Cara memilih selipar

Pada musim panas, anda ingin menutupi badan anda sesedikit mungkin, kerana ini adalah satu-satunya masa apabila anda boleh memakai kasut ringan kegemaran anda. Sandal dianggap sangat praktikal di semua kasut musim panas, kerana ia merangkumi kualiti dan keanggunan yang selesa. Tetapi seperti pakaian almari pakaian anda yang lain, anda perlu mengetahui cara memilihnya.

Menentukan kaki

Menentukan kaki

Di rantau kami, sistem ukuran kasut Eropah meluas, jadi anda perlu memfokuskannya. Untuk melakukan ini, ukur panjang kaki anda dari tumit hingga hujung jari kaki besar. Nilai sentimeter yang dihasilkan mesti dibandingkan dengan petunjuk jadual dan akan menentukan ukuran anda.

Ukuran yang betul sangat penting, kerana lebih tepat dapat mengambil sandal yang selesa. Mereka tidak akan menggosok kaki anda dan menyebabkan kesulitan lain. Kasut berkualiti tinggi akan mencegah berlakunya penyakit pada urat, sendi, otot dan tulang belakang.

Secara fisiologi, kaki kita mempunyai ukuran yang sedikit berbeza, jadi anda perlu menavigasi dengan kaki yang lebih besar. Juga, kaki lebih kecil pada waktu pagi daripada pada waktu petang.

Elemen kedua yang perlu diberi perhatian adalah lebar kaki. Tidak ada pengelasan parameter ini dengan jelas, jadi anda perlu mencari gaya anda di mana anda merasa selesa.

Pada kotak dengan kasut, kadang-kadang, anda dapat mencari tanda dari F hingga H. Ini adalah lilitan kaki di bahagian seluasnya, ia hanya dapat dikira. Tetapi ketersediaannya bergantung pada model selipar.

Di mana memakai selipar?

 Di mana memakai selipar?

Sebelum pergi ke kedai, anda perlu memutuskan untuk tujuan apa anda membeli kasut khas ini. Konfigurasi yang berbeza tidak sesuai di mana-mana, jadi anda perlu mengetahui beberapa peraturan pemilihan:

  1. Pejabat. Sekiranya dalam kod pakaian tidak ada larangan memakai selipar, maka anda boleh memakainya dengan selamat. Model dengan tumit atau baji sempurna. Penting untuk diingat bahawa pilihan yang terlalu terbuka tidak sesuai. Dan jangan cuba memakainya dengan ketat, tidak kira apa warna dagingnya.

  2. Pantai. Dan di sini, walaupun sandal terbuka diperlukan. Oleh kerana ini adalah pantai, pertimbangkan telapak rata.

  3. Bandar. Banyak pilihan kasut kaki terbuka untuk bandar, tetapi jangan memilih model rata. Kasut dengan tumit kecil akan kelihatan cantik.

  4. Berjalan di luar rumah. Terdapat selipar khas gaya sukan, di mana jarak yang besar dapat diatasi dengan selesa. Outsole yang mencengkam hanya memenuhi keperluan.

  5. Sambutan sekular. Anda tidak mempunyai pilihan – anda memerlukan tumit, dan lebih baik yang lebih tinggi. Tampilan malam dengan tapak kaki rendah akan hancur.

Jenis selipar

Jenis selipar

Dalam dunia fesyen moden, terdapat sebilangan besar gaya dan model. Walau bagaimanapun, mereka masih tergolong dalam beberapa kategori:

  1. Jenis terbuka. Direka untuk kanak-kanak perempuan dengan kaki sempurna. Segala-galanya pasti bagus untuk anda, baik tumit dan pedikur. Kaki diikat dengan selamat dengan tali dan tali, sehingga sesuai dengan tapak kaki secara semula jadi.

  2. Selipar separuh terbuka. Biasanya, pada model seperti itu, tumit ditutup, memusatkan perhatian pada jari kaki. Konfigurasi juga dibina dari tali yang sesuai dengan selesa di kaki.

  3. Model hampir ditutup. Dengan gaya ini, tumit dan ibu jari tetap terbuka. Biasanya, kasut ini dilengkapi dengan tali yang melekat pada tumit.

  4. Model tertutup sepenuhnya. Hanya tumit yang dapat dilihat, sementara jari kaki tersembunyi dengan selamat.

Mencuba selipar dengan betul

Mencuba selipar dengan betul

Seperti yang dinyatakan sebelum ini, anda harus membeli selipar pada waktu petang apabila kaki anda diregangkan dan siap untuk dicuba. Setelah memutuskan ukuran anda sendiri, anda harus mencari model yang separuh ukurannya. Ini akan memberikan keselesaan dan melindungi diri anda dari dropies dan jagung.

Anda harus memberi pilihan kepada pilihan kulit. Bahan harus lembut dan menyenangkan apabila disentuh. Dan sol kulit akan menghilangkan kelembapan berlebihan dan menghilangkan tekanan.

Bentuk tapak kaki yang betul harus mengulangi sepenuhnya kaki anda, jika tidak, geseran yang tidak diingini akan timbul dan, pada masa akan datang, akan menyebabkan masalah kesihatan.

Adalah baik jika kasut selesai dengan kain. Tetapi anda harus memperhatikan jahitan dan elemen penghubung, ia harus dilakukan lebih dari sekadar rapi untuk mengelakkan kerengsaan kulit.

Perhatikan skema warna dan gambar anda. Model dan warna tertentu tidak sesuai dengan semua orang. Di samping itu, anda mungkin mempunyai anatomi kaki yang tidak sempurna yang anda lebih suka menyembunyikannya dengan sebarang muslihat, tetapi lebih lanjut kemudian.

Jenis tumit di selipar

 Jenis tumit di selipar

Di antara banyak model, keunikan menggunakan tumit jenis tertentu dapat dikesan untuk memberikan kasut estetika khas:

  1. Tumit Wina – versi rendah yang digunakan untuk sandal berjalan, sesuai untuk semua jenis kaki;

  2. batu bata – sesuai untuk kanak-kanak perempuan dengan bentuk melengkung, dihasilkan dalam pelbagai variasi, dari kasar hingga anggun;

  3. berbentuk baji – elemen yang jarang berlaku di dalam kasut biasa, tetapi banyak digunakan dalam produk pereka kerana bentuk piramidal;

  4. berbentuk kerucut – versi tinggi, dengan kasut untuk pejabat dan acara sosial selesai;

  5. gelas adalah pilihan yang sangat feminin, yang tetap bergaya hari ini;

  6. lajur – tidak sesuai untuk pemilik kaki langsing, dan selebihnya kelihatan hebat dengannya;

  7. tumit stiletto – baik, dan di mana tanpa 'ratu keterlaluan', ia dilengkapi dengan kasut berjenama dan banyak model lain.

Mengatasi masalah di kawasan

Tidak semua gadis boleh membanggakan kaki yang sempurna, jadi penyelesaian berikut telah dijumpai untuk yang lain:

  1. Gadis dengan pergelangan kaki lebar. Tidak ada unsur-unsur halus dan hiasan lain yang boleh jatuh pada bahagian ini. Dan pantang larang di selipar rata. Anda harus sedikit mengangkat kaki anda pada tumit kecil atau platform. Ini mewujudkan pemanjangan kaki secara visual.

  2. Kehadiran 'tulang'. Adalah perlu untuk menyembunyikan sendi yang menonjol dengan model separa tertutup, mengalihkan penekanan ke jari kaki dan tumit. Sekiranya ini tidak dapat dilakukan, maka pilihan dengan sebilangan besar tali melintang akan berlaku, ia akan menghilangkan perhatian dari bentuk kaki dan kawasan yang bermasalah.

  3. Jari yang bermasalah. Di sini anda perlu menyembunyikannya sepenuhnya, atau, sebagai pilihan yang lebih rasional, biarkan ibu jari anda kelihatan. Walaupun idea jari jelek adalah trend yang sangat subjektif.

  4. Lebar kaki yang berlebihan. Adalah perlu untuk menaikkan tahap umum kaki dengan platform atau tumit, dan juga memilih model dengan bentuk kaki segitiga.

  5. Gadis dengan pergelangan kaki yang sempit. Apa sahaja kecuali platform. Terdapat banyak gaya sandal lain di dunia, dan dengan platform, kaki anda akan kelihatan seperti dua besi yang bergaya.

Model selipar yang sedang tren

Model selipar yang sedang tren

Penting bukan hanya untuk memilih kasut mengikut ukuran, tetapi juga untuk mengetahui trend yang ada. Dan model berikut menduduki kedudukan utama hari ini:

  1. tempat tidur – kemudahan dari segi akademiknya, simbiosis selipar bilik yang selesa dan sandal berprestij, jari kaki dan tumit terbuka, hiasan bergaya – semua ini mewujudkan penampilan musim panas yang cerah;

  2. birkenstock – kasut yang sangat selesa, dalam banyak aspek, ortopedik, satu-satunya sol dengan gesper yang selesa mengikat kaki anda dengan selamat ketika berjalan;

  3. stilettos – model kemas yang telah menyerap warna klasik terbaik, dilengkapi dengan jepit rambut;

  4. keldai – sandal asli dengan tumit dan kaki terbuka, yang mempunyai tumit yang menarik, tinggi dan mempunyai lebar yang ketara, yang memberikan kestabilan yang mencukupi.

Kesimpulannya

Kemudahan dan gaya adalah perkara yang mungkin. Cukup untuk meluangkan masa untuk mencari gaya yang tepat, dan ini akan menyediakan pakaian yang rasional bagi almari pakaian anda. Pertimbangkan sosok anda, ukuran dan bentuk kaki anda, kemungkinan kekurangan kaki anda – dan hasilnya dijamin.

Ingat selipar hanya sebahagian dari rupa. Eksperimen dengan perkara lain untuk penampilan musim panas yang sungguh mempesonakan.

Dalam artikel berikut, pakar kami akan memberitahu anda cara memilih blaus yang betul dan rahsia memilih pakaian malam.


Perhatian! Bahan ini adalah pendapat subjektif penulis projek dan bukan panduan pembelian.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen