Bagaimana memilih jaket kulit?

Jaket kulit adalah pakaian luar serbaguna yang sangat sesuai untuk lelaki dan wanita. Ia dapat dipakai pada musim sejuk ketika sedikit dingin, dan pada musim bunga atau musim gugur, ketika masih belum terlalu panas. Agar pembelian jaket kulit tidak menjadi kekecewaan bagi anda, anda perlu memikul tanggungjawab yang besar dalam pilihannya. Ciri-ciri apa yang harus anda cari semasa memilih pakaian ini? Pemilihan bentuk kolar

Pemilihan bentuk kolar

Agar jaket kulit tidak merosakkan gambar lengkap yang dibentuk oleh pakaian lain, seseorang mesti memperhatikan semua butirannya. Salah satu perincian penting adalah bentuk kerah, yang boleh sama sekali berbeza dalam dua jaket yang berbeza. Bentuk kerah mesti dipilih berdasarkan bentuk wajah:

  1. Muka bujur. Semua gaya kolar jaket kulit sangat sesuai untuk lelaki dan wanita dengan wajah bujur. Model yang tidak mempunyai kerah sama sekali akan kelihatan baik.

  2. Muka panjang. Pilihan terbaik bagi mereka yang mempunyai bentuk kepala ini adalah kolar berdiri.

  3. Muka segi tiga. Nasihat di sini adalah sama dengan kepala bujur. Kolar runcing dikontraindikasikan untuk kedua-dua jenis, kerana secara visual menjadikan wajah lebih panjang.

  4. Muka bulat. Jaket kulit dengan kerah turn-down akan kelihatan baik – seperti yang dipakai di baju. Cadangan yang serupa adalah relevan bagi mereka yang berwajah persegi.

Perlu diingat bahawa semakin panjang leher, kolarnya lebih pendek. “Rak” pada jaket kulit dikontraindikasikan untuk orang-orang dengan leher pendek, kerana dalam hal ini secara visual dipendekkan.

Memilih jaket mengikut jenis badan

Memilih jaket mengikut jenis badan

Bentuk kolar kanan hanya separuh pertempuran. Sama pentingnya memilih gaya yang sesuai dengan jenis badan anda. Mungkin terdengar rumit, tetapi dalam praktiknya hanya terdapat beberapa jenis bentuk:

  1. Pinggul lebar dan bahu sempit. Segera dikatakan bahawa model pendek jenis apa pun pasti tidak sesuai dengan anda, kerana secara visual mereka akan menjadikan bentuknya lebih mampat secara visual. Pilihan terbaik ialah jaket kulit, panjangnya hingga pertengahan paha. Pilihan yang lebih lama juga tidak berguna.

  2. Pinggul yang sempit dan bahu yang lebar. Kebalikan dari bentuk sebelumnya. Model pendek paling sesuai. Anda boleh mempertimbangkan gaya umum seperti Bolero, Bomber dan Kosuha.

  3. Pinggul dan bahu sama lebar. Untuk membuat gambar secara visual lebih menarik dan berkadar, anda harus melihat dengan lebih dekat jaket, yang dihiasi tiga dimensi di bahagian atas.

Jenis badan yang paling berjaya adalah pinggang, pinggul dan dada yang nipis, yang saling setanding antara satu sama lain. Pemakai fizikal ini boleh memilih dari pelbagai jenis produk kulit. Perlu dipertimbangkan juga gaya seperti 'jaket'. Ia kelihatan cukup kukuh pada jenis angka tertentu.

Bagaimana memilih saiz pakaian anda?

Bagaimana memilih saiz pakaian anda?

Jaket kulit mesti dipilih tepat mengikut ukurannya. Jangan bergantung pada kenyataan bahawa pakaian seperti itu akan meregangkan dari masa ke masa, kerana kulitnya cukup tahan terhadap regangan. Di samping itu, produk tidak boleh mengekang produk. Bawa bersama anda untuk mencuba perkara yang anda rancang untuk dipakai dengan jaket anda. Semasa mencuba, pakai barang ini, jaket di atas, dan kemudian hulurkan tangan ke hadapan, ke atas. Pastikan tiada sekatan pergerakan anda. Sekiranya ini benar, dan jaket tidak tergantung, ada baiknya memilihnya.

Semasa memilih jaket dari jenama Amerika, jangan bergantung pada nombor. Oleh kerana saiz Amerika lebih luas daripada ukuran Rusia, perbezaannya kelihatan secara semula jadi. Agar tidak salah perhitungan dengan ukuran Amerika, anda perlu membundarkan ukuran Rusia anda ke bawah.

Memilih warna yang sesuai

Memilih warna yang sesuai

Sebilangan besar jaket kulit dibuat dengan warna hitam, tetapi terdapat banyak pakaian yang dijual dengan warna coklat, kebiruan dan kehijauan. Selain itu, terdapat skema warna lain yang lebih tidak biasa untuk pakaian seperti itu. Kerana ragam warna yang mencukupi, anda perlu meluangkan sedikit masa untuk memilih pakaian dengan warna yang tepat. Jangan takut – semuanya juga mudah di sini:

  1. Jaket hitam dan coklat dalam warna gelap bagus untuk orang yang mempunyai warna gelap.

  2. Pilihan perantaraan adalah produk warna oren, kuning, dan warna hangat yang lain.

  3. Untuk lelaki dan wanita berkulit cerah, warna lembut seperti zaitun dan pudina sangat sesuai.

Sudah tentu, hitam dan coklat adalah yang paling sesuai untuk kebanyakan lelaki.

Apa yang perlu dibuat sebelum membeli?

Apa yang perlu dibuat sebelum membeli?

Katakan anda sudah memilih jaket kulit yang sesuai dengan badan dan wajah anda dengan sempurna, dan juga sesuai. Walaupun ini belum menjadi alasan untuk membeli produk. Kualiti jaket harus diperiksa sebelum membeli:

  1. Letakkan beberapa tetes air di permukaan produk. Sekiranya kulit segera menyerap air, dan pada masa yang sama sedikit gelap, anda mempunyai kulit semula jadi. Bahan kulit sintetik dapat bertindak balas terhadap kelembapan dengan cara yang bertentangan – kulit tiruan biasanya menolak kelembapan yang masuk.

  2. Sentuh jaket selama beberapa saat dan dengarkan sensasinya. Sekiranya kulit panas dan mengeluarkan kehangatan anda, maka ia adalah bahan semula jadi. Kulit buatan tetap sejuk untuk jangka masa yang panjang.

  3. Periksa produk dengan teliti untuk lipatan dan kekasaran. Bahan sintetik dan semula jadi harus halus dan menyenangkan untuk disentuh. Sekiranya anda mengikis permukaan kulit dengan lembut, ia tidak boleh tergores. Sekiranya sebaliknya berlaku, anda tidak boleh membeli jaket.

  4. Gosokkan produk kulit dengan lembut dengan sapu tangan berwarna terang. Sekiranya bintik-bintik hitam dan tanda kekal di atasnya, anda harus memilih jaket lain. Kemungkinan besar, kejadian ini berwarna khas.

Ambil pilihan jaket kulit dengan serius, dan kemudian membeli pakaian baru pasti tidak akan mengecewakan anda. Juga, ingat bahawa pakaian ini mesti dijaga dengan betul agar ia dapat melayani anda dalam jangka masa yang lama.

Dalam artikel berikut, pakar kami akan memberitahu anda bagaimana memilih mink coat dan rahsia memilih jas hujan yang bergaya.


Perhatian! Bahan ini adalah pendapat subjektif penulis projek dan bukan panduan pembelian.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen