Panasonic F-VXH50

Peralatan rumah

Panasonic F-VXH50

Kedudukan ke-2 dalam penilaian:

Pencuci udara terbaik

Pergi ke penilaian

Spesifikasi Panasonic F-VXH50

Ciri umum

Tujuan peranti pembersihan udara / pelembapan
Penggunaan kuasa 43 Watt
Kawasan berkhidmat 40 sq.m

Melembapkan

Penggunaan air 500 ml / j

Pembersihan udara

Penapis pra-pembersihan

Ciri-ciri:

Pengionan terdapat
Kawalan kadar kelajuan / penyejatan kipas terdapat
Pemasangan luaran
Bekalan kuasa bersih
Maklumat tambahan tahap kebisingan 18-51 dB

Keselesaan

Kawal elektronik
Tahap kebisingan 51 dBA

Dimensi dan berat

Dimensi (WxHxD) 360x560x230 mm
Berat 8.3 kg

Pendapat dari Panasonic F-VXH50

Kelebihan: Kerja bebas sepenuhnya. Tahap pembersihan udara yang tinggi. Mod malam. Sensor sensitif untuk pencemaran dan bau. Kerja penapis yang panjang.
Kekurangan: Saya tidak menemui kekurangan yang kuat semasa penggunaan. Tangki air mungkin lebih besar, tetapi mengisinya sekali sehari tidak begitu sukar. Ia berfungsi dengan bising dengan kekuatan penuh – dan ini seolah-olah tidak ada apa-apa, memandangkan dalam mod ini ia menarik udara lebih tajam daripada pembersih vakum.
Kekurangan: Pembersih melakukan pekerjaan yang hebat! Saya memberitahu anda ini sebagai orang yang alergi dengan kucing yang tinggal di rumah. Berfungsi dalam mod automatik sepanjang masa (dia memutuskan bila hendak dihidupkan bila tidak). Ia menggunakan sedikit elektrik berbanding dengan peralatan lain dan dengan hasil kerja yang dicapai. Udara di pangsapuri menjadi lebih bersih dan lebih menyenangkan daripada di jalan (tingkap pangsapuri menghadap jalan yang sibuk) dan lebih-lebih lagi daripada sebelumnya. Suami saya mempunyai masalah dengan tidur, yang hilang seperti tangan dengan kedatangan pembersih. Bangun pagi dengan udara bersih juga menjadi lebih menyenangkan. Apabila dihidupkan dan sepanjang tempoh operasi, tidak ada bau yang tidak menyenangkan, saya mengosongkan penapis sekali 1-2 minggu semasa pembersihan, begitu sahaja, tanpa mengeluarkannya. Saya alah pada kucing yang tinggal bersama kita, untuk membersihkan habuk dan banyak lagi, dan pembersih ini telah menjadi penyelamat saya. Saya benar-benar tidak faham mengapa saya menderita begitu lama, tidak menyedari bahawa sangat mudah untuk menyingkirkan hampir semua gejala. Ia pasti menanggung kosnya. Saya tidak pernah menyesal kerana menghabiskan. Sekurang-kurangnya saya menjimatkan pil untuk alahan. 🙂 Sudah tentu, pembersihan basah di rumah masih perlu dilakukan, tetapi pasti ada sedikit habuk di perabot dan di udara. Ia kelihatan bagus, kemas. Berkumpul dengan baik.

Tugolukova Angelina


Plus: Walaupun saya suka semuanya, gunakan kurang dari seminggu. Udara di dalam bilik jauh lebih baik. Kesegaran terasa. Mari kita lihat lebih jauh.
Kekurangan: Selalunya anda perlu menambahkan air ke dalam bekas. Kelembapan 14%.
Kekurangan: Selebihnya masih baik. Saya suka reka bentuknya

Ivanov Ivan


Kelebihan: 1) Kemudahan penyelenggaraan. 2) Ketahanan bahan habis pakai.
Kekurangan: Membersihkan udara dari habuk.
Kekurangan: Saya rasa harganya terlalu tinggi. Sebagai pelembap 5+. Ia mengatasi fungsi-fungsi lain dengan gangguan yang besar.

Dvorzhetsky Alexander


Kelebihan: Selain penampilan, peranti ini tidak mempunyai kelebihan
Kekurangan: Kawalan yang tidak selesa, bunyi semasa operasi, kecekapan pelembapan rendah, harga tinggi. Perincian: Pertama, saya ingin perhatikan bahawa peranti ini hanya mempunyai kawalan bodoh, terdapat banyak butang, sedikit akal. Pada awalnya, semua parameter ditetapkan ke mod “Auto”, dalam keadaan ini tidak mungkin tidur di bilik dengan alat kerja. Tahap kebisingan tidak hanya berubah apabila anda mengubah kelajuan kerja, yang kadang-kadang membuat anda bangun, tetapi kedudukan peredam, yang menjalankan fungsi estetik semata-mata, juga berubah, dan peranti ini mempunyai sensor cahaya dan mesti memahami bahawa ia berfungsi pada waktu malam dan orang tidur. Ini disembuhkan dengan menunjukkan kelajuan kerja, arah aliran dan jenis kerja manual. Tetapi masalah gatal-gatal berkala (2-3 kali per malam) selama beberapa bulan penggunaan tidak dapat diselesaikan dan kemungkinan besar tidak akan berjaya. tangki air hanya mempunyai satu lubang di bahagian bawah dan udara ke dalamnya, setelah sejumlah besar air yang dimakan semasa operasi, juga hanya dapat masuk dari bawah, yang menyebabkan gemuruh kuat. Kedua, saya ingin mengatakan mengenai keberkesanan peranti di bilik loteng seluas 16 kaki persegi. m sebuah rumah negara dengan satu radiator pemanas, di mana hanya terdapat dua tempat tidur perabot, dan tekstil hanya tirai di tingkap, tidak ada permaidani atau kabinet. Oleh itu, produk boleh mempengaruhi pembacaan hygrometer bebas (tidak terpasang) hanya jika pintu dan tingkap ditutup rapat, dan bacaan di atas 37% (pada 30% dengan peranti dimatikan) tidak dapat dicapai. Sudah jelas bahawa tidak ada yang akan tidur di bilik tertutup dan tidak berventilasi, jadi pendapat peribadi saya adalah bahawa tidak ada kecekapan. Ketiga, beberapa perkataan mengenai fungsi “econavi” dan “nanoe”, sebagai orang yang mempunyai pendidikan teknikal, saya akan mengatakan bahawa ini hanya pemasaran, dan semua khayalan rosak setelah membaca teks kecil dalam nota kaki dari arahan 🙂 Saya tidak akan mengatakan apa-apa mengenai pembersihan udara, secara subyektif, seperti dulu, peranti menunjukkan bahawa udara bersih.
Kekurangan: Saya menyesal bahawa saya membeli peranti ini, saya akan segera mengatakan bahawa saya membaca arahan dua kali, kali pertama secara menyerong, kali kedua, setelah dua minggu penggunaan, secara terperinci. Sekarang dan sebelum itu saya menggunakan banyak peranti lain dari Panasonic, yang tidak mempunyai keluhan mengenai pekerjaan mereka, hanya emosi positif. Kesimpulannya, saya dengan jujur ​​akan mengatakan bahawa setiap hari keinginan untuk menghantar kraf ini ke pasar lambak dalam talian yang terkenal dan sebahagiannya mengembalikan wang yang dibelanjakan untuknya semakin kuat.

Baranov Pavel


Plus: Cantik, tenang dalam mod malam, mengatasi penghapusan bau.
Kekurangan: Kelembapan tidak boleh meningkat di atas 37-38%.
Kekurangan: Seorang anak dilahirkan, kami memutuskan untuk mendekati normalisasi iklim mikro secara menyeluruh dan tanpa batasan anggaran. Mereka mula memilih berkaitan dengan ukuran bilik mereka (17 sq.m.) dan kelembapan bermula dari 20%. Sebagai tambahan kepada segala yang lain, selain mencuci, kami memutuskan untuk membeli ventilator (nafas) untuk menurunkan suhu bilik secara keseluruhan, melihat ke depan – sekarang suhu telah turun hingga 23 darjah, itu adalah 26). Hasilnya, kami menyedari bahawa anggaran untuk sinki adalah sekitar 30,000. Setelah merangkumi sekumpulan forum, membaca banyak ulasan dan membandingkan dengan beberapa model dari pengeluar yang berbeza, kami menggunakan peranti ini. Sensasi awal adalah: “Baiklah, saya harap ia tidak akan mengecewakan anda,” kerana ada Penasihat syarikat yang sama dan saya hanya dapat mengatakan perkara positif tentangnya. Tetapi … harapan runtuh seperti rumah kad. Kelembapan pada peranti: penunjuk 40 menyala (menunjukkan kelembapan dari 30 hingga 40%, yang, pada dasarnya, tidak sepenuhnya betul untuk mempertimbangkan kelembapan yang baik – ini adalah dari keterangan peranti). Hygrometer pada peranti lain menunjukkan maksimum stabil 37-38%. Pada masa yang sama, ventilator beroperasi pada kelajuan minimum (15 meter padu udara per jam – jumlah keseluruhan bilik adalah 47 meter padu), yang, pada dasarnya, tidak akan menyakitkan untuk meningkatkan tahap kelembapan. Tetapi Panasonic tetap tidak mahu menukar mod untuk meningkatkan kelajuan (bagaimanapun, dia percaya bahawa kelembapan itu normal). Sekiranya anda secara paksa menghidupkan kelajuan rata-rata, kelembapan meningkat, seperti yang saya tulis sebelumnya, menjadi 37-38%. Secara maksimum, jujur, mustahil untuk duduk berdampingan untuk waktu yang lama. Mengenai penggunaan: minimum, tangki cukup untuk sedikit kurang dari sehari (kelembapan dapat dijaga di wilayah 32-33%, pada kelajuan sederhana ia minum 2,3 liter per 6 jam (pada waktu malam tidak mencukupi: tangki penuh diisi pada pukul 23:00, hingga 5 pagi sudah kosong), sementara kelembapan disimpan sekitar 37-38%. Maksimum saya belum mencubanya – terlalu bising. Mengenai penunjuk Nanoe – kita sudah menulis di sini, ia bersinar seperti tanglung, ia dilayan dengan pita elektrik. Saya harap ulasan saya akan membantu seseorang yang mempunyai pilihan – jujur, jika saya tahu, saya akan mencuba model sink yang lain, yang ini sedikit mengecewakan saya.

Pengguna telah menyembunyikan datanya


Plus: Pelembap dan pembersih udara yang cantik. Reka bentuk yang sangat baik (saya mempunyai telefon hitam). Bunyi minimum dari peranti, yang sama sekali tidak mengganggu siang dan malam. Saya menambah air 2 kali sehari – pada waktu pagi dan petang (musim sejuk, bateri, itu sahaja). Cop dengan hanya satu bilik dan koridor (20 + 10m2). Saya mempunyai pelembap ultrasonik di dapur. Oleh itu, ingat semasa membeli satu pelembap (pembersih) itu untuk 1 bilik. Penggunaan elektrik adalah minimum, ia berfungsi untuk saya sepanjang masa, saya tidak melihat turun naik yang kuat dalam bil elektrik. Saya mengosongkan penapis udara 2 minggu sekali dan penapis air saya dari simpanan berkarat juga sekitar 2 minggu sekali.
Kekurangan: Isi tangki air yang sedikit. 5 liter akan optimum. Tetapi dengan cepat anda terbiasa mengisi tangki dengan air dan anda sudah melakukannya di mesin. Sekali sebelum tidur, kali kedua pada waktu pagi.
Kekurangan: Sangat sesuai di apartmen, udara lembap bersih sepanjang tahun. Saya tidak merungut bahawa kita agak kotor dan berdebu, tetapi rasanya udara menjadi lebih bersih sejak pemasangan dan pelembapan tidak berlaku dengan ultrasound, yang menghilangkan kesan mandi air. Perkara utama adalah bahawa ia sangat tenang dan tidak mengganggu tidur sama sekali. Adakah air itu kadang-kadang bergumpal, tetapi ini adalah nuansa. =) Saya beli pada 17 Disember dengan harga 21.700r.

Chiryatyev Andrey


Plus: Bagus, cantik … dan tahun pertama tidak ada masalah. Sebenarnya lebih senang bernafas. Kami tidur di bilik dengan tiga … dan tidur dengannya lebih selesa.
Kekurangan: Setahun kemudian, bau busuk, masam, menjengkelkan, keluar … Saya mencari apa yang berlaku untuk masa yang lama, ternyata ia berbau. Penapis penghilang bau yang boleh diganti (arang batu yang) … nampaknya arang batu masam dan kering … Saya akan membeli penapis karbon baru dalam masa terdekat.
Kekurangan: Secara amnya, perkara itu baik … tetapi perkara seperti itu memerlukan penjagaan … tambah nilai, bilas, dll. dan yang paling penting, begitu banyak habuk terkumpul di penapis atas sehingga anda tertanya-tanya berapa banyak habuk yang dapat menyelamatkan paru-paru kita.

Lukin Alexey


Plus: Dengan penggunaan hanya 43 W, ia melayani ruang 40 sq. m. Sejuk. Berkualiti, mudah dikendalikan dan menggantikan penapis dan air
Kekurangan: tidak ada kekurangan
Kekurangan: Nampaknya pelembap yang baik. Ia berfungsi seperti jam, tidak menimbulkan masalah, pada musim panas dan pada waktu malam mereka meninggalkannya – anda boleh tidur, tidak banyak bunyi, omong-omong, saya membandingkannya sekarang – harganya hampir tidak berubah dalam enam bulan.

Mamonov Andrey


Kekurangan: Saya membelinya 2 tahun yang lalu sebagai keselamatan dari alergen. Selama ini melayani dengan setia dan sangat membantu. Terutama pada musim panas, ia sentiasa berfungsi Fungsi pelembapan juga penting. Saya tidak akan mengatakan bahawa ia benar-benar senyap, tetapi tahap kebisingan tidak di luar skala. Disajikan tanpa masalah – kami menukar penapis sekali dalam satu musim.

Glushkova Polina


Kelebihan: Banyak mod operasi Mod automatik Sepenuhnya
Kekurangan: Tidak dikesan
Kekurangan: Saya mencari pelembap, tetapi saya membeli kompleks iklim! Berdiri di bilik 20kvm dilembapkan dengan kuat, secara automatik mengekalkan kelembapan. udara masuk menapis dengan sempurna. berfungsi dengan senyap saya cadangkan!

Grayvoronsky Pavel



Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen