Cara memilih mink coat

Produk mink, yang semakin popular pada abad ke-18 dan masih tidak luntur, dianggap sebagai elemen almari pakaian wanita yang sangat berkesan. Oleh kerana pakaian ini hanya tersedia untuk orang kaya, memakainya adalah tanda status. Bahan ini digemari oleh bintang-bintang di pawagam 'zaman kegemilangan', menjadikan mink menjadi trend. Babak evolusi baru diperkenalkan oleh Michael Kors. Dia bereksperimen dengan bulu, memotongnya, mewarnainya dengan warna yang tidak biasa, menghiasnya dengan aksesori bergaya dan bahkan berlubang.
Tetapi, tidak kira betapa hebatnya model cerpelai, pemilihan yang salah akan memusnahkan semua kelebihannya.

Sebelum pergi ke salun

Sebelum pergi ke salun

Ya, di salun, dan bukan di kedai remeh, anda boleh menemui mink coat yang sangat baik, bukan kelinci yang dicelup. Perkara seperti itu tidak murah, kerana harga bahan dan jangka hayat yang panjang membuat penyesuaiannya sendiri. Oleh itu, tentukan anggaran terlebih dahulu.

Item seterusnya dalam senarai pilihan anda adalah menentukan gaya. Secara tradisional, terdapat tiga jenis utama:

  1. panjang, dengan hujung ke hujung kaki;

  2. tengah, menutup lutut;

  3. pendek, dipanggil mantel bulu pendek.

Sekiranya keadaan cuaca anda sangat teruk, dan angin sejuk, maka anda harus melihat lebih dekat versi panjangnya, pakaian seharian akan membuat anda tetap hangat. Kelemahan yang ketara adalah berat lapisan bulu itu sendiri, sukar untuk berjalan di dalamnya selama beberapa jam.

Mantel bulu sederhana panjang mempunyai berat badan yang lebih rendah, ia juga melindungi anda dari kesejukan, dan kasut tinggi mengimbangi panjang yang hilang. Lengan panjang harus dipilih sehingga jatuh ke separuh tapak tangan.

Sekiranya anda memandu kereta atau mesti mempunyai penampilan yang representatif, pilihan anda adalah mantel kulit domba. Cukup hangat, agak ringan jika dibandingkan dengan versi sebelumnya. Oleh kerana lengan baju agak pendek di sini, segel panjang adalah aksesori yang baik untuk mantel bulu ini.

Perlu diperhatikan bahawa semua argumen sebelumnya menyangkut keadaan cuaca dan sifat penggunaannya. Aspek penting kedua adalah sosok anda.

Sekiranya anda kekurangan, maka pilihan panjang bukan untuk anda. Mereka akan mencuri secara visual beberapa sentimeter dari perawakan anda yang sudah kecil. Dalam model sederhana, anda akan kelihatan lebih elegan.

Kanak-kanak perempuan dengan perawakan tinggi tidak digalakkan memakai pakaian yang lebar dan longgar dengan panjang kaki. Ini akan membuat anda kelihatan seperti beruang. Pamerkan kelebihan anda dengan model yang berbeza.

Sekiranya anda cenderung berlebihan berat badan, ini bukan alasan untuk melepaskan mink coat. Anda perlu memilih jahitan agar tidak menekankan sosok anda, tetapi, sebaliknya, menyembunyikannya. Dan secara amnya, anda tidak perlu membeli mantel bulu dari belakang ke belakang, tinggalkan sedikit ruang kosong. Ini akan membuatkan anda berasa lebih selesa.

Di ruang pas

Tidak mungkin jurujual akan mengatakan perkara buruk mengenai produk mereka dan anda kelihatan tidak penting dalam model ini. Oleh itu, bersenjata dengan pengetahuan yang diperlukan, teruskan pemeriksaan.

Mink kot di luar

Sebelum pergi ke salun

Ciri khas produk bulu adalah kilauannya yang hebat. Mink coat tidak terlepas dari gloss mahal ini, asalkan ia asli dan disimpan dalam iklim yang tepat.

Semasa memilih model bulu, menilai kualiti bulu. Ia semestinya bersinar. Untuk disentuh, ia agak lebih sukar daripada arnab. Sekiranya dipegang pada biji-bijian, villi harus kembali ke kedudukan semula. Vili yang menonjol tidak rata menunjukkan bahan berkualiti rendah.

Harus ada sedikit tepi pada kulit itu sendiri, jika tidak, buang model ini.

Kulit yang diproses dengan baik harus mempunyai bulu yang seragam, tanpa ketidaktepatan dan bintik-bintik botak. Dan pilihan yang dipangkas harus sama rata, tidak melekat dan mempunyai keanjalan yang mencukupi.

Goncangkan mantel bulu sedikit, tidak ada serat yang harus runtuh. Juga, dengan sedikit kerutan bulu jambul, mereka tidak boleh rontok.

Produk cerpelai sering dicelup, jadi periksa kualitinya. Sapu kawasan itu dengan kain lembap. Sekiranya cat kekal di atasnya, maka bulu bulu disimpan dalam keadaan buruk dan tidak mewakili nilai pasaran yang besar.

Tidak boleh ada meterai atau gumpalan di seluruh permukaan bahan.

Mengenai warna kot bulu

Mengenai warna kot bulu

Di bilik pameran moden, anda boleh menemui pelbagai warna. Mereka tidak boleh dicat, di bawah naungan semula jadi, dan beberapa warna tiruan yang harmoni.

Jangan menganggap bahawa bulu yang dicelup adalah tanda produk berkualiti rendah. Itu bergantung pada trend fesyen, dan kualiti mantel bulu berwarna dijelaskan di atas.

Tekstur wajah, warna mata dan rambut anda secara langsung berkaitan dengan pilihan warna. Anda mungkin telah belajar bagaimana menggabungkan warna dengan data semula jadi anda dengan jayanya, jadi terlalu banyak menyebutnya. Satu-satunya perkara yang perlu diingat ialah nada gelap lebih praktikal.

Mink kot di dalam

Mink kot di dalam

Walaupun anda tidak akan memakai mantel bulu dengan lapisan di luar, ia pasti perlu diperiksa, kerana kualitinya akan banyak memberi tahu.

Mezdra, iaitu bahagian dalam kulit, mesti mempunyai hasil kerja yang sangat baik, senang disentuh. Berwarna – naungan ringan, jika bulu tidak mengalami pigmentasi besar.

Unsur penting ialah ketiadaan lapisan sepenuhnya atau sebahagian. Pengilang tidak mementingkan fabrik, tetapi, sebaliknya, cuba mendapatkan lebih banyak keyakinan daripada pembeli. Semakin kecil jumlah kepingan yang dibelanjakan untuk produk, semakin besar nilai kualitinya. Setiap kulit mesti mempunyai cap yang menunjukkan ukuran dan kepunyaan cerpelai.

Terdapat dua teknologi di mana kulit saling melekat:

  1. secara tradisional, dengan jahitan;

  2. melekatkan.

Pilihan kedua sangat tidak digalakkan. Dalam beberapa tahun, produk seperti itu mungkin merayap, dan perlu dibawa ke studio untuk firmware.

Dan jahitan biasa harus kelihatan kemas, tanpa perincian yang tidak perlu, menghubungkan bahagian pelapis bulu dengan kemas.

Sekiranya lapisan menutupi pakaian dalam sepenuhnya, minta penjual mencabutnya sedikit, orang yang cekap tidak akan menolak anda.

Harga untuk kot mink

Harga untuk kot mink

Tidak ada kesulitan besar di sini, tanda harga terbentuk secara langsung dari jumlah bahan yang dibelanjakan. Oleh itu, kos produk berkualiti diedarkan seperti berikut:

  1. mantel bulu pendek – dari 30,000 rubel;

  2. mantel bulu sederhana – dari 45,000 rubel;

  3. model panjang – dari 60,000 rubel.

Penting untuk diingat bahawa ini adalah harga purata.

Berhati-hati dengan penjualan. Penurunan harga mungkin menunjukkan salinan tercemar yang mempunyai kecacatan atau penyimpanan yang ketara dalam keadaan yang menjijikkan. Tetapi juga, beberapa model basi dan ketinggalan zaman dari segi trend fesyen. Oleh itu, membuat penjualan yang berkualiti tinggi dan murah adalah kejayaan besar.

Cara menyimpan produk mink

Cara menyimpan produk mink

Tidak cukup untuk membeli kot cerpelai, penting untuk menyimpannya dalam keadaan yang betul sehingga penampilan itu mengekalkan kecantikannya yang dulu.

Pada musim sejuk, anda perlu 'berjalan' mantel bulu anda dari semasa ke semasa. Udara sejuk akan menjadikannya baik dan akan menjaga dia selama bertahun-tahun. Tetapi anda perlu mengelakkan hujan yang berlebihan, bahan berbahaya di udara dan orang ramai.

Sekiranya bulu mantel bulu masih basah, maka anda tidak boleh mengeringkannya di dekat pemanas, radiator atau di bawah sinar matahari. Malah pengering rambut dikontraindikasikan, jadi keringkan secara semula jadi. Goncangkan lapisan bulu sehingga titisan terbang keluar dari villi. Sekiranya kelembapan melimpah, hancurkan dengan kain. Cara terbaik adalah kering di tempat sejuk dan berventilasi baik. Gantungkannya di penyangkut dan goncangkannya dari semasa ke semasa sehingga titisannya benar-benar dihilangkan.

Juga, pada musim sejuk, jangan memakai beg tangan di bahu anda, ini akan merosakkan struktur bulu.

Tetapi perhatian khusus perlu diberikan pada musim luar. Ini adalah tempoh penting untuk menjaga keindahan bulu. Keadaan penyimpanan yang sejuk dan berventilasi diperlukan. Pembersih kering bahkan mempunyai perkhidmatan untuk menyimpan barang bulu di bilik khas.

Walau bagaimanapun, jika anda lebih suka menyimpan mantel bulu di rumah, ingatlah peraturan berikut:

  1. penyimpanan akan memerlukan ruang yang cukup untuk memberikan aliran udara yang baik;

  2. bilik mesti sejuk, dalam lingkungan 10 darjah;

  3. Sebelum menyimpan, sikat bulu dengan sikat khas, gantungkannya di penyangkut dan ikat dengan semua butang.

Kesimpulannya

Pemilihan mink coat – seperti pilihan perhiasan, adalah sifat mewah yang tidak terkira; membeli mink coat akan menjadikan hidup anda bukan sahaja lebih selesa tetapi juga cantik.

Dalam artikel berikut, pakar kami akan memberitahu anda bagaimana memilih jaket kulit dan rahsia memilih jas hujan yang bergaya.


Perhatian! Bahan ini adalah pendapat subjektif penulis projek dan bukan panduan pembelian.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen