Penarafan gegelung terbaik untuk pengumpan

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Penarafan gegelung pengumpan terbaik

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Penarafan gegelung pengumpan terbaik 1 Kosadaka 5000 B MX RUB 4,509
2 SHIMANO EXAGE 4000 FD RUB 7,900
3 BANAX GT Extreme-3000 RUB 7,608
4 SHIMANO NEXAVE 4000 RC 4 180 gosok.
5 Daiwa Black Widow Carp 5000 LDA RUB 7 390

Kosadaka 5000 B MX

Penilaian: 4.9

Kosadaka 5000 B MX

Penampilan reel pengumpan ini sangat mirip dengan bahagian luar pesaing (SHIMANO EXAGE 4000 FD), tetapi secara struktural mereka adalah dua mekanisme yang sama sekali berbeza. Di sisi Kosadaka 5000 B MX, terdapat parameter biaya dan pengisian yang lebih 'diperluas', yang membolehkan anda tidak perlu risau tentang keadaan model sekurang-kurangnya lima musim. Sebabnya mudah: sepuluh galas bebola (+ satu roller) memainkan peranan penyokong untuk poros transmisi miniatur. Dan, seperti diperhatikan pemancing, kesan positifnya sangat ketara – putaran pegangan memperoleh kelembutan dan kelancaran yang luar biasa.

Bagi parameter beban, klac Kosadaka 5000 B MX dapat menahan beban hingga 20 kilogram (menurut para ahli: hingga 27 kilogram). Ini memungkinkan untuk menggunakan umpan pengumpan berat dan 'umpan' bawah untuk menarik ikan piala. Memandangkan kos kekili yang sangat rendah, pembelian seperti itu akan terbukti menjadi pelaburan yang paling menguntungkan dan pastinya terbaik.

Kelebihan

  • keupayaan untuk menahan daya tarikan dan sentakan yang besar;

  • harga rendah;

  • reka bentuk yang menyenangkan;

  • sepuluh galas dalam mekanisme, memberikan lekapan pegangan yang halus dan lembut.

keburukan

  • tidak dapat dikesan.

SHIMANO EXAGE 4000 FD

Penilaian: 4.8

 SHIMANO EXAGE 4000 FD

Kekili pengumpan Shimano EXAGE 4000 FD dinilai untuk kualiti terbaik. Walaupun ukurannya yang kecil dan ringan, ia telah berdiri sebagai rig yang sangat hidup, mampu bertahan hingga tujuh kilogram pada klac geseran. Intensiti garis kili dikurangkan (berbanding pesaing) dan 180 meter dengan diameter 0.3 milimeter.

Nisbah gear pada kereta api EXAGE 4000 FD (5.2: 1) membolehkan anda bergerak cepat di barisan, memaksa momen gigitan dan memasuki perjuangan keras dengan ikan yang agresif (hingga saat meletup). Oleh itu, satu-satunya kelemahan reel pengumpan ini adalah kos – ia jauh lebih mahal daripada lawannya. Tetapi, seperti yang disebutkan di atas, harga sebagian diimbangi oleh kualiti prestasi yang tinggi – selebihnya tanda tetap ada di hati pengedar domestik.

Kelebihan

  • kualiti struktur yang tinggi;

  • nisbah gear yang dipadankan secara optimum;

  • penyesuaian tepat bahagian mekanisme, yang menjamin peningkatan jangka hayat (5-7 tahun);

  • mengasah untuk memancing umpan dan umpan bawah.

keburukan

  • harga tinggi.

BANAX GT Extreme-3000

Penilaian: 4.8

BANAX GT Extreme-3000

Inersia siri Spectacular GT Extreme, disenaraikan sebagai model terbaik dari segi kekuatan dan ergonomik. Ini didasarkan pada penggunaan enam penyangga rol, karena itu memiliki kelancaran pegangan yang meningkat dan tidak menghadapi masalah dengan garis yang keluar dari gulungan. Kapasiti muatan GT Extreme-3000 paling fasih ditunjukkan oleh nilai daya puncak pada geseran, sama dengan 25 kilogram. Berkat indikator ini, kekili mampu bertahan dari serangan pemangsa piala, baik itu pike, zander, ikan keli besar atau ikan mas ketika memancing dengan pengumpan.

Walaupun beratnya berat (kira-kira 600 gram) dan pemberat alat penangkapan yang ketara, model ini mempunyai ergonomi yang baik dan kemampuan untuk mengubah kedudukan pegangan (dari kanan ke kiri). Antara lain, ia disesuaikan dengan indah: gabungan logam hitam dengan unsur merah selalu kelihatan menguntungkan. Kekili yang sangat baik tanpa reka bentuk dan kekurangan teknologi yang jelas.

Kelebihan

  • muatan maksimum pada klac ialah 25 kilogram;

  • peningkatan kelancaran berjalan berkat enam galas;

  • nisbah daya tarikan (4.7: 1);

  • kos rendah untuk kekili pengumpan yang kuat.

keburukan

  • tidak ditemui.

SHIMANO NEXAVE 4000 RC

Penilaian: 4.7

 SHIMANO NEXAVE 4000 RC

Wakil rangkaian gulungan segmen tengah, ciri khasnya adalah peralatan drag belakang. Walaupun terdapat beberapa kesulitan dalam reka bentuk ini, NEXAVE 4000 RC menunjukkan prestasi casting yang sangat baik, yang mana ia layak mendapat tempat dalam ranking terbaik. Bahagian mekanisme berputar disokong oleh tiga galas bebola, yang telah menjadi simbol Shimano yang tidak dapat diucapkan. Ketepatan memasang dan mengetuk bahagian gegelung sangat tinggi sehingga jangka hayat operasi normal dapat mencapai sepuluh tahun.

Tambahan yang bagus untuk kit NEXAVE 4000 RC yang asli adalah gulungan aluminium dengan daya tahan yang meningkat. Gulungan pengumpan ini tidak mempunyai kekurangan, kecuali susunan klac yang kurang dikenali yang sama. Walau bagaimanapun, hakikat bahawa kosnya tidak tinggi memberi kesan positif terhadap penjualannya.

Kelebihan

  • pemutus berketepatan tinggi, julat yang memuaskan;

  • nisbah gear khas untuk gegelung tahan lasak (5.1: 1);

  • harga seimbang;

  • ketahanan (eksploitasi sederhana 5-7 tahun).

keburukan

  • lokasi klac yang agak luar biasa.

Daiwa Black Widow Carp 5000 LDA

Penilaian: 4.6

Daiwa Black Widow Carp 5000 LDA

Kekili pengumpan dinilai untuk prestasi nilai terbaik untuk wang. Milik kelas berat dan direka untuk menangkap ikan yang besar dan agresif. Menurut peniaga rasmi, pergerakan Daiwa Black Widow Carp didasarkan pada satu bantalan, tetapi tidak kalah sedikit pun dalam kelancaran pergerakannya berbanding model yang kompetitif. Gulungan gulungan memegang garis 530 meter dengan keratan rentas 0.35 mm, yang merupakan hasil terbaik di antara keseluruhan koleksi.

Seperti yang diperhatikan oleh pengguna, kelemahan 'Black Widow' adalah kehebatannya – ia menambah 675 gram ke berat keseluruhan rig. Walaupun begitu, dimensinya yang besar tidak mengurangkan kemudahannya dan tidak mempengaruhi kelembutan lekapan pegangan.

Kelebihan

  • geseran sensitif, pendarahan garis yang mengatur dengan baik;

  • pergerakan pemegang yang lancar (walaupun terdapat satu galas asas tunggal);

  • tunjang berkapasiti;

  • nisbah gear yang menjamin peningkatan prestasi daya tarikan (4.1: 1).

keburukan

  • berat berat (675 gram).


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen