Bagaimana memilih besi wafel?

Wafel yang enak dan sihat adalah yang dibuat di rumah. Cara mudah untuk membuatnya adalah dengan menggunakan besi wafel.

wafel

Apakah pembuat wafel elektrik?

Walaupun luasnya model, pembuat wafel terbahagi kepada dua kategori besar, dan ketebalan wafel sangat penting:

  1. Gaya Amerika atau klasik (produk dimaksudkan untuk penyediaan produk halus);
  2. Gaya Belgia (wafel berbulu siap pakai).

Bagaimana tidak menjadi keliru ketika memilih besi wafel?

Untuk membeli barang berguna yang sering anda dan dengan senang hati gunakan, ambil kira kriteria mudah yang akan memudahkan pilihan dan membolehkan anda tidak membelanjakan wang tambahan untuk fungsi peranti yang tidak diperlukan.

Saiz

Dimensi besi wafel elektrik secara langsung bergantung pada ukuran dapur. Di dapur sederhana, besi wafel besar akan kelihatan tidak masuk akal dan mengganggu, di mana sahaja ia diletakkan dan disimpan.

  1. Untuk dapur yang lebih kecil, cari model ringkas yang merangkumi ruang kabel.
  2. Di dapur besar, ukuran besi wafel tidak menjadi masalah.

Salutan

Model moden dihasilkan hanya dengan lapisan Teflon. Oleh kerana itu, anda boleh memasak dengan jumlah lemak minimum dan membuang makanan yang sudah siap. Lapisan berkualiti tinggi digunakan secara merata, tidak ada gelembung, penyimpangan atau bintik-bintik botak yang dapat dilihat.

Perumahan

Badan besi wafel diperbuat daripada logam atau plastik. Produk logam mahal. Plastik lebih murah dan cantik, tetapi tahan lebih lama.

Perhatikan kehadiran termostat

Pilih model dengan termostat yang akan mengekalkan suhu tetap di dalam besi wafel. Dengan fungsi ini, anda tidak perlu mematikan dan mematikan peranti secara berterusan, pastikan wafel tidak terbakar dan bakar sekata – seterika wafel dengan termostat akan melakukan semuanya dengan sendirinya.

Perhatikan kehadiran termostat

Cari model dengan termostat, dengan bantuannya anda menetapkan suhu (dari 180 hingga 250 ° C), bergantung pada resipi pembuatan wafel.

Antara fungsi yang berguna adalah penunjuk pemanasan dan lampu kawalan. Dengan bantuan yang pertama, anda akan tahu bila masanya untuk mencurahkan adunan, dan lampu kawalan akan memberi isyarat bahawa wafel dibakar dan sudah tiba masanya untuk mengeluarkannya.

Dengan besi wafel berkualiti tinggi, anda akan menggembirakan diri anda dan orang tersayang dengan wafel kemerah-merahan yang lazat, penyediaannya tidak memerlukan banyak masa dan usaha.


Perhatian! Bahan ini adalah pendapat subjektif penulis projek dan bukan panduan pembelian.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen