Philips HD9140

Kedudukan ke-3 dalam penilaian:

Periuk premium terbaik

Pergi ke penilaian

Spesifikasi Philips HD9140

Ciri umum

Bilangan peringkat 3
Jenis kawalan elektronik
Penggunaan kuasa maksimum 900 watt
Isyarat suara terdapat
Pada petunjuk terdapat
Penutupan kekurangan air terdapat

Reka bentuk

Bahan badan plastik / tahan karat keluli
Bahan bakul wap plastik lutsinar
Isipadu bakul wap 3.5 / 2.6 / 2.5 l
Isipadu tangki air 1.1 l
Mangkuk nasi ya, untuk 1.2 l
Penunjuk paras air terdapat
Kisi-kisi yang boleh ditanggalkan terdapat
Lembing untuk merebus telur terdapat
Paparan terdapat
Isikan air sambil memasak terdapat

Fungsi

Masakan automatik terdapat
Termostat terdapat
Menangguhkan permulaan tidak

Ciri-ciri:

Dimensi (WxHxD) 31x45x23 cm
Berat 2.3 kg
Storan padat terdapat
Petak untuk kabel kuasa terdapat
Panjang kord kuasa 1m
Selain itu Flavour Booster – menyajikan hidangan dengan aroma herba dan rempah yang enak, penunjuk untuk menghilangkan kerak dengan isyarat bunyi, petunjuk untuk menambahkan air

Pendapat dari Philips HD9140

Kelebihan: Wap menembusi ke mana-mana, bahkan ke dalam mangkuk nasi dan diedarkan dengan baik.
Kekurangan: 1. Penapis tersumbat (bergantung pada kekerasan air); 2. pemasa hanya terbina dalam, anda tidak dapat menambah masa secara manual
Kekurangan: Saya sangat gembira dengan pengukus ini dan mengesyorkannya. Saya telah menggunakannya selama lebih dari 4 tahun, pada separuh terakhir tahun ini, setiap hari (saya memasak untuk bayi). Dia tidak pernah putus, dia menyiapkan semuanya dengan cara yang sama seperti kali pertama. Satu-satunya perkara, pada awalnya, penapis itu dibasuh dan di dalamnya sering tersumbat (saya tidak tahu bagaimana keadaannya) Tetapi ini bukan masalah besar, ia hanya perlu dibersihkan lebih kerap dengan cuka.

Nosov Vasily


Plus: Semua
Kekurangan: Pencetakan pada butang cepat hilang, lama-kelamaan – setelah setahun intensiti stim menurun
Kekurangan: Perkara yang baik, dilayan dengan setia. Sekarang ia menjadi kuasa rendah, saya berfikir untuk membeli yang lain atau yang ini jika dijual

Pengguna telah menyembunyikan datanya


Plus: Memasak sedap dan cepat Cantik Mudah digunakan
Kekurangan: Kabel ke saluran keluar terlalu pendek untuk saya – tidak mudah untuk mencurahkan sisa air (dulang dengan tali hampir sampai ke sink) Tidak ada kelemahan lain.
Kekurangan: Pengukus yang hebat. Cantik. Sediakan payudara kukus yang enak, potongan daging kukus. Sebenarnya, saya tidak memasak apa-apa lagi. Ruang memasak yang mencukupi. Untuk satu orang, dua bekas cukup. Saya hampir tidak menggunakan yang ketiga. Semua bahagian boleh dicuci dengan sempurna di mesin basuh pinggan bersama dengan pinggan yang lain.

malenaandrievskaya


Plus: Berfungsi 🙂
Kekurangan: Kelemahan utama ialah lemak dari makanan dipindahkan ke air di baki bawah.
Kekurangan: Sejauh yang saya fahami, masalah dengan lemak bukan pada ciri model ini (kecuali dulang kecil untuk kondensat), tetapi pada jenis reka bentuk wap elektrik dengan elemen pemanasan tersembunyi di dalam tiub. Dalam jenis reka bentuk ini, air, tepu dengan wap yang mengalir dari makanan, sepanjang masa melewati elemen pemanasan, di mana lapisan lemak disimpan di dinding tiub. Dan elemen pemanasan menghancurkan, dan asap mencemarkan. Anda boleh membongkar pengukus, membilas tiub dengan elemen pemanas, sering mengeluarkannya dengan asid sitrik, tetapi ini tidak mungkin dilakukan. Anda boleh menggunakan kapal uap dengan elemen pemanasan terbuka – skala boleh dilihat dan mudah dibersihkan. Tetapi yang paling penting, pada pendapat saya, wap adalah kuali. Saya meletakkannya di atas dapur, memasak makanan, dan kemudian dengan tenang semuanya milik saya: tidak ada kawasan tersembunyi, unsur pemanasan yang teliti. Dan anda mengatur “api” di atas dapur seperti yang anda mahukan – oleh itu, intensiti pengewapan.

Pengguna telah menyembunyikan datanya


Kekurangan: Mungkin kita mengalami kecacatan, tetapi setelah dua tahun beroperasi, bahagian bawah bekas bawah jatuh. Yang paling menyedihkan ialah bekasnya berbeza dan bekas yang lebih rendah tidak boleh diganti dengan yang lain.
Kekurangan: Ia berfungsi secara umum. Kadang-kadang, wap untuk beberapa sebab tidak datang. Membersihkannya dengan kerap mengikut arahan. Syarat operasi tidak dilanggar.

Andrey Slaschilin


Plus: Kemudahan operasi dan harga (ketika saya mengambilnya pada tahun 2013 harganya 1880 dari plastik kami)))) Ada banyak peringkat, bahkan tureen! Dan ada jaring untuk perasa, ini adalah kelebihan besar !!!
Kekurangan: Ini adalah syarat, tentu saja, kerugian, dan keadaan operasi yang agak sukar: Kami mempunyai air yang sangat keras dan setelah ia berhenti menghasilkan wap …. Oleh kerana ditulis dalam arahan untuk menangani skala, kami mempelajarinya dan melakukannya … Tetapi pada akhirnya, ia “pergi” ke pusat servis, dari mana saya belum kembali … Apa sebenarnya masalahnya, mereka tidak mengetahuinya, saya pasti berfikir bahawa ini adalah air keras.
Kekurangan: Mereka menggunakannya terutamanya untuk mensterilkan pinggan mangkuk kanak-kanak dan menyediakan makanan “betul”))) Sangat bagus !!!! Mereka memasak (rebus))) walaupun kentang di dalamnya, ternyata tidak lebih buruk daripada dalam periuk))) Perkara utama adalah tidak mengisi banyak kentang, anda akan bosan menunggu dan menambah air! Seseorang menulis bahawa prasasti (gambar) dari butang dihapus, masalah ini tidak dijumpai! Saya pasti mengesyorkan model ini, sudah tentu sekarang tanda harga itu sama sekali tidak demokratik … Semalam saya membeli yang sama sekali lagi dengan warna putih, tidak ada pilihan dengan warna hitam, tetapi lebih baik mengambil yang hitam: sampah yang terkenal lebih baik dapat dilihat di dalamnya!

Plotnikov Konstantin


Kelebihan: berfungsi, wap
Kekurangan: tidak dijumpai yang serius
Kekurangan: Saya telah menggunakannya selama dua tahun. Saya tidak menggunakannya selama setengah tahun kerana keluar dari bandar, saya menghidupkannya – saya kesal, saya sudah mahu membeli yang baru. kemudian saya memutuskan untuk mengetahui alasannya, kes ini sedikit panas, tetapi tidak ada wap, ok, saya membawanya ke Moscow, saya menyalakannya di pejabat dan kemudian pengukus memberi petunjuk – lampu “calc” menyala, yang, seperti adanya, memberi petunjuk mengenai skala. Saya mencurahkan cuka terus ke pemanas, mengeluarkan muncung hitam dan setelah 2 minit saya mula memerhatikan air pancut skala. pengukus hidup, semuanya berfungsi. selain itu saya menggunakan brown fs20 – sayang sekali mereka dikeluarkan dari pengeluaran, jadi mereka benar-benar tidak dapat dihancurkan dan dipercayai.

Zhogov Yuri


Plus: Harga hebat! Berkualiti baik! Semua yang perlu anda lakukan.
Kekurangan: Belum ada
Kekurangan: Pengukus dibeli sebagai sterilizer untuk botol, puting, dan lain-lain, kerana jangkaan penambahan, serta melakukan fungsi pengukus secara langsung untuk menyediakan hidangan yang enak dan sihat untuk diri sendiri dan kemudian untuk anak, sebagai makanan pelengkap pertama. Hari ini kami memasak tulang rusuk dan kentang, semuanya hebat! Sedap dan sihat, dan yang paling penting, hanya menjimatkan masa, terutama ketika musim panas dan anda tidak perlu berdiri di dapur. Saya fikir sebelum ini bahawa makanan di dalam pengukus segar, ternyata salah) seseorang menulis di sini bahawa kordnya pendek, dan tidak mencuba mengeluarkannya?) Mengenai mencuci bekas air, tidak begitu mudah, ya, tetapi sebenarnya tidak ada kesulitan, pada sudut sehingga air tidak masuk ke panel, itu saja, dan memandangkan dasar yang ringan, mudah dibersihkan. dan juga mengenai fakta bahawa sukar untuk mencuci parut, baik, saya tidak tahu, semuanya hanya dibasuh, ya, makanan masuk ke dalam lubang wap, tentu saja, tetapi sikat pinggan dengan mudah mengatasinya. Dan tentu saja, jika anda mencucinya setiap hari, apabila semuanya kering, sudah tentu anda harus menggosoknya) Adapun sensor pengisian air … tidak ada bunyi bip untuk saya, buat masa ini) Saya harap ia akan berlaku) Secara amnya, perkara itu sangat baik, terutama dengan harga yang sebegitu. Saya nasihatkan. Kami akan mengambilnya sebagai hadiah untuk ibu.

Anastasia Kuzmina


Plus: – Bagus. – Mudah diuruskan. – Sejauh mana penggunaan tenaga. 900 watt sahaja. (Sudah tentu ada yang lebih kuat. Secara peribadi, pendapat saya, misalnya 2000 W, terlalu cantik. Kekuatan seperti itu tidak diperlukan!) – Semangkuk untuk bijirin. Perkara yang sangat berguna. (Dan sangat besar. Anda boleh makan dan menangguhkan kerja.) – Kawalan elektronik. – Tiada tambahan. Tidak ada “mulitpovar”, mangkuk bebas dan fungsi tidak berguna yang serupa! Koi bukan bayaran berlebihan. Makanan kukus. Sekiranya dia “duduk” sedikit, tidak akan ada yang mengerikan! … – Tidak bising. – Kualitinya ada! Plastik tidak berbau, kuat. – Mudah dibersihkan! (Terdapat ulasan bahawa ia tidak dapat dicuci dengan baik. Tetapi maafkan saya bahawa anda tidak perlu memasak makanan sedemikian untuk merosakkannya sehingga “tong sampah”. )
Kekurangan: Bukan kerana mereka tidak begitu kecil …. Mereka tidak wujud !!!
Kekurangan: Perkara yang sangat indah! Semuanya ternyata seperti yang sepatutnya! Menjimatkan masa. Tidak perlu berdiri di atas dapur. Hidangan asas, harian (pasta, potongan daging, bijirin, sup, ikan … secara amnya, semua yang tidak memerlukan semangat khas) disiapkan dengan sempurna dan mudah. Dan dalam kombinasi dengan kepala, tangan dan khayalan kuliner, ia menghasilkan karya gastronomi yang luar biasa! Mungkin, anda mesti berpeluh dengan hidangan yang lebih indah … Tetapi! Ini tetap))) Secara umum, kesimpulannya jelas. Perkara yang perlu! Selain semua kelebihan, makanan juga sihat. Sesuai untuk menjaga bentuk dan bentuk)

Smirnov Alex


Plus: Mudah dikendalikan! Banyak pilihan! Tidak mahal (1750 rubel dengan penghantaran)!
Kekurangan: Sensor pengisian air berfungsi secara berkala: ia berbunyi bip dan berkedip dengan “mata” merah, tetapi ada air. Bunyi bip, berkelip dan berhenti – China Selamanya !!!
Kekurangan: Pengukus yang bagus! Senang! Sensor top-up, mungkin ia akan jatuh entah bagaimana, saya tidak akan membawanya untuk dibaiki. Dari segi jumlah kemungkinan dan harganya, ia mungkin merupakan pengukus yang terbaik; peralatan yang berpatutan dan besar !!!

Marina Koganova



Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen