Cara memilih baju renang

Ketika musim pantai hampir tiba, timbul persoalan – bagaimana memilih pakaian renang yang akan menekankan semua kelebihan angka, atau sebaliknya – menyembunyikan kekurangannya. Terdapat banyak muslihat dalam perniagaan ini, mengetahui mana, mana-mana wanita akan merasa seperti ratu pantai.

Padu atau Berpisah?

Padu atau Berpisah?

Wanita selalu bertanya kepada diri mereka sendiri – model pakaian renang apa yang akan dibeli untuk musim pantai. Selalunya, pilihan dibuat untuk memilih model terpisah yang terbuka, dan rak kedai diisi dengan 90%. Tetapi bagaimana jika angka itu jauh dari ideal? Baju renang sehelai sangat sesuai untuk keadaan ini. Contohnya, untuk menyembunyikan perut, yang terbaik belum diciptakan. Tetapi seseorang tidak boleh menganggap bahawa set berasingan hanya untuk yang nipis, ada pilihan di mana seluar dalam memiliki gaya retro yang tinggi, kerana itu sangat mungkin untuk menyamarkan simpanan lemak kecil di pinggang, tetapi hanya yang kecil.

Memilih pakaian renang mengikut jenis badan

Untuk menjadikan sut itu sesuai

Agar pakaian renang sesuai 'sesuai dengan gambar', seseorang harus dengan jelas menentukan jenisnya dan mengetahui kebaikan dan keburukannya, yang dapat dimainkan secara menguntungkan dengan menggunakan jenis pakaian renang tertentu. Sudah tentu mustahil untuk mengikuti panggilan hati dan memperoleh model yang kelihatan hebat dalam gambar di majalah. Lagipun, ini adalah kesesuaian yang akan memberi peluang untuk menghayati sepenuhnya bagaimana model ini akan menggunakan watak tertentu ini, terutama yang bermasalah. Pertimbangkan pilihan popular ini:

  1. Trikini (monokini) sangat sesuai untuk wanita menyembunyikan perut, kerana menutup bahagian badan ini dengan kain, sambil tetap terbuka di sisi. Tetapi jika dengan mereka (dengan sisi) ada masalah yang sama dengan perut, lebih baik mempertimbangkan model tertutup. Baju renang ini tidak seperti yang lain kerana sejumlah kemewahan, jadi hanya wanita yang yakin dapat memakainya. Baju renang semacam itu sangat sesuai untuk payudara kecil jika flounce renda dijahit di bahagian atas. Bahagian atasnya mempunyai tali atau ikatan klasik di leher, cawan biasanya dibuat dari busa underwired tipis.

  2. Mayo. Sebagai klasik dalam dunia pakaian renang, ia adalah yang paling banyak dibeli. Berkat potongan yang berjaya, tali bahu yang dijahit dengan kuat, seperti coli biasa, ia akan menyokong payudara dengan sempurna. Mereka yang mempunyai masalah dengan kelebihan berat badan dapat dinasihatkan untuk mencari model warna padat dengan sisipan cahaya yang kontras di sisi. Jadi, walaupun tidak ada pinggang yang jelas, akan ada kesan kehadirannya. Baju renang satu warna yang menutup sepenuhnya perut dan kembali ke bilah bahu, seperti pakaian sukan, yang sesuai dengan badan, hanya akan memakai sosok yang ketat. Sekiranya terdapat lebihan perut, maka lebih baik memilih model yang diperbuat daripada kain yang bervariasi.

  3. Halter. Baju renang ini adalah saudara dekat maillot, kecuali garis atas. Terima kasih kepada tali lebar yang memegang bahagian dada dengan selamat, halterneck sesuai untuk wanita besar yang tidak dibenarkan menggunakan pakaian renang yang berasingan.

  4. Bando boleh menjadi pepejal atau pecah. Model padat sangat sesuai untuk menyembunyikan sisi. Ia dibezakan dari model lain dengan korset asli – nampaknya terdiri daripada satu jalur yang menyokong perigi bust. Sekiranya payudara kecil dan ada keperluan untuk membesarkannya secara visual, maka inilah yang diperlukan. Jalur mendatar, ruffles, fringes dan flounces akan menjadikan payudara anda 1-2 ukuran lebih besar. Kita tidak boleh melupakan kesan Push-up yang luar biasa yang mengangkat dada secara visual. Sebilangan bando tidak mempunyai tali dan dipegang pada badan kerana struktur mangkuk. Pilihan ini sesuai sehingga 2 saiz payudara. Sekiranya saiznya lebih besar, anda harus memilih korset dengan ikatan.

  5. Hi-Neck. Nama baju renang (leher tinggi) memberitahu bahawa leher ditutup di bahagian atas. Model ini sesuai untuk kanak-kanak perempuan yang lengkap dan langsing. Walau bagaimanapun, tujuan utamanya adalah untuk menyembunyikan ukuran kecil payudara atau ketiadaannya, dengan memusatkan perhatian pada bahagian tubuh yang lain yang menarik. Reka bentuk korset, yang sering mempunyai warna yang bervariasi, membolehkan anda menyembunyikan kekurangan ini. Tetapi kanak-kanak perempuan dengan payudara yang hebat akan kekurangan sokongan yang baik di sini. Di leher, korset seperti itu dipegang dengan bantuan ikatan biasa, pengikat plastik atau bahkan gelung, yang menjadikannya model yang sangat asli. Hi-Neck boleh berasingan atau padat.

  6. Tankini. Pencinta segala yang tidak biasa dan asli boleh disyorkan untuk membeli model tertentu ini. Agar baju renang sesuai dengan bentuknya, menyembunyikan kekurangannya (bagaimanapun, inilah yang dirancang), anda tidak perlu membelinya dengan ketat, kerana anda dapat memperoleh hasil yang sebaliknya. Tankini biasanya seluar dalam pinggang tinggi dan kemeja-T pendek yang menutupi perut. Model ini boleh disyorkan untuk wanita yang mengandung bayi.

  7. Swimdress adalah kesinambungan logik garis tankini. Pakaian renang ini secara serentak menyembunyikan kedua-dua belah dan perut, meningkatkan keyakinan terhadap daya tahannya. Selain itu, pakaian renang adalah anugerah bagi mereka yang secara semula jadi mempunyai bahu yang luas. Kerana pergeseran aksen, bahu menjadi visual karena rok menggoda. Warna pakaian renang boleh sangat beragam, tetapi jika anda berlebihan berat badan, lebih baik menghindari warna yang terlalu terang dan garis mendatar.

Memilih 'top' baju renang

Memilih 'top' baju renang

Bikini mempunyai tiga pilihan coli biasa. Pilihan 'top' yang betul akan menyembunyikan kekurangan yang ada atau, sebaliknya, akan menekankan kelebihan bahagian tubuh wanita yang menyelerakan ini:

  1. cawan tisu lembut tanpa lapisan adalah pilihan yang baik untuk payudara tegas yang tidak memerlukan sokongan intensif; coli seperti itu cepat kering tanpa menukar pakaian; sesuai untuk gadis remaja;

  2. Kesan push-up sangat sesuai untuk mengangkat payudara secara visual; sesuai untuk pemilik payudara kecil dan mereka yang payudaranya telah kehilangan bentuk dan keanjalannya.

  3. cawan busa membolehkan anda sedikit menyesuaikan bentuk payudara, memberikan garis besar yang menyenangkan.

Bagaimana memilih bra kecil?

Bagaimana memilih coli untuk payudara kecil?

Untuk masalah kecil, terdapat beberapa pilihan untuk menyelesaikan masalah:

  1. Bagi mereka yang, berbeza dengan payudara kecil, mempunyai pinggul lebar, lebih baik memilih pakaian renang satu bahagian dengan jalur menegak. Pilihan ini akan meregangkan sosok secara visual, mengecilkan pinggul dan membesarkan dada.

  2. Dengan bantuan jalur mendatar lebar pada bra, adalah mungkin untuk memberikan penampilan yang hebat.

  3. Warna cerah dan berair sangat sesuai untuk wanita dengan payudara kecil. Namun, gambar atau aksen yang menarik dalam bentuk bros diperlukan, kerana mengalihkan perhatian dari cacat yang ada.

  4. Push-up direka khas untuk mereka yang ingin meningkatkan payudara dengan beberapa saiz.

  5. Bandeau dan halter adalah pilihan yang bagus untuk pembesaran payudara visual.

Kami memilih coli untuk payudara besar

Kami memilih coli untuk payudara besar

Sia-sia bahawa masalah payudara kecil dianggap lebih global daripada yang besar. Wanita dengan cawan D dan ke atas lebih banyak menderita ketika memilih pakaian renang, kerana tidak banyak pilihan untuk menyelesaikan masalah mereka:

  1. Baju renang sehelai dengan korset underwire adalah pilihan yang tepat.

  2. Cetakan yang tidak simetri secara visual akan mengurangkan payudara besar.

  3. Tali lebar diperlukan untuk menyokong payudara besar. Adalah baik jika mereka dipegang di bahu dan bukan di leher.

Sangat tidak diingini:

  1. untuk membeli korset tanpa lubang – kelihatan tidak estetik;

  2. berpakaian bando tanpa tali adalah pilihan yang sengaja hilang, kerana reka bentuk seperti itu tidak akan menahan berat dada dan akan tergelincir pada saat yang paling tidak sesuai;

  3. memperoleh warna yang mencolok; warna pakaian renang lebih redup, agar tidak menarik perhatian yang tidak perlu kepadanya. Jalur mendatar dilarang.

Mengetahui cara memilih pakaian renang, seorang wanita dapat dengan mudah melakukan pembentukan badan dengan menggunakan kaedah asas. Seorang wanita dengan saiz badan apa pun boleh kelihatan menarik di pantai, dan bukannya melengkapkan, anda harus dengan teliti mempelajari perbezaan antara model. Pakaian mandi yang dipilih dengan baik akan meningkatkan harga diri anda. Untuk musim pantai, disarankan untuk membeli dua pakaian renang agar dapat menggantinya pada siang hari. Jangan memperhatikan model yang terlalu murah, kerana kualiti bahan dan pewarna meninggalkan banyak yang diinginkan.

Dalam artikel berikut, pakar kami memberitahu anda cara memilih seluar dalam yang betul, rahsia memilih seluar dalam wanita dan ciri-ciri memilih coli yang hebat.


Perhatian! Bahan ini adalah pendapat subjektif penulis projek dan bukan panduan pembelian.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen