9 teratas Bluetooth – alat dengar

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berjumpa pakar.

Adakah anda mempunyai kereta tetapi tidak mempunyai sistem bebas tangan? Dalam kes ini, anda pasti memerlukan Bluetooth – alat dengar. Tanpa itu, anda tidak akan dapat menjawab panggilan, atau anda akan melanggar undang-undang. Pembelian ini tidak akan membebankan belanjawan anda, malah alat dengar terbaik Bluetooth mempunyai label harga yang mencukupi. Ulasan kami akan menunjukkan perkara ini kepada anda. Ulasan dibuat berdasarkan analisis ciri teknikal di portal RankQuality.com.

Penarafan terbaik Bluetooth – alat dengar

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Penarafan terbaik Bluetooth – alat dengar 1 Plantronics Voyager 5200 RUB 5,980
2 Ceramah Jabra 45 RUB 4,040
3 Penjelajah Plantronics 500 RUB 3,790
4 Jabra Meningkatkan RUB 1,699
5 Sony MBH22 RUB 1,790
6 Samsung MG900 RUB 1,890
7 Xiaomi Mi Bluetooth Pemuda Headset RUB 880
8 HARPER HBT-1723 RUB 1,009
9 QCY Q26 695 RUB

Plantronics Voyager 5200

Penilaian: 4.9

Plantronics Voyager 5200

Salah satu wakil ulasan yang paling mudah dan boleh dipercayai. Alat dengar ini tidak akan mengalihkan perhatian orang di sekeliling anda, kerana ia mempunyai reka bentuk yang biasa, dan badannya dicat kebanyakan berwarna hitam. Anda juga boleh berharap bahawa Bluetooth – alat dengar tidak akan jatuh dari telinga anda. Hal ini dapat dielakkan bukan hanya dengan berat yang ringan, tetapi juga dengan pemasangan yang sangat besar. Malah orang yang mempunyai struktur auricle tidak standard sepenuhnya tidak boleh mengalami masalah.

Walaupun beratnya minimum, produk ini mendapat bateri yang baik. Dalam mod siap sedia, alat dengar bluetooth akan bertahan 216 jam. Hayat bateri boleh berbeza, semuanya bergantung pada intensiti penggunaan, tetapi pasti tidak akan berumur pendek. Ingin tahu bahawa bateri khas diperkenalkan ke dalam produk, yang dapat dicas hanya dalam satu setengah jam.

Model ini mempunyai kos yang tinggi sama sekali kerana waktu operasi. Faktanya ialah pengeluar telah membina pemancar Bluetooth yang sangat berkesan di sini. Secara teori, pemilik alat dengar dapat menjauhkan jarak 30 meter dari telefon pintar. Dalam praktiknya, tentu saja, hasilnya bergantung pada persekitaran. Walau bagaimanapun, apa jua keadaannya, anda tidak mungkin mengalami putus hubungan secara berkala.

Ini adalah berita baik bahawa bukan sahaja Bluetooth 4.1 digunakan di sini, tetapi juga cip NFC. Ini sangat memudahkan penyegerakan dengan beberapa telefon pintar – jika cip yang sesuai juga terdapat di dalam telefon, maka cukup untuk memasang headset selama beberapa saat. Tetapi walaupun tanpa NFC, hanya sambungan pertama yang panjang, yang memerlukan memasuki tetapan yang berbeza.

Plantronics Voyager 5200 tidak berakhir di sana. Ini satu daripada sedikit 'satu telinga' Bluetooth adalah alat dengar yang tahan air. Ini bermaksud bahawa sama sekali tidak akan terjadi padanya jika anda terjebak dalam hujan secara tidak sengaja. Mengenai butang yang terdapat di peranti, mereka membolehkan anda mematikan mikrofon, memanggil nombor dari mana panggilan dibuat baru-baru ini, serta menjawab dan mengakhiri perbualan. Kawalan kelantangan juga terdapat di sini.

Untuk mengecas alat dengar bluetooth, digunakan penyesuai AC, kabel dari mana dimasukkan ke dalam penyambung mikro-USB. Sekiranya anda ingin bercakap banyak, maka disyorkan untuk membeli pengecas mudah alih yang dibuat khusus untuk model ini. Walau bagaimanapun, lebih mudah menggunakan bank kuasa kecil.

Masih perlu ditambah bahawa produk ini dilengkapi dengan tiga pasang penutup telinga yang boleh ditukar ganti. Dengan mereka, anda pasti tidak takut bahawa alat dengar akan jatuh dari telinga anda.

Kelebihan

  • Hayat bateri yang panjang;
  • Jejari tindakan yang besar;
  • Terdapat cip NFC;
  • Pengecasan yang sangat pantas;
  • Terdapat perlindungan air;
  • Terdapat kawalan kelantangan;
  • Dibekalkan dengan penutup telinga yang boleh diganti.

keburukan

  • Kos yang sangat tinggi;
  • Penyambung mikro-USB digunakan;
  • Bukan plastik yang paling tahan lama;
  • Terdapat salinan yang rosak.

Ceramah Jabra 45

Penilaian: 4.8

Ceramah Jabra 45

Salah satu yang paling tidak biasa Bluetooth adalah jenis huruf. Tidak seperti model lain, badannya dicat dengan warna yang berbeza. Satu versi berwarna oren perak sementara yang lain berwarna hitam dan oren. Dan peranti ini juga mempunyai reka bentuk yang berbeza – kebanyakan alat dengar lurus, tanpa pembundaran biasa.

Apa ciri headset bluetooth? Adakah bernilai menghabiskan 4 ribu rubel untuk membeli alat dengar ini? Pasti berbaloi. Pertama, model ini telah menerima fungsi pengurangan bunyi. Ini bermaksud bahawa pembicara pasti akan mendengar anda, walaupun anda berada di suatu kereta bawah tanah. Kedua, aksesori tersebut telah mendapat sokongan NFC. Oleh itu, sentuhan mudah sudah cukup untuk diselaraskan dengan beberapa telefon pintar. Ketiga, ia menggunakan pemancar yang kuat dari standard Bluetooth 4.0. Di kawasan terbuka, alat dengar menempel pada telefon walaupun pada jarak 30 meter. Kita boleh mengatakan bahawa ini adalah pilihan yang sangat baik untuk orang yang sudah bosan dengan sambungan teratur.

Alat dengar ini tidak kalah dengan pesaing dari segi kawalan. Ia membolehkan anda menjawab panggilan, menutup telefon, dan mengulang nombor yang terakhir didail. Kawalan suara juga dilaksanakan di sini, tetapi agak bengkok, yang berkaitan dengan kemungkinan besar anda tidak akan menggunakannya.

Alat dengar akan dikenakan dengan sangat pantas dengan penyesuai AC apa pun. Bagi jangka hayat bateri, ia sangat lama. Nombor yang tepat tidak dinyatakan, pengeluar mengatakan hanya kira-kira 240 jam waktu tunggu. Walau bagaimanapun, ulasan tidak mengeluh mengenai perkara ini. Menariknya, dengan bateri yang sangat besar, peranti ini ternyata cukup ringan. Timbangan di bawah alat dengar hampir tidak bereaksi dengan cara apa pun, dengan perlahan hanya mengeluarkan 8 g. Dengan ukuran jisim dan miniatur seperti itu, aksesori ternyata sangat sesuai. Ramai orang menyatakan bahawa ia tidak terasa di telinga.

Bagi kekurangan, mereka dikenal pasti menghadapi masalah yang sukar. Mungkin hanya firmware yang dapat diperhatikan. Ia boleh berbeza, dan bergantung pada bahasa apa yang dituturkan oleh pembantu suara terbina dalam. Dan kami mengesyorkan agar anda segera memasang firmware versi 1.20, pada bateri baru ia akan habis dengan lebih pantas.

Kelebihan

  • Terdapat pembatalan bunyi aktif;
  • Dua warna untuk dipilih;
  • Reka bentuk tidak tipikal;
  • Berat sederhana;
  • Hayat bateri yang panjang;
  • Pengecasan yang sangat pantas;
  • Julat yang baik;
  • Sokongan NFC yang dilaksanakan;
  • Kawalan yang mudah dipelajari.

keburukan

  • Firmware segar menghabiskan bateri lebih cepat;
  • Harga tinggi;
  • Alat dengar mungkin kelihatan terlalu kecil bagi sesetengah orang.

Penjelajah Plantronics 500

Penilaian: 4.7

Penjelajah Plantronics 500

Alat dengar Bluetooth ini mempunyai reka bentuk yang tidak asing lagi. Yang paling penting, peranti ini kelihatan seperti telefon bimbit yang berkualiti, hanya sangat kecil. Seperti yang anda ketahui, mereka dulu tahu bagaimana membuat peranti sedemikian, mencapai penampilan yang sangat bergaya. Aksesori ini kelihatan hebat juga. Sekiranya dia berada di telinga seseorang, maka semua orang di sekitar akan berfikir bahawa dia adalah semacam pengurus atasan. Walau bagaimanapun, anda tidak boleh menganggap bahawa alat dengar menarik perhatian. Versi putihnya biasanya tidak kelihatan.

Berat alat dengar bluetooth hanya 7.5 g. Anda mungkin berfikir bahawa di dalam serpihan cahaya itu terdapat bateri yang sangat sederhana. Mungkin begitu, tetapi caj penuhnya cukup untuk 288 jam waktu tunggu. Bagi mod perbualan, jumlahnya tentu saja lebih kecil. Walau bagaimanapun, anda mungkin tidak akan ingat tentang adanya pengecas sebelum akhir hari bekerja.

Terdapat panel kawalan yang agak kecil pada badan peranti ini. Dengan pertolongannya, anda boleh mengulangi nombor yang terakhir dipanggil, menjawab panggilan, mengakhiri perbualan dan melakukan tindakan mudah yang lain.

Selalunya, aksesori ini digunakan di dalam kereta. Inilah sebabnya mengapa pengeluar menyediakan alat pengecas yang disambungkan ke pemantik rokok. Mikrofon kedua juga akan berguna di dalam kereta. Dengan bantuannya, sistem pembatalan bunyi aktif dilaksanakan – pembicara anda pasti tidak akan mendengar bunyi enjin yang sedang berjalan.

Firmware model ini merangkumi mod DeepSleep. Pengaktifan tidur nyenyak secara berkala dapat memperpanjang jangka hayat bateri. Adapun penyegerakan dengan telefon pintar, ia dilakukan melalui Bluetooth 3.0. Mungkin ini satu-satunya kelemahan alat dengar yang serius. Faktanya ialah sekarang terdapat versi standard yang lebih baru yang membolehkan anda mencapai komunikasi yang lebih stabil.

Kelebihan

  • Tiga warna untuk dipilih;
  • Mod DeepSleep dilaksanakan;
  • Termasuk pengecas kereta;
  • Sistem pengurangan bunyi yang diperkenalkan;
  • Reka bentuk yang hebat;
  • Pengurusan yang selesa;
  • Hayat bateri yang baik.

keburukan

  • Gangguan komunikasi mungkin berlaku;
  • Anda tidak boleh pergi jauh dari telefon;
  • Pengisian panjang;
  • Nota logam dengan suara beberapa orang yang bercakap.

Jabra Meningkatkan

Penilaian: 4.6

Jabra Meningkatkan

Apabila kami mula menyenaraikan pengeluar Bluetooth – alat dengar, perkara pertama yang kami fikirkan ialah Jabra. Ini adalah salah satu syarikat terbesar di antara mereka yang telah mencipta nama untuk mereka dalam pembuatan aksesori tersebut. Tidak hairanlah walaupun model yang paling murah dari pengeluar ini berkualiti. Sebagai contoh, Jabra Boost dijual dengan harga 2500 rubel, tetapi alat dengar menerima sistem pembatalan bunyi aktif! Oleh itu, ia boleh digunakan walaupun di kereta bawah tanah, pembicara mesti mendengar semua perkataan yang anda ucapkan.

Model ini mempunyai reka bentuk yang elegan. Tubuhnya dibuat dari plastik berkilat dengan pelbagai warna. Dianjurkan untuk mengawal panggilan dan kelantangan dengan menekan butang yang terletak di hujung sisi. Pengguna dapat dengan mudah menjawab panggilan, menamatkan perbualan, mengulangi nombor yang terakhir dipanggil dan bahkan memasangkannya! Volume, by the way, diatur oleh sistem secara automatik. Kami melihat sesuatu yang serupa di TV moden, yang cuba tidak membuat beberapa saluran lebih kuat daripada yang lain.

Semasa Bluetooth 4.0 digunakan sebagai standard tanpa wayar. Walau bagaimanapun, daya pemancar rendah. Oleh itu, anda tidak boleh pergi jauh dari telefon, jika tidak, penurunan isyarat, khas untuk alat dengar murah, akan bermula. Bagi cip NFC, ia tidak ada di sini. Mengapa anda memerlukannya jika banyak orang percaya bahawa ia hanya digunakan untuk pembayaran tanpa sentuhan?

Berat alat dengar bluetooth adalah 8.5 g. Diasumsikan bahawa terdapat bateri yang sangat besar di dalamnya. Sesungguhnya, caj penuhnya cukup untuk 216 jam waktu tunggu. Masa bercakap bergantung pada banyak faktor. Bagaimanapun, anda tidak perlu menunggu Bluetooth – alat dengar akan meminta anda memasang pengecas pada waktu makan tengah hari, walaupun anda banyak menjawab panggilan. Untuk masa pengisian, ia adalah 2 jam. Bukan rekod, tetapi ada juga aksesori yang kurang tergesa-gesa.

Baiklah, apa yang dikeluhkan oleh pemilik Jabra Boost? Terutama pada kestabilan sambungan. Bersama dengan beberapa peranti, alat dengar tidak bergerak selama setengah minit pertama. Juga dalam ulasan terdapat sebutan kes ketika aksesori tidak menyambung ke telefon pintar, jika Bluetooth pada yang terakhir diaktifkan hanya setelah menghidupkan alat dengar. Bagi pembatalan bunyi, peranti ini menerima ulasan bercampur-campur mengenainya – sesetengah orang sama sekali tidak merasakan kesan fungsi ini. Namun, apa lagi yang diharapkan sekiranya tiada mikrofon kedua di sini?

Kelebihan

  • Pengecasan yang sangat pantas;
  • Hayat bateri yang baik
  • Sebilangan besar butang;
  • Set ini termasuk pengecas kereta;
  • Kos rendah.

keburukan

  • Tidak ada mikrofon kedua;
  • Masalah komunikasi mungkin berlaku;
  • Bahkan pembicara mendengar pemberitahuan mengenai bateri yang habis.

Sony MBH22

Penilaian: 4.5

Sony MBH22

Sony terutamanya mengkhususkan diri dalam pengeluaran fon kepala biasa Bluetooth yang digunakan untuk mendengar muzik. Sekiranya kita bercakap mengenai alat dengar mono, orang Jepun mempunyai sebilangan kecil dari mereka. Walau bagaimanapun, salah satu peranti ternyata sangat mengagumkan sehingga mustahil untuk tidak menyebutnya dalam ulasan kami. Tidak, alat dengar ini tidak luar biasa. Tetapi dia menjatuhkan wangnya 100%. Dan mereka meminta hanya 2000 rubel.

Sebagai permulaan, aksesori ini telah menerima penyambung USB Type-C. Ini menunjukkan bahawa alat dengar telah muncul di rak kedai baru-baru ini. Juga, soket ini menjadikan penyambungan pengecas semudah mungkin, palam akan jatuh ke penyambung pada kali pertama.

Oleh itu, anda perlu menyambungkan penyesuai rangkaian. Komunikasi dengan pembicara melalui alat dengar ini dapat dipertahankan selama lima hingga enam jam, bergantung pada tahap kelantangan. Ini adalah hasil yang sangat baik. Bagi mod siap sedia, di dalamnya Bluetooth – alat dengar mampu menghabiskan sehingga dua ratus jam. Saya gembira bahawa orang Jepun telah memperkenalkan bateri moden ke dalam ciptaan mereka, dan oleh itu masa pengecasan tidak melebihi satu setengah jam.

Peranti ini mempunyai panel kawalan sederhana yang membolehkan anda memulakan dan mengakhiri perbualan, dan mengubah tahap kelantangan. Panggilan suara juga tersedia di sini, tetapi tidak semua pelanggan membuatnya berfungsi dengan baik.

Untuk menyambung ke telefon pintar, Bluetooth berlaku di sini 4.2. Syarikat Jepun Sony suka menerapkan cip NFC dalam perantinya, tetapi masih belum ada di sini. Tetapi aksesori tersebut mendapat sokongan untuk codec AAC. Ini membolehkan anda menggunakannya untuk menonton filem dan mendengar muzik. Walau bagaimanapun, kita harus mengakui bahawa mendengar segala-galanya hanya dalam satu telinga adalah tidak biasa, dalam hal ini, 99% pembeli akan menggunakan Sony MBH22 hanya untuk bercakap dengan pembicara di telefon.

Masih menambah bahawa alat dengar bluetooth ini beratnya 9,3 g. Lebih berat daripada yang lain, tetapi anda sukar merasakannya. Tetapi kelemahan lain masih dapat dilihat. Sebagai contoh, beberapa pemilik mengadu bahawa peranti tidak berfungsi dengan baik dengan aplikasi yang melaksanakan arahan suara, seperti navigasi GPS. Permulaan frasa hilang kerana beberapa sebab. Dan jika arahannya sangat pendek, maka mungkin tidak kedengaran sama sekali! Juga, tidak semua orang akan mendapati margin kelantangan mencukupi.

Kelebihan

  • Penyambung USB Type-C digunakan;
  • Reka bentuk yang bagus;
  • Kos rendah;
  • Hayat bateri yang sangat lama;
  • Pengecasan yang sangat pantas;
  • Kawalan yang mudah dipelajari.

keburukan

  • Tiada panggilan semula dan beberapa ciri lain;
  • Bukan ruang kepala yang sangat besar;
  • Jeda komunikasi berlaku.

Samsung MG900

Penilaian: 4.4

Samsung MG900

Ini Bluetooth – alat dengar berbeza dari analog dalam klip telinga yang boleh ditanggalkan. Juga di dalam kotak dengan aksesori, anda akan menemui tiga penutup telinga yang boleh diganti yang diperbuat daripada bahan lut. Alat dengar itu sendiri diperbuat daripada plastik, dan boleh dicat sama ada putih atau hitam.

Seperti beberapa alat dengar bluetooth yang dibincangkan di atas, model ini mempunyai sistem pembatalan bunyi aktif. Walau bagaimanapun, keajaiban tidak berlaku. Keperluan untuk mengurangkan kos memaksa pengeluar menganugerahkan penciptaan mereka dengan hanya satu mikrofon, dan oleh itu operasi penekan bunyi hampir tidak dapat dilihat. Oleh itu, Samsung MG900 bukanlah pilihan terbaik untuk perbualan di kereta bawah tanah dan tempat awam lain di mana ia boleh menjadi sangat bising. Angin juga boleh mengganggu alat dengar. Mungkin, produk itu menunjukkan yang terbaik di dalam kereta. Di sini, dan telefon pintar akan terletak di sebelah. Dan ini perlu, kerana tidak jarak jauh Bluetooth 3.0 digunakan di sini sebagai sambungan tanpa wayar.

Berat alat dengar ini Bluetooth adalah 9 g. Ini menjadikannya jelas bahawa bateri berkapasitas terletak di dalam aksesori. Caj penuhnya bertahan selama 330 jam waktu tunggu. Perbualan biasa tentu saja akan menyebabkan bateri habis dengan lebih cepat, tetapi nombor yang tepat tidak dapat diberikan: ia dipengaruhi oleh standard yang digunakan oleh telefon pintar, dan tahap kelantangan yang dipilih, dan beberapa faktor lain. Tetapi anda pasti tidak akan mengeluh.

Sekiranya anda membaca ulasan pada Samsung MG900, beberapa perkara yang boleh membuat pembeli kecewa menjadi jelas. Pertama, nada dering di sini terdengar sangat sunyi. Kedua, pada beberapa saat aksesori kedengaran kuat, sementara selepas peristiwa tertentu, ia mula terdengar lebih tenang. Sebagai contoh, ini berlaku selepas pemberitahuan mengenai SMS masuk. Perkara yang paling teruk ialah anda tidak dapat meningkatkan jumlah yang dikurangkan. Namun, ada kemungkinan masalah seperti itu hanya berlaku bersama dengan model telefon pintar tertentu, kerana tidak disebut sama sekali dalam semua ulasan.

Anda juga boleh mengadu bahawa cas bateri tidak ditunjukkan di mana sahaja. Oleh itu, anda mungkin secara tidak dijangka menghadapi kenyataan bahawa Bluetooth – alat dengar habis. Walau bagaimanapun, ini adalah masalah biasa dari hampir semua model ultra-anggaran – mereka hanya menghantar suara ke telefon pintar.

Kelebihan

  • Terdapat dua pilihan warna;
  • Klip telinga boleh dikeluarkan;
  • Hayat bateri yang baik
  • Fungsi yang sangat luas;
  • Set ini merangkumi penutup telinga yang boleh diganti;
  • Kos rendah.

keburukan

  • Cas bateri tidak ditunjukkan pada telefon pintar;
  • Terdapat masalah sambungan;
  • Menekan butang panggilan terlalu ringan;
  • Mungkin ada masalah dengan kelantangannya.

Xiaomi Mi Bluetooth Pemuda Headset

Penilaian: 4.3

Xiaomi Mi Bluetooth Pemuda Headset

Sudah tentu, milik kita sendiri Bluetooth – alat dengar juga dihasilkan oleh syarikat terkenal Xiaomi. Sering kali, orang Cina mahu menonjol. Walau bagaimanapun, Mi Headset Mi Bluetooth mereka hanya berbeza dari segi penampilan. Di sini semua bahagian dalam terletak di badan bulat. Jika tidak, ini adalah alat dengar biasa, berfungsi dengan Bluetooth 4.1. Tidak ada telinga telinga di sini. Nasib baik, terdapat tiga penutup telinga pengganti dalam saiz yang berbeza, jadi produk ini tidak mungkin rontok.

Pada akhir penilaian kami, produk yang paling murah biasanya disebutkan. Aksesori dari Xiaomi berharga hanya 850 rubel. Jelas bahawa untuk wang sebanyak itu, seseorang tidak boleh mengharapkan fungsi yang sangat luas, perlindungan dari air dan kegembiraan lain. Model ini hanyalah alat untuk membebaskan tangan pemandu di dalam kereta. Pengilang menuntut sokongan iPhone, tetapi sebenarnya ia hanya terdiri dari kemampuan untuk mengajukan soalan kepada Siri. Pada asasnya, anda akan mengawal alat dengar dengan menekan butang yang terdapat di atasnya. Ngomong-ngomong, peranti ini membolehkan anda memanggil nombor yang terakhir dipanggil, serta menjawab dan mengakhiri perbualan. Terdapat juga kawalan kelantangan di sini.

Berat model ini tidak melebihi 6.5 g. Alat dengar dicas melalui mikro-USB – penyambung penuaan yang sudah dibenci oleh beberapa orang.

Malangnya, alat dengar murah seperti itu tidak dapat dilakukan tanpa kelemahan serius. Yang paling penting adalah bateri kecil. Caj penuhnya hampir tidak melebihi dua jam panggilan. Juga, aksesori tersebut mendapat simpanan jumlah yang jelas tidak mencukupi, di suatu tempat di metro anda hampir tidak akan mendengar percakapannya. Ya, dan dia juga anda, kerana tidak ada sistem pengurangan kebisingan yang aktif. Walau bagaimanapun, di tempat yang tenang Bluetooth alat dengar berfungsi dengan baik. Khususnya, di bahagian dalam kebanyakan kereta, pasti tidak akan ada keluhan mengenainya. Tetapi anda pasti akan mengadu tentang arahan suara. Maksudnya adalah bahawa ia dilaksanakan secara eksklusif dalam bahasa Cina, yang hampir tidak anda fahami. Ini dijelaskan oleh fakta bahawa syarikat Xiaomi secara rasmi menjual banyak aksesori hanya di pasaran rumahnya.

Kelebihan

  • Berpasangan boleh dilakukan;
  • Dua warna untuk dipilih;
  • Berat yang sangat ringan;
  • Kualiti yang mencukupi Bluetooth – komunikasi;
  • Set ini merangkumi penutup telinga yang boleh diganti;
  • Fungsi yang sangat luas;
  • Kos yang sangat rendah.

keburukan

  • Melepaskan dengan cepat;
  • Bercakap Cina banyak;
  • Tiada sistem pembatalan bunyi aktif;
  • Isipadu tidak mencukupi.

HARPER HBT-1723

Penilaian: 4.2

HARPER HBT-1723

Headset ini Bluetooth bertujuan untuk digunakan di dalam kereta. Hal ini ditunjukkan oleh pengecas yang dibekalkan. Ia dimasukkan ke dalam 'pemantik rokok'. Lebih-lebih lagi, ia tidak mempunyai wayar – alat dengar diletakkan di ruang khas.

Bluetooth – alat dengar sangat kecil. Tubuhnya boleh dicat sama ada putih atau hitam. Pengecas kereta akan mempunyai warna yang serupa, yang juga merupakan berita baik.

Malangnya, alat dengar ini tidak disertakan dengan penutup telinga pengganti. Sekiranya tidak sesuai dengan telinga anda, tidak ada yang dapat anda lakukan mengenainya. Klip telinga dapat menyelamatkan keadaan, tetapi tidak ada di sini. Dengan kata lain, lebih baik mencuba aksesori terlebih dahulu, tetapi tidak ada yang membenarkan anda melakukan ini.

Produk ini terdengar cukup bagus. Secara teori, anda juga boleh mendengar muzik dengannya. Terutama jika anda tidak akan terganggu oleh kenyataan bahawa ia hanya akan terdengar di satu telinga. Juga, jumlahnya semestinya, stoknya ternyata sangat bernilai. Walaupun mungkin masih ada masalah di metro. Namun, di tempat seperti itu, pembicara juga akan mula mengeluh, kerana tidak ada sistem pembatalan bunyi aktif di sini.

Untuk berkomunikasi dengan telefon pintar, Bluetooth 4.1 digunakan di sini. Terdapat bateri polimer litium di bawah badan alat dengar. Caj penuhnya cukup untuk 4 jam bercakap. Inilah yang dikatakan pengeluar. Sebenarnya, jangka masa kerja sedikit lebih sedikit. Tetapi ini tidak menjadi masalah, kerana aksesori mudah dimasukkan ke dalam pengecas. Masih menambah bahawa masa pengecasan hanya 1 jam. Ini menunjukkan bahawa bateri berkapasiti rendah, tetapi moden digunakan di sini.

Mengenai kekurangannya, kami dapat menyoroti ketiadaan butang tambahan di sini yang dapat memanggil nombor yang baru dipanggil atau mengubah tahap kelantangan. Dan anda harus sekali lagi mengingatkan prinsip pengecasan yang digunakan di sini. Oleh kerana itu, anda tidak akan dapat mengecas Bluetooth – alat dengar di mana sahaja di rumah atau pejabat anda.

Kelebihan

  • Terdapat dua pilihan warna;
  • Bukan margin kelantangan yang buruk;
  • Kos yang sangat rendah;
  • Berat minimum;
  • Pengecasan pantas;
  • Kit ini termasuk pengecas kereta.

keburukan

  • Caj hanya dari pemantik rokok;
  • Hayat bateri tidak terlalu lama;
  • Tiada sistem pengurangan bunyi;
  • Tidak ada kawalan kelantangan.

QCY Q26

Penilaian: 4.1

QCY Q26

Ulasan kami seterusnya berakhir dengan alat dengar dari pengeluar yang sama sekali tidak diketahui, tetapi kadang-kadang anda juga perlu memberi peluang kepada peranti seperti itu. Aksesori itu menerima kotak bulat. Ia boleh dicat putih atau hitam. Di sisi alat dengar, terdapat butang yang agak kecil yang membolehkan anda menjawab panggilan dan mengakhiri perbualan. Anda tidak boleh mengharapkan lebih banyak fungsi dari produk. Malangnya, anda tidak dapat menghubungi nombor terakhir.

Walaupun tanda harga minimum, peranti ini menghasilkan bunyi yang sangat baik. Secara teori, ia bahkan boleh digunakan untuk mendengar muzik! Malah ada sokongan untuk aptX, yang sebenarnya tidak diperlukan untuk alat dengar mono. Banyak pemilik QCY Q26 menggunakan peranti ini tidak banyak untuk bercakap seperti mendengar podcast. Margin kelantangan di sini sedemikian rupa sehingga klip audio paling senyap dapat dibaca!

Alat dengar disambungkan ke telefon melalui Bluetooth 4.1. Pengilang telah berusaha mengurangkan berat ciptaannya sebanyak mungkin. Nampaknya alat dengar seperti itu tidak dapat mendapatkan bateri yang banyak. Walau bagaimanapun, cas penuhnya cukup untuk tiga hingga empat jam bunyi. Bukan keputusan buruk! Peranti diisi selama kira-kira satu setengah jam. Perlu juga diperhatikan bahawa terdapat tiga pelindung telinga yang dapat ditukar ganti, yang mana alat dengar dapat disesuaikan dengan kebanyakan telinga.

Mengapa contoh ini mengakhiri pemilihan dan tidak membukanya? Hakikatnya adalah sangat sukar untuk menggunakan produk ini sebagai alat dengar. Ternyata sangat kecil, dan oleh itu mikrofon terletak cukup jauh dari mulut. Akibatnya, pembicara hanya akan mendengar anda sekiranya anda berada di tempat yang sunyi. Sudah tentu, pengeluar dapat memperkenalkan sistem pengurangan kebisingan yang aktif, sekurang-kurangnya menyelesaikan masalahnya. Tetapi kemudian Bluetooth – alat dengar tidak akan dijual dengan harga 700 rubel.

Kelebihan

  • Kos yang sangat rendah;
  • Berat minimum;
  • Dua warna untuk dipilih;
  • Terdapat beberapa perlindungan terhadap air;
  • Kedengarannya sangat baik;
  • Pengecasan pantas;
  • Dilengkapi dengan tiga penutup telinga yang boleh diganti.

keburukan

  • Mikrofon tidak baik;
  • Tiada sistem pengurangan bunyi;
  • Masa bekerja masih tidak terlalu lama;
  • Beberapa butang kawalan.

Kesimpulannya

Ini adalah senarai alat dengar terbaik Bluetooth antara yang dijual di runcit Rusia. Sekarang anda hanya perlu memilih model tertentu, dengan fokus pada kekurangan apa yang anda setuju untuk menerima. Mereka dimiliki, seperti yang anda perhatikan, walaupun dengan fon kepala yang sedekat mungkin.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berjumpa pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen