Nikon Coolpix S7000

Nikon Coolpix S7000

Kedudukan ke-6 dalam penilaian:

KAMERA INEXPENSIF TERBAIK

Pergi ke penilaian

Spesifikasi Nikon Coolpix S7000

Kamera

Jenis kamera padat

Kanta

Zum Optik 20x

Matrik

Jumlah Piksel 16 juta
Piksel Berkesan 16.76 M
Saiz 1 / 2.3 ”
Faktor tanaman 5.62
Resolusi maksimum 4608 x 3456
Jenis matriks CMOS
Kepekaan 100 – 3200 ISO, ISO Auto
Nilai ISO yang diperluas ISO100, ISO6400

Kefungsian

Imbangan putih automatik, pemasangan manual, dari senarai
Kilat pengurangan mata merah terbina dalam
Penstabil Imej (Imej Pegun) elemen bergerak dua kali dalam lensa

Mod penggambaran

Fotografi makro terdapat
Kelajuan menembak 9.2 fps
Tembakan tembakan maksimum 7 untuk JPEG
Pemasa terdapat
Masa berjalan pemasa 2, 10 s
Mod selang masa terdapat
Nisbah aspek (gambar pegun) 4: 3, 16: 9

Pemidang tilik dan LCD

Pencari pandangan tidak hadir
Menggunakan skrin sebagai pemidang tilik terdapat
Skrin LCD 460,000 titik, 3 inci

Pameran

Pengaturan manual shutter speed dan aperture tidak
Pampasan pendedahan +/- 2 EV dalam kenaikan 1/3-stop
Pemeteran pendedahan Matriks warna 3D, berwajaran tengah, spot

Berfokus

Jenis autofokus berbeza
Pencahayaan AF terdapat
Fokus Muka terdapat
Jarak penggambaran minimum 0,01 m

Memori dan antara muka

Jenis kad memori SD, SDHC, SDXC
Memori terbina dalam 20 Mb
Format gambar 2 JPEG
Antara muka USB 2.0, HDMI, Wi-Fi

Pemakanan

Format bateri kamu punya
Bilangan bateri 1
Kapasiti bateri 210 gambar

Rakaman video dan suara

Rakaman video terdapat
Format rakaman video MOV
Codec video MPEG4
Resolusi video maksimum 1920×1080
Kadar bingkai video maksimum 120 fps
Kadar bingkai maksimum semasa merakam video HD 25/30 fps @ 1280×720, 50/60 fps @ 1920×1080
Rakaman suara terdapat

Fungsi dan ciri lain

Zum Digital 4x
Ciri-ciri tambahan pemasangan tripod, alat kawalan jauh, sensor orientasi
Tarikh mula penjualan 2015-03-15

Dimensi dan berat

Saiz 99x60x27 mm
Berat 165 g, dengan bateri

Ulasan tentang Nikon Coolpix S7000

Tambahan: Ringkas, selesa, ringan. Zum besar, kualiti gambar yang baik walaupun pada zoom maksimum.
Kekurangan: Lokasi kilat yang tidak selesa. Mudah ditutup dengan jari anda. Semasa merakam dengan denyar pada jarak dekat, bayangan lensa muncul di bingkai.
Kekurangan: Model perjalanan yang hebat di mana kelajuan dan kemudahan sangat penting untuk tetapan yang ideal.

Vdovina Vera


Tambahan: Harga yang berpatutan, kekompakan, kesediaan cepat untuk menembak. Zum 20x membolehkan anda menembak objek, haiwan, burung yang jauh, tanpa menghampirinya. Kadang-kadang saya menggunakannya untuk melihat objek jauh di dalam foto yang tidak dapat saya lihat dengan mata saya. Bukan mod makro yang buruk (walaupun kejelasan maksimum dalam foto tersebut berada di tengah, dan tepinya kabur). Foto yang diambil pada waktu senja ternyata lebih baik daripada telefon.
Kekurangan: Kadang-kadang dia berfikir lama setelah beberapa gambar. Paparannya mudah digores, selain itu, habuk entah bagaimana masuk ke bawah kaca luar dari sisi butang berada. Sebilangan besar habuk juga terdapat di bawah kaca luar lensa, tidak jelas bagaimana ia sampai di sana, tetapi nampaknya tidak mengganggu pemotretan. Foto yang diambil di bawah lampu elektrik keluar dengan warna oren yang kuat, jadi anda perlu menukar tetapan semasa mengambil gambar di dalam rumah.
Kekurangan: Saya memerlukan kamera murah yang dapat merakam lebih baik daripada telefon pintar, dengan sokongan untuk Full HD video. Secara amnya, fotik ini memenuhi jangkaan.

ooob8


Plus: Perincian foto yang sangat baik! Rakaman video 1080p yang bagus jika anda bermain dengan tetapan! Dalam fotografi makro dan potret, mengaburkan latar belakang adalah baik.
Kekurangan: Autofokus yang mengerikan! Kadang-kadang anda membuat potret, dan bukannya “BOKE” yang menarik, ia mengaburkan orang itu. Beberapa tetapan manual.
Kekurangan: Sangat baik untuk hidangan sabun 12K! Saya faham banyak mengenai fotografi dan penggambaran. Sekiranya anda mahukan belanjawan – ambil!

Pengguna telah menyembunyikan datanya


Kelebihan: – Ringkas – Penstabil yang baik – Menu ringkas dan logik – Zum yang layak – Cukup pintar – Wi Fi
Kekurangan: – Kekurangan sebarang tetapan manual semasa mengambil gambar. Sebelum membeli, saya melihat bahawa model ini tidak memilikinya, saya fikir saya boleh melakukannya, tetapi ternyata, tidak mustahil untuk mengambil gambar segala sesuatu secara “automatik”. – Fokus menjijikkan dalam cahaya rendah. Pada mulanya, saya secara umumnya berpendapat bahawa kamera itu rosak, tetapi kemudian saya menyedari bahawa kamera tidak mempunyai cahaya yang mencukupi. Di bilik dengan pencahayaan buatan, fokus pada objek sangat bermasalah, dan kadang-kadang bahkan mustahil. Fotik tidak memahami apa yang mereka mahukan darinya. – Dail mod adalah kereta berkala. Menulis bahawa ia berada dalam kedudukan yang salah (atau seperti itu).
Kekurangan: Saya membelinya sebagai kamera “untuk setiap hari”, saya membawanya ke dalam beg saya di mana sahaja dan selalu, jadi badan yang padat menjadi keutamaan ketika memilih. Ini adalah “sabun” pertama saya, jadi saya tidak dapat membandingkannya. Saya menggunakannya selama setengah tahun, kebanyakan saya menembak video. Pada musim panas saya membawanya dalam perjalanan, jatuh dari tangan saya di atas aspal, badannya sedikit kusut, tetapi kamera berfungsi dengan baik. COOLPIX S7000 sangat sesuai untuk amatur. Kualiti foto berada pada tahap yang baik, walaupun jelas dengan mata kasar bahawa ia jauh dari DSLR yang paling mudah. Anda boleh melupakan penggambaran berperingkat, terutamanya di dalam rumah. Di jalan dalam cuaca cerah, ia sangat hebat! Bagi saya, kekecewaan terbesar dengan model ini adalah autofokus, yang sangat sukar untuk dilayari dalam cahaya rendah. Tidak ada aduan mengenai yang lain.

Kuznetsov Alexander


Kelebihan: sesuatu diliputi dalam fotik lagi. Kejelasan telah hilang ketika menunjuk, secara umum, ia semakin buruk dan tidak baik dan tidak begitu dan kita sering menggunakannya.
Kekurangan: dail mod beralih sendiri. ditambah dalam mod rakaman video, ia sering menghentikan rakaman video dengan sendirinya. Kehilangan kejelasan ketika melayang, maka tidak, secara amnya kecewa, tetapi harganya mahal.
Kekurangan: dua kali di bawah jaminan untuk dibaiki di pusat servis, mereka mengaut fotik selama 40 hari, tentu selepas itu dia bekerja selama dua bulan dan sekali lagi untuk yang lama. Perkara lain lebih baik. kualiti gambarnya sangat bagus.

Dirusdi


Plus: Zum yang sangat baik, kualiti gambar dan video yang bagus. Sudah tentu, anda tidak dapat membandingkannya dengan kamera profesional, kerana kamera yang ringkas sangat bagus
Kekurangan: takut pasir, jatuh ke pasir, walaupun setelah pembaikan pada pembesaran tinggi, tumpuan mula sesat, tidak ada pendedahan manual yang cukup untuk foto malam
Kekurangan: Kualiti foto lebih baik daripada DSLR yang murah

Permainan Utama


Plus: Foto, zoom, video berkualiti tinggi !!!
Kekurangan: Roller pemilihan mod beralih sedikit rapat (mungkin belum dikembangkan)
Kekurangan: Kamera yang hebat! Sekiranya anda mengatur mod dengan betul, gambarnya sangat bagus. Zum stabil, objek yang jauh dapat didekatkan dan dalam foto anda tidak dapat membezakan bahawa ini adalah bingkai dengan zoom. Penggambaran makro juga senang. Secara ringkas, semuanya sesuai dengan anda!

Orlova Anna


Kelebihan: Semasa memilih kamera, terdapat tiga syarat: 1) kualiti foto; 2) saiz kecil (sesuai di poket anda); 3) zoom yang baik (ini adalah perkara utama). Nikon Coolpix S7000 memenuhi semua syarat ini. Zum mungkin merupakan kelebihan utama. Kamera ini sesuai untuk mereka yang sering mengambil gambar seni bina (terutama dari luar, di mana hanya perlu dilakukan – anda perlu melihat lebih terperinci, sudut yang baik hanya dari jauh atau anjing berlari berdekatan yang tidak menyukai orang yang lewat, dll.) Dan pelancong pada umumnya. Malah “objek bergerak” diperoleh. Sebaik sahaja saya memotret kucing yang sedang berjalan pada jarak yang jauh, tidak menyangka bahawa sesuatu yang masuk akal akan berubah, tetapi ia berlaku. Di dalam rumah (contohnya, pada beberapa acara dengan pencahayaan yang sangat tidak baik, tetapi tidak di dalam ruangan yang sangat gelap) ia juga berfungsi. Secara umum, tidak ada komen mengenai zoom. Dalam casing dan di dalam poket, ia tidak menyala dengan sendirinya. Anda boleh memasukkan ke dalam poket dengan selamat tanpa penutup. Hanya kerana lensa yang menonjol, saya tidak akan memasukkannya ke dalam beg dengan barang lain tanpa casing. Kualiti foto bagus, A4 boleh dicetak. Tidak ada warna yang tidak wajar.
Kekurangan: Tidak ketara. Makro di angin tidak selalu baik. Sekiranya anda memotret beberapa orang dalam kegelapan dengan sekejap, tidak semuanya akan kelihatan dengan jelas.
Kekurangan: Saya telah menggunakannya sejak Ogos 2015. Kamera itu dibeli untuk menggantikan Nikon Coolpix S6500 yang serupa, semasa penggunaan kelemahan diperhatikan – kabur di sebelah kanan banyak gambar, dan kelemahan ini bukan hanya untuk saya, tetapi juga untuk orang lain dengan model yang sama. S7000 secara praktikal tidak mempunyai kekurangan ini.

GranLikha Ekaterina


Plus: Ringan, padat.
Kekurangan: Di bawah kualiti yang diharapkan
Kekurangan: 1. Seperti pembeli lain, bateri mati setelah 11 bulan, seolah-olah dipasang pada pemasa. 2. Butang kuasa boleh dipicu apabila ditekan secara tidak sengaja semasa kamera masih dalam casing. 3. Kualiti foto tidak lebih tinggi daripada model yang lebih murah dan lebih tua, walaupun dari pengeluar lain. 4. Kualiti foto jauh lebih rendah daripada kamera dengan lensa yang besar.

Skidanov Igor


Kelebihan: Kerja pantas (persiapan untuk menembak, merakam rakaman dalam ingatan) Penampilan bergaya
Kekurangan: Kualiti foto yang buruk Kualiti video yang menjijikkan!
Kekurangan: Saya tidak tahu apa yang terjadi pada kualiti di segmen kamera kompak, tetapi trend saya sangat mengecewakan. Saya mempunyai kamera digital-point-and-shoot Sony DSC-S60 tahun 2005 yang dapat merakam dengan lebih baik! Dalam Nikon Coolpix S7000 yang agresif dan pada masa yang sama pengurangan kebisingan yang tidak terputus merosakkan kualiti gambar yang belum begitu baik. Kualiti video yang dirakam secara umum adalah semacam kesalahpahaman – kekasaran, suara menakutkan dan pengurangan kebisingan yang berlebihan. Hasilnya, gambarnya rata, warnanya diputarbelitkan. Saya tidak dapat mempercayai mata saya … Saya hanya mempunyai satu penjelasan rasional mengenai perkara ini. Segmen kamera digital kompak menyusut dari tahun ke tahun, didorong oleh persaingan sengit dari telefon pintar dan kamera tahap kemasukan mereka yang sangat kukuh. Dalam keadaan ini, beberapa pengeluar yang tersisa dengan sengaja 'membunuh' segmen ini untuk memaksa jurugambar amatur konservatif yang tidak mahu menembak dengan telefon pintar dan pada masa yang sama mendapat kualiti, untuk membeli kamera kompak yang jauh lebih mahal – tanpa cermin dan padat dengan sensor besar. Tetapi harganya kebanyakannya setanding dengan kamera SLR!

Dj BoBo



Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen