Cara memilih pam payudara

Pam payudara manual dan elektrik membantu menyusui yang dikurangkan dan meningkat, dengan laktostasis dan dalam kes di mana bayi tidak mahu menyusu. Tetapi kadang-kadang mereka tidak menyenangkan bagi seorang wanita, dan terlalu lama untuk mengeluarkan susu. Oleh itu, adalah mustahak untuk memilih produk yang paling sesuai dengan kehendak ibu.

Pembuat Pam Payudara Teratas

Pembuat Pam Payudara Teratas

!

Kami mengesyorkan agar anda membiasakan diri dengan penilaian pam payudara terbaik mengikut ulasan pelanggan.

Dalam pengeluaran pam payudara berkualiti tinggi, polipropilena digunakan, sesuai untuk perubatan. Bahan ini sangat tahan terhadap suhu tinggi, iaitu produk yang dibuat daripadanya dapat disterilkan dalam keadaan suhu apa pun. Ia benar-benar selamat untuk kesihatan anak dan ibu.

Produk berkualiti tinggi juga dibuktikan dengan label 'bebas BPA' atau 'bebas BPA' pada pembungkusan. Ini bermaksud bahawa bahan dari mana pam payudara dibuat tidak mengandungi bahan berbahaya bagi kesihatan, bisphenol-A.

Bisphenol-A sering dijumpai dalam plastik polikarbonat, yang digunakan dalam banyak produk penjagaan bayi. Apabila suhu meningkat, ia dilepaskan ke dalam cairan yang terdapat di dalam bekas plastik dan meningkatkan risiko tumor, diabetes dan penyakit lain pada bayi.

Pengilang berikut bertanggungjawab untuk kualiti dan keselamatan produk mereka:

  1. Philips Avent adalah peneraju pam payudara dan produk penjagaan bayi yang lain. Produk syarikat dihasilkan dengan mengambil kira ciri fisiologi payudara wanita. Pam payudara Avent selesa digunakan, anda boleh mengeluarkan susu tanpa bersandar ke depan, iaitu. duduk dengan punggung lurus. Mereka mempunyai corong urut yang meningkatkan pengeluaran susu dan mengurangkan rasa tidak selesa.

  2. Medela. Produk syarikat dijual di lebih dari 100 negara di seluruh dunia. Dalam penghasilan susu ibu, Medela menggunakan teknologi yang dipatenkan sendiri, yang mana tindakan pam payudara sedekat mungkin untuk menghisap bayi. Hasilnya, lebih banyak susu dinyatakan. Sistem kualiti Medela diperakui ISO 13485.

  3. Tommy Tippee. Produk syarikat sangat popular di Eropah, Amerika, Afrika, Asia, Australia dan Timur Tengah. Pam payudara dirancang dengan mengambil kira ciri fisiologi payudara wanita. Mereka selesa, mengambil sedikit ruang dan umumnya tidak menyakitkan untuk digunakan.

  4. Merpati. Produk syarikat dibuat berdasarkan kajian yang dilakukan di makmal Pigeon sendiri. Pengeluarannya menggunakan bahan yang selamat untuk kesihatan bayi.

Jenis pam payudara

Jenis pam payudara

Pam payudara berbeza dari segi penampilan dan cara tindakan. Mereka mekanikal atau manual dan elektrik. Model manual dibahagikan kepada omboh, pam, jarum suntik. Mereka semua mempunyai kelebihan dan kekurangan dan sesuai untuk situasi kehidupan yang berbeza.

Pam payudara mekanikal dengan pir

SARAPAN MEKANIKAL DENGAN BELAKANG

Jenis pam payudara yang paling mudah dan berpatutan. Susu dikeluarkan oleh mentol getah (pam). Ibu perlu menekan mentol untuk membina tekanan yang diperlukan dan mula mengepam.

Produk ini biasanya terdiri daripada mekanisme pam dan corong yang dipasang pada puting. Kadang-kadang mereka dilengkapi dengan bekas susu.

Pam payudara tidak bertujuan untuk penggunaan kekal. Mereka tidak selesa, sering sakit dan mengakibatkan puting putus akibat proses mengepam yang sangat berbeza dengan bayi yang menghisap payudara.

Kelebihan

  • Jenis pam payudara yang paling murah.

  • Ringan dan padat. Nyaman untuk dibawa bersama dalam perjalanan atau tetamu.

  • Mudah dibersihkan.

keburukan

  • Menyatakan sedikit susu.

  • Kadang-kadang menyakitkan selepas ungkapan pertama. Boleh menyebabkan puting retak dengan penggunaan biasa dan lebam.

  • Susu dinyatakan dengan perlahan.

  • Apabila disapu pada wanita, tangan menjadi letih.

Picagari pam payudara manual

MANUAL BREAKER-SYRINGE

Pam payudara ini mempunyai dua silinder: satu dalaman dan luaran. Satu hujung pam payudara mempunyai corong, yang digunakan pada payudara, diikuti dengan silinder (pam) lutsinar dengan pembelahan. Pergerakan silinder luar menimbulkan tekanan dan mengepam.

Wanita itu harus memegang produk dengan kedua tangan – dengan satu tangan memegang corong di dada, dan dengan yang lain, gerakkan silinder luar.

Kelebihan

  • Mudah dibongkar dan dibersihkan;

  • Membantu membetulkan bentuk puting yang terbalik atau rata.

  • Boleh digunakan sebagai botol makan;

  • Terdapat bekas untuk mengumpulkan susu dengan tamat pengajian;

keburukan

  • Boleh menyebabkan kesakitan semasa makan.

  • Tangan ibu menjadi letih kerana dia terpaksa mengoperasikan pam payudara untuk masa yang lama.

  • Proses mengepam panjang.

  • Tidak selesa untuk digunakan, kerana kedua-dua tangannya terlibat.

Pam payudara omboh mekanikal

EKSTRAKTOR SUSU PISTON MEKANIKAL

Jenis pam payudara manual yang paling sesuai. Terdiri daripada pelekat payudara, tuas dan botol susu. Untuk mula mengepam, anda perlu memasang corong ke puting dan tekan tuas. Produk biasanya mempunyai corong urut, yang mengurangkan kemungkinan sensasi menyakitkan. Beberapa alat tambahan dilengkapi dengan pembalut payudara dan puting.

Kelebihan

  • Mudah untuk digunakan.

  • Mudah dibongkar dan disterilkan.

  • Sesuai untuk penggunaan yang kerap.

  • Menyatakan adalah seperti menghisap bayi.

  • Tidak menyebabkan sakit atau kecederaan pada bahagian dada.

keburukan

  • Pam payudara omboh lebih mahal daripada model pir dan 'picagari'.

  • Proses mengepam boleh membosankan dan panjang.

  • Tuas boleh pecah dengan penggunaan yang kerap.

Pam payudara elektrik

PAMBANG SUSU ELEKTRIK

Ini adalah jenis pam payudara yang paling senang. Berfungsi pada bateri atau elektrik. Seperti model manual, corong dilekatkan pada puting, tetapi wanita itu tidak perlu berusaha untuk memulakan proses pengaliran susu. Ekspresi berlaku kerana tindakan motor elektrik.

Model elektrik mengumpul susu dengan cepat dan tanpa rasa sakit. Dalam kes ini, ibu boleh memilih intensiti pengepaman yang akan berlaku. Susu dikumpulkan dalam botol, dari mana bayi dapat diberi makan kemudian.

Beberapa model menyediakan pam biphasic yang serupa dengan penyusuan sebenar. Pada mulanya, alat ini berfungsi dengan cepat, mempromosikan pengeluaran susu, dan kemudian memulakan ekspresi yang santai dan mendalam.

Kelebihan

  • Sesuai untuk mengepam biasa.

  • Ibu tidak perlu melakukan usaha fizikal untuk mengeluarkan susu.

  • Tidak menyebabkan kesakitan atau kecederaan.

  • Terdapat model dengan mana susu diekspresikan dari dua payudara pada masa yang sama.

  • Mereka meniru menghisap payudara dengan baik.

keburukan

  • Sebilangan besar model mengeluarkan bunyi semasa operasi.

  • Sukar dibasuh sepenuhnya.

  • Jenis pam payudara yang paling mahal.

Pam payudara mana yang hendak dipilih

Pam payudara mana yang hendak dipilih

Untuk penggunaan jangka panjang dan tetap, pam payudara elektrik adalah yang terbaik. Sekiranya anda sentiasa perlu mengekspresikan payudara anda, tetapi ingin menjimatkan masa sebanyak mungkin, pilihlah pam payudara berganda.

Model timbal balik adalah pilihan yang baik dan lebih berpatutan. Mereka mudah digunakan, sangat berkesan dan yang paling penting, tidak menimbulkan rasa tidak selesa. Sesuai untuk kegunaan biasa dan sekali-sekala.

Model jarum suntik dan mentol direka untuk penggunaan yang jarang berlaku. Ia ringan dan padat, anda boleh memasukkannya ke dalam beg tangan anda dan membawanya ke tempat kerja, melawat atau bermain. Penggunaan mereka sering tidak digalakkan.

!

Dalam artikel seterusnya, pakar kami akan memberitahu anda cara memilih krim yang sesuai untuk kesan regangan.


Perhatian! Bahan ini adalah pendapat subjektif penulis projek dan bukan panduan pembelian.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen