, yang dilengkapi dengan RAM 2 GB.

Tablet ini juga mempunyai storan 32 GB dalaman; slot untuk kad memori microSD sehingga 64 GB; Kamera utama 5 megapiksel dengan pengoptimuman perisian dan perkakasan; dan bateri berkapasiti 4500 mAh. Bateri terlalu kecil untuk skrin seperti itu dan dengan itu memberikan hayat bateri sehingga 1 hari dalam mod penggunaan campuran.

Tetapi tidak ada slot kad SIM, jadi tablet masuk dalam talian secara eksklusif melalui Wi-Fi.

Kelebihan

  • 'Licin', skrin yang tajam;
  • Prestasi optimum;
  • Pemasangan berkualiti tinggi;

keburukan

  • Hayat bateri yang agak pendek (kerana resolusi skrin tinggi);
  • Kamera depan berkualiti rendah – lebih sesuai untuk skype daripada gambar;
  • Tiada slot kad SIM;

Penarafan tablet belanjawan terbaik dengan pepenjuru skrin 10 inci

Huawei MediaPad T3 10 16Gb LTE

Penilaian: 4.8

 Huawei MediaPad T3 10 16Gb LTE

Mengapa tempat pertama: Prestasi tinggi.

Penerangan: Tablet 9,6 inci dengan skrin berkualiti tinggi dan platform perkakasan yang sangat baik untuk kategori harganya. Paparan dibuat dengan teknologi IPS, yang memberikan pembiakan warna yang realistik dan ketepuan gambar yang baik, dan mempunyai resolusi 1280 × 800 piksel.

Pemproses tablet – Qualcomm Snapdragon 425 dengan 4 teras pemprosesan dan kelajuan jam 1.4 GHz. Ia dilengkapi dengan RAM 2 GB dan storan dalaman 16 GB. Di samping itu, bateri 4800 mAh dan kamera utama 5 MP dipasang di tablet. Dan semuanya dibungkus dalam kotak logam.

Tablet sedang berjalan Android 7.0 Nougat, dan dikerjakan semula ke keadaan EMUI – firmware proprietari dari Huawei, dioptimumkan secara berasingan untuk 'perkakasan' ini. Jadi, walaupun kapasiti bateri yang agak kecil, jangka hayat bateri peranti adalah sehingga 1.5 hari dalam mod penggunaan campuran.

Kelebihan

  • Skrin terang, segar dan kaya;
  • Hayat bateri yang baik;
  • Prestasi optimum;
  • Sokongan untuk Internet mudah alih mengikut standard 4G;

keburukan

  • Pengecasan perlahan, dan bukan hanya dengan pengecas lengkap;
  • Tiada pelarasan kecerahan skrin automatik;
  • Lebih baik menggunakan kad memori untuk menyimpan fail media;

Samsung Galaxy Tab E 9.6 SM-T561N 8Gb

Penilaian: 4.7

Samsung Galaxy Tab E 9.6 SM-T561N 8Gb

Mengapa tempat kedua: Kebolehpercayaan tinggi, jenama terkenal, tetapi memori kekal sangat sedikit.

Penerangan: Salah satu tablet ultra-belanjawan dari Samsung. Galaxy Tab E 9.6 SM-T561N dilengkapi dengan pemproses Spreadtrum SC7730SE dengan 4 teras pemprosesan dan kelajuan jam 1.3 MHz (anda tidak boleh berharap bahawa Asphalt 8 dapat menangani, tetapi cukup untuk tugas sehari-hari), yang dilengkapi dengan 1.5 GB RAM dan 8 GB dalaman alat simpanan. Layar memiliki pepenjuru 9,6 inci, resolusi 1280 × 800 piksel, dan dibuat menggunakan teknologi IPS.

Antara ciri teknikal lain tablet – bateri 5000 mAh, yang cukup untuk jangka hayat bateri 1.5-2 hari; slot untuk kad SIM dan sokongan untuk Internet mudah alih pada 3G; dan kamera utama 5 MP.

Tablet sedang berjalan Android 4.4 KitKat. Ini adalah satu kekurangan dan kelebihan. Di satu pihak, OS ini membolehkan anda memindahkan data aplikasi ke kad SD; sebaliknya, ia sudah cukup lama, dan sebilangan fungsi baru tidak berfungsi.

Kelebihan

  • Hayat bateri yang baik;
  • Kualiti skrin yang layak;
  • Sokongan skrin berpisah;

keburukan

  • Prestasi buruk (tablet untuk buku, pesanan ringkas dan melayari web yang jarang berlaku);
  • Ingatan berterusan yang sangat sedikit
  • Kamera ditambahkan 'untuk persembahan';

Prestigio Grace PMT3101 4G

Penilaian: 4.4

Prestigio Grace PMT3101 4G

Mengapa tempat ketiga: Gabungan harga dan kualiti terbaik. Dan ada juga 4G.

Penerangan: tablet anggaran yang pada masa yang sama menawarkan ciri teknikal yang sangat baik. Oleh itu, ia berdasarkan pemproses MediaTek MTK 8735 (quad-core, 1 GHz), yang dilengkapi dengan 2 GB RAM. Storan dalaman peranti ialah 16 GB.

Skrin tablet 10.1 inci dibuat menggunakan teknologi IPS dan mempunyai resolusi 1280 × 800 piksel. Paparannya mempunyai warna yang baik, tetapi ppi relatif kecil.

Dengan kelebihan tablet yang jelas, anda boleh menambahkan sokongan untuk Internet mudah alih menggunakan standard 4G LTE berkelajuan tinggi. Peranti beroperasi dalam mod telefon bimbit – ia dapat menerima panggilan dan pesan SMS.

Bateri terpasang mempunyai kapasiti 6000 mAh, yang cukup untuk penggunaan campuran selama 1,5-2 hari. Resolusi kamera utama adalah 2 MP, tidak ada pengoptimuman perisian atau perkakasan yang diperhatikan, sehingga ditambahkan, sebenarnya, untuk pertunjukan.

Kelebihan

  • Reka bentuk menarik dengan bezel langsing
  • Sokongan untuk internet berkelajuan tinggi 4G;
  • Autonomi tinggi;

keburukan

  • Kualiti pembesar suara yang lemah (bunyi yang tenang dan memutarbelitkan);
  • Modul Wi-Fi perlahan;
  • Banyak perisian yang tidak diperlukan sebelumnya;


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.


Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen