Jalinan lelaki

Potongan rambut dan gaya rambut

Jalinan lelaki adalah perkataan yang agak baru di antara gaya rambut bergaya moden. Salon ini menawarkan pelanggan bukan sahaja variasi pada tema a la garcon, tetapi juga penampilan yang mewah dalam gaya siri TV 'Viking'. Pelbagai gaya rambut untuk lelaki dengan jalinan membolehkan anda memilih gaya rambut ke wajah dan tempat anda, dan tidak selalu gaya seperti itu kelihatan liar, menakutkan atau menantang. Seorang lelaki perniagaan dengan “naga” di kepalanya atau kuncir “Padawan” tidak lagi jarang, tetapi akan menjadi perkara biasa.

Seberapa praktikal gaya rambut ini? Apa jenis jalinan yang boleh dipakai lelaki? Sekiranya anda menambahkan janggut pada penampilan anda? Kami akan mempertimbangkan semua soalan ini dalam ulasan yang dikhaskan untuk orang yang tidak takut untuk bereksperimen.

Keperibadian kreatif adalah yang pertama menguasai segala kaedah ekspresi visual. Orang kreatif adalah yang pertama menguasai segala kaedah ekspresi diri visual

Lawatan ke dalam sejarah

Sejarah gaya rambut lelaki mengingatkan berenang di lautan terbuka. Ribut memberi jalan untuk menenangkan, potongan rambut pendek secara radikal datang untuk menggantikan rambut palsu. Pelbagai gaya digemari di Eropah. Sebagai contoh, pada awal Abad Pertengahan, ketika orang Viking yang keras berkeliaran di laut utara, lelaki sering meletakkan rambutnya dengan kepang. Bagi sebilangan orang nomad (Polovtsy, Mongol, Scythians dan lain-lain), pilihan gaya rambut seperti itu adalah yang paling praktikal dan selesa. Pembawa kepang yang paling terkenal adalah orang India Amerika Utara.

Dalam beberapa budaya abad pertengahan, kepang di rambut dan janggut dilambangkan milik kasta pejuang. Dalam beberapa budaya abad pertengahan, kepang di rambut dan janggut dilambangkan milik kasta tentera.

Pada zaman kuno dan pertengahan, gaya rambut seperti itu merupakan tanda kepunyaan kasta tentera atau mempunyai status tanda khas wakil kelas pemerintah, seperti halnya bangsawan Eropah, yang memakai rambut palsu dengan manik dan kepang. Sejak pertengahan abad ke-20, hippies dan pemuzik, yang tidak popular dengan generasi konservatif, terbiasa dengan kesusahan dan kesusahan perang, mulai memakai rambut panjang, yang digayakan dengan afrokos.

Rambut palsu kuncir melambangkan masyarakat tinggi di Eropah Victoria Rambut palsu kuncir melambangkan masyarakat tinggi di Eropah Victoria

Pada masa kini, populariti gaya jalinan lelaki dipopularkan oleh industri filem, catwalk dan media sosial. Menurut stylists, braids (braids tinju) akan segera menggantikan janggut yang kejam dan menjadi simbol kejantanan baru.

Jenis gaya rambut jalinan lelaki

Sebilangan besar gaya rambut menenun hanya boleh dilakukan di salun. Gaya rambut kuncir yang paling canggih dijalinkan dalam beberapa jam. Mengenai jenis tenunan, ia tidak sehebat wanita, tetapi tidak selalu memerlukan rambut panjang.

Di Rusia, sebarang jalinan selain daripada jalinan masih menjadi cabaran kepada kod pakaian. Di Rusia, sebarang jalinan selain daripada jalinan masih menjadi cabaran kepada kod pakaian.

Tocang Perancis

Jalinan Perancis adalah gaya yang paling popular dan sederhana dalam pelaksanaannya. Sekiranya tuan anda tidak tahu cara menenun kuncir seperti itu, maka dia adalah seorang amatur, yang tidak seharusnya ditangani pada masa akan datang. Secara luaran, tenunan seperti itu menyerupai spikelet yang melengkung di kepala. Rambut panjang sederhana cukup untuk membuat jalinan. Dengan gaya ini, stylists mengambil helai di akar dan menenunnya bersama. Anda boleh mengikat rambut di bahagian belakang kepala atau bahagian parietal, dan di seluruh kepala. Anda boleh memakai gaya ini di kepala tanpa melepaskannya sehingga satu minggu.

Jalinan Perancis adalah perkara biasa di kalangan pelakon dan atlet Jalinan Perancis adalah perkara biasa di kalangan pelakon dan atlet

Jalinan

Jalinan atau jalinan tinju adalah sejenis jalinan Afrika yang ketat yang dikepang tepat di atas kepala. Untuk menjadikan tenunan itu erat, benang-kanekolon khas ditenun pada helai rambut, yang dipadankan dengan warna rambut atau, sebaliknya, kontras dengan warna semula jadi tumbuh-tumbuhan di kepala. Selalunya, tenunan dapat dilihat pada atlet, kerana gaya rambut seperti itu mengekalkan penampilannya yang rapi untuk waktu yang lama. Anda boleh menjalinnya ke arah yang berbeza. Selalunya, dengan menggunakan tenunan jenis ini, pendandan rambut membuat corak pelik di kepala. Lelaki boleh menggayakan rambut mereka dengan jalinan tinju di pelipis, belakang kepala, atau seluruh tengkorak. Helai boleh ditenun sepanjang keseluruhannya atau dipasang di bahagian belakang kepala.

Braids - varian braids Afrika yang membolehkan anda membuat corak dari rambut Braids – varian braids Afrika yang membolehkan anda membuat corak dari rambut

Gaya rambut ini mengekalkan penampilannya yang menarik dari beberapa minggu hingga satu bulan. Anda boleh membasahi dengan air, yang menjadikan gaya praktikal, tetapi anda dibenarkan mencuci rambut tidak lebih dari sekali seminggu. Untuk mengepang kepang, cukup panjang rambut anda 10 sentimeter atau lebih.

Jalinan Afrika

Jalinan Afrika adalah salah satu jenis kepang. Untuk gaya, kanekolon digunakan, memberikan gaya rambut yang mewah. Untuk membayangkan penampilan gaya, sudah cukup untuk mengimbas kembali gambar-gambar penduduk daerah-daerah Afrika Amerika di bandar-bandar besar AS. Jalinan Afrika membolehkan anda memanjangkan rambut dengan berkat kanekolon yang dianyam di dalamnya. Tidak sukar untuk menguruskan gaya rambut seperti itu, cukup untuk mencuci rambut dengan syampu seminggu sekali.

Edgar Davids yang legenda dan kepang Afrikanya Edgar Davids yang legendaris dan kepang Afrika

Kekurangan Dread

Dreadlocks adalah gaya gaya yang paling radikal, dipopularkan oleh pemuzik paling damai – Bob Marley. Terdapat dua jenis dreadlock:

  • 'Berbahaya'. Mereka diikat pada rambut mereka sendiri, lama-kelamaan mereka dipotong bersama mereka. Pengrajin akan dibatasi oleh panjang dan warna helai.
  • 'Selamat'. Untuk membuatnya, helai tiruan digunakan, berkait dengan rambut. Palet utas membolehkan anda membuat penampilan yang unik. Lama kelamaan, kanekolon dikeluarkan.

Dreadlocks, tidak seperti jenis tenunan lain, memerlukan penjagaan yang lebih berhati-hati. Pada bulan pertama selepas menggayakan, anda tidak boleh mencuci rambut. Juga, lelaki perlu memutar tikar dengan sendirinya, yang membolehkan mereka memakai gaya rambut mereka untuk masa yang lama.

Dreadlocks adalah jenis tenunan yang paling mencolok, tetapi juga yang paling aneh untuk dijaga. Dreadlocks adalah jenis tenunan yang paling mencolok, tetapi juga yang paling aneh untuk dijaga.

Siapa Yang Boleh Kita Memakai Jalinan?

Jalinan lelaki masih merupakan gaya rambut yang kuat dan menantang untuk Rusia. Itulah sebabnya hanya wakil-wakil profesion awam dan kreatif (pemuzik, pelakon, penulis) jalinan kepang. Tetapi di luar negara, gaya rambut sedemikian mengikut urutan perkara. Tidak jarang atlet menggayakan rambut mereka dengan kepang Perancis yang kemas. Jalinan bergaya dapat dilihat di kepala pemain bola sepak, perenang, pelari dan petinju.

Atlet yang merupakan pengguna utama gaya rambut jalinan sering dianggap sebagai ikon gaya Atlet yang merupakan pengguna utama gaya rambut jalinan sering dianggap sebagai ikon gaya

Walau bagaimanapun, pekerja pejabat dan pekerja pengetahuan harus bersikap sederhana dalam keinginan mereka. Dalam kes ini, jalinan geometri yang kemas di bahagian belakang kepala atau corak halus di pelipis akan kelihatan mengagumkan, segar dan sama sekali tidak akan merosakkan pertumbuhan kerjaya.

Kostya Tszyu menginsuranskan kuncirnya dengan harga 1 juta dolar AS semasa persembahannya di gelanggang Kostya Tszyu memanggil kuncir jimatnya Imej Kostya Tszyu tanpa kuncir tidak akan lengkap

Ekor kuncir nipis di bahagian belakang kepala atau di kuil ('Padawan') dapat menjadi pilihan universal. Sebagai contoh, Konstantin Tszyu dengan aksesori ini kelihatan baik dalam seluar pendek tinju di gelang dan juga pakaian klasik pada sidang media. Tenunan yang tidak rumit seperti ini sesuai untuk lelaki yang tidak ingin tetap berada dalam bayangan kehidupan seharian kelabu, sementara tidak menonjol dengan latar belakang rakan sekerja mereka yang kurang berani.

Janggut dan kuncir

Dengan sendirinya, gaya dengan tocang pada lelaki sudah kelihatan 'mencolok'. Oleh itu, nampaknya janggut akan berlebihan di sini. Walau bagaimanapun, rambut wajah yang betul hanya akan menekankan kejantanan dan keberanian gambar yang wajar. Tema ini adalah lelaki dengan tocang dan pipi yang tidak dicukur ringan, yang akan memberikan penampilan sedikit grunge.

Anda tidak boleh menentang kuncir dan janggut, mudah untuk mencapai kombinasi yang harmoni dalam gambar apa pun Kuncir dan janggut tidak boleh ditentang, mudah untuk mencapai kombinasi yang harmoni dalam gambar apa pun

Sekiranya anda mempunyai janggut yang tebal dan panjang, maka anda hanya perlu mengepang satu atau lebih tocang di atasnya, yang akan mengangkat anda ke peringkat orang yang berorientasikan fesyen. Penata rambut menasihatkan untuk melepaskan rambut di dagu sepanjang 5 sentimeter dan bebas untuk bereksperimen, membuat pelbagai gambar dengan jalinan dan kunci (sejenis tenunan).

Kesimpulannya

Pada zaman kita yang dinamik, jalinan lelaki telah menjadi gaya yang bergaya bukan hanya untuk atlet, bohemian atau wakil pergerakan hippie. Corak kepang yang rumit menghiasi kepala pelakon terkenal, ahli perniagaan dan hanya lelaki dengan gaya hidup aktif. Anda juga boleh menjalin jalinan mewah pada janggut, yang akan menjadikan penampilan seharian sedikit berperang, menjadikannya sederhana, tidak menimbulkan kekejaman.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen