Penilaian joran berputar terbaik Daiwa

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Penilaian joran berputar terbaik Daiwa

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Penilaian joran berputar terbaik Daiwa 1 Daiwa Exceler-AR 862MHFS 6 350 RUB.
2 Daiwa Procaster Jigger 902MLFS-AX 4 550 RUB.
3 Daiwa Silver Creek 602ULFS 30 30 RUB.
4 Daiwa Generation Black Drop Shot Sensor 802MLFS-BD 11 140 RUB.
5 Daiwa Crossfire 702MLFS 2 370 gosok.

Daiwa Exceler-AR 862MHFS

Penilaian: 4.9

Daiwa Exceler-AR 862MHFS

Batang dua kepingan yang serba boleh tergolong dalam jajaran pertengahan garisan Daiwa, tetapi dari segi kecekapannya lebih tinggi daripada model elit. Exceler-AR 862MHFS terkenal dengan joran berputar universal yang jelas, tetapi sebenarnya ia menunjukkan ketangkasan yang jauh lebih banyak daripada jig daripada putaran yang lebih agresif atau pemintalan sederhana. Batas bawah ujian, serta yang lebih tinggi (10-40 gram), ditandai dengan tepat dan memberikan kepekaan maksimum pada borang.

Perlu diperhatikan bahawa, dengan keadaan Exceler-AR 862MHFS, ia lebih tajam untuk pelakon ultra panjang. Ini difasilitasi dengan panjang 259 sentimeter, berat rendah (166 gram) dan tindakan pantas yang membolehkan anda melakukan lemparan sebat. Batang pemintal ini adalah pilihan yang baik untuk pemancing dan pemula yang berpengalaman, terutamanya mengingat kos rendah.

Kelebihan

  • Nisbah harga dan kualiti optimum;

  • banyak variasi ukuran doh (10-40 gram);

  • tahap kepekaan yang tinggi;

  • mengasah untuk gips ultra panjang (dengan panjang 259 sentimeter);

  • kelengkapan anti-riak.

keburukan

  • tidak dikenali.

Daiwa Procaster Jigger 902MLFS-AX

Penilaian: 4.8

Daiwa Procaster Jigger 902MLFS-AX

Daiwa Procaster Jigger 902MLFS-AX, yang namanya jelas menunjukkan tujuannya, terkenal kerana memasuki penilaian. Gabungan daya tinggi dengan aksi pantas membolehkan anda memancing bukan hanya dengan jig, tetapi juga 'menikmati' berkedut dengan penggerutu kecil. Uji joran adalah 8-35 gram, yang membolehkan pemancing memikat gewang yang banyak digunakan bergantung pada keadaan memancing dan pilihan peribadi.

Tetapi parameter ergonomik Procaster Jigger 902MLFS-AX berfungsi, sayangnya, tidak memihak kepada pengguna. Berat batang pemintal adalah 201 gram dengan panjang 270 sentimeter – tidak terlalu banyak, tetapi dengan manipulasi yang panjang (gips dan wayar), tangan mula letih. Chuika di sepanjang bahagian bawah doh sedikit lemah, tetapi secara umum tidak ada keluhan lain mengenai pemintalan. 'Tongkat' yang layak untuk orang ramai, yang dapat ditangani oleh pemancing pemula.

Kelebihan

  • penjara jig;

  • fokus pada pelakon ultra panjang;

  • kebolehubahan besar dalam pilihan umpan;

  • pemasangan dan komponen berkualiti tinggi.

keburukan

  • kepekaan yang lemah di pinggir bawah ujian.

Daiwa Silver Creek 602ULFS

Penilaian: 4.7

Daiwa Silver Creek 602ULFS

Pesaing berikutnya dalam penilaian adalah batang miniatur untuk jig halus (dan juga untuk memancing ikan trout), yang disukai oleh nelayan domestik kerana konstruktiviti dan keselesaannya semasa operasi. Reka bentuk di sini sangat pelik: pegangan jarak dibezakan dengan penggunaan bahan gabungan (gabus + neoprena), yang ditekankan oleh warna perak alternatif, dan sedikit diketahui, tetapi sebenarnya, cincin KR-SiC berkualiti tinggi dilekatkan di sekitar perimeter kosong. Parameter keselesaan, pada gilirannya, terutama ditentukan oleh berat batang pemintal (hanya 92 gram) dan panjang yang dapat diterima untuk melakukan pelayaran dari kapal dan memancing di kawasan perairan yang sukar dijangkau (180 sentimeter).

Nilai ujian Daiwa Silver Creek 602ULFS terletak pada julat 3-14 gram dan memberi pengguna banyak peluang untuk memilih gewang yang optimum. Ia adalah batang yang ideal untuk pemancing profesional, memberikan prestasi hebat dengan kos terendah.

Kelebihan:

Kelebihan

  • pembinaan karbon ringan (92 gram);

  • perasaan yang baik semasa menghantar dan menggigit;

  • pemegang gabungan (gabus + EVA);

  • harga rendah dengan kualiti konstruktif yang tinggi.

keburukan

  • tidak dapat dikesan.

Daiwa Generation Black Drop Shot Sensor 802MLFS-BD

Penilaian: 4.7

Daiwa Generation Black Drop Shot Sensor 802MLFS-BD

Sensor Black Drop Shot Generasi seterusnya 802MLFS-BD adalah wakil generasi rod berputar sejagat yang dapat membuktikan diri mereka dalam pelbagai jenis penangkapan ikan di takungan besar. Panjang 240 sentimeter tidak membolehkan anda memancing dengan selesa dari kapal dan bahagian sungai yang ditumbuhi ikan, namun, jarak jauh dari pesisir berfungsi dengan baik. Juga tidak perlu mengeluh mengenai kepekaan: batang dengan tepat dan tepat pada masanya menyampaikan maklumat dari tekel ke tempat kosong, sehingga mendorong tindak balas cepat terhadap sebarang perubahan (bahkan kecil).

Bercakap mengenai mengatasi: Generasi Black Drop Shot Sensor 802MLFS-BD mempunyai ujian dari 10 hingga 25 gram, tetapi ia berfungsi tidak kurang berkesan dengan umpan 30 gram (kebanyakan wobblers). Batang berputar dilengkapi dengan kelengkapan berkualiti dari Fuji (panduan siri Alconite) dan pegangan neoprena jarak, yang meningkatkan keselesaan semasa casting dan bimbingan.

Kelebihan

  • kualiti binaan yang tinggi;

  • serba boleh;

  • ujian sebenar melebihi ambang nilai nominal;

  • sensasi yang baik dalam semua aspek memancing.

keburukan

  • harga tinggi (fokus pada profesional).

Daiwa Crossfire 702MLFS

Penilaian: 4.5

Daiwa Crossfire 702MLFS

Batang tindakan pantas sederhana berat, disesuaikan untuk kedutan keras dan agresif. Ini mempunyai adonan dalam kisaran 10-40 gram dan dengan setiap cara yang mungkin lebih baik malah memilih gewang yang paling berani, memberi ganjaran kepada pemancing dengan peningkatan produktiviti yang tidak dijangka. Dengan panjang 210 sentimeter, dapat digunakan sebagai tongkat untuk memancing di pesisir, tetapi sama-sama sesuai untuk memancing dari kapal.

Pegangan Daiwa Crossfire 702MLFS diperbuat daripada gabus, tidak mengalami serpihan cepat dan umumnya sangat selesa di tangan. Kelengkapan anti-riak, dilengkapi dengan spacer karbon-silikon, tetapi tidak berkualiti. Dari sudut kos, pembelian batang pemintal ini kelihatan sangat menguntungkan – pemasangan dan ketahanannya sedikit melebihi parameter harga, yang tidak dapat menggembirakan para peminat memancing.

Kelebihan

  • harga rendah;

  • ergonomi yang baik (pemegang gabus sangat selesa untuk digenggam);

  • pemilihan ciri yang sempurna untuk berkedut (kelas menengah + aksi pantas);

  • pelbagai adunan.

keburukan

  • kelengkapan berkualiti rendah

Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen