Saratov 452 (KSh-120)

Saratov 452 (KSh-120)

Kedudukan ke-4 dalam penilaian:

Peti sejuk ruang tunggal terbaik untuk kotej musim panas

Pergi ke penilaian

ciri Saratov 452 (KSh-120)

Ciri umum

Pembeku dari atas
Bahan Warna / Lapisan putih / plastik
Kawal elektromekanikal
Penggunaan tenaga kelas B (219 kWh / tahun)
Bilangan pemampat 1
Bilangan kamera 1
Bilangan pintu 1
Dimensi (WxDxH) 48x59x87.5 cm

Sejuk

Mencairkan penyejuk beku manual
Mencairkan peti sejuk manual
Suhu pembeku minimum -12 ° C

Isipadu

Jumlah keseluruhan 122 l
Isi padu ruang penyejukan 107 l
Isi padu pembeku 15 l

Fungsi dan ciri lain

Pembuat ais tidak hadir
Bahan rak gelas
Kemungkinan menggantung pintu terdapat
Berat 38 kg

Ulasan mengenai Saratov 452 (KSh-120)

Plus: Selesa, sangat tenang. Pembeku lengkap (bukan hanya penyejukan seperti model kecil lain). Terdapat cukup ruang untuk dua orang. 4 tahun penggunaan, tidak ada masalah atau kerosakan! Dibina dengan almari sedalam 50 cm.
Kekurangan: Ketinggian 87.5 tidak membenarkan bangunan di bawah satu meja dengan dapur mini, jadi saya harus membuat permukaan kerja dua tingkat. Ketinggian bahagian di atas peti sejuk adalah 90.1 cm dengan bahagian atas meja. Bagi wanita dengan ketinggian rata-rata, ini terlalu tinggi, dan penurunannya kelihatan jelek. Rak plastiknya nipis, saya masih menyimpannya, tetapi akan lebih baik jika lebih tebal.
Kekurangan: Kami meminta pengilang! Mulakan pelepasan model seperti itu dengan ketinggian 83 cm. Terdapat banyak pangsapuri studio yang sedang dibina, sudut dapur dilengkapi di pejabat dan pondok. Ini adalah format yang paling dituntut !!!

VT ANNA


Kelebihan: 1) Kekompakan. 2) Operasi yang tenang. 3) Kapasiti yang mencukupi. 4) Kecairan tinggi semasa menjual.
Kekurangan: Tidak diperhatikan semasa penggunaan.
Kekurangan: Peti sejuk dibeli untuk pangsapuri yang disewa selama 2-3 bulan (untuk tempoh pengubahsuaian rumah seseorang). Keperluannya adalah: ketinggian kira-kira satu meter, kehadiran peti sejuk, operasi yang tenang, harga minimum. Mencari peti sejuk terpakai yang memenuhi kehendak yang ditentukan, saya dengan cepat mendapati bahawa mereka terpasang seperti kuih panas sebelum musim panas, jadi diputuskan untuk membeli yang baru untuk menjualnya kemudian. Model ini ternyata sangat sesuai: alat yang murah, kecil, tetapi berkapasiti menyimpan bekalan makanan selama 3-4 hari untuk dua orang dan mempunyai peti sejuk penuh. Pada mulanya, saya keliru dengan pemampat China Huayi, tetapi, pertama, ia berfungsi dengan sangat senyap, dan kedua, saya tidak mendapat ulasan buruk untuk unit ini. Peti sejuk itu sendiri sangat lengang secara keseluruhan, kinerjanya sangat baik: walaupun pada tahap kuasa “1”, anda perlu menutup kepak di dalam peti sejuk beku, jika tidak, makanan di rak atas petak peti sejuk akan membeku. Selama sebulan beroperasi, penyejuk beku tidak membeku, masih belum perlu dicairkan. Pada masa yang sama, suhu -12 darjah di dalamnya membolehkan anda menjaga ais krim lembut dan enak, dan pada musim panas inilah yang utama! :-).

korporator


Kelebihan: membeku dengan baik, boleh dipercayai, musim sejuk yang selamat di negara ini
Kekurangan: pencairan manual, satu ruang
Kekurangan: Peti sejuk ini dibeli di negara ini sebagai peti sejuk kedua. Musim sejuk yang masih hidup di rumah musim panas, berfungsi dengan baik apabila dihidupkan. Nilai normal untuk wang.

Korshunova Natasha


Kelebihan: Harga, kekompakan, kebolehpercayaan pemampat (sudah boleh kita katakan), kotak buah dan rak yang boleh ditanggalkan – anda boleh meletakkan beg jika anda mahu)
Kekurangan: 1. Banyak yang sudah menulis – freezer. Ia adalah seram yang tenang! Kelancaran peraturan – tidak ada. Ia ditutup dengan ais dengan sangat cepat (dalam arahan, bagaimanapun, ditulis bahawa setiap 2 minggu ada perkhidmatan, tetapi kemudian lebih murah untuk menggali bilik bawah tanah! 2. Mencairkan peti sejuk yang sama. Tidak kira bagaimana anda meletakkan dulang, terdapat lopak di lantai. 3. Secara umum, saya ingin memindahkan hello kepada rakan jurutera. Semua masalah adalah salah perhitungan yang jelas. Contohnya: MENGAPA meletakkan bola lampu di bahagian bawah berhampiran pembeku, jika ditutup oleh dulang dari bawah?! 4. Ais membeku, termasuk kerana kebocoran. Kebocoran adalah akibat dari tahap menegak yang berbeza dari dinding sisi dan bawah (kira-kira 1.0 -1.5 mm) Tidak satu gusi pengedap akan memakan perbezaan seperti itu 5. Plastik rapuh Saya tidak akan mengulanginya sendiri.
Kekurangan: Dibeli pada tahun 2011. Bukannya SUPRA padat yang tidak sesuai (masih bahasa Jepun). Harganya 6.470 rubel, yang merupakan peti sejuk kedua di rumah ini. Ya, sangat berjaya menahan panas pada tahun 2013-2014. Dia masih hidup. Sekarang cair (sudah 14 jam). Sebagai unit murah untuk menyejukkan bir di dacha – mungkin. Seperti peti sejuk – fikirkan KUAT. Baik isteri saya dapat berdamai dengannya, juga saya. Penggantian import seperti itu pastinya tidak diperlukan. Nah, ini bukan SARATOV yang sama dengan yang dibuat di USSR

Akilin Andrey


Plus: Tenang, sederhana, boleh dipercayai
Kekurangan: tidak dijumpai
Kekurangan: Saya mencari peti sejuk kecil dan murah di dalam bilik. Untuk wang ini hanya ada Indesit dan Saratov. Saya memutuskan untuk mengambil milik kami. Setahun setengah telah berlalu. Selama ini, tidak ada yang berlaku kepadanya, ia masih berfungsi dengan baik. 2 kali pencairan – kot bulu tumbuh, tetapi tidak sukar. Pada masa yang sama, anda boleh mencucinya dengan betul. Peti sejuk tidak betul-betul mengeluarkan bunyi. Anda dapat mendengar bagaimana pemampat dihidupkan / dimatikan, tetapi ini tidak mengganggu.

Makarov Yan


Tambahan: padat, lapang, tenang
Kekurangan: setiap menghidupkan peti sejuk disertakan dengan satu klik, tetapi semuanya hilang dengan sendirinya
Kekurangan: peti sejuk ekonomi yang sangat baik untuk rumah negara atau bilik. Pembeku beku dengan baik; setelah sebulan beroperasi, tidak ada salji yang terbentuk di dalam ruang.

Maria


Tambahan: Ringkas, namun cukup lapang, jika rak diletakkan dengan betul. Oleh kerana ketinggiannya hampir tidak setinggi pinggang, ia membuat permukaan kerja tambahan di dapur yang sempit – saya mempunyai pengisar, skala dapur, jus di atasnya … Tidak ada suara yang diperhatikan. Nisbah kualiti-harga. Sesuai untuk pangsapuri yang disewa – sekiranya berpindah, dua lelaki boleh mengangkatnya dengan mudah. Tidak ada aduan mengenai tujuan langsung – produk pembekuan dan penyejukan.
Kekurangan: Selama beberapa tahun pertama, hampir semua bahagian plastik pecah – bahagian rak pintu, penutup petak atas untuk telur (itu adalah kesalahan mereka sendiri, mereka menutup peti sejuk dengan penutup yang diangkat, dan sebaliknya – salah perhitungan ergonomik ..), pintu pembeku apabila ais tumbuh , lebih baik tidak tersentak terlalu banyak – ada kemungkinan ia akan meletus (bagaimanapun, kemudian ia menempel pada tempatnya, tetapi sedimen itu tetap …). Semasa mencairkan air, anda perlu bertugas dengan kain – bahagian air dengan jujur ​​mengalirkan ke dalam kuali melalui jerami, tetapi apa yang tumbuh di sekitar peti sejuk akan berada di lantai.
Kekurangan: Membeli di dapur Khrushchev yang boleh ditanggalkan “tanpa ikan”, sebagai hasilnya bekerja selama 4 tahun, selamat dari langkah itu, sekarang dia pindah ke dacha – terlalu kecil untuk keluarga tiga orang, dan lebih baik memiliki peti sejuk di dalam sel yang terpisah. Opsyen-minimum “untuk pertama kalinya.”

eah.elena


Plus: Harga. kebolehpercayaan yang tinggi. Mungkin yang paling sempit diketahui
Kekurangan: Reka bentuk. bising (saya mahu bayi ini bekerja dengan lebih senyap)
Kekurangan: Saratov lama yang baik. sederhana seperti penyapu elektrik .. dan sama dipercayai. ya bising … tekun.

Avdeev Alexey


Plus: Menyejukkan dengan baik, berfungsi dengan senyap.
Kekurangan: Melancarkan pencairan sekali setiap enam bulan.
Kekurangan: Peti sejuk berkualiti tinggi dalam kategorinya. Sejukkan dengan baik: suhu di bahagian atas petak peti sejuk boleh diatur ke sifar. Ia tidak dapat didengar. Walaupun saiznya kecil, ia cukup lapang. Sudah tentu anda perlu mencairkan “kot bulu” di dalam peti sejuk beku. Tetapi dua kali setahun tidak begitu sukar.

Pengguna telah menyembunyikan datanya


Plus: Cukup tenang.
Kekurangan: Pada musim panas, penyejuk beku ditumbuhi ais dengan cepat.
Kekurangan: Sama sekali tidak sesuai untuk kediaman musim panas. Pada musim panas, setiap 2 minggu anda mesti mencairkan penyejuk beku !!! Menjengkelkan. Peti sejuk beku ditutup dengan ais dengan cepat, dan dengan itu ia menjadi lebih panas di ruang peti sejuk. Anda mesti sentiasa menghidupkan termostat.

Pengguna telah menyembunyikan datanya



Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen