Cara memilih epilator wanita terbaik

Gadis itu harus menghabiskan banyak masa untuk menjaga kecantikan. Ini termasuk masalah menghilangkan rambut badan. Pelbagai kaedah digunakan untuk menghilangkan tumbuh-tumbuhan yang tidak diingini, tetapi penggunaan epilator dianggap mudah. Peranti ini kecil dan mudah digunakan di rumah tanpa kos tambahan.

pilih epilator wanita

Pengilang epilator terbaik, syarikat mana yang harus dipilih

Epilator moden adalah alat teknologi dan berfungsi. Terdapat banyak pilihan model dari pengeluar terkenal di pasaran. Jenama yang disahkan menghasilkan keyakinan pengguna jauh lebih banyak dan mendapat ulasan positif daripada pakar.

Braun

Syarikat Jerman Braun adalah pengeluar perkakas pengguna dan isi rumah terbesar di Eropah. Pelbagai jenis merangkumi banyak garis untuk kecantikan dan kesihatan. Epilator jenama dibezakan oleh kualiti, kebolehpercayaan dan pelbagai fungsi.

Panasonic

Jenama Jepun menduduki peringkat terkemuka di pasaran perkakas rumah. Pelbagai barangan elektrik menarik dengan kualiti dan ketahanan. Setiap pengguna akan memilih epilator dari julat harga yang sesuai untuk penyingkiran tumbuh-tumbuhan dengan mudah dan cepat.

Philips

Syarikat dari Belanda terkenal di seluruh dunia. Ia menawarkan peralatan rumah tangga yang besar dan kecil, termasuk untuk kecantikan dan kesihatan. Julat epilator dibezakan oleh pelbagai peranti, baik dari segi anggaran dan juga segmen yang mahal.

Rowenta

Pelbagai jenis alat penjagaan badan dihasilkan dengan jenama Rowenta. Pengering rambut, pelurus dan epilator sangat popular. Kelebihan utama produk adalah kesederhanaan, ergonomi dan kos yang berpatutan.

Prinsip operasi dan alat epilator

Mengeluarkan rambut badan yang tidak diingini adalah prosedur biasa bagi kanak-kanak perempuan. Semasa epilasi, rambut dicabut dari kulit bersama dengan akarnya. Ini adalah perbezaan utama dari penyusutan, di mana ia hanya dicukur. Prinsip epilator adalah berdasarkan menangkap rambut dan menariknya dari kulit dengan cepat dan tanpa rasa sakit. Ia boleh dibandingkan dengan pinset, hanya berfungsi lebih produktif.

Reka bentuk merangkumi elemen berikut:

  1. badan ergonomik;

  2. gendang pinset dan lampiran tambahan;

  3. butang kuasa dan pengatur kelajuan.

Bahagian utama struktur adalah gendang bergerak, di mana pinset kecil terletak. Semasa bergerak di sepanjang permukaan kulit, mereka menarik rambut dan menariknya bersama dengan mentol. Rahang terbuka dan ditutup secara bergantian semasa poros bergerak.

Drum berputar dengan cepat dan menghasilkan hingga 300 rpm. Pergerakan pinset tidak dapat dilihat dengan mata kasar, tetapi ia berkesan mengatasi tumbuh-tumbuhan yang tidak diingini pada badan. Sekiranya perlu, mod operasi dipilih atau muncung tambahan dipasang.

Jenis epilator

Pengilang menawarkan pelbagai alat untuk menghilangkan tumbuh-tumbuhan yang tidak diingini. Epilator terus bertambah baik dengan ciri baru.

Varieti berikut dijual:

  1. pinset;

  2. cakera;

  3. kacukan;

  4. penyekat foto.

Ciri dan kosnya berbeza. Semasa membeli, anda mesti menilai ciri dan fungsi.

Epilator Pinset

Epilator Pinset

Peranti pembuangan rambut jenis ini dianggap biasa. Drum berfungsi sebagai alat kerja, di mana pinset kecil dipasang dalam corak papan catur. Mereka menarik rambut dan mengeluarkannya bersama dengan mentol. Jumlah pinset rata-rata dari 20 hingga 40 helai, yang memungkinkan untuk menghilangkan rambut yang berkesan.

Pinset menarik kerana saiznya yang kecil. Mereka lebih sesuai untuk merawat kawasan kulit yang kecil.

Kelebihan

  • kesan urut semasa bergerak pada kulit;

  • kemudahan penggunaan;

  • penyingkiran rambut berkualiti tinggi;

keburukan

  • perlu memproses kawasan kulit 2-3 kali.

Epilator cakera

Epilator cakera

Peranti ini ringkas. Banyak pengeluar sudah beralih ke penyelesaian reka bentuk lain untuk menawarkan fungsi maksimum kepada pengguna. Prinsip operasi berdasarkan pemetik dengan cakera berlainan berputar pada satu batang.

Sekiranya anda memerlukan epilator yang sederhana dan murah, maka model cakera adalah pilihan yang baik. Tetapi tidak mungkin penggunaannya kerap kerana sensasi yang menyakitkan.

Kelebihan

  • penyingkiran rambut yang cepat;

  • kos yang berpatutan;

  • kemudahan penggunaan;

keburukan

  • sensasi menyakitkan dari proses epilasi.

Epilator hibrid

Epilator hibrid

Model paling maju dari kebanyakan pengeluar adalah epilator hibrid. Prinsip pengoperasiannya serupa dengan cakera dan pinset, tetapi set ini merangkumi alat tambahan khas yang dapat mengurangkan kesakitan pada tahap minimum. Prosesnya menjadi serupa dengan mencukur, tetapi rambut dicabut dengan mentol. Model-model ini sesuai untuk kawasan sensitif.

Epilator tanpa rasa sakit universal akan sesuai dengan banyak orang, tetapi harganya lebih mahal daripada model lain. Di samping itu, kerana pelekat khas, beberapa rambut tidak tercabut, tetapi terputus.

Kelebihan

  • penyingkiran rambut yang lembut dan tidak menyakitkan;

  • kerengsaan minimum;

  • universaliti aplikasi;

keburukan

  • harga tinggi;

  • sebilangan rambut tidak tercabut.

Penyekat gambar

Penyekat gambar

Peranti canggih untuk menghilangkan tumbuh-tumbuhan yang tidak diingini yang tidak mempengaruhi kulit secara langsung. Tindakan ini dilakukan kerana cahaya intensiti presisi tinggi, akibatnya pengembangan akar melambat dan bahkan berhenti sama sekali.

Filem foto rumah tangga muncul di pasaran baru-baru ini. Mereka lebih berkualiti dari peranti profesional di salun. Di samping itu, keadaan kulit diambil kira dan perlu menjaga masa sesi dengan jelas.

Kelebihan

  • keberkesanan penyingkiran rambut;

  • prosedur pendek;

  • kekurangan ketidakselesaan;

keburukan

  • peralatan isi rumah lebih rendah kemampuannya daripada yang profesional;

  • harga tinggi.

Kriteria utama untuk memilih epilator

kriteria pemilihan epilator

Gadis-gadis ditawarkan pilihan dari model sederhana hingga pelbagai fungsi dan profesional. Untuk membuat pilihan yang tepat, fokus pada pilihan dan keperluan anda sendiri.

Kriteria pemilihan merangkumi:

  1. jenis dan ciri reka bentuk epilator;

  2. struktur kepala dan prinsip penyingkiran rambut;

  3. kehadiran lampiran tambahan dalam kit;

  4. perlindungan dari air (kemungkinan penyingkiran rambut di bilik mandi);

  5. jenis bekalan kuasa (bateri, rangkaian, campuran);

  6. bilangan kelajuan dan fungsi tambahan.

Model biasa ialah multi-pinset dan epilator cakera. Mereka menggunakan gendang dengan pinset kecil atau cakera untuk merebut rambut. Penjepit mengeluarkan hingga 40 rambut dalam satu putaran, dan model cakera sekitar 20-30. Ini adalah pilihan terbaik, jika bilangan pinset kurang, maka lebih banyak masa dihabiskan untuk penyusutan.

Mod operasi dan kelajuan putaran

Jumlah kelajuan mempengaruhi keberkesanan penyingkiran rambut. Dengan putaran pantas, drum dapat menghilangkan hingga 600-700 rambut dalam satu minit. Ini cukup untuk membersihkan kawasan kulit yang luas.

Peranti mempunyai 2-3 mod kelajuan. Semakin tinggi kelajuannya, semakin cepat epilasi. Kelajuan putaran juga membantu mengatasi rambut panjang dan kasar. Tetapi seiring dengan ini, sensasi menyakitkan meningkat, jadi lebih baik mempunyai pilihan. Kelajuan rendah digunakan untuk menghilangkan rambut halus secara menyeluruh. Epilasi lembut membolehkan anda mengeluarkannya bersama akarnya.

Jenis kuasa

Mengikut jenis sumber kuasa, peranti dibahagikan kepada bateri dan rangkaian. Pilihan pertama adalah mudah, kerana anda tidak perlu bergantung pada kedai. Bateri yang boleh dicas semula berlangsung selama 30-40 minit, yang cukup untuk beberapa prosedur. Epilator yang mudah dan berkesan dengan jenis bekalan kuasa campuran, yang boleh dikendalikan dari bateri dan juga dari elektrik. Mereka tidak menghadkan pemiliknya dalam apa-apa dan mudah dalam apa jua keadaan.

Perlindungan kelembapan

Ketahanan air adalah aspek penting, kerana epilator digunakan di tab mandi dan mandi. Model moden dilengkapi dengan perumahan tertutup yang melindungi daripada masuknya kelembapan. Berkat ini, prosedur epilasi dilakukan pada kulit basah dan kukus untuk mengurangkan rasa tidak selesa.

Anestesia

Mengeluarkan tumbuh-tumbuhan adalah menyakitkan. Epilator moden menggunakan teknik untuk mengurangkan rasa tidak selesa. Terdapat beberapa cara:

  1. kesan getaran dan urut;

  2. menyejukkan atau meniup;

  3. muncung untuk menegangkan kulit secara lembut.

Keberkesanan setiap kaedah secara individu sukar untuk dinilai, kerana bergantung pada ciri-ciri individu kulit manusia.

Ciri-ciri set lengkap

Epilator moden adalah alat yang berfungsi. Mereka digunakan sebagai pisau cukur, pemangkas atau epilator itu sendiri. Untuk melakukan ini, anda hanya perlu menukar lampiran.

Kit ini boleh merangkumi:

  1. mencukur kepala;

  2. perapi rambut;

  3. penggelek mengelupas;

  4. muncung untuk pemprosesan tempat;

  5. berus dan berhenti mencengkam;

  6. penutup pelindung.

Berkat ini, epilasi dan banyak prosedur lain dijalankan.

Epilator mana yang harus anda pilih?

Epilator mana yang hendak dipilih

Pilihan epilator tertentu bergantung pada kemampuan kewangan dan keperluan anda sendiri. Peranti yang berfungsi dengan sebilangan besar alat tambahan tidak akan berlebihan, ia menggantikan pisau cukur dan alat pemotong, termasuk alat untuk lelaki. Lekapan dan fungsi tambahan akan membantu memerangi tumbuh-tumbuhan di semua bahagian badan.

  1. Sekiranya anda memerlukan alat mudah untuk menghilangkan rambut yang tidak diingini, maka epilator cakera akan dilakukan, terutamanya jika anda tidak mengalami kesakitan yang teruk dalam prosesnya. Lekapan tambahan menjadikan epilasi cepat.

  2. Untuk kulit yang nipis dan sensitif, lebih baik memilih epilator dengan kepala cekung khas dan kesan anestetik – getaran, tiupan atau penyejukan. Mereka dapat membantu melegakan kegatalan yang berlebihan.

  3. Perhatikan jenis makanan. Kedua-dua peranti bertenaga AC dan bateri adalah pilihan terbaik. Perlu juga diperhatikan fungsi lain, misalnya, kehadiran lampu latar.

Berapa kos epilator?

  1. Model sederhana epilator cakera atau pinset berharga antara 1000-1500 rubel.

  2. Peranti dengan ciri dan lampiran tambahan (kursus terapung, kepala berkembar, lampu zon, pembersihan basah) berharga dari 3.000 hingga 8.000 rubel.

  3. Harga model canggih dengan pelbagai fungsi dan lampiran mencecah 10,000-12,000 rubel.

Dalam artikel seterusnya, pakar kami akan memberitahu anda bagaimana memilih pengeriting rambut.


Perhatian! Bahan ini adalah pendapat subjektif penulis projek dan bukan panduan pembelian.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen