Penilaian penyemak imbas terbaik untuk tablet

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Melayari laman web pada tablet adalah satu keseronokan. Laman web yang disesuaikan khas menunjukkan banyak konten di layar, dan laman web yang belum menerima susun atur mudah alih masih dipaparkan dalam bentuk yang mudah digunakan. Walau bagaimanapun, kemudahan melayari web banyak bergantung pada penyemak imbas. Dalam artikel ini, kami telah menyusun senarai 5 penyemak imbas tablet terbaik yang akan menjadikan pelayaran web anda sangat mudah.

Cara memilih penyemak imbas untuk tablet anda – 5 petua mudah

Nampaknya, apa yang lebih mudah daripada memilih penyemak imbas untuk tablet? Bagaimanapun, mereka semua melakukan tugas yang sangat baik dengan tugas utama – untuk memaparkan laman web. Walau bagaimanapun, kebolehgunaan dan fungsi program ini berbeza.

Petua 1 – Gunakan penyemak imbas yang sama seperti pada komputer anda

Hampir semua penyemak imbas moden menawarkan ciri yang sangat berguna – penyegerakan. Kata laluan yang dimasukkan di komputer, penanda buku dibuat, beberapa sambungan, dll. mudah 'berpindah' ​​dari satu peranti ke peranti yang lain. Anda hanya perlu menentukan akaun yang dipautkan ke penyemak imbas.

Fungsi penyegerakan sangat mudah, kerana ia tidak dapat mengingat banyak pautan, pertanyaan carian, data untuk kebenaran di laman web, dll.

Semua penyemak imbas yang hadir dalam penilaian kami menyokong penyegerakan kecuali Opera .

Petua 2 – Flash tidak diperlukan

Macromedia Flash, yang biasa menjadi standard untuk kandungan interaktif di Internet, perlahan-lahan hampir habis. Hampir semua laman web moden menggunakan HTML5 – standard yang lebih selamat, lebih pantas dan lebih mesra pengguna. Flash hanya bertahan di laman web yang sangat lama.

Lebih-lebih lagi, Flash tidak berfungsi dengan baik di platform mudah alih. Sebagai contoh, penyemak imbas seperti Puffin Browser atau FlashFox, walaupun telah menyatakan sokongan untuk teknologi ini, masih tidak membuka video atau permainan.

Oleh itu, jangan kecewa jika penyemak imbas kegemaran anda tidak menyokong Flash.

Petua 3 – Jaga ruang kosong di tablet anda

Penyemak imbas, seperti program lain yang dipasang, menggunakan ruang kosong dalam memori dalaman tablet. Oleh itu, peranti yang lebih tua dengan storan terbina dalam 8 GB atau kurang memerlukan penampil web ringan seperti Penyemak Imbas UC. Penyemak Imbas Chrome, Mozilla atau Yandex yang dikenali dengan mudah boleh meningkat hingga 200-300 MB selepas pemasangan.

Petua 4 – Periksa keserasian perisian

Sekiranya anda menggunakan perisian penapisan web, rangkaian penyemak imbas yang serasi akan berkurang secara mendadak. Oleh itu, jika versi percuma AdGuard atau Kaspersky Internet Security dipasang pada tablet, hanya Google chrome yang akan berfungsi dengan baik.

Petua 5 – Lihat ciri penyemak imbas tambahan

Penyemak imbas bukan sahaja alat untuk melayari Internet. Ciri tambahan akan menjadikan melayari web lebih selamat, lebih mudah dan menyeronokkan. Ini termasuk:

  1. Sokongan pelanjutan (Mozilla Firefox , Penyemak Imbas Yandex);

  2. Pembantu suara terbina dalam (Penyemak Imbas Yandex);

  3. Penterjemah terbina dalam (hampir semua penyemak imbas dalam penilaian kami);

  4. Proksi untuk menjimatkan lalu lintas (Google chrome );

  5. Menyekat iklan (Opera, Penyemak Imbas UC);

  6. Cadangan memberi makan dengan artikel menarik (Google chrome , Penyemak Imbas Yandex);

  7. Proksi untuk mempercepat pemuatan di internet perlahan (Google chrome , Penyemak Imbas Yandex).

Tetapi perlu diingat bahawa peningkatan jumlah fungsi menyebabkan peningkatan jumlah aplikasi. Oleh itu, penyemak imbas yang paling berfungsi biasanya mengambil ruang paling banyak pada storan dalaman.

Penilaian penyemak imbas terbaik untuk tablet

Pencalonan sebuah tempat Nama produk Penarafan
Penilaian penyemak imbas terbaik untuk tablet 1 Google Chrome 5.0
2 Penyemak imbas Yandex 4.9
3 Mozilla Firefox 4.8
4 Opera 4.7
5 Penyemak Imbas UC 4.6

Google Chrome

Penilaian: 5.0

Google Chrome

Mengapa mendapat tempat pertama: Sokongan untuk teknologi web moden, penyegerakan, sebahagiannya dapat diperluas.

Penerangan: Google Chrome telah menjadi standard de facto untuk penyemak imbas mudah alih. Ini sebahagiannya disebabkan oleh kebijakan agresif Google, yang menerapkannya di hampir semua peranti moden pada Android sebagai penonton lalai – tetapi lebih disebabkan oleh kemudahan, ringkas dan fungsinya.

Tetapi kelebihan utama Google Chrome adalah sokongannya terhadap teknologi web yang paling moden. Dan ini bukan hanya mengenai AJAX, HTML5 atau CSS3. Versi mudah alih Chrome juga dapat menjalankan aplikasi web (seperti Office Online atau Aplikasi Web Gmail).

Selain itu, Google Chrome berfungsi dengan aplikasi penapisan lalu lintas. Contohnya, dengan versi percuma penyekat iklan AdGuard atau penapis web Kaspersky yang melindungi tablet.

Juga, tempat pertama dalam penarafan diberikan untuk antara muka yang ringkas dan ringkas, di mana tidak ada yang berlebihan – tidak ada tingkap, panel dan menu yang “memukau” ketika melayari laman web.

Kelebihan

  • Antara muka yang ringkas dan mekanik kawalan yang mudah;

  • Sesuai dengan skrin web 'luaran';

  • Kelajuan kerja yang tinggi.

keburukan

  • Mengambil banyak ruang pada storan dalaman;

  • Fungsi tambahan terhad tanpa aplikasi luaran;

  • Karya Tab Custom Chrome yang rumit dan tidak dapat difahami (pautan dari aplikasi dibuka dalam Paparan Web khas, dan bukan di penyemak imbas itu sendiri).

Penyemak imbas Yandex

Penilaian: 4.9

Penyemak imbas Yandex

Mengapa tempat kedua: Google Chrome yang sama, hanya dengan perkhidmatan berbahasa Rusia dan pembantu suara Alice.

Penerangan: Penyemak Imbas Google Chrome dan Yandex didasarkan pada mesin yang sama – WebKit, oleh itu mereka menawarkan fungsi dan kelajuan yang serupa. Walaupun begitu, yang terakhir mempunyai lebih banyak ciri dan tertumpu pada penggunaan khalayak berbahasa Rusia. Khususnya, hampir semua perkhidmatan Yandex disatukan ke dalamnya, termasuk penyegerakan melalui Yandex.Passport, suapan berita Yandex.Zen dan pembantu suara Alice.

Kelebihan utama Penyemak Imbas Yandex berbanding Google Chrome adalah sokongan untuk sambungan pihak ketiga. Benar, katalog mereka terhad. Ia merangkumi perkhidmatan LastPass, Evernote, Pocket dan Yandex tambahan.

Kelebihan lain di mana penyemak imbas memenangi tempat kedua dalam penarafan adalah teknologi perlindungan Protect. Ini menghalang penghidu ketika dihubungkan ke rangkaian tanpa wayar tanpa jaminan dan tidak membenarkan laman web yang dapat mengaktifkan langganan kandungan atau memuat turun virus ke telefon pintar.

Kelebihan

  • Lindungi teknologi perlindungan pengguna aktif;

  • Kelajuan kerja yang tinggi;

  • Antara muka pengguna satu tangan.

keburukan

  • Antara muka yang terlalu banyak, tidak terlalu jelas;

  • Beberapa tetapan, walaupun dalam bendera;

  • Kesan kelajuan tinggi pada tablet dan peranti perlahan dengan RAM kurang dari 2GB.

Mozilla Firefox

Penilaian: 4.8

Mozilla Firefox

Mengapa tempat ketiga: Penyegerakan yang lebih baik dengan aplikasi desktop, sokongan tambahan, tetapi antara muka yang canggung.

Penerangan: Mozilla Firefox adalah penyemak imbas sumber terbuka sepenuhnya yang dibangunkan oleh komuniti pengaturcara percuma. Ini bermaksud bahawa ia tidak menyimpan maklumat pengguna sulit di pelayan syarikat, yang menjamin tahap privasi yang tinggi. Lebih-lebih lagi, ia mempunyai teknologi Perlindungan Pelacakan bawaan, yang melindungi dari pengawasan oleh laman web pihak ketiga (seperti Google, Yandex atau Facebook).

Tetapi kelebihan utama penyemak imbas adalah sokongan untuk sambungan dari versi desktop Mozilla Firefox. Dan di sini tidak ada lagi sekatan – sekurang-kurangnya memasang add-on untuk menyekat iklan, sekurang-kurangnya menambah add-on untuk memuat turun muzik dari satu rangkaian sosial yang terkenal.

Dan penyegerakan adalah bonus yang bagus. Aplikasi mudah alih 'bertukar' dengan desktop tidak hanya menyimpan kata laluan dan penanda buku, tetapi juga senarai sambungan, sejarah dan akses cepat.

Kelebihan

  • Sokongan untuk sambungan desktop;

  • Tahap kerahsiaan dan privasi yang tinggi;

  • Penyegerakan segalanya, bahkan Bar Alat Akses Pantas dan tab terbuka.

keburukan

  • Perlahan (dan oleh itu di tempat ketiga dalam penilaian kami);

  • Antara muka yang tidak selesa dan terlalu banyak;

  • Reka bentuk bertarikh yang tidak biasa.

Opera

Penilaian: 4.7

Opera

Mengapa baik: Berdasarkan enjin WebKit (seperti Chrome dan Yandex.Browser), mod baca dan fungsi 'zoom paksa'.

Penerangan: Opera adalah penyemak imbas bagi mereka yang suka membaca artikel di Internet. Sesungguhnya, di dalamnya mod pembacaan yang paling terperinci, kuat dan boleh disesuaikan dilaksanakan, yang membuang panel, animasi dan 'sampah visual' yang tidak diperlukan dari halaman, dengan fokus pada teks dan ilustrasi kepadanya.

Di samping itu, penyemak imbas ini mempunyai penyekat iklan asli bawaan. Terdapat mod penutupan aplikasi dengan penghapusan semua sejarah penyemakan imbas untuk privasi maksimum. Dan berkat ciri 'zoom paksa', anda boleh memperbesar kandungan walaupun pada halaman yang tidak menyokongnya. Ini tidak berlaku pada penyemak imbas lain dalam penilaian.

Satu lagi ciri bagus ialah bar akses cepat yang dapat disesuaikan yang dapat menampung puluhan laman web – dan masih mudah dibuka.

Tetapi di sinilah fungsi penyemak imbas terhad. Penyegerakan di dalamnya hanyalah tahap kemasukan. Kelajuan kerja juga rata-rata.

Kelebihan

  • Mod membaca (di sini betul-betul berjaya);

  • Mod penyekat iklan;

  • Matikan aplikasi dengan pembersihan sejarah secara automatik.

keburukan

  • Penyesuaian terhad;

  • Antara muka yang tidak selesa, tidak harmoni;

  • Iklan asli dalam suapan berita.

Penyemak Imbas UC

Penilaian: 4.6

Penyemak Imbas UC

Mengapa Bagus: Pemecut muat turun ringan, penyekat iklan.

Penerangan: Penyemak imbas yang baik untuk tablet lama atau lambat. Ia memerlukan ruang minimum pada pemacu dalaman dan di bahagian Data, dan dapat menyimpan data cache ke kad memori. Pada masa yang sama, ia berfungsi dengan bijak, walaupun keseluruhan 'RAM' tersumbat atau pemproses meninggalkan banyak yang diinginkan.

Tidak terdapat banyak ciri unik dalam penyemak imbas. Ia mempunyai penyekat iklan asli dan proksi terbina dalam untuk menjimatkan lalu lintas; memuat turun mod pecutan melalui muat turun berbilang utas; sokongan untuk isyarat 'Kembali' dan 'Maju'; menetapkan kualiti gambar atau bahkan memaparkan laman web sebagai 'Teks sahaja'.

Tetapi ia tidak berjaya ke peringkat kerana obsesi dan ciri-ciri yang tidak perlu. Contohnya, ia mempunyai kuiz terbina dalam. Dan dia juga melancarkan pemberitahuan setiap kali tablet dibuka kunci (dan miliknya, bukan hanya laman web yang dilanggan oleh pengguna).

Kelebihan

  • Percepat muat turun dan lakukan sambungan perlahan;

  • Kawalan isyarat;

  • Penyekat iklan terbina dalam.

keburukan

  • Percepat muat turun dan lakukan sambungan perlahan;

  • Kawalan isyarat;

  • Penyekat iklan terbina dalam.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.


Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen