Cara memilih pelurus rambut

Ramai wanita cuba menggunakan produk gaya rambut profesional agar sentiasa kelihatan menarik. Kini di pasaran produk profesional terdapat banyak alat yang direka untuk mempermudah penjagaan rambut apa pun dan membantu menjadikannya lebih teratur. Peranti yang agak popular adalah pelurus rambut, yang berguna untuk pemilik keriting nakal.

Bagaimana penerus berfungsi

Bagaimana penerus berfungsi

Dari namanya menjadi jelas bahawa tujuan utama dan satu-satunya peranti ini adalah keupayaan untuk menjadikan rambut menjadi sekata. Gaya rambut yang cantik dan bergaya kini akan tersedia, kerana besi itu dapat memenuhi tahap keritingan apa pun. Ia berfungsi berdasarkan prinsip pengeringan – plat dipanaskan hingga suhu yang diinginkan dan menguap kelembapan dari rambut. Selama ini, kornea rambut juga dilicinkan dan mereka memperoleh penampilan yang halus dan berkilat.

Lapisan yang mana untuk memilih pelurus rambut

Perbezaan lapisan plat

Oleh kerana plat adalah elemen penghubung utama, perhatian khusus harus diberikan kepada mereka, lebih-lebih lagi, dengan berhati-hati. Tidak wajar dijimatkan, kerana penampilan rambut, dan, oleh itu, kepunyaan anda bergantung pada kualiti permukaan pelat. Terdapat beberapa jenis lapisan:

  1. Logam;

  2. Seramik;

  3. Tourmaline;

  4. Teflon.

Lapisan logam

Salutan sangat mempengaruhi kos peranti itu sendiri, jadi ini mesti diambil kira semasa membeli seterika. Penyearah bersalut logam tidak mahal, yang menggoda kebanyakan pembeli yang ingin menjimatkan wang.

! Plat logam mempunyai kesan buruk pada struktur rambut. Pemanasan yang tidak sekata dan kesukaran dalam pengawalan suhu menyebabkan kekeringan rambut, yang seterusnya menyebabkan kerosakan dan hujung pecah.

Lapisan seramik

Ia dianggap salah satu yang paling popular dan setia pada rambut. Plat dipanaskan secara merata dan, berkat program terbina dalam, mengekalkan suhu yang ditetapkan. Meluncur dengan mudah dan lancar melalui rambut, pelurus seperti itu tidak membahayakan mereka, tetapi, sebaliknya, menjadikannya cantik dan berkilat.

Beberapa model seterika dilengkapi dengan kompleks untuk melembapkan, menyejukkan badan dan menyuburkan rambut. Oleh itu, keriting anda benar-benar selamat dan mendapat rawatan tambahan. Walau bagaimanapun, seseorang tidak dapat melakukannya tanpa kelemahan, dan ia cukup ketara pada lapisan seramik: apabila menggunakan kosmetik tambahan, ada kemungkinan ia melekat pada piring. Tetapi masalahnya dapat diselesaikan dengan hanya menyapu seterika dengan kain yang tidak lembap dan lembap.

Oleh kerana kualiti, penyearah seramik berbeza dengan harga dari versi logam.

Lapisan Teflon

Wanita moden telah lama mengenali salutan yang indah ini, yang tidak melekat walaupun selepas pemanasan yang sengit. Pelurus pelat Teflon tidak terkecuali. Dengan pertolongannya, rambut mudah menjadi sekata dan licin. Tidak perlu memakai kosmetik tambahan pada rambut. Oleh kerana pemanasan seragam seluruh permukaan platinum, struktur rambut tidak terganggu.

Pakar mengesyorkan agar pemilik rambut tipis dan rapuh menggunakan pelurus pilihan ini agar tidak ditinggalkan tanpa gaya rambut. Dari segi kos, harganya jauh lebih tinggi daripada pendahulunya, tetapi jika kita bercakap mengenai kualiti, maka harganya tidak setara. Kelemahannya termasuk kerapuhan perbandingan lapisan Teflon, yang hilang dari masa ke masa dan kerana ini menjadi tidak selamat untuk digunakan.

Lapisan turmalin

Ia dianggap sebagai bahan paling moden dan mahal yang memberi kesan yang baik pada struktur rambut, mengekalkan kelembapan di bahagian tengah dan tidak mengeringkannya. Lapisan turmalin menghalang elektrik statik, jadi tidak perlu merawatnya dengan agen tambahan. Walau bagaimanapun, kos yang tinggi tidak memungkinkan untuk menjadikan seterika sepopuler yang sepatutnya.

Fungsi pengionan

Sebagai sebahagian daripada besi moden, terdapat pelbagai fungsi tambahan yang membantu membuat gaya yang berkesan dan pada masa yang sama menjaga kesihatan rambut anda. Antaranya ialah fungsi pengionan, ketika pelat ditutup dengan lapisan ion, yang diserap ketika dipanaskan ke struktur rambut dan mengekalkan kelembapan di dalamnya. Inilah sebabnya mengapa rambut tidak kusut ketika menyikat dan tidak menjadi elektrik.

Rejim suhu

Rejim suhu

Apabila memilih pilihan yang paling sesuai untuk diri sendiri, beli dengan kawalan suhu. Rambut setiap orang tebal, kaku, rapuh dan berminyak. Untuk meningkatkan julat model dan menyesuaikannya dengan pengguna sebanyak mungkin, pengeluar menggunakan mod perubahan suhu. Dianjurkan untuk menggunakan suhu 150 ° C untuk rambut tipis dan lemah.Untuk rambut normal, hingga 180 ° C, dan hanya pemanasan hingga 200 ° C dapat mengatasi rambut kasar dan lebat.

Sebagai kesimpulan, saya ingin ambil perhatian bahawa setiap orang menentukan pembelian peranti tertentu mengikut anggaran mereka. Namun, kami mencadangkan agar anda menggunakan petua di atas dan jangan simpan penyearah.

Dalam artikel berikut, pakar kami akan memberitahu anda bagaimana memilih pengeriting rambut dan rahsia memilih pewarna alis.


Perhatian! Bahan ini adalah pendapat subjektif penulis projek dan bukan panduan pembelian.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen