Cara memilih coli yang betul

Baju itu disembunyikan oleh pakaian luar, tetapi bergantung pada bagaimana rupa wanita. Di samping itu, kesihatan juga bergantung pada pilihan seluar dalam yang betul. Adalah penting bahawa bra tidak memerah dada dan kelenjar getah bening, tidak mengganggu peredaran limfa yang normal.

Jenis coli utama

Jenis coli utama

Terdapat banyak jenis coli, pilihannya adalah milik anda. Wanita moden ditawarkan pilihan pakaian dalam berikut:

  1. coli klasik dengan cawan lembut tertutup. Tujuan utamanya ialah mengangkat payudara tanpa membetulkan bentuk dan isipadu. Sesuai untuk wanita besar;

  2. bendo kelihatan seperti sehelai kain, mungkin dengan bingkai dan tali (strapless). Pilihan yang bagus untuk gaun malam terbuka;

  3. model 'balconette' menyokong dada hanya dari bawah, tali lebar boleh dilepaskan, oleh itu, ia sesuai untuk pakaian dengan bahu telanjang atau dengan garis leher persegi;

  4. korbei dibezakan dengan potongan yang sangat dalam, hampir ke puting susu;

  5. bra push up yang terkenal mempunyai gel atau busa pelekap untuk mengangkat dada dari bawah dan dari sisi. Hasilnya, kesan pembesaran visual payudara dengan beberapa ukuran dicapai. Model ini popular di kalangan wanita dengan payudara kecil;

  6. coli yang tidak kelihatan dianggap sebagai perkara baru, melekat di dada dan hampir tidak kelihatan di bawah pakaian, semasa melakukan fungsi sokongan;

  7. ibu menyusu diberi bra yang selesa dengan bahagian atas yang boleh dilepas, jadi jika perlu, anda dapat memberi makan bayi tanpa menanggalkan seluar dalamnya;

  8. Bra sukan khas memberikan lekapan dada yang selamat semasa latihan aktif. Mereka dihasilkan dari kain elastik yang padat, tali lebar biasanya boleh disesuaikan panjangnya.

Bra disediakan dengan wayar bawah (dengan bingkai) dan tanpa bingkai. Model berlubang lebih sesuai untuk wanita dengan payudara kecil. Dalam coli seperti itu, payudara mengekalkan bentuk semula jadi. Tetapi sebilangan besar bra dibuat dengan bingkai, kerana dalam hal ini seluar dalam dapat mendukung payudara ke tahap yang tepat.

Ukur dan Kira

Ukur dan Kira

Semasa memilih coli, anda harus ingat bahawa, mengikut cadangan doktor, anda boleh memakainya tidak lebih dari 12 jam sehari, dan anda perlu tidur tanpanya. Tetapi selama setengah hari, seluar dalam ini harus menjadi pembantu anda yang boleh dipercayai – untuk menyokong payudara, dengan menekankan bentuknya yang menggoda. Oleh itu, perlu memilih coli dengan ukuran yang sesuai.

Walaupun pada masa ini tidak ada sistem ukuran bersatu untuk linen, setiap wanita dapat menentukan ukurannya dengan betul dan memilih petunjuk yang sesuai dari tanda yang ada. Selalunya berlaku bahawa jumlah cawan yang berbeza tersembunyi di bawah huruf standard dari pengeluar yang berbeza. Oleh itu, kunci untuk pilihan yang betul adalah mencuba beberapa bra sehingga mereka benar-benar 'sesuai' ukuran.

Ukuran bra Eropah yang umum, huruf dan angka ditunjukkan. Huruf itu menunjukkan kepenuhan cawan, dan angka itu menunjukkan isipadu keliling di bawah payudara. Ambil satu sentimeter untuk pengukuran. Sebagai permulaan, pasangkannya di bawah dada, tanpa memutar dan mengetatkan. Angka yang dihasilkan diuraikan seperti berikut:

  1. 67-72 cm sepadan dengan ukuran 70;

  2. 73-77 cm – saiz 75;

  3. 78-82 cm – saiz 80;

  4. 83-87 cm – saiz 85, dll.

Seterusnya, tentukan kepenuhan cawan dengan mengukur dada pada titik yang paling menonjol. Hasil pengiraan sederhana (bust minus under bust), anda akan mendapat nombor yang menunjukkan ukuran cawan:

  1. 12-13 cm – cawan A (1);

  2. 13-15 cm – cawan B (2);

  3. 15-17 cm – cawan C (3);

  4. 18-20 cm – cawan D (4);

  5. 20–22 cm – cawan DD (5).

Gunakan data anda dengan mengingat bahawa pengeluar di negara yang berlainan mungkin menggunakan sebutan ukuran yang berbeza.

Pertimbangkan untuk memasang dengan berhati-hati

Pertimbangkan untuk memasang dengan berhati-hati

Sebelum membeli, pastikan anda mencuba model yang anda suka. Perhatikan cermin. Sekiranya anda melihat bahawa jarak antara puting susu lebih kurang sama dengan jarak dari pusat payudara ke rongga jugular dan, sebagai akibatnya, sejenis segitiga dengan sisi yang sama ditakrifkan secara visual, anda pasti payudara anda akan kelihatan menarik. Dan jika coli tidak menekan anda dan tidak menimbulkan rasa tidak selesa, maka model yang dipilih sesuai untuk anda dari segi saiz dan juga bentuk.

Semasa mencuba coli, kencangkan tali pinggang dengan cangkuk terakhir. Semasa proses pemakaian, tali pinggang bra boleh meregang, maka sudah tiba masanya untuk menggunakan cangkuk yang tersisa untuk mengurangkan panjang tali pinggang. Secara amnya, bahagian utama beban jatuh pada tali pinggang, jadi ketika mencuba, perhatikan bahawa tali pinggang itu melilit erat di dada dan bahkan agak ketat, tetapi tidak memotong ke badan.

Parameter penting lain dari coli berkualiti adalah cawan. Lipatan dan kedutan di atasnya menunjukkan bahawa coli terlalu besar. Sekiranya cawan memerah payudara hingga pembentukan penggelek, anda harus mengambil coli satu ukuran lebih besar.

Bahan untuk pengeluaran coli

Bahan dari mana bra dibuat mesti memenuhi syarat tertentu yang berkaitan dengan spesifikasi produk: tegas, elastik, selesa, tahan lama dan boleh dipakai. Dalam model berkualiti tinggi, permukaan dalaman cawan terbuat dari kapas dan tanpa jahitan. Fabrik semula jadi dan sintetik dalam pelbagai kombinasi digunakan untuk tali pinggang dan tali bahu. Selalunya dua bahan ditunjukkan pada label – poliamida dan elastana dalam bahagian yang berbeza. Pengilang juga menggunakan sutera, mikrofiber, taktik, lycra, sutera, renda elastik dan kain moden yang lain.

Bra jenama terkenal di dunia

Firma terkenal di dunia

Semasa memilih cucian, perhatikan nama pengilang. Item berjenama boleh mahal, tetapi kualitinya sesuai dengan harganya. Syarikat terkenal membuat bra dari bahan terbaik mengikut gaya yang telah diusahakan oleh pereka terkenal. Perkara-perkara ini dijahit oleh para profesional yang sebenar, sehingga dapat dipakai untuk waktu yang lama dan dengan selesa.

Jenama terkenal yang mengkhususkan diri dalam pengeluaran bra termasuk:

  1. Wonderbra;

  2. Rahsia Victoria;

  3. Ejen Provocateur;

  4. La Perla;

  5. Chantal Thomass;

  6. Intimissimi;

  7. wanita rahsia dan lain-lain.

Bra berjenama yang dipilih dengan betul akan menekankan kelebihan anda dan menutup kelemahannya dengan lembut.

Semasa memilih butiran tandas yang sangat penting sebagai coli, ingatlah bahawa payudara anda unik dan cantik dari segi alam. Anda hanya perlu memilih bingkai yang sesuai untuknya. Sebaiknya ukur ukuran anda setiap tahun, terutamanya jika berat badan anda berubah sebanyak 3 kilogram atau lebih – ada kemungkinan anda memerlukan coli dengan ukuran yang berbeza.

Dalam artikel berikut, pakar kami memberitahu anda cara memilih pakaian renang yang betul, rahsia memilih seluar dalam wanita dan ciri-ciri memilih seluar dalam.


Perhatian! Bahan ini adalah pendapat subjektif penulis projek dan bukan panduan pembelian.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen