Cara memilih potongan rambut dan gaya rambut untuk seorang lelaki

Potongan rambut dan gaya rambut

Imej bergaya lelaki yang menjaga dirinya tidak dapat difikirkan tanpa potongan rambut dan gaya rambut yang baik. Pergi ke pendandan rambut, penata rambut yang baik dapat dengan mudah memberi nasihat mengenai potongan rambut yang paling sesuai dengan anda. Dia melakukan ini berdasarkan pengalaman, bergantung pada bentuk wajah dan struktur rambut anda. Tetapi, bagaimana jika tidak ada cara untuk membayar penata rambut, dan menjadi eksperimen di tangan pendandan rambut terlalu berisiko?

Hari ini kita akan melihat gaya rambut klasik untuk lelaki, dan juga mempelajari cara memilih potongan rambut mengikut bentuk wajah dan struktur rambut.

Sedikit orang melakukan gaya rambut seperti yang kita lihat di majalah atau foto pameran fesyen. Sekumpulan profesional mengusahakan model itu, yang selama 1-2 jam bekerja dengan rambut apa sahaja yang mereka fikirkan. Pada pendapat saya, potongan rambut dan gaya rambut lelaki harus sesuai untuk bekerja, berjalan kaki atau berkencan 24 jam, 7 hari seminggu. Gaya rambut mestilah sederhana, dan mengambil masa 2-3 minit pada waktu pagi, dan tidak 30-40, seperti untuk kanak-kanak perempuan. Saya fikir anda akan bersetuju dengan saya.

Topiknya sangat hebat. Terdapat seluruh majalah, komuniti dan laman web yang dikhaskan untuk satu topik sahaja – potongan rambut dan gaya rambut. Kami tidak perlu memperincikan dan menerbitkan '50 gaya rambut baru untuk musim bunga / musim panas 2015. Oleh itu, saya akan cuba mengetengahkan perkara utama secara ringkas dan mudah.

Cara memilih potongan rambut untuk bentuk wajah anda

Perkara pertama yang perlu dilakukan adalah menentukan bentuk wajah anda. Pergi ke cermin, angkat rambut anda jika anda mempunyai poni, dan tentukan bentuknya. Bentuk utama wajah lelaki adalah: bulat, bujur, persegi, berbentuk hati, segitiga atau berbentuk berlian. Seterusnya, mari kita lihat setiap bentuk wajah secara berasingan.

Bentuk muka

Bentuk muka bujur

Bentuk muka bujur dianggap ideal. Untuk jenis wajah ini, potongan rambut klasik pendek sesuai: pendek di sisi dan sedikit lebih panjang di atas, atau hanya mencabut rambut di satu sisi. Tujuannya adalah untuk menarik rambut ke belakang, bukan di dahi, untuk mengelakkan bulatan wajah anda. Membuat sudut dan kelantangan pada mahkota dapat mengasah wajah sedikit. Saya juga menambah bahawa roti jantan kelihatan hebat dengan wajah bujur. Juga dengan rambut panjang, sekurang-kurangnya dari segi teori.

Untuk jenis muka bujur, potongan rambut seperti:

  • Undercut, aka 'British'.
  • Dengan poni disisir ke belakang jika rambut panjang. Potongan rambut 'Canadian'.
  • Potongan rambut dengan poni.
  • Potongan Rambut 'Boxing' atau 'Half-boxing'.

Potongan rambut pendek untuk wajah bujur Potongan rambut lelaki dengan sisir untuk wajah bujur Potongan rambut pendek lelaki untuk wajah bujur Potongan rambut lelaki dengan poni untuk wajah bujur Potongan rambut lelaki dengan rambut panjang untuk wajah bujur

Bentuk muka bulat

Dengan wajah bulat, anda mesti mencipta ilusi ketinggian dan sudut. Rambut harus pendek di sisi dan panjang di atas untuk menunjukkan ketinggian dan panjang. Gaya rambut atas yang tidak kemas adalah pilihan anda.

Sentiasa buat asimetri untuk bentuk wajah yang lebih bersudut. Lelaki berwajah bulat mungkin memakai rambut panjang, tetapi mereka harus memakainya ke satu sisi dan dipotong secara rata. Ia harus berbeza dengan wajah yang bulat. Elakkan potongan rambut dan poni pendek kerana ia menghasilkan wajah yang lebih bulat.

Untuk wajah yang bulat, potongan rambut seperti:

  • Undercut, aka 'British'.
  • Potongan rambut 'Canadian'.
  • Potongan Rambut Quiff (quiff) – sejenis mohawk.

Potongan Rambut Pendek Lelaki untuk Muka Bulat Potongan rambut lelaki dengan rambut panjang untuk bentuk wajah yang bulat Potongan rambut lelaki Inggeris untuk wajah bulat Potongan rambut lelaki pendek untuk wajah bulat Potongan rambut lelaki Inggeris untuk wajah bulat Potongan rambut lelaki yang kacau untuk wajah bulat

Bentuk muka persegi

Anda bernasib baik jika anda mempunyai bentuk muka persegi. Anda boleh bereksperimen dengan gaya rambut apa pun, baik dengan gaya yang lebih klasik (lihat gaya rambut pelakon Hollywood Cary Grant dengan potongan sisi) atau sebaliknya dengan rambut panjang. Poni dan rambut pendek di sisi pada wajah persegi kelihatan hebat dan merupakan ciri. fesyen tinggi.

Untuk jenis muka persegi, potongan rambut seperti:

  • Klasik, dari fesyen 50-an-60-an.
  • Gaya rambut yang licin dan sempurna untuk semua majlis (pejabat atau pesta).
  • Gaya rambut berantakan yang tidak kemas (bagus untuk rambut kerinting).
  • Rambut pendek, aka 'Hedgehog'.

Potongan rambut lelaki klasik untuk jenis muka persegi Potongan rambut lelaki untuk rambut panjang dan muka persegi Potongan rambut lelaki untuk rambut pendek dan kerinting – bentuk muka persegi Potongan rambut lelaki dengan punggung sisir – bentuk muka persegi Potongan rambut lelaki klasik untuk wajah persegi

Bentuk muka segi tiga

Wajah segitiga kelihatan lebih baik dengan potongan rambut yang lebih pendek di sisi, lebih lebat pada mahkota. Contohnya, perhatikan gaya rambut pelakon Jude Law. Potongan rambut pendek kelihatan lebih baik dengan bentuk wajah segitiga. Poni akan kelihatan hebat, rambut juga ditarik ke sisi. Rambut pendek di sisi boleh diterima untuk bentuk wajah ini.

Untuk jenis muka segitiga, potongan rambut seperti:

  • Undercut, aka 'British'.
  • Dengan poni disikat ke belakang. Potongan rambut 'Canadian'.
  • Potongan rambut quiff (quiff).
  • Potongan rambut dengan poni dan sikat di sebelah kanan atau kiri.

Potongan rambut lelaki klasik dengan sisir di dua sisi – bentuk muka segi tiga Gaya rambut lelaki dengan punggung yang licin untuk bentuk wajah segitiga Potongan rambut lelaki Quiff untuk rambut pendek dan wajah segitiga Potongan rambut lelaki Undercut aka British untuk bentuk wajah segitiga Potongan rambut Undercut Lelaki aka British dengan punggung sisir untuk bentuk wajah segitiga Potongan rambut bergaya lelaki dengan punggung sisir untuk bentuk wajah segitiga

Muka berbentuk hati

Wajah berbentuk hati sangat mirip dengan bentuk segitiga. Satu-satunya perbezaan adalah ketajaman dagu dan lebar tulang pipi.

Sebagai peraturan, semua gaya rambut dengan rambut panjang sesuai untuk bentuk wajah ini; Gaya rambut pendek harus menekankan lebar dahi.

Untuk wajah berbentuk hati, potongan rambut seperti:

  • Dengan poni disikat ke belakang. Potongan rambut 'Canadian'.
  • Potongan rambut dengan poni dan sikat di sebelah kanan atau kiri.
  • Undercut, aka 'British'.

Gaya rambut lelaki dengan sisir untuk wajah berbentuk hati Potongan rambut lelaki Undercut atau British untuk wajah berbentuk hati Potongan rambut lelaki di bawah, alias Inggeris untuk wajah berbentuk hati Potongan rambut lelaki untuk rambut panjang sederhana dan wajah berbentuk hati Potongan rambut lelaki dengan punggung yang licin untuk wajah yang berbentuk hati Potongan rambut lelaki dengan rambut panjang dan poni untuk wajah berbentuk hati

Mengetahui bentuk wajah anda mungkin tidak cukup untuk mencari potongan rambut yang tepat. Ia perlu untuk memperbaiki struktur rambut.

Apakah struktur rambut anda

Rambut kerinting kelihatan baik dengan kebanyakan potongan rambut kerana kelantangan dan pergerakannya. Dan jika anda ingin memakainya panjang, maka ia mungkin kelihatan luar biasa, walaupun secara peribadi saya bukan peminat rambut panjang pada lelaki. Tetapi, masing-masing miliknya.

Rambut lurus, jika berminyak, maka mereka boleh menggantung 'icicles'. Untuk mengelakkan ini, jangan menyisirnya kembali, kecuali, tentu saja, anda tidak menumpuknya berjam-jam dan tidak menjinakkan mereka untuk berbohong dengan sempurna. Gunakan lebih banyak perapi untuk melembutkan dan menggayakan.

Rambut lurus nipis kelihatan paling baik dengan potongan rambut klasik yang ringkas dan pendek. Pilihan anda adalah 'British' atau 'Hedgehog'.

Rambut kerinting akan kelihatan hebat, seperti versi potongan rambut Undercut yang lebih huru-hara atau seperti potongan rambut panjang. Tambah hanya loghat yang sedikit kusut. Perhatikan Adrian Grenier, Orlando Bloom, Johnny Depp; potongan rambut apa yang mereka buat. Untuk pilihan klasik, lihat Justin Timberlake atau James Franco.

PRODUK GAYA RAMBUT DI KEDAI ONLINE KAMI

PERGI KE STOR

Gunakan produk gaya untuk menjaga rambut agar tetap tegak, bersinar pada rambut anda dan tentu saja melindunginya dari kesan buruk dari persekitaran.

Johnny Depp Orlando Bloom James Franco Adrian Grenier

Nuansa ketika memilih potongan rambut lelaki

Bagi mereka yang kehilangan rambut atau mengalami kemerosotan rambut, disarankan untuk menumbuhkan rambut dan menyusunnya dengan cara yang tidak kemas. Ini akan menimbulkan ilusi lebih banyak rambut. Sebagai contoh, Jude Law mempunyai garis rambut yang surut, tetapi itu tidak menghalangnya untuk kelihatan bergaya.

Undang-undang Jude Undang-undang Jude

Yang lebih terdesak hanya boleh mendapatkan potongan rambut Jason Statham dan ia akan kelihatan keren. Potongan Rambut 'Tinju' atau bahkan 'Landak' – sebagai jalan terakhir.

Pilihan lain ialah membawakan foto rupa yang ingin anda tiru dan menunjukkannya kepada pendandan rambut / penata rambut. Dia mungkin tidak membuat semula gambar seperti di foto, tetapi dia akan mengingat dan menyesuaikannya dengan bentuk wajah dan struktur rambut anda.

Akhirnya

Dengan potongan rambut yang berkilat dan dipilih dengan betul, anda akan membangkitkan pandangan dan senyuman dari lawan jenis. Kekuatan potongan rambut yang baik memberikan gaya lelaki dan keyakinan yang luar biasa. Dia menjadikan lelaki daripada lelaki. Walaupun dengan pakaian biasa-biasa saja, tetapi dengan potongan rambut yang baik, anda akan diterima dengan lebih baik.

Walau bagaimanapun, pakai apa yang anda suka secara peribadi. Jangan terima peraturan jika mereka tidak masuk akal. Keperibadian dan gaya yang padu adalah sesuatu yang tidak dapat ditolong oleh pendandan rambut terbaik. Dalam kes yang teruk, rambut akan tumbuh semula dalam jangka masa yang sangat singkat. Potongan rambut dan gaya rambut hanyalah permainan yang menyeronokkan dengan fesyen dan penampilan.

Potongan rambut dan gaya rambut lelaki – foto

Potongan rambut lelaki – sejenis irakez Gaya rambut lelaki dengan sisir ke satu sisi Potongan rambut lelaki perniagaan dengan rambut pendek Potongan rambut lelaki dengan sisir sisi, variasi British Potongan rambut lelaki klasik dengan sedikit asimetri Potongan rambut pendek lelaki dengan sedikit sisir Potongan rambut lelaki dengan rambut kerinting panjang Potongan rambut bawah untuk rambut panjang Potongan rambut lelaki klasik dari tahun 60-an Gaya rambut lelaki bergaya dengan sisir ke satu sisi

Potongan rambut lelaki. Cara bercakap dengan pendandan rambut dengan betul – video

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen