Bagaimana memilih pakaian malam?

Dari semasa ke semasa, persoalan bagaimana memilih pakaian muncul di hadapan setiap gadis. Sebabnya sangat berbeza. Ini boleh menjadi pakaian untuk prom anda di sekolah, pakaian untuk perkahwinan rakan, atau pesta Tahun Baru. Untuk kelihatan hebat dalam gaun, anda harus memilihnya berdasarkan jenis badan anda.

Berpakaian mengikut jenis badan

Berpakaian mengikut jenis badan

Bahan mewah dari pakaian malam dan perhiasan yang mahal tidak dapat disedari jika pakaian itu dipilih secara buta huruf. Bahkan pakaian yang paling sederhana, yang dengan baik menekankan martabat, akan kelihatan gaya vamp sombong yang lebih baik pada wanita dengan pinggang lebar. Pada majlis keramaian, mana-mana wanita boleh kelihatan cantik jika gaunnya sesuai dengan jenis sosoknya. Inilah yang mereka:

  1. 'Jam pasir'. Tokoh wanita yang paling menarik dikaitkan dengan mereka. Keluk badan yang lancar, pinggul dan bahu yang seimbang – semuanya selaras. Mana-mana pakaian akan kelihatan sempurna pada bentuk seperti itu, penting bahawa ukurannya dipilih dengan betul. Sekiranya, dengan angka seperti itu, berat badan cukup besar, penekanan harus diberikan dalam bentuk tali pinggang pada pinggang yang tipis dan kemudian pinggul dan payudara yang besar tidak akan berada di latar depan.

  2. 'Segitiga terbalik'. Dalam kes ini, bahu agak besar berbeza dengan pinggul yang sempit dan kaki yang nipis. Untuk sosok seperti itu, gaun panjang sederhana dengan leher V sesuai. Untuk mengembangkan pinggul secara visual, anda boleh memilih skirt sempit dengan peplum.

  3. 'Segitiga'. Siluet ini dengan bahu yang sempit dan pinggul lebar dapat dipadankan dengan rok panjang yang mengalir yang sesuai dengan pinggul, dan bahu dapat dihiasi dengan seluar lengan-lengan, tali lebar atau kerah kalung.

  4. 'Segi empat tepat'. Sekiranya bahu, pinggang dan pinggul berada pada tahap yang sama, maka anda dapat menyelamatkan keadaan dengan menumpukan pada kaki yang langsing. Ini memerlukan gaun sepanjang lutut atau beberapa sentimeter di bawah.

  5. 'Oval'. Jenis gambar ini dicirikan oleh pinggul dan bahu yang sempit, yang sangat berbeza dengan pinggang yang lebar. Lebih-lebih lagi, kategori berat pemilik angka itu sangat berbeza. Untuk wanita seperti itu, disyorkan bahagian bawah yang sedikit berkobar, dihiasi dengan kain tirai yang indah dan garis leher yang cetek. Baju-baju atau baju-baju akan kelihatan hebat pada bentuk bujur.

Memilih panjang pakaian

Memilih panjang pakaian

Banyak wanita ingin bersinar dengan pakaian yang mengalir ke lantai, tetapi, sayangnya, tidak semua orang memahami bahawa ia tidak sesuai untuk semua orang:

  1. Gadis langsing dan tinggi, sehingga 175 cm, akan kelihatan menarik dalam gaun panjang; pertumbuhan tinggi menunjukkan pengurangan panjang pakaian;

  2. bertubuh pendek, dan ini adalah semua yang berada di bawah 165 cm, akan membuat pilihan yang tidak bernasib baik jika mereka membeli pakaian ke lantai; panjang midi atau mini lebih baik.

Kami memilih perhiasan untuk pakaian untuk pesta

Kami memilih perhiasan untuk pakaian untuk pesta

Anda boleh merosakkan pakaian yang paling cantik dengan aksesori yang tidak betul dipilih. Terdapat peraturan sedemikian untuk keserasiannya:

  1. sarung tangan untuk pakaian hendaklah lebih lama semakin pendek lengan baju;

  2. perhiasan besar yang terang akan melengkapkan pakaian sederhana;

  3. gaun yang menarik dan terang akan kelihatan vulgar dengan hiasan yang serupa, tetapi pakaian yang sederhana akan sesuai;

  4. secara tradisional, untuk meraikan perayaan, anda memerlukan beg tangan kecil, atau klac, yang harus berbeza dengan warna pakaian.

Warna untuk pakaian malam

Warna untuk pakaian malam

Warna yang paling menguntungkan untuk gaun malam untuk perayaan utama ialah merah, emas, putih, hitam. Ungu bergaya, biru, hijau, oren sesuai untuk pesta Tahun Baru. Tetapi adalah lebih baik untuk mengelakkan nada tidak bertuliskan untuk perayaan, membiarkannya dipakai setiap hari. Dengan mengetahui cara memilih pakaian malam, anda dapat mengharapkan emosi yang paling menyenangkan dari pesta tersebut.

Dalam artikel berikut, pakar kami memberitahu anda cara memilih sandal yang betul dan rahsia memilih pakaian malam.


Perhatian! Bahan ini adalah pendapat subjektif penulis projek dan bukan panduan pembelian.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen