Nikon Coolpix L340

Nikon Coolpix L340

Kedudukan ke-7 dalam penilaian:

KAMERA INEXPENSIF TERBAIK

Pergi ke penilaian

Spesifikasi Nikon Coolpix L340

Kamera

Jenis kamera padat

Kanta

Panjang fokus (setara 35mm) 22.50 – 630 mm
Zum Optik 28x
Diafragma F3.1 – F5.9
Bilangan unsur optik 12
Bilangan kumpulan unsur optik 9
Ciri-ciri: kanta penyebaran rendah

Matrik

Jumlah Piksel 20.48 M
Piksel Berkesan 20.2 M
Saiz 1 / 2.3 ”
Faktor tanaman 5.62
Resolusi maksimum 5152 x 3864
Jenis matriks Ccd
Kepekaan 80 – 1600 ISO, ISO Auto
Nilai ISO yang diperluas ISO100

Kefungsian

Imbangan putih automatik, dari senarai
Kilat pengurangan mata merah terbina dalam
Penstabil Imej (Imej Pegun) optik, elemen bergerak dalam lensa

Mod penggambaran

Fotografi makro terdapat
Pemasa terdapat
Masa berjalan pemasa 10 s
Nisbah aspek (gambar pegun) 4: 3, 1: 1, 16: 9

Pemidang tilik dan LCD

Pencari pandangan tidak hadir
Menggunakan skrin sebagai pemidang tilik terdapat
Skrin LCD 460,000 titik, 3 inci

Pameran

Pengaturan manual shutter speed dan aperture tidak
Pampasan pendedahan +/- 2 EV dalam kenaikan 1/3-stop
Pemeteran pendedahan Matriks warna 3D, berwajaran tengah, spot

Berfokus

Jenis autofokus berbeza
Pencahayaan AF terdapat
Fokus Muka terdapat
Jarak penggambaran minimum 0,01 m

Memori dan antara muka

Jenis kad memori SD, SDHC, SDXC
Memori terbina dalam 43 MB
Format gambar Jpeg
Antara muka RS-232, USB 2.0, video, audio

Pemakanan

Format bateri Sesuai dengan AA
Bilangan bateri 4

Rakaman video dan suara

Rakaman video terdapat
Format rakaman video MOV
Codec video MPEG4
Resolusi video maksimum 1280×720
Kadar bingkai maksimum semasa merakam video HD
Rakaman suara terdapat

Fungsi dan ciri lain

Bahan badan plastik
Zum Digital 4x
Ciri-ciri tambahan pemasangan tripod
Peralatan 4 bateri alkali, penutup lensa tali, kabel USB, tali kamera

Dimensi dan berat

Saiz 111x76x83 mm
Berat 430 g, dengan bateri

Ulasan untuk Nikon Coolpix L340

Plus: Ringkas, harga mencukupi. Kualiti penggambaran yang baik. Terdapat penyambung untuk bekalan kuasa luaran.
Kekurangan: Sangat pilih kasih mengenai pencahayaan semasa merakam video. Semua video yang saya dapatkan gelap, walaupun pencahayaan.
Kekurangan: Saya membeli kamera untuk merakam di dalam rumah dengan tripod. Tidak ada aduan mengenai pengambilan gambar dengan pencahayaan. Saya bekerja dalam mod automatik. Saya menggunakan zoom secara aktif. Dengan kerja aktif dengan zoom, kualiti foto tetap berkualiti tinggi (kamera mempunyai indikator yang menandakan batas mendekati perbatasan, ketika kualitinya mulai jatuh) Saya mengambil beberapa gambar haiwan – pergerakan dalam mod automatik kurang ditangkap. Untuk keperluan saya, perkara yang sangat penting. Sebelum itu ada nikon p600. Jika dibandingkan dengan model lama, Nikon L340 tidak lebih buruk. Sesuai terutamanya untuk mereka yang memerlukan zoom yang baik.

Maximov Stanislav


Kelebihan: Zum super baik
Kekurangan: Tidak mengambil gambar
Kekurangan: Saya membelinya untuk menggantikan pinggan sabun Samsung NV7 lama. Saya membaca ulasannya lagi bagus. Duc sini, dibandingkan dengan sabun bajet – langit dan bumi. Fokus manual, penyesuaian pendedahan, penyesuaian warna, fotografi makro super untuk objek beberapa milimeter dari lensa, pelarasan pelbagai jenis lampu kilat, penyesuaian kepekaan, penyesuaian kelajuan pengatup – tidak ada apa-apa dalam kamera ini)))). Dan itu ada di dalam pinggan sabun. Dan sekiranya anda perlu mengambil gambar sesuatu dengan pantas (misalnya, seorang kanak-kanak), dia sama sekali tidak mampu melakukannya. Mod automatik – tidak mengatasi apa-apa. Pada Samsung NV7, separuh daripada gambar diambil dengan kereta – semuanya hebat. Di sini – kekacauan berterusan. Tetapi zoomnya bagus! Tetapi itu sahaja. Oh ya, tenaga boleh memakan bateri dengan baik, cepat.

Victor Menshchikov


Kelebihan: Zum baik, harga rendah, penampilan menarik, mudah, 4 bateri biasa, anda boleh mengeluarkan “bunyi rana”.
Kekurangan: Kualiti gambar lebih buruk daripada pada telefon bimbit !!!
Kekurangan: Lihat Nikon Coolpix L340 antara kamera ultrazoom termurah ketika ini. Dan jika mengenai kamera yang lain, ulasannya adalah 50/50, maka model ini dipuji oleh 90% pembeli. Anda juga dapat melihat di sini berapa jumlah empat dan lima yang ditempatkan. Semua ulasan ini menyesatkan saya. Sudah cukup untuk mengambil serangkaian foto dengan telefon bimbit dan kamera ini – perbezaannya sangat ketara! Dalam cuaca mendung, SMARTPHONE menunjukkan perincian yang lebih baik dalam foto daripada lensa zoom ini! Sepuluh tahun yang lalu saya membeli sendiri kamera dengan ultrazoom, juga murah, tetapi saya tidak malu untuk mencetak gambar-gambar itu dalam format besar dan menggantungnya di dinding! Orang ramai, nasihat saya kepada anda: ambil telefon pintar dengan harga 12,000 rubel, kualiti gambar tidak akan lebih buruk. Sudah tentu, telefon bimbit tidak akan mempunyai zoom, dan oleh itu anda harus selalu menghampiri dan tidak menembak dari jauh. Bagaimanapun, anda selalu membawa telefon bimbit anda – itulah kualitinya, jika anda membeli telefon pintar dengan harga 12-13 ribu rubel, tidak akan menjadi lebih buruk untuk menembak! Sayang sekali, tidak ada banyak wang, saya fikir model ini seperti baki stok di gudang, yang terakhir dari yang murah dan tidak buruk. Saya sudah membeli beg tangan dan pensil untuk membersihkan optik … – sekarang saya akan memberikan semua ini kepada rakan-rakan saya. Dan kamera segera diserahkan pada waktu petang. Tetapi itu lebih baik daripada kehilangan 12 ribu sia-sia.

Alxlav Alexander


Kelebihan: tidak ada kelebihan
Kekurangan: Telefon bimbit kuno saya dengan kamera 5MP lebih baik dalam keadaan menembak. Peranti ini dapat memberikan foto yang kurang lebih hanya dengan pencahayaan yang sempurna dalam cuaca cerah. Semua mod lain adalah omong kosong yang lengkap. Foto membosankan, tidak ada rendering warna sama sekali. Tidak ada kualiti video. Paparan tanpa putaran umumnya tidak berguna. Sedikit penyimpangan sudut – tidak ada yang kelihatan di atasnya, hanya jika paparan jelas di depan mata anda. Persoalannya – mengapa dia memerlukan ini sama sekali? adalah mungkin untuk membuat pemidang tilik sederhana dengan cara lama. Tidak ada tetapan yang sangat berguna.
Kekurangan: Dilarang mengeluarkan wang untuk jenama yang dipromosikan. Wang terbuang, saya tidak mengesyorkannya kepada sesiapa pun. Cari pengeluar lain. Ini adalah Nikon ke-2 saya, isteri saya membelinya kerana tidak tahu, penjual memujuknya. Saya menjalin hubungan dengan Nikon. Saya juga menghadapi masalah dengan yang pertama, saya membaikinya dengan jaminan, mereka berjaya, tetapi saya menunggu lama. Masalah yang sama muncul lagi, matriks adalah kereta. Di laman web Nikon, bahkan tidak ada peluang untuk memberikan ulasan mengenai produk mereka, ini sendiri mengatakan banyak. Mereka takut membakar “reputasi” mereka.

Kravchuk Yuri


Plus: Ya, foto yang hebat! Saya mengambil apa yang ada, kerana gambar itu sangat diperlukan (saya pergi dengan anak itu ke kebun binatang dan ke kapal, tetapi saya sendiri sudah mati) Terdapat beberapa tetapan, tetapi walaupun tanpa gambar, ia akan terbangun! Ya, kadang-kadang dia enggan mencari bingkai (pada waktu malam, dalam perjalanan, dari kapal yang bergetar), tetapi semua yang mereka mahukan difilemkan – baik haiwan yang bergerak dan Moscow pada waktu malam dari kapal. Lebih baik dari yang sebelumnya.
Kekurangan: Tetapan khusus tidak mencukupi
Kekurangan: Saya tidak menyesal sama sekali. Berfikir dan menyimpan dengan cepat, memeriksa kualitinya dengan pembesaran tinggi – tanpa sabun, tidak ada pelangi. Rupa-rupanya seseorang tidak bernasib baik dengan peralatan dan pena.

Ryabova Larisa


Plus: Flash, zoom, reka bentuk, kualiti.
Kekurangan: Pemilih automatik pemandangan tidak berfungsi dengan baik.
Kekurangan: Saya telah menggunakan kamera selama 9 bulan, berbanding dengan banyak pinggan sabun yang lebih mahal, L340 akan jauh lebih baik, tetapi jika anda menembaknya dengan betul. Saya hanya menggunakan AUTO MODE, mod lain merosakkan kualiti foto. ISO dari 80 hingga 400, tetapi hampir selalu 80 dan bahkan pada waktu malam gambarnya sejuk, baik, saya memilih keseimbangan putih secara manual bergantung pada keadaan. Kilatnya bagus, cahaya jauh. Bateri tahan lama – Durasel bertahan lebih dari 600 gambar, hampir semuanya dengan sekejap. Saya memasukkan bateri litium dan saya tidak risau. Pada zum, gambarnya berkualiti, sangat disayangkan kerana hampir tidak ada tetapan manual, tetapi potret dengan latar belakang kabur dapat dibuat dengan mudah. Kamera bagus untuk wang anda. Banyak orang menulis bahawa foto tidak dapat dilihat tanpa menghidupkan kamera dan memanjat di menu juga, jadi adakah anda memegang kamera di tangan anda? Tahan butang penonton foto selama 2 saat dan semuanya sama seperti pada semua kamera. Walaupun anda menghidupkannya untuk pertama kalinya, anda mesti menetapkan zon waktu dan waktu, maka tetapan lain akan tersedia (contohnya penstabilan). Sekiranya anda tidak memasukkannya, simpan tanpa bateri selama kira-kira seminggu sehingga ia diset semula sepenuhnya.

Pengguna telah menyembunyikan datanya


Plus: Dalam kegelapan, dia melihat lebih baik daripada mata saya. Harga. Foto berkualiti tinggi.
Kekurangan: autofokus video sangat perlahan pada masa zoom
Kekurangan: Untuk pemula dalam fotografi

Kabanov Valentin


Kelebihan: Kualitinya 20 megapiksel, zoom bagus, rakaman video pada 30 fps, harganya, beratnya 430 gram, sekumpulan penapis
Kekurangan: Zum banyak berdengung, skrin tidak berputar, video dalam HD, terdapat sedikit tetapan, ia berfungsi pada bateri.
Kekurangan: Saya profesional dalam fotografi dan penggambaran video. Digicam bagus, tetapi bukan yang terbaik. Ia menggunakan bateri, tetapi saya membeli bateri AA dan saya tidak bimbang! DSLR selalu lebih baik, tetapi untuk kamera digital hebat! Secara amnya, fotik yang bagus)

Pengguna telah menyembunyikan datanya


Plus: Penampilan
Kekurangan: Makan bateri
Kekurangan: Pinggan sabun dalam kotak “SLR-type”. Foto adalah perkara biasa.

Chantsev Vitaly


Tambahan: Harga, sudut optik yang luas. Dalam mod berkualiti tinggi (5152×3864 dengan asterisk) fail JPG seberat 7-10 megabait dan meregangkan dengan baik di Photoshop (bukan RAW, tentu saja, tetapi hasilnya senang).
Kekurangan: Sabun pada sudut terluas dan pada zoom ultra, walaupun harganya merangkumi kelemahan ini serta sudut pandangan paparan (TN TFT matriks). Mengapa mendorong 20MP pada matriks kecil, saya tidak faham, ISO 400 berfungsi, 800 bising, 1600 adalah bubur. Sebagai profesional dalam sinematografi, saya secara peribadi tidak mempunyai mod pendedahan manual yang mencukupi.
Kekurangan: Mengambil 9350 untuk ibu bapa yang sudah bersara di spbzone, secara amnya, bukan alat yang buruk. Termasuk kabel USB, penutup, tali dan bateri. Uji tanpa pemprosesan dan dengan kelainan pendedahan di dalam kamera: dari kedai ke rumah https://cloud.mail.ru/public/Dxai/JoMmWnxqh P.S. Terdapat begitu banyak pelombong pada ulasan sebelumnya sehingga nampaknya para pesaing tidak berjaga-jaga. Sekiranya ulasan itu salah, tulis sendiri dan lampirkan bukti.

Bibik Egor



Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen