BORK F700

BORK F700

Kedudukan pertama dalam penilaian:

Periuk premium terbaik

Pergi ke penilaian

ciri BORK F700

Ciri umum

Bilangan peringkat 1
Jenis kawalan elektronik
Penggunaan kuasa maksimum 1600 Wt
Pemasa selama 60 minit, dengan penutupan
Isyarat suara terdapat
Pada petunjuk terdapat
Penutupan kekurangan air terdapat

Reka bentuk

Bahan badan plastik
Bahan bakul wap plastik lutsinar
Isipadu tangki air 4.5 l
Mangkuk nasi ya, 1.5 l
Penunjuk paras air terdapat
Paparan terdapat
Isikan air sambil memasak terdapat

Fungsi

Masakan automatik ya, resipi – 7
Termostat terdapat

Ciri-ciri:

Dimensi (WxHxD) 29x26x29 cm
Berat 4.7 kg
Panjang kord kuasa 1m
Selain itu 3 zon memasak bebas, pengurusan bekas yang berasingan; 2 bekas untuk memasak makanan dalam jus sendiri dan grid yang membolehkan anda meletakkan makanan di dalam bekas pada dua tahap; fungsi ingatan; masa operasi maksimum tanpa menambahkan air 2 jam 20 minit

Ulasan BORK F700

Kelebihan: 3 ruang bebas, termasuk dalam masa, keupayaan untuk mengisi air semasa operasi
Kekurangan: Gigitan harga. Tidak selesa untuk mencuci mangkuk di sudut – basuh segera setelah dimasak. Lubang pengisian air yang tidak ekspresif – tuangkan aliran yang terlalu nipis. Plastiknya rapuh – beberapa sudut sudah putus.
Kekurangan: Kemudahan memasak adalah impian bujangan – anda tidak perlu kacau, atau mengikuti apa yang sedang dilakukan di sana … Saya memotongnya, meletakkan daging dan lauk yang terpisah di dalam mangkuk, menuangkan air, menyalakannya, dan makan dalam satu jam. Bersedia untuk anak kecil – super, kehadiran 3 petak banyak membantu. Sekarang kita hanya mengisi air botol – tidak ada lagi skala. Untuk memasak, kami meletakkan semuanya hanya dalam mangkuk. tidak ada jus di dalam kuali dan tangki. Keanehan penyediaannya sangat mengejutkan – bahkan daging ayam putih mudah dikunyah. (dan saya sangat tidak suka, misalnya, direbus dalam sup)

Pengguna telah menyembunyikan datanya


Plus: Reka bentuk yang sangat baik. Kerana dia, secara umum, mereka membeli model ini.
Kekurangan: 1. Besar. Dia sangat besar! Mengambil setengah meja. 2. Sakit kepala dengan cuciannya. Selepas memasak pertama, saya sudah bersedia untuk mengembalikannya – kekecewaan sepenuhnya. Mungkin seseorang diselamatkan oleh mesin basuh pinggan mangkuk … Tetapi untuk wang sebanyak itu, mesin basuh pinggan mangkuk harus disertakan dengan dandang berganda ini. Walaupun kentang rebus dalam satu bekas, anda mesti mencuci ketiga-tiga petak dengan semua penutup !!! Separuh dapur pada akhirnya di dalam bekas. Bahagian pemanasan utama juga mesti dicuci, yang sangat menyusahkan, kerana kord tidak melekap, anda tidak boleh memasukkan semuanya ke dalam sink – elektronik masih dalam keadaan tidak berfungsi. Betul – anda memasak lebih cepat daripada yang anda cuci. 3. Manti ternyata kering. Walaupun, manti yang sama yang disiapkan sebelumnya dalam periuk mantel dan ternyata sangat berair. Dan ini adalah omong kosong – untuk memasak dandang berganda yang terkenal di atas kerajang. Untuk wang sebanyak itu, anda boleh membeli tiga multicooker dan mengukainya dengan jayanya – hasilnya akan menjadi 100 kali lebih baik dan lebih pantas. Saya terkejut apabila membaca bahawa nasi memerlukan lebih dari satu jam untuk memasak … Baiklah, ia pasti sangat sihat. 4. Harga. Dia tidak bernilai wangnya. Separuh kos adalah lebihan pembayaran untuk gambar.
Kekurangan: Kekecewaan lengkap. Selepas beberapa kegagalan dalam memasak mantas dan bebola daging (mungkin kita tidak tahu bagaimana memasaknya :)), pengukus ini digunakan secara eksklusif untuk memasak sayur-sayuran untuk vinaigrette. Kemudian mereka mengeluarkannya sama sekali, berdiri di dalam kotak selama setahun. Dijual melalui iklan. Kami membeli periuk tekanan dengan lebih sedikit wang, dan kami menggunakannya setiap hari. Dan ada juga fungsi mengukus, sementara daging dimasak di bawah. Hanya tidak ada yang kering, dan nasi hanya memerlukan 10 minit untuk memasak. Kami membeli kapal pengukus ini sebelum multicooker muncul di pasaran, jika tidak, mereka tidak akan mengambilnya.

Tanah Air Elena


Tambahan: Kemungkinan penyediaan tiga pinggan yang berasingan, keupayaan untuk menambahkan air semasa memasak.
Kekurangan: 1. Bahagian bawah bekas yang keriting sangat sukar dibersihkan, walaupun dengan sikat ia tidak boleh dicuci dari sudut. 2. Plastik setelah tiga tahun penggunaan retak dalam dua bekas. (by the way, satu kontena berharga hingga 3 ribu). 3. Sekiranya tidak ada air yang mencukupi semasa proses penyediaan, maka isyarat bunyi mula menjerit menjijikkan; Mereka. peranti mesti dicabut dari rangkaian, tunggu kira-kira satu minit dan mulakan semula. (anda mesti ingat program dan waktu tamat dan menetapkannya sendiri). 4. Setelah menyediakan semua jus, anda harus mencuci bukan sahaja seluruh bekas, tetapi juga dulang dan tangki air.
Kekurangan: Model ini tidak bernilai.

Chernyshova Ekaterina


Plus: Saya menyukai kenyataan bahawa anda boleh menambahkan air pada bila-bila masa. Hebatnya tiga cabang dapat disediakan dalam keluarga untuk semua orang apa yang dia suka. Ada baiknya ada cawan untuk setiap petak, kami memasak sup di dalamnya, sangat sejuk!
Kekurangan: Tiada permulaan yang tertangguh. Kami pergi bersama anak di jalan, kami datang, anda perlu menunggu 25 minit untuk kesediaan, atau makan sesuatu yang telah dipanaskan selama ini. Permulaan yang tertangguh akan banyak membantu kami !!

Kovaleva Natalia


Plus: keajaiban teknologi, bukan dandang berganda
Kekurangan: mahal
Kekurangan: Saya memutuskan untuk menjaga diri saya dengan serius, dan, pertama sekali, menyemak semula menu saya. Dan menurut semua pakar pemakanan, semua hidangan lazat dan sihat hanya disediakan dalam dandang berganda. Saya mencubanya dengan cara nenek tua untuk membina dandang berganda dari periuk dan saringan)))) Saya berhenti melakukan omong kosong dan pergi ke kedai untuk mesin shaitan, saya akan mengatakan bahawa mereka berbeza di sana, tetapi saya membeli keajaiban sebenar teknologi Bork. Pertama, cantik, diperbuat daripada plastik lutsinar dengan reka bentuk yang menarik dan sangat sesuai dengan dapur saya, kedua, sangat senang (melalui plastik ini saya dapat melihat keadaan makanan saya), dan ketiga, ia mempunyai tiga zon untuk memasak iaitu, saya segera memasak daging, lauk dan anda masih boleh membakar pai untuk suami saya. Saya juga menyukai perkara seperti memori, meletakkan dan menaip tetapan yang telah terbukti berjaya, dimatikan apabila terdapat kekurangan air dan isyarat bunyi pada akhir memasak. Secara umum, apabila saya membiasakannya sepenuhnya, mungkin akan meletakkan semuanya dan melupakan selama 2 jam, dan mendapatkan hidangan yang lazat.

Paramzina Tatiana


Kelebihan: kualiti dan kelajuan memasak, kemudahan penggunaan
Kekurangan: –
Kekurangan: umumnya gembira dengan pembelian. Ini bukan dandang berkembar pertama saya, dalam kawalan mudah ini, semua produk dan daging dan sayur-sayuran direbus, tidak ada yang tetap mentah. Mangkuk nasi yang disertakan adalah sedikit, tetapi bagus) Dan yang paling penting, keluarga saya suka makanan yang saya masak dengan dandang berganda ini)

Irishka Beloshangina


Plus: Ringkas, tidak kelihatan seperti menara Babylon. Pemasa untuk petak yang berbeza. Mod pemanasan selepas memasak. Keupayaan menambah air semasa memasak. Mudah dibersihkan di mesin basuh pinggan mangkuk. Interaktiviti menu.
Kekurangan: Kesalahan semua jabatan. Cat cepat pudar. Pemasa tidak difikirkan sepenuhnya.
Kekurangan: Saya telah menggunakan kapal pengukus ini selama 2.5 tahun, jadi saya dapat menilai secara objektif semua kebaikan dan keburukan. Kriteria pemilihan utama adalah reka bentuk, saiz, fungsi. F700 tidak seperti menara pesaing, ia sangat sesuai dengan reka bentuk moden dapur saya dan mudah kerana anda boleh memasak beberapa hidangan dengan masa kesediaan yang berbeza untuk satu saat. Walau bagaimanapun, ini juga mempunyai kekurangannya. Oleh itu, jika saya memasak hidangan selama 40 minit, pada masa ini saya menyediakan hidangan nombor 2, pemasa mempunyai 18 minit lagi, hidangan nombor 2 dimasak selama 50 minit, saya perlu menetapkan pemasa selama 18 minit, jika tidak, hidangan nombor 1 akan berhenti memasak dan menunggu apabila 50 minit sampai ke 18. Kaku tidak berfikir. Cat pada butang telah dipadamkan sebahagiannya, cat yang dipadamkan sepenuhnya. Dengan kos sedemikian, kualiti cat yang buruk adalah menyedihkan. Semasa anda memasak di satu petak, ketiga-tiganya kabut, dan walaupun satu elemen memanas, sebenarnya ia mengeluarkan panas dari ketiga-tiga petak tersebut. Ini bukan tolak, tetapi anda harus mencuci semua petak dan penutup selepas memasak. Walaupun petaknya telus, anda tidak akan melihat apa-apa, seperti kapal uap lain – semua dinding dan penutupnya kabur, saya tidak faham maksud langkah PR ini “anda dapat melihat bagaimana makanan anda disiapkan”. Tetapi ini berlaku secara umum untuk semua kapal pengukus. Dan perkara utama: Saya memasak semuanya, nasi dan ikan adalah ilahi.

Rogozina Alexandra


Plus: Saya suka pengukus ini. Saya membelinya setahun setengah yang lalu, sejak itu saya banyak memasak dengan menggunakan stim: ikan, sayur-sayuran, bijirin, bahkan buah-buahan (epal) yang saya masak di sana untuk saus epal. Sedap. Saya mahukan lebih banyak tenaga, kerana saya memasak kentang dan bit selama 45-50 minit, dan tidak seperti yang dinyatakan dalam arahan. Saya memilih kapal pengukus ini kerana bekasnya berada pada tahap yang sama dan tidak berada di atas satu sama lain seperti kebanyakan kapal wap. Sudah tentu, ia memerlukan lebih banyak ruang di dapur, tetapi bagi saya ini tidak menjadi masalah. Mencuci bekas sebenarnya tidak mudah kerana ia besar, lebih cepat membuang makanan ke dalam pengukus daripada mencucinya selepas itu, tetapi sekali lagi, ini tidak menjadi masalah bagi saya. Setiap dua hingga tiga minggu sekali saya membersihkan mangkuk timbangan: Saya menghidupkan double boiler dengan asid sitrik.
Kekurangan: Lama kelamaan, keretakan muncul di bekas plastik. Dan harganya agak mahal.
Kekurangan: Disarankan untuk penyokong diet yang sihat. Ia mudah dan lazat untuk disediakan. Saya membuang makanan ke dalam dandang berganda dan menjalankan perniagaan saya, sementara itu makanan yang enak dan sihat sedang disiapkan. Tidak ada yang terbakar seperti dapur.

Lebedenko Valentina


Kelebihan: Reka bentuk yang bagus, masing-masing tiga ruang dengan pemanasnya sendiri, set bekas tambahan yang baik, palet tinggi, plastik yang baik. Fungsi pemanasan selepas memasak. Secara automatik ia akan mati sekiranya wap habis.
Kekurangan: Tidak.
Kekurangan: Saya sangat gembira kerana saya membeli kapal pengukus ini. Dia kelihatan sangat cantik, memasak dengan enak, senang digunakan. Terima kasih kepada pengulas Vera atas nasihat untuk menggunakan kerajang. Ini tentunya mengurangkan masa untuk merawat alat tersebut, dan ikan lebih sedap. Hari ini, semasa mencuci, saya terlupa tentang palet, tidak mungkin air sampai di sana. Saya meletakkannya terbalik di bilik mandi yang penuh dengan air. Bahkan terdapat tetesan air di dalam papan elektronik, di mana ia menunjukkan waktu. Selama setengah hari dia berdiri kering. Semasa saya menghidupkannya, itu salah, tidak semua nombor ditunjukkan, dan enggan melayang, membuat squeak. Setelah membacanya di Internet, saya mengeringkan bahagian bawah dengan pengering rambut. Dan sekarang ikan saya sudah siap! Saya akan makan!

alim mila


Kelebihan: Mudah dikendalikan. Bau tidak bercampur! Mudah dibersihkan Ringkas Menyediakan sedap dan semuanya dalam 1 masa
Kekurangan: Tidak dikenalpasti
Kekurangan: Lama memilih dan menetap pada model ini! Saya membelinya dan tidak menyesal!

Nikolay Barannikov



Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen