Fon kepala Audi o-Technica ATH-M30x

Fon kepala Audi o-Technica ATH-M30x

Kedudukan ke-3 dalam penilaian:

KESELURUHAN INEXPENSIF TERBAIK DENGAN Bunyi BAIK

Pergi ke penilaian

Spesifikasi Fon Kepala Audi o-Technica ATH-M30x

parameter utama

Jenis peranti fon kepala
Pandangan saiz penuh, ditutup
Jenis dinamik
Julat Respons Frekuensi 15 – 22000 Hz
Kepekaan 96 dB / mW
Impedansi 47 Ohm
Kuasa maksimum 1300 mW
Berat 220 g

Reka bentuk

Diameter diafragma 40 mm
Jenis pelekap ikat kepala
Reka bentuk dilipat
Sambungan kabel sepihak

Sambungan

Soket fon kepala bicu mini 3.5 mm
Penyesuai disertakan 6.3 mm terdapat
Panjang kabel 3m

Selain itu

Ciri-ciri: Magnet Neodymium
Termasuk beg / beg kes terdapat

Ulasan mengenai Fon Kepala Audi o-Technica ATH-M30x

Plus: Suara, reka bentuk yang hebat dan semuanya hebat. saya sangat sukakannya
Kekurangan: tidak ada kekurangan
Kekurangan: Orang-orang yang menulis bahawa suaranya menjijikkan, cuba memasukkan palam lebih jauh ke dalam bicu, atau kebetulan anda boleh meletakkan fon kepala dengan cara yang salah. Mereka mengatakan L dan R, yang bermaksud kiri dan kanan, seperti pada semua fon kepala. Dengan cara ini anda tidak akan keliru tentang cara menggunakannya, dan saya yakin bahawa kata-kata saya akan membantu meningkatkan penilaian anda.

Khachiyan Georgy Arkadevich


Kelebihan: pengurangan bunyi yang baik, pembinaan yang kukuh, reka bentuk, bunyi yang baik.
Kekurangan: Semasa mendengar vokal dengan kelantangan tinggi, semua “s” dan “s” hanya menyakitkan telinga anda. Sungguh aneh bahawa tidak ada yang memperhatikan ini. Fakta bahawa wayar tidak terputus juga merugikan.

Kurbanov Roman


Plus: Suara yang tidak realistik untuk wang anda. Saya membeli telinga untuk pejabat, saya mendengar muzik dari telefon dan komputer riba, tetapi perbezaan dengan telinga Sony lama sangat besar.
Kekurangan: Bahan yang kelihatan seperti kulit, tetapi sebenarnya tidak kelihatan seperti itu. Sulit untuk disentuh, pada mulanya terdapat bau yang sangat kuat (mujurlah, ia hilang dengan cepat). Mari lihat berapa lama ia bertahan.
Kekurangan: Ketika membeli telinga dengan harga 4k, saya tidak pernah menjangka model yang berjaya. Kriteria saya adalah – kemudahan (kerana sudah lama dirancang untuk mendengar muzik di pejabat), pengurangan kebisingan (supaya mereka tidak mendengar saya, dan supaya saya kurang mendengar orang lain – sejenis mod ruang terbuka) dan, tentu saja, suara (walaupun di sini selepas kekecewaan yang teruk dengan Bose QC35, saya tidak mengharapkan sesuatu yang sangat baik untuk wang sebanyak itu). Setakat ini, dalam semua aspek, telinga cantik (terutamanya jika anda mengambil kira kosnya). Dengan mudah, terdapat penyesuai di mana anda boleh menghubungkan telinga anda, misalnya, ke piano digital. Saya berhasrat untuk menghabiskan bertahun-tahun gembira dengan telinga ini, dan satu-satunya perkara yang menimbulkan kebimbangan adalah bahan ikat kepala dan cengkaman dan wayar tetap. Telinga yang selebihnya sangat disukai. P.S .: mereka bahkan mempunyai beg galas (tentu saja, saya tidak akan menggunakannya, tetapi tiba-tiba ia penting bagi seseorang), dan reka bentuk itu sendiri boleh dilipat dan agak mudah alih.

Pengguna telah menyembunyikan datanya


Plus: Telinga yang sangat sejuk. Kalis bunyi, kualiti bass, sederhana dan tinggi. Ikat kepala yang selesa. Tidak ada yang dapat dibandingkan dengan, tetapi sebaik sahaja saya mendengarkan mereka di kedai, saya segera menyedari bahawa inilah yang saya perlukan.
Kekurangan: Harga?
Kekurangan: Ulasan terperinci dengan contoh foto di sini http://otzovik.com/review_4723532.html

Yunusov Pavel


Kelebihan: Kualiti bunyi, kualiti pembinaan, kemudahan pembinaan, bernilai 100% dari harganya.
Kekurangan: Tidak ada keburukan bagi saya. Satu-satunya perkara ialah jika ada wayar yang boleh dilepas, lebih baik (sekiranya berlaku).
Kekurangan: Saya menulis muzik elektronik, fon kepala ini memenuhi keperluan saya sepenuhnya. Selama 9 bulan penggunaan, keadaan mereka tidak memburuk sedikit pun. Mereka yang menulis bahawa bahan itu tidak baik dan mudah pecah tidak mencuci. Telinga dari mereka tidak menyakitkan, anda boleh duduk di dalamnya sekurang-kurangnya sepanjang hari. Saya mengesyorkan fon kepala.

Voronov Anton


Plus: Suara – normal, tidak teratas, tetapi juga tidak murah. Untuk wang saya – ok Panjang wayar adalah kelebihan bagi saya. Semua
Kekurangan: Kelemahan utamanya ialah – menyimpan fon kepala di atas meja dan menggunakannya setiap hari, setelah setahun – kulitnya sudah retak, setelah dua – ditutup dengan lubang dan abses, kepingannya mulai jatuh. Pemandangan yang menyedihkan. Sekarang saya sama sekali tidak pasti sama ada kulit
Kekurangan: Saya tidak akan mengesyorkannya, melainkan jika anda segera mencari jalan penyelesaian untuk mengganti bahagian kulit dengan telinga. Di suatu tempat terdapat fon kepala besar Soviet lama (dengan sarung merah) – sehingga kulitnya tetap teratur

Pengguna telah menyembunyikan datanya


Kelebihan: Bunyi seimbang, harga, kebolehgunaan, kabel panjang
Kekurangan: Panas pada musim panas
Kekurangan: Fon kepala yang sangat baik, bernilai untuk wang.

Finn alex


Kekuatan: Kemudahan, dilipat, reka bentuk, mudah difahami dan terperinci
Kekurangan: 250Hz, 5kHz dan <7kHz; terlalu mahal.
Kekurangan: Sekiranya anda pernah mendengar muzik dengan fon kepala beraksen bass (sony anggaran, perintis) atau dengan fon kepala bernada tinggi (akg), kemungkinan besar anda tidak akan menyukai suara Audi o-Technica. Melihat tindak balas frekuensi, anda dapat melihat bahawa keseluruhan julat frekuensi rendah berada di bawah -3dB, pada 250Hz pit jatuh ke -10dB. Lengkung berubah menjadi sifar hanya pada 400Hz dan mula naik hingga + 7dB pada 4kHz, sekali lagi pit pada 5kHz kembali ke -10dB. Lompatan tajam dan pada puncak 7kHz kita mempunyai amplitud + 10dB. Julat frekuensi kecil mikrofon tidak membenarkan saya menerangkan keluk di atas 10kHz. Tetapi secara subyektif melalui telinga, di suatu tempat di kawasan + 6dB atau lebih tinggi. Pengilang meletakkan model itu sebagai model studio. Tetapi ini boleh diperdebatkan. Di satu pihak, terdapat perincian yang baik mengenai frekuensi pertengahan dan tinggi tinggi kerana pelepasan dinamik pada 5kHz dan penekanan pada 7kHz. Sebaliknya, hampir tidak ada frekuensi rendah dan tengah rendah. Cukup aneh, memandangkan janji-janji pengeluar – perincian jarak jauh. Saya masih muda dan frekuensi tinggi sangat merosakkan, jadi kebolehfahaman di julat tengah dan rendah, bagi saya secara peribadi, semakin merosot. Saya akan menganggap bahawa orang yang berumur tidak akan menghadapi masalah seperti itu. Secara keseluruhan, memandangkan semua perkara di atas, saya tidak akan mengesyorkan fon kepala ini untuk dicampur. Muzik orkestra moden (dua langkah dari neraka misalnya) terdengar terlalu megah di dalamnya kerana amplitud kecil dari frekuensi rendah dan tengah. Tetapi klasik (tidak terlalu tepu dengan perkusi), sebaliknya, terdengar meriah dan menyenangkan. Perkara yang sama boleh dikatakan mengenai muzik rock dan jazz – klasik baik, moden lebih buruk. Untuk pemula “jurutera elektronik” dan penyusun, fon kepala juga boleh disyorkan jika tidak ada kepekaan berlebihan dalam jarak tinggi. Peraturan utama memilih fon kepala adalah suara muzik yang anda gemari, agar tidak memperhatikan pembetulan semasa mencampurkan. Sayangnya tidak ada yang universal.

Shutov Yuri


Tambahan: 1) Bunyi. Bukan untuk mengatakan bahawa ia sempurna, tetapi 6.000 rubel. menang semula 100%. Bassnya tidak mengganggu, suaranya cukup neutral – betul-betul seperti yang saya cari. 2) Penebat bunyi yang sangat baik. Orang di sekitar anda tidak mendengar muzik anda dan anda tidak mendengar orang di sekeliling anda. 3) Kemudahalihan. Reka bentuk earbud yang boleh dilipat menjadikannya sangat padat ketika dilipat. Beg kulit yang ringkas disertakan. 4) Kebolehpercayaan dan kualiti. Tidak ada reaksi atau celahan. Kawat tidak berpusing menjadi simpul. Semua sendi yang bergerak cukup kuat. 5) Pembalut telinga yang lembut. Anda boleh membiarkan fon kepala anda selama beberapa jam. Dalam kes ini, bahan bantal telinga dipilih supaya fon kepala ditekan secara merata ke kepala. Perkara utama adalah mencari yang sesuai untuk telinga anda. 6) Audi o-Technica, bagaimanapun.
Kekurangan: 1) Kabel yang tidak boleh dilepaskan. Kelemahan utama fon kepala, yang secara signifikan membataskan kepraktisan dan ruang lingkupnya. Pertama, mendengar muzik dari pemain atau telefon, membawa kabel 2 meter ke dalam poket anda sekurang-kurangnya menyusahkan. Kedua, sekiranya berlaku kerosakan wayar, pemasangan fon kepala tidak akan dapat dilakukan tanpa besi pematerian dan pita elektrik. 2) Kedengarannya menjijikkan dari kad suara bersepadu. Sekurang-kurangnya untuk saya. Untuk mendengar muzik dari komputer, diperlukan kad diskrit atau penguat yang berasingan. Mungkin mempengaruhi impedans 47 ohm.
Kekurangan: Saya membeli fon kepala untuk pemain Fiio X1. Saya tidak pernah menyesalinya. Untuk bulan kedua sekarang saya telah mendengar muzik format flac dengan kualiti suara studio. Fon kepala sesuai untuk memainkan muzik apa pun, tetapi dalam beberapa kes, anda harus memutar penyamaan. Satu-satunya keluhan dengan suara yang saya miliki bukanlah perincian frekuensi tinggi yang terbaik. Seperti yang telah diperhatikan oleh salah satu pengguna, fon kepala mempunyai impedans yang cukup tinggi. Pemain hi-fi lebih kurang mengatasi, tetapi pemain mp3 biasa (atau pemain media tahap Sony NWZ-E383), seperti yang ditunjukkan oleh latihan, bahkan tidak mendedahkan kemampuan “telinga” ini: suaranya macet. Tidak ada kawalan kelantangan pada kabel, jadi ketika bermain dari beberapa telefon, tingkat kelantangan dapat berubah dengan cepat. Secara umum, dari segi nisbah harga / kualiti, ia adalah model yang sangat berjaya. Mengesyorkan. Kemas kini dari 25/11/2016. 1) Saya mengembalikan kata-kata saya mengenai reka bentuk. Saya berpendapat bahawa fon kepala ini kelihatan jelek dan tidak estetik sehingga saya melihat pesaing ideologi, iaitu Sony MDR-7506 dan Sennheiser HD 280 PRO. Pada ketika ini, para pereka berehat dengan betul. Pemilik model ini akan meminta saya untuk tidak menendang kaki saya, saya tidak mengatakan bahawa ia buruk. 2) Saya mengalami kekecewaan ketika menyambungkan fon kepala ke komputer saya. Suara menjadi sangat kering, dengan frekuensi tinggi yang sangat dominan. Bass hilang begitu saja, ia tidak ada pada prinsipnya. Kelantangannya juga tidak terasa. Sekiranya ada yang ingin menyambungkan M30x ke komputer, lebih baik segera memikirkan pembelian penguat atau kad suara yang baik.

Pengguna telah menyembunyikan datanya


Plus: Reka bentuk tidak buruk, pembungkusan
Kekurangan: Suara itu hanya menjijikkan
Kekurangan: Saya membaca ulasan mengenai fon kepala ini dan membelinya. Sejujurnya, saya terkejut bagaimana fon kepala ini dapat diletakkan pada 5. Penilaian semacam itu nampaknya diberikan oleh orang yang tidak pernah mendengar suara normal sejak lahir. Frekuensi tinggi hanya menjijikkan !!! Simbol itu mendesis dan berdentum sehingga anda ingin segera berhenti mendengar muzik dan segala yang lain tidak lagi penting, baik sedang maupun rendah. Fon kepala ini bukan untuk muzik. Saya membandingkannya dengan fon kepala KOSS UR 40 saya yang terdahulu. Walaupun UR 40 1.5 kali lebih murah, suaranya jauh lebih bersih.

kapustin sergey



Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen