Joby Gorillapod SLR-ZOOM (GP3)

Joby Gorillapod SLR-ZOOM (GP3)

Kedudukan pertama dalam penilaian:

Tripod terbaik dengan reka bentuk asal

Pergi ke penilaian

spesifikasi Joby Gorillapod SLR-ZOOM (GP3)

Ciri-ciri utama

Jenis tripod desktop asal
Beban maksimum 3 Kg
Ketua tidak termasuk, boleh diganti
Skru soket tripod 1/4 “, 3/8”
Berat 0.241 kg

Fungsi

Bahan plastik
Ciri-ciri: sendi putar yang fleksibel, kaki tripod boleh dibengkokkan dan dipusingkan 360 °, pelepasan cepat garis langsing, kunci cincin Gorillapod, skru penyesuai universal 1/4/8

Ulasan Joby Gorillapod SLR-ZOOM (GP3)

Kelebihan: perkara yang hebat
Kekurangan: Saya membelinya di Ali Express dengan harga 500 rubel !!!!
Kekurangan: Jurujual kami benar-benar bodoh !!!!

Eugesha hijau


Kelebihan: ringan, selesa, padat.
Kekurangan: agak keliru dengan harganya.
Kekurangan: Saya membelinya hari ini. Saya melihat dengan dekat tripod untuk waktu yang lama dan memilih tripod dengan bentuk seperti ini. Ia boleh digunakan sebagai meja dan dipasang pada pelbagai objek ketika menembak di luar rumah – di cawangan, pagar, paip, permukaan condong, dll. program bonus, jadi pembelian saya berharga 40% dari kos. Sangat berpuas hati.

igor selivanov


Plus: Kecil, berat sedikit. Saya membuangnya ke dalam beg galas dan terlupa. Adalah lebih mudah untuk menembak dari parapet tanggul, dari jambatan (anda boleh membungkus kaki anda di pagar).
Kekurangan: Kamera akan sangat tidak selesa tanpa skrin berputar. Saya setuju mengenai kepala, lebih senang. Lebih tepatnya, saya tidak tahu bagaimana anda boleh menggunakannya tanpa kepala. Benar, saya membeli yang pertama yang saya temui, menggergaji sedikit dari bahagian atas lampiran bola dan menempelkan aras dengan superglue =) Secara umum, saya secara beransur-ansur sampai pada kesimpulan bahawa peranti itu hampir tidak berguna. Terdapat sangat sedikit tempat di mana ia boleh dipasang atau diletakkan, dan tidak semestinya diperlukan untuk menembak dari posisi rendah. Pada mulanya saya ingin membeli “adiknya”, tetapi ia ternyata jauh lebih teruk. Dia gemetar dan menenangkan untuk masa yang lama. UPD: ternyata, ini juga merupakan cara yang baik untuk tablet =)

arada-s


Plus: Pengilangan berkualiti tinggi, padat. Eksotik, menimbulkan pertanyaan terkejut dari orang. 🙂
Kekurangan: Sangat sukar untuk memberikan kedudukan yang diinginkan dan sangat mudah untuk kehilangan kedudukan ini. Ia gemetar, anda perlu meletakkannya di permukaan yang keras dan pastikan menggunakan kabel / alat kawalan jauh – jika tidak, setelah rana dilepaskan, tripod mungkin “menari” untuk beberapa waktu.
Kekurangan: Kelebihan utama, tentu saja, adalah kekompakan. Tripod ini akhirnya dapat dibengkokkan dengan huruf “L” dan dimasukkan ke dalam beg yang sangat kecil. Anda boleh melepaskan engsel tambahan dan menjadikan tripod lebih kecil / lebih ringan (saya tidak pasti berapa besar margin keselamatan engsel dan berapa banyak pelepasan yang akan mereka tahan). Mereka. lebih baik memiliki gorillipod ini daripada memiliki tripod mini tipis lain atau tidak ada tripod sama sekali. Kaki tripod dapat dengan mudah melilit cabang atau paip, seperti yang dilakukan di banyak gambar iklan: hanya prosedur yang tidak masuk akal, keseluruhan struktur akan menggelincir dan bergetar, hanya untuk memberikan sudut pandangan yang sangat luar biasa dalam keadaan pemotretan yang sangat baik atau dengan lensa pantas.

Zolotorev Sergey


Plus: Reka bentuk yang menarik, fleksibiliti dalam penyesuaian dan berat badan yang rendah.
Kekurangan: Konfigurasi saya yang beratnya kira-kira 2.2kg tahan 4- (nikon D700 + 24-70 / 2.8), iaitu dengan 3kg yang dinyatakan, strukturnya akan sangat tidak stabil. Camcorder Sony kecil boleh digenggam dengan baik. Terlalu mahal – Jenama Amerika, tetapi dibuat di China.
Kekurangan: Masih perlu diuji. Tetapi harapan itu dibenarkan – poket tidak akan banyak ditarik keluar, tidak seperti tripod biasa, yang sering tidak dapat diseret untuk waktu yang lama, tetapi anda harus membayarnya dengan tinggi. Kemas kini: Kepala BH1 dengan tahap gelembung telah tiba. Kesan pertama adalah yang paling positif. pembinaan dengan alat berat menjadi lebih stabil. Dari lalat di salap yang dilihat: pemasangan kait antara platform yang boleh ditanggalkan dan kepala adalah plastik, iaitu. umur panjang tidak dijangka. Kesimpulannya: jika ada peluang untuk membeli dengan cepat, saya cadangkan bangkrut.

gridan17


Kelebihan: Mereka memberikannya kepada saya, saya mungkin tidak akan membelinya sendiri dan akan salah. Menampung lima puluh dolar saya dengan baik, tetapi saya tidak memerlukan lebih banyak. Nyaman kerana memerlukan satu ruang untuk lensa di dalam beg galas.
Kekurangan: Tidak menggantikan tripod lengkap dengan kepala, melainkan melengkapkannya dan mempunyai hak untuk hidup.
Kekurangan: Saya menggunakannya terutamanya pada waktu petang, terutamanya ketika saya berada di bandar lain – anda tidak akan berjalan lama dengan tripod biasa.

tihomirov eugin


Tambahan: Perkara yang baik. Mudah dikendalikan Canon 50D saya dengan kit 18-200mm, kira-kira 1.5 kg. Tidak seberat tripod konvensional. Melekatkan tiang atau pokok dengan mudah, belum lagi permukaan mendatar yang normal.
Kekurangan: Kehilangan kepala bola tahap gelembung. Untuk menukar cerun, anda perlu bermain dengan “tentakel”.
Kekurangan: Kepala bola sudah ada di laman web rasmi, tetapi belum sampai ke Rusia. Secara amnya, saya berpuas hati dan selalu membawanya ke dalam beg galas saya. Tripod membantu lebih dari sekali pada waktu malam.

Pengguna telah menyembunyikan datanya


Plus: Perkara asal. Ia menarik perhatian orang lain.Tiada kelebihan lain!
Kekurangan: rapuh, runtuh setelah beberapa kali digunakan. Sesuai hanya untuk pinggan sabun ringan, kamera seberat 450 gram tidak tahan dengan baik. Pada fokus yang panjang, ia lebih gemetar daripada tangan.
Kekurangan: Mereka memberikannya kepada saya. Saya tidak akan membelinya dengan wang apa pun. Dan saya tidak akan mengesyorkannya kepada orang lain. Kadang-kadang, kebenaran itu membantu. Tetapi mainan untuk memanjakan.

Bondarenko Sergey



Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen