Cara memilih bateri untuk iphone

Bateri terpasang di Iphone mempunyai kualiti kerja yang tinggi dan dapat mengecas dengan sempurna, tetapi prestasinya merosot dari masa ke masa. Selepas 500-700 kitaran pengecasan, kerana proses kimia semula jadi, kapasiti menurun, dan telefon pintar berhenti menahan cas untuk masa yang diperlukan dan mula habis dengan cepat. Tingkah laku telefon pintar ini menunjukkan bahawa sudah tiba masanya untuk menukar bateri.

pilih bateri untuk iphone

Pengilang Bateri Iphone Terbaik

Sehingga kini, pengeluaran bateri untuk iphone telah dibuat oleh banyak pengeluar komponen komputer yang terkenal, yang paling popular adalah:

  1. Foxconn

  2. Samsung

  3. Chitec

  4. Montblanc

  5. Xiaomi

Bateri yang dihasilkan di bawah tanda dagang ini dibekalkan sebagai komponen kilang, di bawah logo Apple, dan sebagai alat ganti pihak ketiga yang disyorkan untuk dipasang. Mereka dipasang di banyak bengkel dan pusat servis di seluruh dunia.

Jenis bateri untuk Iphone

'Bateri' yang dipasang pada peranti Apple boleh dibahagikan kepada tiga kategori umum.

Komponen asal

Bateri dihasilkan di bawah logo Apple dan lulus semua prosedur pensijilan dan kawalan kualiti. Mereka adalah analog lengkap bateri yang dipasang di peranti dari kilang dan menunjukkan ciri teknikal yang sama.

Kelebihan

  • Kualiti tinggi;

  • Keserasian penuh;

  • Ciri-ciri serupa dengan ciri kilang;

  • Peratusan minimum penolakan;

keburukan

  • Harga tinggi

Alat ganti berlesen

Komponen yang dihasilkan oleh syarikat rakan kongsi Apple dan hampir selalu serupa dengan yang dipasang di peranti dari kilang. Tidak ada logo Apple, tetapi tanda pengeluar terukir di permukaan (biasanya Foxconn atau Samsung).

Kelebihan

  • Kualiti tinggi;

  • Parameter setanding dengan tetapan kilang;

  • Perkahwinan secara praktikal tidak berlaku;

  • Harganya jauh lebih rendah daripada yang asal;

keburukan

  • Tidak tertakluk kepada perkhidmatan jaminan;

'Noname' – alat ganti

Komponen yang dihasilkan di kilang yang tidak diketahui di China. Kualitinya berbeza-beza dari batch ke batch, bateri sangat sering tidak menahan cas dan habis dengan cepat. Sebilangan besar produk yang rosak – setelah 40-50 kitaran pengecasan seperti 'bateri' membengkak dan rosak.

Kelebihan

  • Harga rendah;

keburukan

  • Ketidakstabilan kualiti;

  • Selalunya menjadi punca kebakaran;

  • Gagal dengan cepat;

  • Binaan biasa-biasa sahaja;

Pilihan pemilihan bateri untuk Iphone

Setelah memutuskan anggaran untuk pembelian yang akan datang, anda mesti memberi pilihan untuk salah satu jenis di atas. Sekiranya alat ganti asli, tidak perlu menyelidiki butiran teknikal: cukup untuk memesan bateri yang serupa dengan yang dipasang di telefon pintar untuk mendapatkan masa operasi dan tempoh pengecasan yang sama.

Situasinya berbeza untuk bateri berlesen dan peranti bukan nama.

  1. Pertama, anda perlu memilih bateri dengan ukuran yang sama dengan yang asal. Reka bentuk Iphone tidak menyiratkan pembongkaran dan adanya penutup yang boleh ditanggalkan, dan oleh itu 'bateri' yang berlebihan tidak akan sesuai dengan casing;

  2. Kedua, anda harus mengetahui kapasiti bateri kilang dan memilih analog, yang kapasitinya sekurang-kurangnya tidak kurang. Semakin besar kapasiti bateri tertentu, semakin lama hayat bateri akan mendapat peranti dan semakin lama masa yang diperlukan untuk mengecasnya;

  3. Ketiga, anda perlu memperhatikan gelung dan pengawal kuasa. Penyambung dan lokasi komponen utama, serta ciri-ciri, yang harus sama dengan kilang. Jika tidak, ada kemungkinan besar terjadinya konflik perkakasan dan peranti yang gagal.

Walau bagaimanapun, penyelesaian terbaik untuk masalah ini adalah dengan menghubungi pusat servis yang sah. Para profesional yang bekerja di dalamnya tahu apa itu bateri berkualiti tinggi dan tidak akan membenarkan pemasangan model yang rosak dalam telefon pintar, dan oleh itu jaminan prestasi peranti hampir 100% ke kilang.

Cara memilih bateri luaran untuk Iphone

Cara memilih bateri luaran untuk Iphone

Untuk mengelakkan telefon pintar daripada habis pada saat yang paling tidak sesuai, jauh dari outlet, banyak orang lebih suka menggunakan bateri mudah alih. Peranti ini adalah unit mini yang dicas dari port USB dan direka untuk mengisi tenaga. Bank kuasa berkualiti tinggi untuk iphone harus mempunyai ciri-ciri berikut:

  1. Kapasiti peranti storan terbina dalam harus mampu melakukan 5-6 kitaran pengisian penuh peranti. Dengan mengambil kira hakikat bahawa bateri iPhone terpasang mempunyai kapasiti 2000-2500 mAh, bergantung pada modelnya, powerbank mudah alih harus mempunyai kapasiti sekurang-kurangnya 12000-15000 miliampere-jam;

  2. Output kuasa puncak. Semakin tinggi parameter ini, semakin pantas peranti akan dicas. Nilai tradisional untuk Iphone adalah 2 Amperes – ini adalah nilai semasa yang dihasilkan oleh pengecas lengkap, nilai inilah yang selamat untuk bateri dan pada masa yang sama mampu mengecas hingga 100% dalam masa 40-60 minit;

  3. Perlindungan terhadap faktor luaran mengikut standard IP68. Keadaan operasi sedikit berbeza, dan oleh itu peranti yang tidak takut debu, air dan tekanan mekanikal harus lebih disukai.

Dalam artikel berikut, pakar kami akan memberitahu anda bagaimana memilih bateri luaran dan rahsia memilih kapasiti bateri.


Perhatian! Bahan ini adalah pendapat subjektif penulis projek dan bukan panduan pembelian.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen