Fon kepala AKG K 712 Pro

Kedudukan ke-2 dalam penilaian:

PREMIUM TERBAIK DENGAN BAIK YANG BAIK

Pergi ke penilaian

Spesifikasi Fon kepala AKG K 712 Pro

parameter utama

Jenis peranti fon kepala
Pandangan invois, buka
Jenis dinamik
Julat Respons Frekuensi 10 – 39800 Hz
Kepekaan 105 dBA
Impedansi 62 Ohm
Kuasa maksimum 200 mW
Berat 235 g

Reka bentuk

Jenis pelekap ikat kepala
Jenis kabel terlepas
Sambungan kabel sepihak

Sambungan

Soket fon kepala bicu 6.3 mm
Penyesuai 3.5 mm disertakan terdapat
Penyambung bersalut emas terdapat
Panjang kabel 3m
Sambungan kabel disertakan terdapat

Selain itu

Ciri-ciri: wayar tembaga bebas oksigen
Termasuk beg / beg kes terdapat

Ulasan mengenai Headphone AKG K 712 Pro

Plus: – Bunyi! Ini tidak menggumamkan Bitsy untuk anda. Di sini tindak balas frekuensi lebih halus, dan perincian, dan pemandangannya. – Pendaratan sangat selesa. – Berat. – Membina kualiti.
Kekurangan: – Kawat berpintal terlalu kaku dan cenderung mengekalkan bentuk yang dipintal walaupun tidak diperlukan. – Harga di Rusia. Lebih baik memesan dari Jerman, dengan penghantarannya 2.5 kali lebih murah.
Kekurangan: Saya mengambilnya untuk menggantikan AKG K99, yang setelah 3 jam bekerja menekan telinga saya dengan kuat. Syurga dan bumi. K712 bukan sahaja terdengar lebih baik, tetapi kesesuaiannya juga menjadikan kepala dan telinga anda tidak letih. Mereka secara praktikal tidak mempunyai berat badan.

Pengguna telah menyembunyikan datanya


Kelebihan: Kemudahan fon kepala syarikat ini tidak dapat dinafikan. Ikat kepala sangat selesa, tidak menekan dan tidak menimbulkan rasa tidak selesa, dan yang paling penting, anda tidak perlu menyesuaikan busur di bawah kepala seseorang setiap masa. Pakai dan itu sahaja. Teladan bagi syarikat lain. Cawannya besar, telinga terasa hebat di sana. Seseorang mengeluh dan menulis bahawa telinga menyentuh bahagian bawah cawan dan sakit, saya tidak dapat membayangkan bagaimana keadaan ini, mereka sangat dalam. Mungkin ada yang mempunyai aurikel dengan ukuran yang tidak senonoh, tetapi ini sudah menjadi masalah mereka))). Dua tali termasuk – senang. Berat ringan, sama sekali tidak menimbulkan rasa tidak selesa di kepala, anda boleh duduk berjam-jam terus. Bunyi. Memanaskan fon kepala tidak semewah yang saya sangka. Yang baru terdengar bagus di luar kotak, tetapi tidak seimbang dan terperinci seperti selepas beberapa ketika. Yang rendah pada mulanya bagus, tetapi menjadi lebih tebal dan padat. Suara, pada dasarnya, analitis, menunjukkan apa yang berlaku dalam fonogram, ekor gema dan perincian mikro yang lain dapat didengar dengan jelas. Sesungguhnya, banyak perkara pemprosesan pada fon kepala ini dapat dilakukan dengan ketepatan tinggi tanpa menggunakan monitor. Dari segi suara, keduanya berbeza dengan Beyerdynamic DT 990 PRO dan seumpamanya, tidak ada bass yang melambung dan puncak “berjenama” yang mengalir bebas. Suara boleh digambarkan sebagai halus (rujukan). Tahap suara agak besar. Adegan yang terlalu tinggi dapat “memecah” rakaman ke dalam komponennya, ini tidak ada di sini. Perinciannya tinggi, tetapi tidak melarang. DT 990 nampaknya lebih tinggi, tetapi saya sudah lama mendengarnya, jadi saya tidak akan mengatakannya dengan pasti. Sebaliknya, perincian yang sangat tinggi mempunyai kesan sampingan dari cepat letih, jadi semacam kompromi adalah penting. Pemisahan instrumen yang baik dan pembinaan pentas maya
Kekurangan: Pelindung telinga velor cenderung mengambil habuk dan serpihan dari masa ke masa, tetapi velor adalah velor. Anda boleh membersihkannya, tidak ada masalah. Tetapi keselesaan dan telinga tidak berpeluh
Kekurangan: Secara keseluruhan, sangat berpuas hati. Sayang sekali kami tidak mempunyai kedai di Moldova di mana anda boleh membandingkan banyak model, anda harus memberi tumpuan kepada ulasan, forum dan ulasan yang berbeza, dan apa yang harus dilakukan. Semuanya alat yang hebat untuk bekerja dan mendengar dengan kualiti yang tinggi. Jangan sambungkan ke sumber yang murah dan rendah. Jangan berfikir bahawa jika hanya ada 62 Ohms, maka anda boleh melekat pada “lubang”))). Ini tidak benar sepenuhnya. Keriuhan mungkin meluap-luap, tetapi jangan membingungkan kekuatan dan kualiti. Ini adalah dua perkara yang berbeza. Keputusan: Saya pasti mengesyorkannya, walaupun harganya akan tinggi bagi banyak orang. Saya bernasib baik dan saya membelinya dengan harga hampir separuh

Pengguna telah menyembunyikan datanya


Tambahan: Bunyi yang baik
Kekurangan: Selepas 2-3 bulan, kabel digosok, kerana ia adalah alat ganti dalam kit. Selepas 1.5 tahun, mereka hancur dan ini bukan mengenai kabel.
Kekurangan: Pemasangannya tidak berkualiti tinggi, wayarnya murah, berderak. Sudah tentu, pada mulanya semuanya sejuk, tetapi setahun berlalu dan keadaan mereka bertambah buruk. Sunheisers tidak dibunuh secara perbandingan.

Alexey Alexandrovich


Plus: Suara, suara dan lebih banyak suara! Perhimpunan, keselesaan cara duduk di kepala, sensitif terhadap tetapan
Kekurangan: Saya tidak suka reka bentuknya, tetapi tidak mempengaruhi suaranya
Kekurangan: Saya menukar sleepyheads lama. Saya telah mendengar ulasan yang berbeza mengenai AKG, dari senang hingga fu, jangan menerimanya. Saya mendengarnya di kedai melalui pemain, gembira dengan suaranya. Di rumah, saya menghubungkan Schiit Magni 2Uber dan Schiit Modi 2 Uber ke lebuh raya. Inilah langit dan bumi. Fon kepala memerlukan penguat yang baik jika mereka mahukan suara yang baik. Saya berpuas hati dengan sistem pemasangan

Alexey Ivanov


Plus: Cahaya, sangat ringan … Bahagian atasnya tidak berpasir, agak rata, bahagian tengahnya tidak jatuh.
Kekurangan: Tidak banyak bass, tetapi saya harap ini hanya sebelum memanaskan sensasi seperti itu.
Kekurangan: Saya menukar Beyerdynamic DT770 Pro lama saya untuk AKG K712 PRO, dan saya sama sekali tidak menyesal. Lebih mudah bekerja di AKG, telinga tidak jemu dari bahagian atas yang tajam, sekurang-kurangnya milik saya)

Pengguna telah menyembunyikan datanya


Kelebihan: Bunyi dinamik terperinci
Kekurangan: pelindung telinga kain yang mudah kotor
Kekurangan: jangan bergantung pada suara yang baik semasa menyambung ke telefon bimbit

Smetannikov Pavel


Kelebihan: Baiklah, semua orang sudah menulis semuanya. Tetapi pada pendengaran pertama, pemandangan segera menarik perhatian, indah, mendalam, perincian kedalaman ini didengar. Paru-paru, anda boleh menghabiskan seharian di dalamnya tanpa banyak tekanan, malah tertidur di dalamnya lebih dari satu kali. Dua kabel yang disertakan adalah bonus hebat. Ikat kepala elastik dilengkapi dengan rintangan pelindung telinga seperti suede. Walaupun pada besi audio biasa, kedengarannya cukup ajaib dan jujur. Bunyi luaran tidak benar-benar menerobos.
Kekurangan: Tentu saja reka bentuknya akan turun, tetapi mungkin untuk abad ke-21 anda sudah boleh memikirkan sesuatu seperti itu, walaupun saya tidak melihat apa-apa kelebihan untuk reka bentuk, kerana fon kepala tidak di luar. Oleh kerana saiz penutup telinga yang besar, fon kepala memerlukan beberapa kedudukan berbanding dengan telinga, suaranya berubah, saya tidak tahu apakah ini benar-benar patut dipertimbangkan sebagai kelemahan, bukannya peringatan.
Kekurangan: Saya telah lama memilih fon kepala dari segmen pertengahan, AKG tentunya telah lama memenangkan telinga saya, jadi pilihan itu jatuh pada mereka. Saya melihat tanda harga hari ini dan terpegun … Sekarang katak tidak akan melepaskannya. Bagaimana sekarang untuk menabung dan membeli DAC untuk mereka, kesedihan.

Pengguna telah menyembunyikan datanya


Kekurangan: Saya bahkan tidak tahu bagaimana menggambarkan keseluruhan pengalaman fon kepala. Lebih baik melihat Dr. Head dan head-fi org. Walau bagaimanapun, saya masih akan melihat sesuatu tentang perasaan saya setelah beralih kepada mereka dari HD 558 lama saya. Pendaratan tidak sempurna, seperti yang mungkin kelihatan. Saya tidak menyukai kenyataan bahawa bahagian dalam telinga menyentuh dinding pemandu yang ditutupi span. Ini tidak boleh dimaafkan pada pendapat saya kerana model yang begitu mahal. Nampaknya ini adalah fon kepala yang sangat besar, tetapi telinga menyentuh, semestinya sedikit lebih mendalam di lantai. Walaupun setelah mendengarkan mereka lebih dari 2 bulan, saya sudah terbiasa dan tidak menyedarinya. Berbanding dengan “telinga” tertutup, mereka hanya tanpa berat dan tidak menekan sama sekali. Suara di dalamnya sangat bagus (lapang, tidak memandu, resolusi bunyi besar, terperinci tinggi). Secara semula jadi, ketika membeli model seperti itu, anda pasti perlu mempunyai sekurang-kurangnya jalur audio anggaran, termasuk DAC dan penguat. Mendengarkan dari Realtek sangat bodoh. Ia memiliki Asus Xonar D1 dan Bravo amp Audi o ocean Saya kurang senang dengan suaranya, tetapi sekarang saya akan mengambil jalan yang lebih mahal.

Sobakin Oleg


Plus: Terlihat bagus, terdengar hebat, ringan.
Kekurangan: Memerlukan “pemanasan” yang lama, memerlukan penguat awal, memerlukan persekitaran yang tenang. Beberapa keperluan lebih pendek.
Kekurangan: Saya membeli fon kepala pada bulan Disember 2014. Saya memilih antara mereka, 702 dan 701 QJ. Saya memutuskan untuk tidak pergi murah dan mengambil 712. Tiba di kedai untuk pratonton, saya kecewa. Mereka diposisikan oleh pengeluar sebagai kapal perdana, “lebih sejuk” hanya K812. Tetapi saya tidak mendengar “suara yang sangat megah”, maka saya sedar mengapa. Pertama, penguat adalah penguat tiub, dari bergaya, hingga “seperti pada masa rumput masih hijau.” Kedua, rekod itu adalah “batu psi yang sangat menggegarkan dunia” 60-an-70-an. Adalah logik bahawa melalui penguat “hangat”, cuba mendengar frekuensi, saya tidak mendengar apa-apa kecuali “tiub hangat” di fon kepala ini. Mengapa saya mendengar frekuensi? Kerana salah satu ciri K712Pro yang membezakan adalah “Peningkatan prestasi kelas rendah oleh 3dB”. Atas sebab-sebab di atas, saya sedikit kecewa. Tetapi gambar stereo segera menyatakan dirinya. Sangat jelas dan difahami di mana dan apa dari detik pertama. Saya menyambungkannya ke iPhone 5, tetapi, tentu saja, ia tidak menariknya. Sedikit kecewa, saya pulang dengan pembelian. Melalui penguat “jujur”, kad suara NI Komplete 6, suaranya kurang berantakan dengan sampah “vintage” yang dikhabarkan dihargai oleh musicophiles. Setelah mendengar pelbagai rakaman, moden dan tidak begitu, saya gembira dengan ketepatan suaranya, tetapi bass tidak muncul. Walau bagaimanapun, setelah sebulan pengguliran muzik, filem dan semua yang lain tidak berhenti-henti (dalam mod senyap, sedih tergantung di atas pendirian – isyarat utama melalui pembesar suara monitor), saya meletakkannya semula, dan terkejut. Akhirnya, petunjuk bass berubah menjadi bass sebenar. Sekarang bass ganda di orkestra dan bass reese dari Noisia terdengar betul. Saya ingin segera memberi amaran kepada anda – jika anda akan memasukkannya melalui Line In dari komputer riba lama anda untuk mendengarkan slag berkualiti tinggi di VKontakte, anda akan kecewa. Fon kepala ini sangat menuntut sumber suara (preamplifier, sound card) dan kualiti bahan. Mereka sesuai untuk mencampurkan, menguasai, mendengar muzik berkualiti tinggi, anda boleh duduk di dalamnya untuk waktu yang lama tanpa merasa jemu. Dan wayar oren – baik, sejuk?

ProjekX teh


Plus: Gabungan harga dan kualiti yang waras. Pemasangan tangan di Austria. Untuk memakai lama. Mereka tidak menekan dan tidak jatuh. Berat rendah. Dua kabel disertakan – lurus dan berpintal. Suara adalah lagu yang berasingan.
Kekurangan: Lucu, duduk di kepala))) Seperti kokoshnik. Memerlukan penguat telinga yang baik.
Kekurangan: Terkejut kerana belum ada ulasan. Sehingga saya membeli 712, saya berpendapat bahawa saya mempunyai fon kepala yang baik. Dan 712-an segera meletakkan semuanya di tempat. Semuanya hampir ideal di sini dan bass dan mids dan high. Anda dapat mendengar serangan dan nada instrumen bass itu sendiri. Dan bukan sahaja bass. Fon kepala tidak hanya mengeluarkan bunyi dengan ketinggian yang berbeza, tetapi suara plastik pada kick kick kedengaran di bahagian drum. Celceki dengan pilihan dan rasa rentetan. Sebanyak udara yang anda bayangkan. Saya pasti sukar untuk mencari sesuatu yang lebih baik dengan harga kira-kira 20,000 rubel. Ya. Saya mendengar dengan alat dengar telinga ha-501 yang sangat baik. Imej SACD. Oleh itu, saya dapat menilai secara objektif. Harus diingat bahawa suara itu dihantar bukan hanya oleh fon kepala, tetapi juga oleh peralatan yang pada mulanya menghasilkan semula suara. Dan fon kepala ini memerlukan jalan yang baik.

Khleborodov Mikhail



Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen