Cara memilih besi lengkung dan pelurus

Setiap wanita suka mengubah imejnya bergantung pada moodnya. Hari ini dia mempunyai ikal bergelombang, dan esok helai lurus sempurna. Dan untuk melakukan ini adalah cukup mudah, menggunakan penjepit rambut dan, bergantung pada keadaan, menggunakan lampiran yang berbeza. Harus diingat bahawa tidak ada lagi perbedaan yang signifikan antara penjepit, besi curling dan menyeterika, karena semuanya melakukan fungsi yang hampir sama ketika menukar muncung. Jenis dan jenis pengeriting rambut

Jenis dan jenis pengeriting rambut

Semua styler terbahagi kepada dua jenis: mampu menggulung atau meluruskan rambut. Dan tahap kesesuaian mereka bergantung pada pelengkap lampiran. Setrika keriting serbaguna membolehkan anda melakukan sejumlah fungsi berguna, selepas itu gaya rambut anda menjadi luar biasa. Keupayaan untuk menggulung, meluruskan, membuat keriting dengan pelbagai ukuran dan seumpamanya menjadi mungkin apabila memilih alat universal.

Oleh itu, forceps khusus hanya dapat melakukan satu fungsi. Harga mereka jauh lebih rendah daripada harga universal. Sangat sesuai untuk mereka yang tidak biasa mengganggu penampilan mereka dan lebih suka satu jenis gaya rambut.

Petua memilih

Petua memilih

Agar tidak keliru dengan pilihan peranti, anda harus memperhatikan ciri-ciri berikut:

  1. Kuasa. Pilihan terbaik adalah styler terkawal kuasa, kerana anda sendiri boleh menyesuaikan tahap gaya. Peranti hingga 0.1 kW digunakan di rumah untuk membuat keriting atau penjajaran sederhana. Peranti di mana daya mencapai 1.5 kW digunakan untuk membuat gaya profesional.

  2. Kawal. Sekiranya anda serius menangani gaya rambut anda, maka anda harus memberi perhatian khusus kepada panel kawalan pada styler profesional. Dengan pertolongannya, anda dapat menetapkan suhu yang diperlukan, mengaktifkan fungsi tambahan, dll. Pilihan mudah dilengkapi hanya dengan butang 'on / off'.

  3. Salutan. Faktor ini harus diberi perhatian khusus, kerana integriti struktur rambut anda bergantung pada liputannya. Plat logam tidak memanaskan sama rata, yang menyebabkan kering pada beberapa kawasan keriting. Yang paling popular di kalangan pengguna dan kurang trauma untuk rambut adalah lapisan seramik dengan turmalin dan keratin impregnasi, yang menjadikan rambut halus dan berkilau.

  4. Pinggan. Perhatikan lebar permukaan kerja. Untuk rambut nipis dan pendek, yang terbaik adalah memilih pinggan sempit dengan lebar hingga 2.5 cm, dan untuk rambut tebal dan panjang, lebar lebih dari 3 cm sesuai.

  5. Pemakanan. Terdapat model yang dikendalikan oleh AC dan bateri. Tetapi lebih baik memilih penjepit yang digerakkan dari arus utama, kerana dalam hal ini kuasanya akan jauh lebih tinggi.

  6. Muncung. Fikirkan dengan teliti apa keterikatan yang harus anda miliki di gudang senjata anda. Terdapat banyak pilihan yang sangat berguna – bergelombang, spiral, cincin, pelurus, berus penguat, dll.

Keupayaan khas

Keupayaan khas

Penyepit keriting moden dilengkapi dengan fungsi tambahan untuk membantu menjadikan rambut tidak hanya cantik, tetapi juga sihat. Sebahagian daripadanya disenaraikan di bawah:

  1. Menghembuskan udara sejuk membolehkan anda menguatkan struktur rambut dan mengekalkan gaya rambut untuk jangka masa yang lama.

  2. Fungsi pengionan melegakan elektrifikasi rambut, jadi anda tidak perlu menggunakan semburan antistatik tambahan.

  3. Keupayaan untuk menetapkan tetapan suhu yang berbeza sangat berguna, jadi anda dapat menyesuaikan jumlah panas dan tidak membakar rambut anda.

Akhirnya

Semasa memilih penjepit, pertama sekali, fokuskan pada permukaan kawasan kerja, kerana keindahan rambut anda yang lebih bergantung padanya. Faktor yang sama pentingnya ialah kehadiran rejim suhu yang membolehkan anda mengekalkan strukturnya dengan sempurna. Jumlah lampiran yang akan disertakan dalam kit bergantung sepenuhnya pada pilihan dan keinginan anda untuk membuat gambar baru.

Cari jenama yang telah membuktikan dirinya positif. Monster seperti Philips, Braun, Bosch menjamin ketahanan peranti anda, kerana produk mereka diuji dan mempunyai sijil kualiti.

Dalam artikel berikut, pakar kami akan memberitahu anda bagaimana memilih warna rambut yang tepat berdasarkan jenis warna anda dan rahsia memilih pengering rambut.


Perhatian! Bahan ini adalah pendapat subjektif penulis projek dan bukan panduan pembelian.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen