Cara berpakaian lelaki pada musim panas – bahagian 3

Cara hidup

Musim panas akan berakhir, tetapi banyak yang berkumpul untuk memperpanjang hari-hari hangat di laut. Oleh itu, kami meneruskan rangkaian artikel untuk lelaki, yang dikhaskan untuk kemampuan memilih almari pakaian musim panas, serta prinsip umum penjimatan dari panas.

Hari ini kita akan melihat pakaian almari pakaian musim panas lelaki seperti seluar pendek, seluar jeans, chinos, kasut dan topi.

Pada bahagian pertama artikel ini, kami melihat jenis kain yang lebih baik atau lebih buruk untuk cuaca panas. Kami juga mengkaji prinsip asas memilih potongan pakaian. Pada bahagian kedua, kami melihat pangeran cuaca panas; dibongkar T-shirt atau kemeja mana yang sesuai dipakai dalam kes tertentu, dan juga disebutkan bagaimana memilih pakaian musim panas untuk seorang lelaki.

Saya mengesyorkan membaca bahagian artikel sebelumnya untuk pemahaman topik yang lebih baik, namun pada bahagian ketiga saya akan cuba menyebutkan perincian penting sekali lagi, merujuk kepada bahagian sebelumnya.

Mesej utama dari dua bahagian pertama

Untuk cuaca panas, pilih pakaian berwarna terang yang terbuat dari kain semula jadi seperti kapas, linen atau bulu halus. Cuba pakai pakaian yang longgar supaya udara dapat beredar dengan bebas. Jenis kain juga penting; semakin bernafas kain, semakin baik musim panas dan cuaca panas.

Cuba mandi sekerap yang diperlukan untuk menghilangkan bau peluh sepenuhnya (sekali atau dua kali sehari). Gunakan syampu, gel, deodoran dengan aroma neutral yang menyenangkan sehingga baunya tidak “menyentuh hidung anda.” Perkara yang sama berlaku untuk minyak wangi. Sebilangan bau berbau terlalu kuat pada suhu tinggi dan bahkan anda mungkin merasa tidak selesa, apatah lagi yang ada di sekitar anda.

Pilih kemeja-T yang betul, kemeja dengan lengan pendek dan panjang. Semakin pendek lengan baju, pakaian tidak terlalu formal. Semasa memilih pakaian klasik musim panas, perhatikan kain dari mana ia dijahit. Pakaian wol dianggap lebih formal, diikuti dengan pakaian katun, kemudian pakaian bertekstur seperti pengamuk. Yang paling tidak rasmi (biasa dibaca) adalah pakaian linen.

Lelaki dalam pakaian musim panas GANT seersucker Lelaki dalam pakaian musim panas GANT seersucker

Agar tidak menggoreng baju dan jaket anda, cubalah melepaskan butang untuk membiarkan udara mengalir. Tanggalkan beberapa butang atas pada baju anda. Sebagai alternatif, ganti baju dengan T-shirt kolar-V. Cobalah untuk tidak memakai tali leher dan melipat kotak saku sebagai gantinya. Ini membantu menambah warna pada penampilan anda dan memberi tahu orang lain bahawa anda tidak melupakan tali leher anda, tetapi hanya memutuskan untuk tidak memakainya.

Seluar pendek lelaki musim panas

Seluar pendek adalah pakaian kasual untuk musim panas. Tidak kira bagaimana anda berpakaian, seluar pendek dan seluar yang terbuat dari kain serupa tidak boleh diletakkan dalam satu baris mengikut kod pakaian. Sekiranya di negara maju orang memakai seluar pendek di tempat awam, maka di luar pakaian ini tidak diterima secara umum. Banyak orang biasa melihat seluar pendek sebagai pakaian khusus untuk kanak-kanak atau pakaian untuk sukan. Ingin memberi kesan yang baik? Berfikir dua kali sebelum memakai seluar pendek anda.

Seluar pendek bukanlah pakaian untuk keluar, sebaliknya, seluar pendek sesuai untuk menghabiskan hujung minggu, barbeku di alam semula jadi, berjalan kaki di malam hari di taman atau persiaran. Ya, ada pakaian klasik dengan seluar pendek, tetapi saya tidak tahu bahawa di suatu tempat di pusat perniagaan anda akan pergi ke mesyuarat dalam bentuk ini. Sebaliknya, ini adalah pilihan untuk pantai Monaco atau San Francisco, di mana ia sangat panas dan anda tidak boleh melakukan tanpa seluar pendek. Dan penonton di sana canggih dan tidak akan terkejut dengan sut dengan seluar pendek.

Blazer tentera laut dipasangkan dengan seluar pendek berjalur biru Blazer kasual ringan dipasangkan dengan seluar pendek krem Blazer linen dipasangkan dengan seluar pendek berwarna wortel

Bagaimana anda harus memilih seluar pendek lelaki? – pilih untuk musim panas model yang terletak sekitar 5-7 sentimeter di atas lutut (tambah atau minus 2 sentimeter), angka ini sangat sesuai. Sekiranya seluar pendek sedikit tinggi, mereka akan kelihatan seperti seluar pendek gim; jika seluar pendek lebih rendah, maka ia kelihatan seperti seluar capri … Seluar pendek seperti, seperti model denim, lelaki harus mengelakkan. Seluar pendek harus sepasang sekuat mungkin di pinggul, bergantung pada pilihan peribadi.

Kain mana yang hendak dipilih

Kain untuk seluar pendek mestilah kapas. Bukan hanya kain ini sesuai untuk cuaca panas, sifatnya memudahkan mencuci pakaian, menghilangkan rumput dan noda makanan. Warna khaki, coklat atau putih dianggap normal, kecuali anda akan pergi ke bar atau kafe. Madras, pakaian utama India, adalah tambalan kain pelbagai warna yang terbuat dari kapas ringan. Kain ini tidak begitu biasa di Rusia, bagaimanapun, di Barat, pakaian madrasah telah menjadikan dirinya berwarna dan selesa untuk anak muda yang bergaya.

Seluar pendek Superdry Seluar pendek Superdry

BELI DI KEDAI RAKAN

Seluar pendek Man Mango Seluar pendek Man Mango

BELI DI KEDAI RAKAN

Gaya seluar pendek musim panas

Semakin pendek seluar pendek, semakin baik penampilannya. Oleh itu, seluar pendek kargo dengan poket besar, tulisan besar dan butiran lain tidak begitu sesuai untuk lelaki muda biasa. Di hujungnya terdapat seluar pendek chino – lengkap dengan gelung tali pinggang, lipit dan direka untuk dipakai dengan kemeja. Seluar pendek seperti itu biasanya dibuat dari kain kapas. Seluar pendek yang serupa digunakan untuk bermain golf.

Seluar pendek Golf Seluar pendek Golf

Apa yang perlu dipakai dengan seluar pendek

Secara semula jadi, dengan kemeja-T dan sandal, sandal jepit. Sebilangan besar daripada kita memakainya dengan kemeja-T, polos, atau sesuatu yang lebih formal seperti kemeja lengan pendek. Berhati-hati ketika memilih blazer atau jaket, kerana sukar untuk mencari pertandingan yang baik. Lebih baik menggabungkan pakaian seperti itu dengan seluar.

Seluar pendek Navy dipasangkan dengan kemeja kasual putih Seluar pendek coklat dipasangkan dengan kemeja bergulung putih Seluar pendek oren digabungkan dengan kemeja kasual dengan cetakan burung

Seluar jeans dan panas

Seluar jeans bukanlah pilihan terbaik apabila anda perlu mengambil pakaian dalam suhu 30 darjah (Celsius). Walaupun dibuat, biasanya, dari kapas, mereka dicirikan oleh tenunan benang yang padat – ini meneutralkan beberapa kualiti positif kain. Oleh kerana kain tidak 'bernafas' ia boleh menyebabkan keringat yang banyak. Satu-satunya pengecualian adalah seluar jeans ringan yang diperbuat daripada kain tipis atau bahkan dengan lubang, yang boleh berventilasi tanpa masalah.

Memakai seluar jeans pada musim panas yang panas bukanlah penyelesaian terbaik. Memakai seluar jeans pada musim panas yang panas bukanlah penyelesaian terbaik.

Seluar chino

Kapas chinos adalah pilihan yang baik. Mereka mempunyai ruang yang lebih besar antara filamen, yang mengarah ke peredaran udara yang lebih baik. Pakaian ini boleh disyorkan untuk dipakai semasa musim panas. Chinos boleh dipakai tanpa gangguan. Bagi kebanyakan orang, panjangnya mungkin tidak betul, tetapi reka bentuk ini membantu pengudaraan kulit.

Chinos sangat bagus untuk musim panas dan cuaca panas Chinos sangat bagus untuk musim panas dan cuaca panas

Kasut cuaca panas

Saya fikir saya tidak akan membuka Amerika untuk anda sekiranya saya mengatakan bahawa kasut harus selembut mungkin dan seluas mungkin. Namun, dalam suasana formal, anda harus memakai kod pakaian dan memakai kasut klasik, di mana ia akan menjadi panas. Saya rasa mokasin adalah kasut musim panas rasmi yang terbaik, tetapi anda tidak akan memakainya dengan pakaian perniagaan. Anda harus membuat pilihan; sama ada berpakaian kasut klasik dan jas, atau berpakaian dengan gaya kasual dan mokasin yang pintar.

Selipar selipar

Ini adalah salah satu jenis kasut yang tertua. Hari ini adalah kasut tidak rasmi dan harus dipakai dengan sewajarnya. Kasut ini mempunyai pelbagai gaya, adalah kebiasaan untuk membaginya bergantung pada bahagian kaki yang terbuka dan bahan apa yang terbuat dari (bahan kulit atau sintetik). Sepasang sandal jepit adalah kasut yang berfungsi dengan baik untuk kolam renang dan boleh dipakai di pantai, sementara sandal kulit bagus untuk tempat bersantai musim panas dengan rakan-rakan.

Apabila memakai selipar, pastikan kuku tetap bersih dan potong tepat pada waktunya. Memakai stoking dengan sandal dianggap sebagai sopan santun, pertama sekali, makna memakai kasut seperti itu hilang.

Sandal adalah salah satu jenis kasut tertua, sesuai untuk musim panas Sandal adalah salah satu jenis kasut tertua, sesuai untuk musim panas

Sneakers dan kasut tekstil

Sneaker atau pelatih adalah pilihan terbaik untuk cuaca panas. Kasut ini dibuat dari serat semula jadi dan membolehkan kaki anda bernafas. Kasut seperti itu sesuai dengan seluar pendek, terutama ketika memilih bahan kasut kapas. Lebih baik lagi, pakai kasut dengan seluar jeans atau chinos.

Sneakers dan sneakers tekstil adalah pilihan terbaik untuk musim panas Sneakers dan kasut tekstil adalah pilihan terbaik untuk musim panas

Sider Teratas

Bahagian atas adalah kasut praktikal. Tapak kaki mereka dicukur untuk mengelakkan tergelincir dan membawa garis hubungan dengan kaki. Seperti jenis kasut praktikal yang lain, bahagian atas kasut digunakan bertahun-tahun yang lalu dan berjaya menjadikan diri mereka sebagai kasut klasik – ini difasilitasi oleh pelbagai warna dan kemampuan memakainya dengan kaus kaki.

Bahagian atas adalah kasut yang sangat praktikal dan selesa, bagus untuk musim panas Bahagian atas adalah kasut yang sangat praktikal dan selesa, bagus untuk musim panas

Moccasins dan loafers

Sesuai dengan gaya Itali, kasut ini diperbuat daripada kulit ringan dan lembut berbanding kasut Inggeris dan Amerika. Kasut ini direka untuk dipakai di iklim Mediterranean dan sangat selesa walaupun panas. Sesuai dipakai dengan chinos.

Loafer atau moccasins adalah kasut yang sangat selesa untuk musim panas Loafer atau moccasins adalah kasut yang sangat selesa untuk musim panas

Topi untuk cuaca panas

Langkah pertama dalam memilih topi dalam cuaca panas adalah memahami keperluan anda sendiri. Tanyakan pada diri anda di mana anda akan memakai topi jika reka bentuk dan fungsi penting bagi anda. Topi fungsional yang melindungi anda dari cahaya matahari murah dan senang dijumpai. Topi bergaya yang berfungsi dalam cuaca panas jauh lebih sukar dijumpai. Walau bagaimanapun, faedah sekeping itu melebihi masa yang dihabiskan untuk meneliti dan mencari aksesori yang sempurna.

Topi Panama adalah pilihan terbaik untuk musim panas Topi Panama adalah pilihan terbaik untuk musim panas

Gaya dan bentuk penutup kepala

Panamas, strawora jerami, teel dan topi – terdapat banyak topi bergaya yang tersedia untuk lelaki untuk melindungi dari cahaya matahari. Apabila anda berdiri di suatu tempat di Sochi atau Krasnodar pada waktu tengah hari di bawah sinar matahari pada suhu 32-33 ° C di luar, topi itu akan menyelamatkan anda dari cahaya matahari. Bergantung pada keperluan anda, lebar bidang boleh berbeza dengan ketara. Nasihat saya: cuba pilih potongan dengan pinggiran yang akan melindungi wajah dan leher anda ketika matahari berada di puncaknya.

Topi Levi's® Topi Levi's®

BELI DI KEDAI RAKAN

Topi besbol Napapijri Topi besbol Napapijri

BELI DI KEDAI RAKAN

Bahan sarung kepala dan serat

Topi musim panas terbaik dibuat dari serat tumbuhan yang ditenun dengan cara yang menghalang cahaya masuk. Pada masa yang sama, mereka menjaga bentuknya dengan sempurna dan melepasi udara dengan bebas. Semasa membeli, anda dapat melihat harga yang paling luas – topi berkualiti rendah yang ditenun dalam 1 hari berharga 100 kali lebih rendah daripada topi serat berkualiti yang telah ditenun selama sebulan. dan lebih banyak masa.

Fedora putih yang diperbuat daripada anyaman jerami Fedora putih yang diperbuat daripada anyaman jerami

Elakkan topi dengan serat tebal. Mereka tidak akan memberi udara ke kepala anda. Walaupun kelihatan ringan, mereka boleh dibandingkan dengan beg plastik. Sekiranya anda meletakkannya di kepala anda, kesannya akan sama. Topi panama itu dengan corak jalinan berkualiti tinggi – mereka boleh padat, tetapi membiarkan udara melepasi dengan bebas, namun, harganya lebih mahal.

Bagaimana topi harus duduk

Penutup kepala mesti sesuai. Sekiranya duduk terlalu ketat, anda akan berasa pening pada waktu siang. Topi yang terlalu longgar tidak akan sesuai dengan yang sepatutnya. Selain itu, udara tidak akan beredar secara normal. Carilah gelang (cincin topi dalaman) yang diperbuat daripada bahan berkualiti, kapas tenunan, misalnya. Ia secara serentak akan menyerap kelembapan dari kepala dan membiarkan udara melalui tenunan.

Baca mengenai topi lelaki dalam penerbitan kami yang lalu untuk mengetahui lebih lanjut mengenai topi lelaki.

Akhirnya

Jangan lupa sapu tangan anda. Ini bukan sahaja membolehkan anda membersihkan hidung, tetapi juga membersihkan peluh di dahi atau leher anda.

Pakai pakaian ganti jika anda berhasrat untuk terus ke restoran dari pantai. Walaupun anda perlu memikirkan terlebih dahulu, mengenakan pakaian tambahan akan membuat anda kelihatan 100% tanpa mengira peristiwa pada hari tersebut. Benar, anda perlu membawa beg galas atau beg bersama anda, tetapi dalam kebanyakan kes, ini tidak menjadi masalah.

Bagaimana anda tetap sejuk dalam cuaca panas? Kami dengan senang hati akan menerima komen anda!

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen