Cara memilih alat membuat kopi untuk rumah dan pejabat

Pembuat kopi adalah pembantu yang tidak dapat diganti dalam kehidupan seharian, di tempat kerja, di kafe. Di pasaran, mereka diwakili oleh berbagai model sederhana dan kompleks, di antaranya sukar untuk membuat pilihan tanpa mengambil kira parameter teknikal.

1.jpg

!

Sebaiknya baca artikel dari pakar memilih mesin kopi untuk rumah dan pejabat.

Pembuat kopi mana yang harus dipilih – jenis pembuat kopi

Pembuat kopi moden adalah:

  1. Menitis

  2. Geyser

  3. Tenaga elektrik

  4. Pembuat kopi espresso

Masing-masing berbeza dari segi kos, reka bentuk, keupayaan, kemudahan operasi dan parameter lain yang diperlukan.

Ciri-ciri memilih alat pembuat kopi titisan

Pembuat kopi titisan

Pembuat kopi titisan berfungsi mengikut prinsip sederhana. Di dalamnya, air rebusan masuk ke dalam petak di mana kopi berada, dan kemudian minuman perlahan-lahan mengalir ke dalam bekas. Ini adalah penyelesaian terbaik untuk kegunaan keluarga dan pejabat.

Kelebihan

  • Isipadu besar;
  • Sebarang kopi tanah boleh digunakan;
  • Mudah dikendalikan;

keburukan

  • Kopi dibancuh perlahan;
  • Penapis perlu ditukar.

Ciri-ciri memilih pembuat kopi geyser

pembuat kopi geyser elektrik

Pembuat kopi yang sangat baik yang menjadi permintaan kerana harganya yang rendah. Mereka boleh dipercayai dan dapat digunakan untuk menyiapkan bukan sahaja kopi, tetapi juga teh dan juga infus herba. Reka bentuknya mempunyai tiga ruang: untuk air, kopi atau teh, untuk produk siap.

Kelebihan

  • Harga berpatutan;
  • Kemudahan penggunaan;
  • Kemungkinan menyediakan minuman yang berbeza.

keburukan

  • Produk kurang aromatik;
  • Kesukaran dalam perkhidmatan.

Tenaga elektrik

Tenaga elektrik

Mereka membantu menyediakan kopi Turki. Dalam penampilan, peralatan tersebut menyerupai cerek elektrik, di mana kopi diletakkan. Semasa persiapan, anda tidak boleh meninggalkan orang Turki, jika tidak kopi mungkin “lari”.

Kelebihan

  • Kesederhanaan pembinaan;
  • Rasa kaya;
  • Bagus untuk membuat espresso;
  • Kelajuan memasak yang tinggi.

keburukan

  • Isipadu kecil;
  • Kekurangan penutupan automatik;

Pembuat kopi kapsul

pembuat kopi kapsul

Ini adalah teknik yang sangat serba boleh yang membolehkan anda menyiapkan kopi kegemaran anda menggunakan kapsul khas. Peranti pintar akan melakukan semuanya dengan sendiri, anda hanya perlu mengatur program yang diinginkan.

Kelebihan

  • Fungsi yang kaya.
  • Automasi penuh proses.
  • Rasa kaya.

keburukan

  • Harga tinggi;
  • Kos perkhidmatan;

Kriteria utama untuk memilih pembuat kopi

kriteria untuk memilih pembuat kopi

Dalam proses pemilihan, anda harus memperhatikan parameter berikut:

  1. Kuasa

  2. Tekanan

  3. Isipadu

  4. Penapis

  5. Pengatur kekuatan kopi

  6. Cappuccinatore

  7. Paparan

  8. Memanaskan cawan

  9. Penunjuk paras air

Kuasa

Kekuatan mempengaruhi masa penyediaan minuman. Semakin banyak tenaga yang dimiliki pembuat kopi, semakin cepat air mendidih, memendekkan masa penyediaan.

Tekanan

Mesin kopi mengalirkan air panas melalui penapis kopi bertekanan. Untuk mesin espresso, tekanan antara 4 dan 8 bar. Keamatan rasa kopi bergantung pada tekanan. Tekanan 4 bar mencukupi untuk penyediaan espresso aromatik.

Isipadu

Pembuat kopi mempunyai kelalang dari 0.25 liter hingga 1.5 liter. Semakin banyak orang minum kopi, semakin banyak ukuran labu yang harus dipilih, kerana satu orang Turki akan mencukupi.

Penapis

Pembuat kopi mempunyai penapis dalam reka bentuk yang membolehkan anda membuat minuman bersih, tanpa biji kopi. Mereka mungkin:

  1. Kertas

  2. Nilon

  3. Bersalut titanium

Penapis kertas perlu diubah lebih kerap dan oleh itu memerlukan kos kewangan yang besar. Yang nilon paling kerap disertakan dan boleh digunakan semula. Penapis bersalut titanium adalah penapis nilon yang sama, tetapi harganya lebih banyak.

Pengatur kekuatan kopi

Dalam model pembuat kopi yang mahal, terdapat beberapa mod kekuatan yang dapat disesuaikan mengikut keperluan.

Cappuccinatore

Cappuccinator adalah mekanisme dalam reka bentuk pembuat kopi yang mencambuk susu dan mengubahnya menjadi busa tebal. Ia hanya dipasang di mesin espresso.

Paparan

Pembuat kopi kos rendah mempunyai butang dan relay; pada model yang lebih mahal, kawalan dilakukan melalui skrin sentuh.

Memanaskan cawan

Plat pemanas telah menjadi elemen penting dalam reka bentuk pembuat kopi moden. Tanpa itu, kopi akan sejuk dengan cepat dan perlu dipanaskan setiap masa.

Penunjuk paras air

Sebagai peraturan, penunjuk menunjukkan jumlah cawan kopi. Maksudnya, pengguna menuangkan air, tetapi melihat jumlah cawan dengan minuman yang akan menghasilkan hasilnya.

Ciri tambahan alat pembuat kopi

fungsi tambahan pembuat kopi

Ciri tambahan – mengembangkan fungsi dengan ketara. Ciri-ciri tambahan termasuk:

  1. Pemasa permulaan yang tertangguh. Pemasa permulaan yang tertangguh membolehkan anda mendapatkan secawan kopi panas pada waktu yang tepat, misalnya, pada awal pagi.

  2. Suhu keluar minuman. Ciri ini akan menarik bagi mereka yang tidak suka minum minuman yang terlalu panas. Ia membolehkan anda menyesuaikan suhu cecair keluar.

  3. Matikan automatik. Sekiranya pembuat kopi telah selesai bekerja, ia akan mematikannya sendiri jika mod ini tersedia dalam fungsi.

  4. Pemanasan kopi berterusan. Pembuat kopi dengan mod ini akan menjadi tidak tergantikan di tempat kerja, apabila anda mungkin memerlukan kopi panas pada bila-bila masa. Minuman itu sentiasa dipanaskan, sehingga tidak pernah sejuk walaupun satu jam selepas penyediaan.

  5. Pangkalan peranti tanpa pemanasan. Salah satu pilihan bagaimana anda dapat melindungi diri anda dan meja di mana pembuat kopi berdiri. Pangkalan tanpa pemanasan tidak merosakkan kayu atau permukaan lain.

  6. Sistem anti-titisan. Sistem ini membolehkan anda menyediakan beberapa cawan kopi tanpa perlu menunggu sehingga termos penuh. pembuat kopi tetap bersih. Serta ruang di sekelilingnya.

  7. Pencahayaan kawasan memasak. Pada waktu malam, tidak perlu menyalakan lampu di seluruh ruangan. Pencahayaan di kawasan pembuatan bir membolehkan anda menggunakan alat pembuat kopi tanpa rasa takut terbakar atau menekan butang yang salah.

  8. Pra-pembasahan. Kopi yang ditekan terlebih dahulu dibasahi dengan air jika peralatan ini berfungsi. Dalam pembuat kopi seperti itu, minumannya ternyata lebih aromatik dan kaya.

Pengilang pembuat kopi teratas

  1. Pembuat kopi ekspres terbaik boleh dianggap sebagai model dari Bosh, yang mudah dikendalikan dan berpatutan. Mereka kaya dengan fungsi, berkualiti dan mempunyai sistem pembersihan wap automatik.

  2. Di antara semua pengeluar pembuat kopi tetes, Panasonic adalah pilihan terbaik. Mereka mempunyai badan logam yang kukuh, reka bentuk moden dan jumlah yang baik. Kosnya tidak dapat tetapi dengan ketersediaannya.

  3. Tetapi di antara pembuat kopi geyser, peralatan Rommelsbacher membezakannya. Unit sedemikian dengan cepat menyediakan kopi. Mangkuk mereka terbuat dari kaca tahan panas, dan isipadu jag cukup untuk kedua-dua pejabat dan rumah.

Video untuk memilih alat pembuat kopi


Perhatian! Bahan ini adalah pendapat subjektif penulis projek dan bukan panduan pembelian.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen