Penilaian kekili karper terbaik

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Penilaian kekili karper terbaik

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Kekili karp terbaik 1 Daiwa Emblem Pro 5000 RUB 15 220
2 SHIMANO BAITRUNNER X-AERO RA 8000RA RUB 20,699
3 Daiwa Infinity-X 5500 BR RUB 28 550
4 STINGER TRINERGY BR 4500 RUB 4,590
5 OKUMA Trio Baitfeeder TRIO-BF-65 6 471 gosok.

Daiwa Emblem Pro 5000

Penilaian: 4.9

 Daiwa Emblem Pro 5000

Kekili karpet yang agak kecil dan sangat “bertempur”, yang masuk ke peringkat kerana keseimbangan ciri utama yang sangat baik. Berat keseluruhan 680 gram di sini digabungkan dengan beban geseran maksimum 15 kilogram, berkat model itu dengan mudah menahan serangan piala trofi dan memberikan umpan dengan mudah pada umpan pengumpan. Kelancaran mekanisme pengeras dipastikan oleh tujuh galas, dua di antaranya tahan terhadap kakisan dan air garam.

Walaupun terdapat kekurangan pemasaran, Daiwa Emblem Pro 5000 sangat popular di kalangan pemancing. Salah satu nuansa tersebut dapat dianggap sebagai tulisan “Mede in Thailand” yang salah, yang secara tidak sengaja menimbulkan keraguan mengenai pengeluar yang sebenarnya. Walaupun begitu, tidak semua orang mampu membeli seperti itu – dalam beberapa tahun, harga gelendong karp meningkat dua kali ganda. Walau bagaimanapun, fakta ini tidak mengganggu perbincangan hangat di forum.

Kelebihan

  • keseimbangan ciri yang optimum;

  • berat badan yang agak rendah (680 gram);

  • brek geseran tahan lama;

  • kos rendah di segmen.

keburukan

  • kesalahan sebenar dalam penandaan negara asal.

SHIMANO BAITRUNNER X-AERO RA 8000RA

Penilaian: 4.8

SHIMANO BAITRUNNER X-AERO RA 8000RA

Satu lagi peranti hebat dari syarikat Shimano yang legendaris menjadikan hampir semua pesaing dalam segmen harga tidak lagi berfungsi. Salah satu kelebihan utama BAITRUNNER X-AERO RA 8000RA dianggap sebagai reka bentuk terkini, dibuat dalam skema warna hitam yang ketat. Bagi bahagian teknikal, dengan beban maksimum yang tinggi secara konsisten (hingga 15 kilogram pada klac cakera dengan baitrunner), berat model tidak melebihi 580 gram. Sebagai tambahan, spool grafit ganti dimasukkan sebagai standard dalam gelendong karpet, yang selanjutnya mengurangkan berat produk siap.

Apa pun tahap teknikal sebenar kekili karpet, kosnya sedikit membebankan semangat pengguna domestik. Tidak lama dahulu, harga teratas untuk model ini hampir melebihi 12 ribu rubel, dan hari ini ia sudah melebihi tanda suci 20 ribu. Tidak menguntungkan, tetapi sangat berkesan ketika memancing ikan piala.

Kelebihan

  • kapasiti garisan yang memuaskan dari gulungan (garis 290 meter dengan diameter 0.35 mm);

  • berat mati rendah (580 gram);

  • enam galas dalam mekanisme;

  • konfigurasi lanjutan (spool tambahan).

keburukan

  • harga tinggi.

Daiwa Infinity-X 5500 BR

Penilaian: 4.7

 Daiwa Infinity-X 5500 BR

Daiwa Infinity-X 5500 BR masuk ke peringkat kerana populariti gelendong karpet di luar negeri – dalam komponen ini jauh melebihi pesaing terdekatnya. Elemennya adalah perjuangan keras untuk melawan trofi, berdasarkan margin keselamatan yang dijamin di semua bahagian mekanisme yang rumit. Alat penangkap berat (seberat 765 gram) mempunyai daya tarikan dinamik yang tinggi, sedikit melebihi 15 kilogram. Untuk melindungi saluran dari kerosakan, brek (standard untuk reel pengumpan dan karp) dilengkapi dengan baitrunner, yang membolehkan anda bebas membelokkan monofilamen sekiranya berlaku serangan serius (secara umum, tenang) ikan.

Menyesalkan kebanyakan pemancing, pengambilalihan Daiwa Infinity-X 5500 BR pasti akan disertai dengan sejumlah wang yang lumayan. Di samping itu, beberapa perfeksionis melihat pengawasan gulungan (gaya) yang lain – pemegang kayu bergaya standard tidak sesuai dengan keseluruhan penyesuaian badan hitam dan perak.

Kelebihan

  • margin keselamatan yang tinggi;

  • clutch-baitrunner, direka untuk muatan 15 kilogram;

  • kapasiti hutan yang besar dari kili (garis 600 meter dengan keratan rentas 0.3 milimeter);

  • pengimbangan bahagian berputar yang sangat baik (tanpa pelarian dan serangan balik).

keburukan

  • kekurangan penampilan gegelung;

  • harga tinggi untuk segmennya.

STINGER TRINERGY BR 4500

Penilaian: 4.6

 STINGER TRINERGY BR 4500

Kekili karpet Cina dari Stinger tidak begitu popular seperti alat dari Shimano dan Daiwa, tetapi ia dapat memberikan beberapa kejutan operasi kepada para pemancing. Dalam kes TRINERGY BR 4500, ini adalah pembinaan model yang ringan, berdasarkan penggunaan teknologi Power Body dalam pembuatan casing tersebut. Berat keseluruhan gegelung adalah 480 gram, walaupun pada hakikatnya ia tidak hilang dari segi kekuatan. Seperti yang diperhatikan pengguna, Trinergy sama sekali tidak takut akan kesan mekanikal, dan dari segi daya tahan klac ia berada di 'menara' segmen harganya.

STINGER TRINERGY BR 4500 mula mengalirkan saluran secara beransur-ansur hanya apabila indikator melebihi 10 kilogram, sehingga kekili memungkinkan untuk menangkap ikan piala. Pada akhirnya, menurut pengguna sendiri, ini adalah pilihan terbaik untuk membeli di segmen belanjawan. Kami tidak boleh setuju.

Kelebihan

  • berat ringan (480 gram);

  • harga rendah;

  • lapan galas dalam mekanisme;

  • ciri beban yang baik, keupayaan untuk mengeluarkan trofi;

  • jaminan kebolehgunaan selama lima musim.

keburukan

  • tidak ditemui.

OKUMA Trio Baitfeeder TRIO-BF-65

Penilaian: 4.5

OKUMA Trio Baitfeeder TRIO-BF-65

Gulungan karpet Baitfeeder TRIO-BF-65 dari syarikat Taiwan OKUMA tidak boleh disebut sebagai yang paling tahan lasak di kelas, tetapi terdapat lebih banyak penajaman untuk menangkap ikan mas besar. Pergerakan mekanisme yang lancar dipastikan oleh sembilan galas bergolek, sehingga tidak ada serangan balik atau baji mengganggu kekili untuk jangka waktu yang lama. Kapasiti beban sepenuhnya berkaitan dengan prestasi klac geseran, usaha maksimum yang dapat mencapai lapan kilogram. Namun, bukan petunjuk terbaik, kehadiran baitrunner memungkinkan untuk mendapatkan trofi beberapa kali lebih tinggi daripada beban maksimum gegelung.

Baru-baru ini, data teknikal Baitfeeder TRIO-BF-65 yang baik telah disokong oleh harga yang menarik. Penurunan mendadak dalam kos gulungan karp sebanyak 20-30% mendorong minat pemancing dari semua peringkat profesional.

Kelebihan

  • sembilan galas dalam mekanisme;

  • kos rendah;

  • prestasi teknikal yang stabil;

  • baitrunner yang boleh dipercayai.

keburukan

  • berat besar dengan petunjuk teknikal sederhana (670 gram).


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen