Cara memilih ukuran sarung tangan

Sarung tangan adalah salah satu aksesori yang paling berfungsi di almari pakaian setiap orang, tanpa mengira jantina. Pada musim sejuk, ini adalah cara yang baik untuk mencegah kulit membeku dan pecah dari suhu rendah yang tidak wajar; pada musim panas, ia adalah aksesori serbaguna yang sangat sesuai dengan pakaian lelaki yang ketat untuk perjalanan malam ke teater, atau pakaian wanita ringan dengan potongan udara.

Malangnya, banyak orang mengabaikan aksesori ini dalam bentuk yang paling ekstrem, selalunya alasannya adalah kerana mereka tidak mengetahui ukurannya, yang bermaksud mereka tidak dapat memilih pasangan yang tepat di kedai. Sebilangan besar sarung tangan mempunyai ciri ini: walaupun ukurannya 2-3 lebih besar / lebih kecil daripada yang anda pakai, ia akan sesuai dengan anda, jadi selalu sukar bagi orang yang tidak mengetahui perkara ini untuk mencari pilihan yang sesuai. Sekarang kita akan memahami bahawa ini bukan masalah rumit dengan segala kemungkinan perawatan dan kebijaksanaan, sehingga anda dijamin belajar bagaimana memilih model sarung tangan yang sesuai untuk keadaan apa pun.

Algoritma untuk menentukan ukuran sarung tangan

Algoritma untuk menentukan ukuran sarung tangan

Urutan tindakannya sangat mudah, tujuan utamanya adalah untuk menentukan ukuran telapak tangan anda dalam inci, kerana dari ukuran itulah perkara tertentu dikira. Oleh itu, mari kita mulakan.

  1. Perkara pertama yang kita lakukan ialah mengukur keliling tapak tangan. Untuk melakukan ini, kita memerlukan sentimeter jahit dan, lebih baik, seseorang dari keluarga kita untuk mendapatkan hasil yang lebih tepat. Kami menjumpai lubang di pangkal ibu jari dan menggunakannya untuk menentukan lebar telapak tangan – seperti yang anda lihat, semuanya sangat mudah.

  2. Sekarang anda mempunyai lilitan telapak tangan yang diukur, tetapi angka yang dihasilkan adalah dalam sentimeter, tetapi kita memerlukan inci. Untuk menukar penunjuk dari sentimeter ke inci, bahagikannya dengan 2.54 – itu sahaja.

  3. Sekarang giliran kami untuk membundarkan angka, juga tidak rumit: mengikut peraturan sekolah yang dipelajari dalam pelajaran matematik, kami membulatkan lebar telapak tangan kami dalam inci hingga 0.5.

  4. Tindakan terakhir – kami melihat jadual dan mengetahui ukuran surat kami, yang berbeza bergantung pada sama ada sarung tangan wanita atau lelaki. Mari kita ambil contoh: dengan mengukur telapak tangan, anda memperoleh 20.5 sentimeter, bahagi nombor ini dengan 2.54, kita mendapat 8.0708 inci, yang setelah pembulatan berubah menjadi 8 inci – ini adalah 'L' perempuan atau 'XS' lelaki.

Sekarang anda sudah tahu betul bagaimana menentukan ukuran sarung tangan yang sesuai dengan tangan anda, tetapi pada ketika ini, kajian mengenai aksesori tidak berakhir di sana – kami akan mempunyai beberapa maklumat yang lebih berguna.

Cara memilih sarung tangan musim sejuk

Cara memilih sarung tangan musim sejuk

Oleh kerana musim sejuk adalah sebahagian besar dari kehidupan orang Rusia, maka perlu mempertimbangkan keanehan memilih sarung tangan musim sejuk, atau kerana mereka juga disebut sarung tangan 'hangat', secara terpisah. Memakai sarung tangan dengan kerap akan melindungi tangan anda dari radang dingin, kulit anda dari mengelupas dan retak, dan anda dari rasa tidak selesa. Ringkasnya, jika sejuk di luar, sarung tangan sangat, sangat diperlukan – mereka bergaya, selesa dan menjamin keselamatan.

Semasa memilih model tertentu, pertama sekali, anda harus melihat parameter berikut:

  1. Saiz. Kami sudah membincangkannya – hanya ukuran yang tepat yang menjamin kehangatan dan keselesaan tangan anda. Sarung tangan yang terlalu kecil akan mengganggu pergerakan aliran darah di telapak tangan, yang dengan sendirinya akan membuat tangan membeku, sarung tangan yang terlalu besar tidak akan menahan panas – oleh itu, ukuran yang betul adalah perkara utama.

  2. Lapisan. Segala-galanya mudah: mesti ada lapisan, kecuali sarung tangan hiasan, yang dipakai 'untuk kecantikan', dalam semua kes lain, lapisan perlu – ia akan memanjangkan hayat benda itu dan juga melindungi tangan anda dari embun beku.

  3. Jahitan. Sarung tangan murah dan sarung tangan palsu sangat mudah dikenali dengan banyaknya lipit, terutamanya jika berada di luar produk. Mari kita ambil contoh: sarung tangan berkualiti tinggi dijahit dari potongan kulit / suede / bulu yang besar, jadi akan ada sedikit jahitan pada produk tersebut, dan jika sarung tangan dijahit dari sekerap (walaupun dijahit dengan baik), maka akan ada banyak jahitan, kadang-kadang bahkan banyak yang menyembunyikannya di dalamnya hanya mustahil. Oleh itu, ingat: jahitan harus berada di dalam sarung tangan, bilangannya harus diminimumkan.

  4. Cat. Sebelum membeli, ambil sehelai kain putih, lembapkannya dengan air suam dan gunakan dengan kuat pada sarung tangan – jika ada bekas yang tersisa, maka lebih baik menolak membeli pasangan ini. Anda tidak mahu meninggalkan cat pada kulit, pakaian dan perabot anda, bukan? Dan pewarna berkualiti rendah hanya mampu melakukan ini, jadi jangan malas untuk memeriksa kualiti lukisan bahan dengan berhati-hati.

Sekarang perlu dikatakan secara berasingan mengenai bahan sarung tangan – terdapat banyak pilihan, ini adalah topik yang sangat luas, jadi kita tidak akan menyelamnya secara terus-menerus, tetapi kita masih perlu mengatakan beberapa perkataan.

  1. Sarung tangan bulu hangat dan selesa, sangat menyenangkan untuk disentuh dan murah, tetapi mereka basah dengan cepat.

  2. Sarung tangan bulu sesuai untuk musim sejuk yang kering, kelembapan bagi mereka adalah kematian yang pasti, setelah tepu, bulu berhenti menghangatkan tangan anda sepenuhnya.

  3. Sarung tangan suede tidak digalakkan untuk dipakai setiap hari, anda boleh memiliki sepasang untuk acara khas – misalnya, pergi ke teater, tetamu, dan lain-lain – tetapi tidak lebih dari itu. Suede merosot dengan cepat.

  4. Sarung tangan kulit dianggap paling selesa dan berkesan, tetapi kulit asli tidak murah, dan selain itu, tidak semua orang akan menyukai aksesori seperti itu.

Setelah membaca perkara-perkara ini, anda boleh pergi ke kedai kediaman kegemaran anda dengan tenang dan memilih sepasang sarung tangan kegemaran anda bukan dengan tidak sedar, tetapi dengan pengetahuan dan pengetahuan mengenai perkara itu.

Gambaran keseluruhan pengeluar sarung tangan

Gambaran keseluruhan pengeluar sarung tangan

Pada mulanya, setiap syarikat meletakkan dirinya sebagai 'jenama sarung tangan kulit', walaupun mereka semua juga mengeluarkan produk dari bahan lain.

  1. Henderson. Syarikat ini menghasilkan banyak sarung tangan, tetapi semuanya eksklusif dalam gaya klasik – hanya kulit dan tanpa unsur hiasan. Ciri lain dari jenama itu ialah ia hanya mencipta model lelaki, jadi anda perlu beralih kepada pengeluar lain untuk pasangan wanita. Terutama popular adalah model dengan lapisan bulu 100%.

  2. Berg & Berg. Jenama Scandinavia terkenal dengan model sarung tangan yang elegan, hampir semua koleksi dibuat dari kulit atau suede. Kelemahan produk adalah bahawa ia tidak begitu sesuai dipakai pada musim sejuk, tetapi untuk akhir musim luruh dan awal musim bunga, sarung tangan sangat sesuai.

  3. Merola. Sebuah syarikat Itali yang membuat sarung tangan dalam julat harga 'di atas rata-rata': kualiti sempurna dan keselesaan luar biasa adalah apa yang menanti anda setelah pembelian anda. Lapisan kebanyakan model adalah kasmir atau sutera, mereka selesa, tetapi tidak sesuai dipakai pada musim sejuk – dalam kes ini, pilih sarung tangan dengan lapisan bulu.

Nikmati kemudahan dan penampilan sarung tangan kegemaran anda dan ingat bahawa mengetahui cara memilih aksesori yang betul banyak membicarakan rasa dan keyakinan yang baik pada pendapat anda sendiri. Sentiasa hangat dan selesa!

Dalam artikel berikut, pakar kami memberitahu anda cara memilih ukuran seluar jeans yang tepat, rahsia memilih payung yang bergaya dan keanehan memilih saiz kasut.


Perhatian! Bahan ini adalah pendapat subjektif penulis projek dan bukan panduan pembelian.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen