Cara memilih beg lelaki

Tidak tahu bagaimana memilih beg lelaki mengikut semua peraturan, mudah membuat kesilapan dan membazirkan wang. Anda tidak boleh menyerah pada dorongan dan membeli produk pertama yang anda sukai, kerana imej pemiliknya bergantung pada apakah aksesori dipilih dengan betul.

Jenis beg lelaki

Jenis beg dan tujuannya

Bukan hanya wanita, tetapi juga lelaki memilih beg yang sesuai dengan gaya hidup mereka. Selalunya ia adalah satu-satunya di gudang lelaki moden, yang bermaksud bahawa ia harus ideal baik dari segi penampilan dan fungsi. Sekiranya seseorang menjalani gaya hidup aktif yang pelbagai, maka dia memerlukan sekurang-kurangnya tiga beg – untuk bersantai, rundingan perniagaan dan untuk setiap hari. Mari kita fahami apa perbezaan dan kelebihan mereka untuk memahami di mana mencari maksud emas:

  1. Diplomat. Aksesori yang paling ketat ini dipilih oleh lelaki perniagaan yang menghargai kualiti, gaya dan bersedia membayar banyak wang untuknya. Keparahan bentuk yang jelas, warna gelap klasik, memberi pemilik diplomat itu penampilan yang benar-benar diplomatik. Kerana kerangka yang tegar, kertas penting tidak akan dapat diingat di dalamnya dan ini adalah kelebihannya yang tidak diragukan. Aksesori akan sesuai pada rundingan penting dan digabungkan hanya dengan pakaian gaya perniagaan, dilengkapi dengan kasut oxford yang digilap. Dalam kehidupan seharian, ini adalah keburukan, kerana diplomat tidak sesuai untuk semua keadaan.
  2. Portfolio. Aksesori dokumen berkualiti biasanya dibuat dari kulit lembut dan timbul, sesuai dengan konsep gaya klasik yang canggih. Memilih portfolio untuk diri anda sebagai teman harian, anda harus memikirkan selebihnya dengan butiran terkecil, kerana, misalnya, ia pasti tidak sesuai dengan gaya Casual. Beg bimbit moden mempunyai bentuk yang halus dan lembut tanpa sudut yang tajam dan jelas. Sifat klasik seorang peniaga ini boleh menjadi hitam atau coklat gelap, atau sedikit berbeza dari standard yang diterima secara sosial. Secara tradisional, beg bimbit mempunyai pegangan, tetapi model moden mungkin tidak memiliki satu atau dilengkapi dengan tali yang lebar dan selesa, yang merupakan kelebihan besar. Kelemahan portfolio termasuk kehilangan bentuk yang agak cepat dari penggunaan aktif, yang, bagaimanapun, tidak wujud dalam produk jenama terkenal.
  3. Beg Kembara. Banyak jenama fesyen menghasilkan beg lelaki atau, seperti yang disebut juga, beg perjalanan. Mereka sangat berbeza dengan wanita, dan oleh itu seseorang tidak perlu takut untuk kelihatan bodoh dengannya – semua yang ada di dalamnya dirancang khusus untuk wakil-wakil dari separuh umat manusia yang kuat. Seperti Dr. Watson dari karya terkenal, lelaki moden semakin memilih beg perjalanan sebagai beg untuk setiap hari. Dibuat dari kulit lembu yang mahal dan berkualiti tinggi, beg-beg itu melengkapkan penampilan, baik pada hari kerja dan dalam perjalanan pendek. Berkat kelapangan yang cukup, beg itu akan memuatkan sepasang kasut, kosmetik dan buku yang menarik. Ia mempunyai ruang untuk dokumen yang tidak akan kusut berkat sisipan yang tegar. Tetapi untuk semua kualiti berguna ini, anda perlu membayar dengan berat beg yang agak tinggi, kerana begini hampir selalu dibuat dari kulit tebal, berat dan beratnya kosong.
  4. Holdall. Beg beg ini kelihatan hampir tidak dapat dibezakan dengan beg lelaki biasa. Kecuali jika paling kerap dibuat bukan dari kulit, tetapi dari bahan sintetik. Di dalamnya, aksesori seperti itu mempunyai pengisian yang sangat luar biasa – sut klasik pada penyangkut boleh dipasang dengan bebas di sini, yang mesti diangkut dalam keadaan sempurna. Aksesori seperti itu tidak akan berlebihan dalam gudang lelaki yang sering menukar bandar kerana sifat kerjanya dan mesti sentiasa kelihatan sempurna. Walau bagaimanapun, walaupun semua sifat positifnya, beg pakaian tidak berbau, dan jika anda menghabiskan masa yang lama di katering awam atau tempat lain dengan bau yang kuat, ada risiko bahawa pakaian itu akan dipenuhi. Untuk menghilangkan masalah ini, pengeluar secara beransur-ansur beralih untuk membuat beg pakaian mereka dari kulit yang tidak membenarkan bau menembus. Jadi, ketika membeli beg lipat ini, lebih baik memberi keutamaan kepada model kulit.
  5. Utusan. Dia adalah beg posmen atau hanya beg sandang. Bagi kebanyakan orang di jalan, ini adalah model beg harian lelaki yang paling biasa dan selesa. Aksesori seperti itu dapat dibuat dalam berbagai variasi – dari kulit, terpal, tekstil, nilon. Kemudahan beg sandang adalah mudah untuk memikulnya, tanpa mengira berat badan, kerana untuk ini ia mempunyai tali yang lebar dan dipikirkan dengan baik, panjangnya boleh disesuaikan. Daripada kekurangan, dapat diperhatikan bahawa semua bahan seperti pengganti kulit atau tekstil akan bertahan lebih sedikit kulit dan dengan cepat memperoleh penampilan yang tidak rapi. Selain itu, kulit akan melindungi barang daripada hujan, tetapi semua yang ada di beg bahu kanvas akan basah dan mungkin menjadi tidak dapat digunakan sepenuhnya.
  6. Beg gim. Beg ini sangat sesuai untuk setiap hari, atau lebih tepatnya semasa bersenam. Berkat usus yang lapang, ia akan sesuai dengan kasut sukan, pakaian seragam dan sarung tinju, serta tuala mandi. Lebih baik memilih beg ini sesuai dengan gaya pakaian yang Anda gunakan untuk berlatih, sehingga tidak ada percanggahan yang tidak masuk akal. Sisi positif dari aksesori sukan adalah kemudahan, kemudahan penjagaan (mencuci), dan satu-satunya kelemahan ialah anda tidak boleh melakukan perjalanan perniagaan dengan beg seperti itu, kerana ia hanya bertujuan untuk sukan.
  7. Beg galas. Ramai yang berpendapat bahawa tidak ada yang lebih senang bagi lelaki moden daripada beg galas yang lapang dan bergaya di belakang punggungnya. Sekiranya anda melihat dengan teliti, maka aksesori seperti itu dapat memberitahu sesuatu tentang pemiliknya. Ia boleh dipakai oleh semua orang – dari remaja hingga lelaki yang berpengalaman, kerana beg galas itu sesuai dengan gaya 'tentera', 'kasual' atau 'gaya jalanan', digabungkan dengan pelbagai jenis pakaian dan musim. Berjalan-jalan dengan minimum perkara, pergi ke negara atau bekerja, membawa makanan ringan dan netbook tetap – beg galas akan memenuhi semua tugas dengan sempurna. Satu-satunya kelemahan adalah bahawa ia tidak akan berfungsi untuk pergi ke mesyuarat perniagaan, kerana tidak sesuai, dan dokumen tidak akan berada dalam keadaan terbaik.
  8. Tote. Beg membeli-belah lelaki ini setiap hari disyaki menyerupai aksesori wanita, tetapi masih ditujukan untuk lelaki. Aksesori kulit seperti itu dapat melengkapkan penampilan lelaki yang kejam, atau, dalam versi kain yang terang, ia sesuai untuk pergi ke pantai. Kelemahannya termasuk harga yang agak tinggi untuk jubah kulit.
  9. Tablet beg. Ini adalah versi utusan yang lebih kecil dalam format yang lebih menegak. Beg sandang yang selesa dengan tali tidak akan memakan banyak ruang, tidak akan menjadi beban yang berat dan akan mengatasi tugas minimum dengan sempurna – memegang telefon, kunci, dompet dan tablet. Kesulitan beg seperti itu adalah kerapuhan pengikat pada tali pinggang, oleh itu, semasa membeli aksesori, anda harus memperhatikan kualiti semua pengikat dan carabiner.
  10. Beg tangan. Beg jenis ini sudah tidak biasa lagi, kerana secara beransur-ansur memberi laluan kepada model moden. Namun, ada lelaki yang terbiasa dengan aksesori yang mudah digunakan, yang sekaligus berfungsi sebagai dompet, pemegang kad perniagaan dan beg tangan untuk segala macam barang kecil seperti kotak rokok dan telefon. Beg ini tidak mempunyai sisi bawah, kecuali harus dibawa dengan pegangan yang agak kecil, yang tidak selalu pas di telapak tangan yang besar. Sebaiknya beli dompet kulit yang akan melayani pemiliknya untuk masa yang lama tanpa kehilangan penampilannya.

Bahan apa yang diperbuat daripada beg lelaki?

Bahan apa yang diperbuat daripada beg lelaki

Pasar moden menawarkan pelbagai jenis bahan dari mana beg boleh dibuat. Di samping itu, warna hitam dan coklat klasik telah mendorong pelbagai warna biru, kelabu dan bahkan burgundy. Beg setiap hari biasanya terdapat dalam pelbagai warna yang mencolok, yang membolehkan pemakainya menonjol daripada orang ramai. Inilah yang ditawarkan oleh pengeluar:

  1. Kulit. Sejak zaman dahulu lagi, bahan ini dianggap paling kuat, paling tahan lama dan cantik. Beg kulit selalu membincangkan kekayaan dan selera pemiliknya. Aksesori kulit dengan pasti akan menyimpan semua yang diamanahkan oleh pemiliknya kepadanya. Kelemahannya termasuk kos tinggi kulit asli dan berat beg yang agak berat walaupun kosong.
  2. Kulit PU. Di pasaran untuk aksesori kulit, bahan separa semula jadi telah mendorong pendahulunya dengan ketara. Kulit seperti itu terdiri daripada tiga lapisan: kain, kulit dan poliuretana. Lapisan tengah membolehkan anda memberikan produk ini semua kualiti positif dari kulit, dan lapisan atasnya memperbaikinya, menjadikan beg itu ringan dan memberikan perlindungan yang dapat dipercayai dari basah. Selain itu, beg dari bahan tersebut jauh lebih murah, mempunyai berat badan yang rendah, dan tidak berbau ..
  3. Pelbagai jenis kain tenunan sangat popular dengan pengeluar beg tangan. Tenunan 'terpal' kasar menjadikan pakaian kelihatan maskulin dan mengurangkan berat badan dengan ketara. Walau bagaimanapun, beg seperti itu koyak jauh lebih cepat daripada kulitnya.

Pembuat beg terbaik untuk lelaki

Pembuat beg terbaik untuk lelaki

Mengetahui cara memilih beg lelaki, anda tidak boleh bimbang ia akan dipakai dengan baik, dengan syarat syarikat pengeluar yang berhati-hati bertanggungjawab terhadapnya. Mari pertimbangkan apa kelebihan dan perbezaan mereka:

    1. Baldinini. Jenama Itali ini membuat nama untuk dirinya sendiri tidak lama dahulu – pada tahun 1994. Tetapi berkat pelbagai, gaya dan gaya tertinggi yang sentiasa diperbaharui, produk tersebut telah memenangi jiwa ribuan lelaki di seluruh dunia. Baris produk merangkumi produk kulit semula jadi dan buatan, yang bermaksud bahawa nisbah kualiti-harga berada pada tahap yang tepat. Beg berbeza kerana mempunyai injap overhead yang tidak diikat dengan magnet. Model yang diregangkan secara mendatar sesuai untuk orang yang tinggi dan sederhana, dan yang menegak – untuk orang tinggi.
    2. Piquadro. Pengilang Itali mengkhususkan diri dalam beg pakaian dan beg kulit. Warna hitam, coklat, biru dan gabungannya menjadikan beg Piquadro dikenali. Kulit daging lembu yang paling nipis dari beberapa mikron mengekalkan corak semula jadi yang unik.
    3. Louis Vuitton. Jenama ini tidak memerlukan pengenalan. Jenama yang terkenal menghasilkan kedua-dua beg formal untuk bekerja dan untuk pakaian sehari-hari dengan cetakan kotak asli.
    4. Montblanc. Ini adalah beg untuk mereka yang menghargai kualiti dan kecanggihan Jerman. Kemewahan aksesori ini digabungkan dengan almari pakaian klasik yang ketat.
    5. Bos Hugo. Beg dari pengeluar ini akan memberikan keanggunan yang diperlukan kepada pemiliknya dan melengkapkan gambar. Walaupun mempunyai sejarah panjang pengeluar, dia mengikuti trend fesyen lelaki, sentiasa mengemas kini barisan pemain.

    Apa yang perlu dicari semasa memilih beg lelaki?

    Apa yang perlu dicari semasa membeli beg

    Memilih beg yang mahal dari pengeluar terkenal untuk dokumen atau untuk setiap hari, anda pasti yakin dengan kualitinya. Tetapi jika anda harus membeli di segmen harga pertengahan, anda harus memperlakukannya dengan tanggungjawab yang lebih besar. Berikut adalah beberapa perkara yang perlu diperhatikan:

    1. Adakah ritsleting berfungsi dengan baik (lancar tanpa tersentak);
    2. kehadiran jahitan bengkok, bahagian yang tidak dijahit dan benang gantung menunjukkan kualiti produk yang rendah;
    3. Adakah pemegang magnet dicengkam dengan kuat?
    4. adakah karbin berfungsi dengan baik;
    5. apakah terdapat cukup ruang untuk menyimpan telefon, dompet, pen, dokumen.

    Dalam artikel berikut, pakar kami akan memberitahu anda cara memilih jam tangan yang betul dan rahsia memilih topi.


Perhatian! Bahan ini adalah pendapat subjektif penulis projek dan bukan panduan pembelian.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen