Penarafan gegelung berkedut terbaik

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Penarafan gegelung berkedut terbaik

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Gegelung berkedut terbaik 1 SHIMANO RARENIUM CI4 + 2500 FB RUB 21,200
2 Daiwa Freams 2000 (2011) 11 400 gosok.
3 Mitchell Mag-Pro Extreme 2000 RUB 10,470
4 Okuma Helios HSX-20FD 8 + 1bb RUB 6,970
5 SHIMANO EXAGE 2500 FD RUB 7,300

SHIMANO RARENIUM CI4 + 2500 FB

Penilaian: 4.9

SHIMANO RARENIUM CI4 + 2500 FB

Sekiranya kita mulai dari pengukuran semua penama penarafan sebelumnya, maka SHIMANO RARENIUM CI4 + 2500 FB mewakili tahap gegelung yang sama sekali berbeza. Intensiti garis dan skala kili dibiarkan di bawah belas kasihan keringanan dan putaran hingga maksimum parameter lain, sehingga mencapai keadaan optimum untuk kedutan agresif. Beban maksimum pada klac boleh menjadi sembilan kilogram, yang memungkinkan untuk mengeluarkan ikan piala tanpa halangan.

Untuk mencapai kelancaran berjalan yang sempurna, SHIMANO RARENIUM CI4 + 2500 FB dilengkapi dengan enam galas terlindung yang kebal terhadap kemasukan pasir, garam dan kotoran. Secara umum, perhatian diberikan kepada sistem perlindungan luaran pada model ini: brek geseran yang dinyatakan di atas, cakera yang dilindungi dari sebarang pencemaran, juga berada di bawah perlindungan umum. Sejauh ini, ini adalah salah satu gulungan berkedut terbaik di segmen ini, tersedia khusus untuk pemancing profesional.

Kelebihan

  • pengurangan dimensi kili yang disengajakan demi meringankan kili (sehingga 205 gram);

  • daya beban yang ketara pada klac geseran (sehingga 9 kilogram tanpa meletupkan tali pancing);

  • elemen pelindung yang diperkuatkan;

  • mengasah untuk jarak jauh, pendawaian agresif.

keburukan

  • tidak dapat dikesan.

Daiwa Freams 2000 (2011)

Penilaian: 4.8

Daiwa Freams 2000 (2011)

Walaupun tahun pengeluarannya agak panjang, gulungan berkedut ini terus mendapat penghormatan dan populariti di kalangan pemancing berpengalaman. Terutama kerana “tidak dapat dihancurkan”, kerana banyak yang terus yakin menggunakan model yang mereka beli lebih dari enam tahun yang lalu. Bahagian badan dan rotor Daiwa Freams 2000 terbuat dari grafit modulus tinggi yang disebut Zaion. Dalam kombinasi ringan dan kuat, ada tempat untuk kapasiti muatan yang baik: geseran gegelung mampu menahan kekuatan hingga empat kilogram. Melebihi nombor ini menyebabkan hembusan perlahan dan berterusan, yang memberi kemampuan kepada pemancing untuk membawa pemangsa yang besar. Pada akhirnya, Daiwa Freams-11 2000 mengambil bentuk gulungan teladan untuk kedutan agresif, yang mampu mengatasi hampir semua tugas.

Kelebihan

  • kombinasi harga dan kualiti yang optimum;

  • populariti tinggi di kalangan pengguna;

  • penyesuaian yang luar biasa;

  • pelaras klac tepat.

keburukan

  • tidak ditemui.

Mitchell Mag-Pro Extreme 2000

Penilaian: 4.7

Mitchell Mag-Pro Extreme 2000

Hasil kolaborasi jurutera Cina dan Jepun, diperingkat berdasarkan pemilihan (dan berjaya) pengukuhan komponen utama struktur mekanik. Aplikasi utama Mitchell Mag-Pro Extreme 2000 dijumpai di kalangan peminat twitching – tingkah laku model ini disesuaikan dengan baik untuk menyentak. Intensiti garis kumparan komposit (untuk dimensinya) adalah kolosal: kira-kira 300 meter utas dengan keratan 0.25 milimeter.

Nisbah gear Mitchell Mag-Pro Extreme 2000 (5.2: 1) menjadikannya rentan terhadap tindakan pantas dan tidak dijangka – garisan 86 sentimeter diletakkan pada gulungan dalam satu putaran pegangan. Malangnya bagi pemula (dan amatir), semua kemegahan ini mempunyai satu kekurangan kecil, dinyatakan dalam parameter kos. Akibatnya, dengan prestasi yang sangat “kuat”, kekili tidak begitu popular di kalangan jisim penangkapan ikan, melengkapkan terutama batang pemintal profesional.

Kelebihan

  • poros titanium bertetulang mekanisme;

  • badan komposit ringan (hasilnya, berat bersih 231 gram);

  • penjara kerana tindakan yang boleh digerakkan;

  • kerentanan rendah terhadap penuaan (kehidupan bekerja lebih tinggi).

keburukan

  • harga tinggi.

Okuma Helios HSX-20FD 8 + 1bb

Penilaian: 4.7

Okuma Helios HSX-20FD 8 + 1bb

Kekili cahaya Okuma Helios HSX-20FD 8 + 1bb, diasah untuk ketahanan dan keadaan kekuatan yang baik, juga layak masuk ke peringkat. Badan gelendong berkedut dibuat menggunakan teknologi Torsion Control Armor miliknya, yang meningkatkan ketegaran struktur dan membolehkan anda mengawal putaran garis. Lapan galas keluli tahan karat dengan ketara meningkatkan kelancaran bahagian berputar dan mengurangkan kemungkinan penyitaan. Intensiti garis gelendong (dibandingkan dengan pesaing) bukanlah yang terburuk: 220 meter dengan keratan rentas 0.15 milimeter sepenuhnya akan memenuhi keperluan cahaya berkedut.

Bagi pendapat pengguna, faktor utama mereka adalah ringannya gegelung. 180 gram adalah hasil terbaik dalam pemilihan, memberikan kenaikan minimum kepada jumlah berat inventori.

Kelebihan

  • berat ringan (180 gram);

  • lapan galas dalam mekanisme;

  • Kereta api aluminium anodized yang kuat dan ringan.

keburukan

  • tidak ditemui.

SHIMANO EXAGE 2500 FD

Penilaian: 4.6

SHIMANO EXAGE 2500 FD

Gelendong berkedut jarak sederhana ringan, sesuai untuk menyentak dengan lebih lembut. Gulungan 250 gram mempunyai gulungan yang luas yang dapat menahan garis hingga 240 meter dengan penampang 0,20 mm. Brek geseran mula menurunkan garis sudah pada beban 3 kilogram, yang sebenarnya tidak cukup untuk berkedut. Tetapi kelancaran pergerakan meninggalkan kesan yang menyenangkan, memastikan ketepatan tindakan yang tinggi dan penggulungan garis yang betul ketika memancing ikan. Sebenarnya, kelancaran berjalan disediakan oleh empat galas bergulir dengan jangka hayat yang meningkat (dan dengan perlindungan terhadap pendedahan garam).

Seperti yang diperhatikan oleh pengguna, SHIMANO EXAGE 2500 FD sangat baik ketika memancing di laut, sungai dan perairan gunung. Memandangkan fleksibiliti ini, kos model tidak kelihatan terlalu tinggi, tetapi masih boleh menakutkan pemula.

Kelebihan

  • spool ganti termasuk;

  • nisbah gear optimum untuk pinset (5.0: 1);

  • penjara kerana ringan dan ringan;

  • Nisbah harga dan kualiti yang optimum.

keburukan

  • kapasiti beban rendah peranti brek.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen