Penarafan tablet 7 inci terbaik

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berjumpa pakar.

7 inci adalah pepenjuru yang paling optimum untuk tablet yang anda rancangkan untuk membawanya sepanjang masa. Sudah tentu, tidak banyak maklumat yang sesuai pada layar seperti pada layar 10 inci (walaupun selalunya bukan ukuran fizikal, tetapi resolusi yang penting), tetapi mudah dibawa dalam kes ini memainkan peranan yang menentukan.

Kami telah memilih 7 model tablet 7 inci yang pasti disyorkan untuk dibeli.

Cara memilih tablet 7 inci: apa yang perlu dicari

  1. Diagonal skrin adalah penting, tetapi bukan parameter dominan ketika memilih tablet. Prestasi peranti ini banyak ditentukan oleh ciri-ciri platform perkakasan di mana ia dibina. Oleh itu, spesifikasi yang paling penting ketika memilih adalah berikut:

  2. CPU. Walaupun terdapat kesalahpahaman umum, bilangan teras dan kelajuan jam tidak begitu penting. Seri quad-core segar Qualcomm Snapdragon 800 jauh lebih pantas daripada Helio X20 MediaTek 10-teras 'tidak-begitu-segar'. Oleh itu, disarankan untuk memperhatikan tahun pembuatan cip atau tablet itu sendiri. Perlu diingat bahawa Qualcomm Snapdragon lebih baik daripada MediaTek, tetapi Rockchip, Allwinner dan Spreadtrum lebih baik diabaikan sama sekali;

  3. RAM. Kelajuan tablet bergantung padanya ketika melakukan beberapa tugas pada masa yang sama. Lebih-lebih lagi, proses latar belakang (misalnya, utusan Telegram dan WhatsApp, serta pelanggan rangkaian sosial seperti VKontakte) juga harus diambil kira. Memandangkan bahawa Perkhidmatan Google hanya menggunakan 200-400 MB RAM bergantung pada generasi Android dengan versi terkini, tidak digalakkan memilih tablet dengan RAM kurang dari 2 GB;

  4. Ingatan kekal. Di sinilah sistem operasi, aplikasi yang dipasang oleh pengguna, data mereka, serta maklumat lain disimpan – diambil gambar, muzik yang dimuat turun, peta luar talian untuk navigator dan banyak lagi. Oleh itu, memori yang lebih kekal, semakin baik. Adalah wajar sekurang-kurangnya 16 GB. Dan jika anda merancang untuk menggunakan tablet untuk menonton filem, maka anda harus memperhatikan model dengan slot kad memori microSD.

  5. Parameter ini menentukan prestasi tablet. Bergantung pada penggunaan yang direncanakan, juga perlu diperhatikan dukungan perangkat untuk Internet mudah alih, resolusi kamera, kapasitas baterai, resolusi layar dan parameter lainnya.

  6. Tidak ada konsensus mengenai sistem operasi. Android, iOS atau Windows – ini bergantung pada pilihan peribadi.

  7. Sekiranya kita bercakap mengenai pengeluar, maka tablet dari Samsung disyorkan untuk dibeli, Lenovo, Huawei dan, tentu saja, Apple.

pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Tablet 7-inci kos rendah terbaik: anggaran di bawah 10,000 rubel 1 Huawei MediaPad RUB 7990
2 Samsung Galaxy Tab A 7.0 SM-T280 8Gb 7 490 RUB.
3 Lenovo Tab 2 A7-30HC 16Gb 7 870 RUB.
Tablet 7 inci terbaik di segmen harga pertengahan: belanjawan hingga 25,000 rubel 1 Apple iPad Wi-Fi mini 3 64Gb
2 Huawei MediaPad T2 7.0 Pro LTE 16Gb 11,000 RUB.
3 Lenovo Tab 3 Plus 7703X 16Gb 10 700 RUB.
Tablet 7 inci terbaik dalam segmen premium 1 Apple iPad Mini 4 64Gb Wi-Fi + Selular 37 990 RUB.

Tablet 7-inci kos rendah terbaik: anggaran di bawah 10,000 rubel

Huawei MediaPad

Huawei MediaPad

Mengapa mendapat tempat pertama: Keupayaan multimedia yang sangat baik sehingga RUB 10,000.

Penerangan: Tablet pertama dari baris Huawei MediaPad. Walaupun sekarang sudah cukup tua, tidak ada alat yang lebih baik untuk menonton filem dan bermain permainan dalam projek sederhana dengan anggaran hingga 10 ribu rubel.

Tablet ini dilengkapi dengan paparan IPS 7-inci dengan resolusi 1280 × 800 piksel (yang lebih tinggi daripada HD standard), pemproses Qualcomm Snapdragon MSM8200 dan RAM 1 GB. Sistem operasi agak lama – ia Android 4.0. Tetapi ini juga kelebihannya – ia dan aplikasi yang dipasang dengan platform perkakasan berjalan dengan cepat dan lancar.

Tablet ini hanya mempunyai memori kekal 8 GB, jadi lebih baik memuat naik filem ke kad MicroSD – pemacu luaran dengan kapasiti hingga 32 GB disokong. Juga Huawei MediaPad dilengkapi dengan slot untuk kad SIM, boleh berfungsi dalam mod telefon dan masuk dalam talian melalui 3G; bateri 4100 mAh, menyediakan hayat bateri sehingga 6 jam; dan pembesar suara stereo.

Kelebihan

  • Keupayaan multimedia yang sangat baik (skrin, kamera, suara);

  • Pemproses yang relatif 'pantas' dan sokongan 3G;

  • Badan pemasangan dan logam berkualiti tinggi;

keburukan

  • Hayat bateri yang singkat, anda perlu membawa pengecas bersama anda;

  • Pengecas hak milik;

  • Agak berat;

Samsung Galaxy Tab A 7.0 SM-T280 8Gb

Samsung Galaxy Tab A 7.0 SM-T280 8Gb

Mengapa tempat kedua: Rata-rata ciri teknikal, tetapi boleh dipercayai.

Perihalan: Tablet bajet ultra dari Samsung. Walaupun harganya sangat rendah, ia menawarkan ciri teknikal yang sangat baik. Jadi, Samsung Galaxy Tab A 7.9 SM-T280 dilengkapi dengan paparan IPS 7 inci dengan resolusi 1280 × 800 piksel, pemproses quad-core proprietari dengan kelajuan jam 1.3 GHz, RAM 1.5 GB dan storan dalaman 8 GB. Ini menjadikannya alat yang cukup baik untuk kebanyakan tugas seharian.

Tidak banyak memori kekal, tetapi ini dikompensasikan oleh sistem operasi sumber rendah Android 5.1 dan sokongan untuk kad microSD hingga 64 GB. Tetapi tidak ada slot kad SIM, jadi tablet hanya dapat mengakses Internet melalui Wi-Fi.

Ciri teknikal lain dari peranti ini termasuk kamera utama 5-megapiksel (dan yang depan 2-megapiksel) dan bateri 4000 mAh, yang menyediakan hayat bateri hingga 11 jam.

Kelebihan

  • Hayat bateri tinggi;

  • Permulaan sejuk GPS yang pantas dan sambungan satelit yang boleh dipercayai;

  • Bunyi yang baik;

  • Skrin tepu yang terang;

keburukan

  • Prestasi multitasking yang lemah;

  • Tiada internet mudah alih;

  • Sistem operasi lama yang tidak dikemas kini;

  • Ingatan kekal sedikit;

Lenovo Tab 2 A7-30HC 16Gb

Samsung Galaxy Tab A 7.0 SM-T280 8Gb

Mengapa tempat ketiga: Spesifikasi yang sangat rata-rata, tetapi memori dalaman 16 GB.

Penerangan: Salah satu tablet belanjawan pertama syarikat Lenovo. Walaupun spesifikasi ketinggalan zaman pada tahun 2018, ia tetap sangat produktif dan sesuai untuk kebanyakan tugas seharian, termasuk permainan atau bekerja dengan dokumen.

Lenovo Tab 2 A7 menampilkan skrin IPS 7 inci dengan resolusi 1024 × 600 piksel (sedikit kurang daripada HD standard), pemproses quad-core MediaTek MT8382 dicatat pada 1.3 GHz, RAM 1 GB dan storan dalaman 16 GB. Walaupun RAM kecil, untuk sistem operasi yang dipasang pada peranti Android 4.2 ICS ini lebih daripada cukup.

Kelebihan penting tablet adalah sokongannya untuk Internet mudah alih menggunakan standard 3G. Dalam mod telefon, peranti juga boleh berfungsi. Di samping itu, tablet ini dilengkapi dengan slot untuk kad memori dengan kapasiti hingga 32 GB; pembesar suara stereo dan bateri 3500 mAh yang menyediakan hayat bateri sehingga 11 jam.

Kelebihan

  • Banyak memori kekal, malah boleh dilakukan tanpa kad microSD;

  • Prestasi optimum untuk kebanyakan tugas harian;

  • Mengecas dengan cepat;

  • Ringan dan padat;

keburukan

  • Kamera ditambah 'untuk persembahan' dan sama sekali tidak sesuai untuk penggambaran;

  • Tidak ada lapisan oleofobik di skrin dan mudah kotor.

  • Penerimaan GPS yang lemah dan tidak stabil;

Tablet 7 inci terbaik di segmen harga pertengahan: belanjawan hingga 25,000 rubel

Apple iPad Wi-Fi mini 3 64Gb

Apple iPad Wi-Fi mini 3 64Gb

Sebab # 1: Cukup tablet terbaik dalam julat harganya.

Penerangan: Tablet kompak generasi ketiga dari Apple menggabungkan miniatur dan prestasi tinggi. Walaupun ciri teknikal objektif peranti ini bukanlah yang tertinggi, pengoptimuman sistem operasi dan aplikasi yang mendalam menjadikan kerja dengan lancar dan menyenangkan.

Tetapi ciri utama tablet ini adalah, tentu saja, paparan Retina. Dengan pepenjuru 7,87 inci, resolusi 2048 × 1536 piksel. Ini memberikan kelancaran gambar yang tiada tandingannya.

Bertanggungjawab terhadap prestasi tablet adalah Apple pemproses A7 dengan 2 teras pemprosesan, yang dilengkapi dengan 1 GB RAM. Storan dalamannya adalah 64 GB, jadi anda boleh menonton filem atau menyimpan sejumlah besar maklumat tanpa MicroSD. Dan semua ini dilengkapi dengan sokongan untuk teknologi pembayaran tanpa sentuh Apple Bayar, agar tablet dapat digunakan sebagai ganti kad bank di kedai.

Kelebihan

  • Paparan retina;

  • Sokongan Apple Bayar;

  • Storan dalaman yang besar;

  • Prestasi optimum untuk kebanyakan tugas seharian;

keburukan

  • Tanpa slot kad SIM dan tidak ada sokongan internet mudah alih;

  • Prestasi TouchID (pengimbas cap jari) tidak selalu mencukupi;

  • Sebaiknya gunakan dengan sarung dan filem pelindung;

Huawei MediaPad T2 7.0 Pro LTE 16Gb

Huawei MediaPad T2 7.0 Pro LTE 16Gb

Mengapa tempat kedua: Tablet kuat yang hebat untuk multimedia.

Keterangan: Versi tablet yang lebih baik Huawei MediaPad T2 7.0 – Pro LTE – menawarkan spesifikasi kelas atas pada saat dilancarkan dalam badan yang ringkas. Ia dikuasakan oleh pemproses lapan teras Qualcomm Snapdragon 615 yang dicatatkan pada 1.5GHz, dilengkapi dengan RAM 2GB dan storan dalaman 16 GB. Ini membolehkan tablet mengekalkan prestasi walaupun di bawah beban berat dari banyak aplikasi serentak.

Tetapi kelebihan utama peranti ini adalah keupayaan multimedia. Ia dilengkapi dengan skrin IPS berkualiti tinggi yang mempunyai resolusi 1920 × 1200 piksel; serta pembesar suara stereo dan kamera 13 megapiksel yang sangat baik dengan pengoptimuman tambahan.

Juga, tablet ini dilengkapi dengan slot untuk kad memori microSD, menyokong Internet mudah alih pada kelajuan 4G LTE, dan mempunyai bateri 4360 mAh, yang cukup untuk seharian bekerja dengan penggunaan campuran.

Kelebihan

  • Skrin, kamera dan suara yang hebat;

  • Pemasangan berkualiti tinggi;

  • Prestasi tinggi;

keburukan

  • Memanaskan dengan ketara semasa operasi dan pengisian semula;

  • Skrin tanpa lapisan oleofobik;

  • Pengimbas cap jari tidak selalu berfungsi dengan baik;

Lenovo Tab 3 Plus 7703X 16Gb

Lenovo Tab 3 Plus 7703X 16Gb

Mengapa tempat ketiga: Spesifikasi purata, tetapi agak murah.

Penerangan: Lenovo Tab 3 Plus 7703X adalah tablet ringkas untuk tugas seharian. Ia dibina berdasarkan platform teknologi yang cukup 'rata-rata', yang berdasarkan pada pemproses MSM8916 quad-core Qualcomm Snapdragon dengan jam 1.2GHz, RAM 2GB dan storan dalaman 16 GB. Layar tablet dibuat menggunakan teknologi IPS dan mempunyai resolusi HD 1280 × 720 piksel.

Tablet ini dilengkapi dengan dulang kad SIM dan menyokong Internet mudah alih menggunakan teknologi 3G dan 4G; slot untuk kad memori microSD dengan kapasiti sehingga 32 GB; kamera utama dengan 5 megapiksel dan bateri 3500 mAh, yang menyediakan hayat bateri sehingga 9 jam. Pembesar suara stereo juga disertakan.

Tablet berfungsi di bawah sistem operasi yang dioptimumkan khas Android 6.0 MM, yang dilengkapi dengan beberapa perkhidmatan proprietari.

Kelebihan

  • Kombinasi harga dan kualiti yang sangat baik;

  • Skrin berkualiti tinggi dengan pembiakan warna yang realistik;

  • Prestasi optimum;

keburukan

  • Permulaan sejuk GPS yang panjang – kira-kira beberapa saat;

  • Pengecasan perlahan;

Tablet 7 inci terbaik dalam segmen premium

Apple iPad Mini 4 64Gb Wi-Fi + Selular

Apple iPad Mini 4 64Gb Wi-Fi + Selular

Kenapa dia: Tablet 7 inci yang paling produktif dengan skrin yang hebat.

Penerangan: Generasi terbaru tablet 7-inci dari Apple – iPad mini 4 – menerima spesifikasi terbaik pada masa dikeluarkan. Oleh itu, peranti ini dibina berdasarkan pemproses proprietari Apple A8, yang dilengkapi dengan RAM 2 GB. Storan dalaman dalam versi ini adalah 64 GB, yang cukup untuk banyak filem, aplikasi yang dipasang dan kandungan pengguna lain.

Tetapi kelebihan utama tablet adalah skrin. Ia dibuat dengan menggunakan teknologi IPS Retina, sehingga memiliki resolusi tinggi 2048 × 1536 piksel pada pepenjuru 7.85 inci. Ini memberikan kelancaran gambar, perincian dan pembiakan warna yang tiada tandingannya, menjadikan tablet sesuai walaupun untuk penyuntingan foto dalam perjalanan.

Ciri-ciri lain termasuk kamera utama dengan 8 megapiksel, sokongan untuk Internet mudah alih 3G dan 4G, dan bateri yang menyediakan sehingga 9 jam operasi.

Kelebihan

  • Prestasi tinggi;

  • Sokongan berbilang tetingkap;

  • Kemudahalihan;

  • Sambungan stabil ke internet mudah alih dan Wi-Fi;

keburukan

  • Sokongan berbilang tetingkap;

  • Perisian yang tidak stabil, terutamanya pada firmware segar;

  • Hayat bateri yang agak pendek;


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berjumpa pakar.


Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen