Juicer atau juicer: yang manakah pilihan terbaik?

Masalah memilih alat untuk membuat pengetinan dari jus adalah relevan bagi banyak keluarga dan, khususnya, suri rumah. Tetapi bukan hanya suri rumah yang bingung dengan masalah ini, tetapi juga mereka yang hanya ingin menjaga kesihatan mereka, memasukkan jus semulajadi dalam makanan mereka. Untuk melakukan ini, anda perlu membiasakan diri dengan setiap spesies secara berasingan.

kandungan

  1. Kelebihan dan kekurangan juicers
  2. Kelebihan dan kekurangan juicer

Kelebihan dan kekurangan juicers

juicer

Pada masa ini, terdapat sejumlah besar model juicers:

  1. Serbaguna, mereka juga berpusat – model ini sesuai untuk mereka yang ingin mencapai kelajuan maksimum jus, jika ada keperluan untuk penggunaan jus segar yang diperah setiap hari, atau jika anda mempunyai keluarga dengan sebilangan besar orang. Jenis juicer ini mengandungi banyak model dalam harganya dari 1.000 hingga 12.000 rubel, yang membolehkan keluarga dengan pendapatan yang sama sekali berbeza untuk menyediakan diri mereka dengan produk berkualiti tinggi dan berguna.

  2. Juicer kon, atau juicer yang ditekan sejuk, juga merupakan skru. Peranti jenis ini membolehkan pengguna mendapatkan jus bukan sahaja dari buah beri atau buah-buahan, tetapi juga dari sayur-sayuran dan bahkan kacang-kacangan. Pengguna utama model ini adalah vegetarian atau penggemar jus sayur, juga gourmet dan ahli makanan mentah. Jangan lupa tentang orang yang mematuhi diet mereka sendiri atau dengan kehendak perubatan. Walau bagaimanapun, terdapat kelemahan jelas juicer jenis ini – harganya. Rata-rata, harganya bermula dari 12 ribu rubel setiap satu. Juga, jenis ini mempunyai julat yang lebih terhad.

  3. Juicer sitrus adalah penekan sitrus. Juicer terhad dalam kemampuannya. Tidak sesuai untuk tujuan lain selain membuat jus sitrus. Kemungkinan menggunakan delima sebagai produk. Walau bagaimanapun, spesies ini dapat membanggakan kekompakan, operasi yang hampir senyap dan perhatian terhadap anggaran keluarga. Julat harga untuk model berkualiti tinggi jenis ini berkisar antara 1,000 hingga 3,000 rubel.

Kuasa

Salah satu parameter juicer terpenting yang harus anda perhatikan ketika memilih model. Satu peraturan mudah berfungsi di sini – semakin tinggi kekuatan jus, semakin cepat, dan yang paling penting, kualiti yang lebih baik anda mendapat jus segar. Namun, ingatlah bahawa model yang lebih berkuasa sering kali lebih bising, jadi cuba seimbangkan tahap kebisingan yang dapat diterima oleh anda dan kekuatan yang anda mahukan.

Pertimbangkan keupayaan jenis juicer utama:

  1. Universal (empar) – penunjuk daya yang paling optimum untuk jenis ini ialah 250-300 watt. Dalam kes ini, pemisah mengembangkan kelajuan putaran 10,000 hingga 12,000 rpm. Perlu diingat bahawa peraturan yang lebih baik adalah tidak berfungsi di sini. Nilai yang lebih tinggi tidak akan meningkatkan kualiti putaran.

  2. Juicer kon (juicer tekan sejuk atau juicer skru) – jenis ini mempunyai julat kuasa yang sedikit lebih luas – dari 200 hingga 400 watt. Untuk harganya, ini adalah petunjuk yang boleh diterima, yang cukup untuk keperluan domestik.

  3. Jus sitrus adalah yang paling kuat daripada dua jenis yang lain. Julat kuasa antara 20-40 watt. Tetapi dalam bentuk ini, kekuatannya tidak begitu penting kerana tujuan juicer dan ciri strukturnya. Untuk pengambilan buah sitrus yang berkualiti tinggi dan cepat, cukup 25 watt sahaja.

Ciri-ciri tambahan

Pilihan juicer yang tidak penting akan disenaraikan di sini yang menjadikan jus lebih mudah.

  1. Fungsi tambahan untuk mengelakkan pencemaran permukaan drop-stop.

  2. Bekas penyukat untuk mengumpulkan produk

  3. Kaki, kaki yang mesti digosok. Aspek yang sangat penting untuk juicer sentrifugal.

  4. Keupayaan untuk mengeluarkan semua bahagian untuk mencuci seterusnya.

  5. Tuas untuk memperbaiki janin.

  6. Bekalan cecair terus ke gelas.

  7. Sebilangan besar lampiran.

  8. Kehadiran sebaliknya.

Kelebihan

  • banyak pilihan model;

  • pemeliharaan vitamin dan unsur mikro dalam produk asal.

  • julat harga yang luas;

  • keupayaan untuk memilih peranti 'untuk diri sendiri';

keburukan

  • alat ini tidak sesuai untuk mengawet jus.

!

Oleh itu, jika anda ingin mendapatkan jumlah maksimum vitamin dari jus, maka pilihan anda adalah juicer. Walau bagaimanapun, jika perlu untuk mengekalkan jus, maka untuk mengekalkan kesegaran produk, anda harus menggunakan banyak muslihat, sambil kehilangan sejumlah besar vitamin.

Pengilang teratas

Terdapat banyak model dan syarikat yang menghasilkannya di pasaran. Anda boleh mendapatkan jenama yang dikenali di setiap jenis juicer. Yang paling popular adalah Philips, Panasonic, Bosch, Moulinex, Vitesse, Braun, Kitfort. Semua pengeluar ini menawarkan pelbagai model dan julat harga yang menarik. Dengan mengambil kira parameter yang diperlukan, tidak sukar bagi pembeli untuk memilih juicer hanya untuk dirinya sendiri.

Kelebihan dan kekurangan juicer

juicer

Tidak seperti juicer, tujuan langsung juicer adalah menyediakan jus untuk simpanan jangka panjang. Juicer menyediakan produk untuk pemuliharaan semasa operasinya, memasak, membebaskan pengguna dari manipulasi tambahan dengan produk siap untuk keselamatannya.

Jenis juicer yang paling biasa adalah juicer elektrik (berkuasa utama) dan pemanas yang dipanaskan secara luaran.

Dengan strukturnya, juicer adalah sekumpulan bekas logam dari pelbagai saiz, yang terletak di atas yang lain.

Kelebihan

  • Keserbagunaan kerana kesederhanaan peranti.

  • Kemudahan membersihkan peranti.

  • Operasi yang tenang.

  • Jangka hayat produk yang dikeluarkan.

  • Pensterilan semasa penyediaan.

  • Isi padu bahan yang dihasilkan lebih besar berbanding dengan juicer.

  • Keselamatan.

keburukan

  • Dimensi. Berbanding dengan juicer, juicer jauh lebih besar.

  • Kehilangan besar vitamin dan mineral semasa memasak.

Pengilang teratas

Berikut adalah gambaran ringkas mengenai model juicer yang terdapat di Rusia:

  1. Kalitva. Pengeluaran – Rusia. Isipadu hingga 6 liter. Boleh digunakan pada dapur gas dan elektrik. Harganya sekitar 1,000 rubel.

  2. Webber. China. Isipadu hingga 8 liter. Bahan – keluli tahan karat. Boleh digunakan di mana-mana pinggan. Harganya sekitar 2,000 rubel.

  3. Bohmann. China. Isipadu hingga 5 liter. Bahan – keluli tahan karat. Boleh juga digunakan pada sebarang jenis pinggan. Kehadiran bahagian bawah enam lapisan. Harganya sekitar 2,000 rubel.

  4. Rommelsbacher. Jerman. Model elektrik. Kuasa 1,500 watt. Isipadu hingga 4 liter. Meliputi sarung dengan enamel tahan asid. Harganya sekitar 5,000 rubel.

!

Dalam artikel berikut, pakar kami memberitahu anda bagaimana memilih juicer yang sesuai untuk sayur-sayuran dan buah-buahan dan rahsia memilih pengering elektrik untuk sayur-sayuran.


Perhatian! Bahan ini adalah pendapat subjektif penulis projek dan bukan panduan pembelian.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen