Penarafan joran musim sejuk terbaik

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Penilaian joran terbaik untuk memancing musim sejuk

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Penarafan joran musim sejuk terbaik 1 Salmo PRO TROUT (60 cm) RUB 1,646
2 Rapala 90 / GL230 / 2-С 716 RUB
3 Lucky John C-Tech Perch (43cm) RUB 1,514
4 Teho bumerang istimewa RUB 1,090
5 Perjalanan Salmo (60cm) 1 405 gosok.
6 Stinger ProFire 65M RUB 525
7 DELFIN VR70E 460 RUB

Salmo PRO TROUT (60 cm)

Penilaian 4.9

Salmo PRO TROUT (60 cm)

Pancing siri PRO khas yang direka untuk memancing ikan trout (dan pemangsa lain) dalam keadaan memancing musim sejuk. Menurut pengeluarnya sendiri, model ini mempunyai lapisan paling lembut dari seluruh barisan batang Team Salmo, yang memberi kesan positif pada fleksibiliti, ambang yang rendah untuk peralihan ubah bentuk dari elastik ke plastik, serta menjaga kualiti kerja walaupun dalam keadaan suhu negatif yang kuat. Pemegang yang dipendekkan dan cambuk PRO TROUT satu bahagian mempunyai berat paling rendah dalam set (panjangnya hanya 35 gram) dengan panjang 61 sentimeter – pastinya angka yang luar biasa.

Nampaknya ciri berat seperti itu tidak menyumbang kepada kekuatan tinggi dengan cara apa pun, tetapi kata-kata pengguna mengatakan sebaliknya. Khususnya, sebilangan dari mereka berjaya menangkap sebatang bongkok seberat hingga 3 kilogram, tanpa kerosakan dan lenturan cambuk yang kelihatan. Secara umum, dari sudut eksploitasi 'Trout' telah memantapkan dirinya dengan sangat baik, di mana ia mendapat kedudukan tinggi di puncak joran musim sejuk terbaik.

Kelebihan

  • Nisbah harga dan kualiti optimum;

  • berat paling rendah dengan dimensi standard (35 gram);

  • set lengkap yang dilanjutkan (penutup dan tiub plastik);

  • kehadiran gelang ketat untuk memasang gegelung (pada pemegang).

keburukan

  • tidak ditemui.

Rapala 90 / GL230 / 2-С

Penilaian 4.8

Rapala 90 / GL230 / 2-С

Lot lain yang paling popular, yang mendapat tempat dalam ranking kerana penyebarannya yang meluas di rangkaian kedai-kedai memancing. Pancing musim sejuk Rapala 90 / GL230 / 2-is adalah tongkat yang sangat sensitif yang direka untuk memancing ikan kecil – ikan mas krisan, chebaks dan hinggap. Pangkalan (badan) model diperbuat daripada plastik tahan fros – tidak begitu dipercayai, tetapi mampu menahan beban dinamik yang layak. Namun, seperti gendang gendang dengan baitrunner primitif dan kunci yang tidak boleh dilepaskan.

Bagi cambuk Rapala 90 / GL230 / 2-C, ia adalah tiub komposit fleksibel yang bertindak balas terhadap sentuhan sedikit pun garis. Bagi pemancing yang berpengalaman, tingkah laku mengangguk ini bukan masalah tertentu, namun, pemula memancing sering melakukan kesalahan penyimpangan untuk gigitan penuh, yang secara tidak sengaja mengurangkan kecekapan memancing. Walau bagaimanapun, kawalan cambuk dapat dipelajari dengan mudah – hanya menghabiskan beberapa jam dengan tongkat ini.

Kelebihan

  • kos rendah;

  • kecekapan memancing yang tinggi;

  • kemudahan penggunaan kerana penggunaan mekanisme dan elemen termudah;

  • Pembinaan sederhana padat.

keburukan

  • sering berlaku kerosakan kerana kepekaan cambuk yang tinggi.

Lucky John C-Tech Perch (43cm)

Penilaian 4.7

Lucky John C-Tech Perch (43cm)

Dari sudut kebolehpercayaan, pancing musim sejuk Lucky John C-Tech Perch menempati, mungkin, tempat tertinggi di antara jenisnya, yang secara semula jadi mengimbangi tahap kos. Sensitif dan ringan, ia membolehkan anda memancing dengan berat keseimbangan dan sudu menegak, menyeret bahkan ikan yang sangat besar dari bawah ais (kadang-kadang). Terutama kerana hujungnya yang padat, yang dapat menahan beban tinggi pada saat memancing dan ketika melakukan joging.

Pemegang batang Lucky John C-Tech Perch juga mempunyai ciri-ciri menarik. Gabus sepenuhnya, ia mempunyai dua cincin penahan grafit untuk mengikat gegelung. Reka bentuk ini memungkinkan untuk memasang body kit di mana-mana tempat yang mudah, namun, ia mempunyai kerentanan dalam bentuk pelemahan yang lemah dan kemungkinan cincin keluar dari tempatnya. Walau bagaimanapun, ini adalah satu-satunya nuansa konstruktif yang tidak dapat difahami – semua yang lain tidak mempunyai keluhan.

Kelebihan

  • tahap kebolehpercayaan elemen struktur yang tinggi;

  • pemegang gabus yang selesa;

  • keupayaan untuk memancing dengan berat badan seimbang dan pemintal;

  • gegelung terapung.

keburukan

  • penyumbat boleh keluar dari tempatnya di pemegang (melonggarkan lekapan gegelung).

Teho bumerang istimewa

Penilaian 4.7

Teho bumerang istimewa

Salah satu batang ais paling luar biasa di seluruh segmen pasaran, menunjukkan prestasi tinggi pada kedalaman yang hebat. Keseluruhan pembinaan Teho Bumerang Special adalah keberanian yang digabungkan dengan risiko besar. Kedua cambuk dan pemegang rod diperbuat daripada plastik komposit tahan fros, sangat tahan dan tidak mengalami ubah bentuk plastik semasa selekoh kuat. Sebagai tambahan kepada alas plastik, model ini dilengkapi dengan gelendong nisbah tinggi 50mm untuk penggulungan garis yang lebih pantas. Pada gilirannya, cambuk mempunyai alat mengunci diri yang terletak tepat di bawah tahap anggukan.

Seperti yang dikatakan oleh peminat memancing musim sejuk, Teho Bumerang Special adalah pengalaman memancing yang istimewa. Dinamika rod sangat berbeza dengan sampel standard sehingga pemancing yang berpengalaman harus menyesuaikan diri dengan keadaan baru. Kreativiti kejuruteraan yang layak mendapat tempat dalam ranking terbaik.

Kelebihan

  • reka bentuk yang tidak biasa (kes plastik sepenuhnya);

  • rintangan tinggi terhadap beban lenturan;

  • keanjalan dan kekebalan terhadap ubah bentuk plastik bahan asas;

  • kehadiran alat penyambung.

keburukan

  • tidak ditemui.

Perjalanan Salmo (60cm)

Penilaian 4.6

Perjalanan Salmo (60cm)

Teleskop musim sejuk yang sangat luar biasa dari Salmo, yang mendapat tempat dalam penarafan kerana reka bentuk asalnya dan kepekaan tinggi pada tempat kosong. Bahan pemegangnya adalah gabungan gabus AAA dan EVA (neoprene). Namun, untuk mengurangkan zon cengkaman secara visual, memberikan beberapa sentimeter ke cambuk, pengeluar menyatukan gelendong bawah pemasangan terus ke bahan gabus. Akibatnya, cengkaman itu memperoleh kekhususannya sendiri, tetapi masih sesuai di tangan. Bagi cambuk Travel, panjangnya (dilipat) adalah 44 sentimeter – maksimum yang dapat dicapai oleh pengeluar.

Walaupun terdapat permainan berisiko dengan strukturnya, tongkat pancing mendapat petunjuk daya tahan yang sangat baik. Dilihat dari tinjauan, pemancing yang berpengalaman lebih dari sekali berjaya menangkap pemangsa (pike) yang agak besar di situ dalam keadaan ketika tebing kelihatan tidak dapat dielakkan.

Kelebihan

  • prestasi asal;

  • penyatuan kekili terus ke kawasan pemegang (untuk mengurangkan ukuran rod);

  • pembinaan teleskopik yang tahan lama;

  • kehadiran penutup termasuk;

  • saiz penghantaran kecil (29.5 sentimeter).

keburukan

  • tidak ditemui.

Stinger ProFire 65M

Penilaian 4.5

Stinger ProFire 65M

Joran pancing ais Cina lain yang telah membuktikan dirinya sebagai alat trolling yang murah dan tahan lasak. Walaupun reka bentuk teleskopik, Stinger ProFire 65M terbukti cukup sesuai untuk memancing pada had kapasiti muatan. Dia menyeret bukan hanya ikan kecil seperti bertengger dan chebaks, tetapi juga tombak kecil, walaupun dengan pekerjaan untuk merobek. Panjang keseluruhan Stinger ProFire 65M adalah 60.5 sentimeter, sementara panjang penghantarannya tidak melebihi 38. Untuk dimensinya, berat rod ternyata baik – kira-kira 59 gram dalam keadaan asal.

Menurut pengguna, pancing musim sejuk ini adalah salah satu yang paling murah murah. Tidak masuk akal untuk melengkapkannya dengan alat badan yang baik (gulungan, tali pancing) – yang kosong dan cambuk dengan cangkuk berat tidak akan dapat menahan beban dinamik dan kemungkinan akan terputus. Namun, walaupun dengan set sederhana, dia dapat menunjukkan kecekapan memancing yang tinggi, yang merupakan kelebihan utamanya berbanding yang lain.

Kelebihan

  • nisbah optimum parameter keseluruhan;

  • harga rendah di segmen;

  • kemungkinan berkelip;

  • Cengkaman neoprena yang kukuh dengan kekili yang terbelah.

keburukan

  • tidak ditemui.

DELFIN VR70E

Penilaian 4.4

DELFIN VR70E

Pancing musim sejuk sederhana dari syarikat China DELFIN, yang masuk dalam penilaian kerana popularitinya yang luar biasa di kalangan peminat memancing musim sejuk. Ia mempunyai indikator daya tahan minimum (keduanya sesuai dengan tempat kosong, dan sesuai dengan garis lengkap), oleh itu ia digunakan secara eksklusif untuk memancing ikan kecil: hinggap, chebak, rudd, dll. DELFIN VR70E direka dengan pegangan neoprena 120mm yang selesa yang sesuai dengan telapak nelayan sebanyak mungkin, serta kekili plastik 70mm dengan pelepasan garis automatik dan kunci bersantai.

Asas popularitas joran ini adalah nisbah harga dan kualiti – menangkap ikan kecil telah menjadi keseronokan orang untuk pemancing, dan dalam mencari alat berfungsi yang murah, pilihan mereka hampir selalu jatuh pada spesimen ini.

Kelebihan

  • harga terendah dalam segmen;

  • ciri teknikal yang memuaskan (walaupun sederhana);

  • pemegang neoprena yang selesa;

  • kehadiran gegelung terbina dalam.

keburukan

  • penggunaan terhad.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen