9 telefon pintar terbaik Honor

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Syarikat China Huawei menjual telefon pintar di bawah dua jenama. Di bawah tanda dagang sendiri, ia membekalkan utamanya ke kedai – peranti dengan ciri khas. Semua yang lain dijual di bawah sub-jenama Honor. Anda boleh menemui berlian sebenar di antara telefon ini! Pilihan kami akan menunjukkan kepada anda bahawa beberapa telefon pintar Honor sama sekali tidak kalah dengan model teratas. Dan bahkan peranti yang paling murah layak mendapat wang yang dibelanjakan untuknya – sekurang-kurangnya yang dibincangkan dalam bahan kami.

Penarafan telefon pintar terbaik Honor

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Penarafan telefon pintar terbaik Honor 1 Honor Paparan 20 8 / 256GB RUB 39,990
2 Honor 10 4 / 128GB RUB 21,440
3 Honor 8X Maksimum 4 / 128GB RUB 18,960
4 Honor Mainkan 4 / 64GB RUB 17,069
5 Honor 10 Lite 3 / 32GB RUB 12 950
6 Honor 8C 3 / 32GB 11 100 gosok.
7 Honor 9 Lite 32GB RUB 10,290
8 Honor 7C Pro RUB 9 800
9 Honor 7A Pro RUB 7,990

Honor Paparan 20 8 / 256GB

Penilaian: 4.9

Honor Paparan 20 8 / 256GB

Ini adalah raksasa yang sebenar. Peranti ini mempunyai ciri-ciri yang tidak pernah diimpikan oleh pembaca kami! Ia juga sangat cantik – panel belakangnya tidak hanya mempunyai corak, tetapi juga bermain dengan cantik dalam cahaya.

Sekiranya kita bercakap mengenai dinding belakang, maka di atasnya anda dapat mencari pengimbas cap jari yang berfungsi hampir seketika. Tidak selesa untuk mendapatkan sensor ini? Kemudian gunakan kunci muka – sistem sentiasa mengenalinya dengan betul. Juga di bahagian belakang terdapat dua lensa untuk kamera 3D terbina dalam. Pengilang menjanjikan bahawa kecerdasan buatan akan berusaha mengenali objek yang ditembak, yang menjadikannya lebih mudah untuk menyusun foto dan mencari gambar yang diinginkan pada masa akan datang. AI juga berusaha mengasah foto.

Kamera ini menggunakan dua matriks. Resolusi sensor utama mencapai 48 megapiksel. Dan ini adalah 48 juta piksel sebenar – tidak ada interpolasi yang digunakan di sini, seperti pada telefon pintar yang jauh lebih murah. Bukaan dibuka ke f / 1.8, yang membolehkan anda berjaya menembak dalam keadaan cahaya rendah di sekitar – kecerdasan buatan yang disebutkan di atas akan membantu dalam kes ini. Juga, kamera ini dapat merakam video 4K.

Dengan kata lain, telefon pintar gembira dengan kualiti foto dan video yang diterima. Hasil yang sangat baik diperoleh semasa menggunakan kamera depan. Ia termasuk sensor 25 megapiksel. Pesaing hanya boleh mengatakan ini: 'Ibu sayang!'.

Nah, apa lagi yang boleh Honor Lihat 20 orang yang boleh dibanggakan? Dan adakah mungkin untuk membuat tuntutan terhadap komponen? Anehnya, peranti ini ternyata tidak sempurna. Terdapat paparan 6,4 inci di panel depannya. Dan jika resolusi 2310×1080 sesuai dengan 99% pembeli, maka teknologi pembuatan IPS adalah sesuatu dari kategori telefon pintar yang lebih murah. Baiklah, mengapa tidak disematkan AMOLED – panel di sini, walaupun anda harus memesannya dari Samsung? Ada kemungkinan bahawa rahsia keputusan ini terletak pada kenyataan bahawa orang Korea Selatan belum membuat layar, di mana akan ada lubang untuk lensa kamera depan. Dan syarikat Huawei dapat membuat paparan seperti itu, walaupun hanya menggunakan teknologi yang menyiratkan adanya lapisan lampu latar yang terpisah.

Mari kita selidiki spesifikasi yang lain, yang mustahil untuk dijumpai. Sistem operasi Android 9.0 dipasang di sini – versi yang lebih baru belum dikeluarkan. Walaupun terdapat trend semasa, orang Cina tidak menghilangkan bicu audio 3.5mm dari peranti mereka. Cip NFC terbina dalam membolehkan pembayaran tanpa sentuhan untuk pembelian. Untuk mengakses Internet, modul LTE-A dan Wi-Fi digunakan. Yang terakhir dilengkapi dengan tiga (!) Antena. Juga, pembeli sedang menunggu pemproses Kirin 980 lapan teras – ini adalah chipset teratas. Mengenai memori, terdapat versi telefon pintar dengan kapasiti yang berbeza. Kami mengesyorkan untuk tidak berjimat dengan membeli pilihan penyimpanan 256GB. Jangan lupa, tidak ada slot kad memori di sini, dan video 4K mempunyai banyak berat.

Kelebihan

  • Bateri berkapasiti dengan sokongan untuk pengecasan super cepat;
  • Terdapat pengimbas cap jari;
  • Jumlah memori yang sangat besar;
  • Pemproses teratas digunakan;
  • Semua modul tanpa wayar sangat pantas;
  • Terdapat sokongan NFC;
  • Kamera dwi yang hebat yang dapat merakam video 4K;
  • Kamera depan yang hebat
  • Versi terkini sistem operasi;
  • Reka bentuk yang menarik.

keburukan

  • Paparan dibuat menggunakan teknologi IPS;
  • Kos yang sangat tinggi;
  • Lubang kamera menghadap ke depan mungkin tidak menarik bagi semua orang;
  • Tiada slot kad memori.

Honor 10 4 / 128GB

Penilaian: 4.8

Honor 10 4 / 128GB

Sudah tentu, tidak perlu sama sekali mengeluarkan sejumlah besar wang untuk mendapatkan telefon pintar dengan ciri-ciri yang sangat baik. Sekiranya anda bersetuju untuk mendapatkan monobrow yang lebih biasa dan bukannya lubang untuk kamera depan, maka anda harus berpuas hati dengan Honor 10. Untuk peranti ini, mereka meminta 26-29 ribu rubel. Pada masa yang sama, model ini secara formal dapat disebut sebagai model unggulan.

Pencipta peranti ini telah berusaha mencapai ukuran yang padat. Hasilnya, telefon pintar menerima paparan dengan pepenjuru 5,84 inci. Hampir tidak ada bingkai sisi, yang membolehkan anda menjangkau ibu jari ke sudut mana pun. Resolusi skrinnya adalah 2280×1080 piksel. Nisbah aspek 18: 9 memudahkan kerja dengan dua aplikasi pada masa yang sama. Kita hanya boleh menyesali teknologi pembuatannya – seperti yang anda ketahui, paparan IPS mempunyai lapisan lampu latar yang berasingan, yang memberi kesan negatif terhadap penggunaan kuasa, dan juga tidak membenarkan anda mencapai warna hitam yang sempurna.

Versi kelapan Android dipasang di sini sebagai sistem operasi. Dan tidak ada keraguan bahawa kemas kini akan datang ke telefon pintar pada masa akan datang. Peranti boleh berfungsi dengan dua kad SIM. Sayangnya, slot kedua tidak digabungkan – kad memori tidak disokong oleh peranti. Oleh kerana itu, kami mengesyorkan membeli versi yang dilengkapi dengan penyimpanan onboard 128GB.

Pemproses yang digunakan di sini memberi keterangan mengenai status unggulan produk. Ini adalah Kirin 970 kelas atas. Kekuatannya akan mencukupi untuk permainan apa pun, apatah lagi aplikasi. Untuk mengakses web global, modul wayarles moden tidak kurang digunakan – LTE-A dari kategori ke-13 dan Wi-Fi 802.11ac. Terdapat juga cip NFC yang membolehkan anda mengganti kad bank dengan telefon pintar. Nah, pemancar inframerah boleh dianggap sebagai jenis bonus – diperlukan untuk mengendalikan TV dan elektronik pengguna lain.

Sudah tentu, peranti seberat 153 gram yang menjual dengan wang sebanyak itu tidak dapat dilakukan tanpa kamera yang bagus. Khususnya, modul belakang berganda digunakan di sini. Di bawah lensanya terdapat matriks dengan resolusi 24 dan 16 megapiksel. Keupayaan mereka cukup untuk membuat gambar yang sangat terperinci. Walaupun dalam gelap, kerana bukaan terbuka ke f / 1.8. Kamera seperti itu mengaburkan latar belakang dengan sempurna. Ia juga membolehkan anda merakam video dalam resolusi 4K. Tetapi hanya pada 30fps! Sekiranya anda ingin menggandakan parameter ini, anda harus memilih resolusi Full HD. Sekiranya anda menghadkan diri ke resolusi HD, frekuensi 960 bingkai / saat akan tersedia.

“Frontalka” juga menunjukkan dirinya dari sisi terbaik. Sensor 24 megapiksel menghasilkan gambar yang sangat terperinci sehingga anda harus menggunakan penapis khas untuk menyembunyikan ketidaksempurnaan wajah (jika anda peduli).

Masih perlu ditambahkan bahawa bateri 3400 mAh dipasang di sini. Sudah tentu, sokongan pengecasan pantas dilaksanakan di sini, dan penyesuai AC yang disambungkan menyambung ke penyambung USB Type-C.

Kelebihan

  • Versi terbaru OS digunakan;
  • Telefon pintar ringkas dan ringan;
  • Kamera dwi yang sangat baik yang mampu menghasilkan video 4K;
  • Kamera depan yang baik
  • Terdapat cip NFC;
  • Modul tanpa wayar senang dengan kadar pemindahan data yang tinggi;
  • Pemproses lapan teras berkuasa terbina dalam;
  • Jumlah memori yang layak;
  • Pengimbas cap jari tidak dilupakan;
  • Bateri berkapasiti dengan sokongan pengecasan pantas.

keburukan

  • Paparan berdasarkan teknologi IPS;
  • Tiada slot untuk kad microSD;
  • Kosnya tidak akan sesuai dengan semua orang.

Honor 8X Maksimum 4 / 128GB

Penilaian: 4.8

Honor 8X Maksimum 4 / 128GB

Seperti namanya, peranti ini adalah phablet lengkap. Ini bererti bahawa dia mempunyai paparan yang sangat besar. Dalam kes ini, ia adalah panel IPS 7.12 inci. Malah beberapa tablet mempunyai skrin yang lebih kecil! Namun, jangan risau. Menggunakan telefon pintar masih senang. Pertama, paparan memanjang pada ketinggian, tidak lebar, jadi alat ini sangat selesa di tangan. Kedua, pengeluar China cuba menghilangkan bezel sepenuhnya, yang juga memungkinkan untuk meninggalkan dimensi yang waras.

Di bahagian atas skrin, anda dapat melihat takik tetesan air yang menempatkan lensa kamera depan. Tidak ada apa-apa di bawah layar kecuali logo pengeluar, jadi pengimbas sidik jari harus dipindahkan ke panel belakang. Apa yang berlaku di skrin diproses oleh sistem operasi Android 8.1, yang merupakan berita baik. Berat peranti mengecewakan – ia mencapai 210 g yang mengagumkan.

Orang Cina telah menganugerahkan ciptaan mereka dengan pemproses Snapdragon 636 lapan teras. Ia dapat menangani pelancaran kebanyakan permainan yang ada dengan tetapan grafik maksimum. Apa lagi yang boleh anda minta dari chipset? Telefon pintar ini juga mempunyai simpanan onboard 128 GB. Pada masa yang sama, pengeluar tidak menyingkirkan slot kad microSD. Ia luar biasa!

Untuk berinteraksi dengan dunia luar, modul LTE dan Wi-Fi 802.11ac digunakan. Malangnya, sensor inframerah telah dihapuskan dari sini, kerana peranti dan cip NFC belum diterima. Tetapi produk ini mempunyai pembesar suara stereo, yang tidak selalu terdapat dalam kategori harga ini.

Masih ada maklumat mengenai kamera. Modul berganda digunakan mengikut kapasitinya. Di dalamnya, matriks dengan resolusi 16 dan 2 Mp digunakan. Reka bentuk ini menyumbang kepada pengiktirafan latar belakang yang kompeten, yang atas perintah pengguna, kabur dengan berkesan. Sedangkan untuk aperture, dapat disebut rata-rata, kerana bukaan terbuka ke f / 2.0. Dengan bantuan kamera seperti itu, anda boleh merakam video dalam resolusi Full HD. Anda tidak boleh memberitahu banyak tentang kamera menghadap depan – ini adalah modul 8-megapiksel biasa yang berfungsi dengan baik dengan tugas utamanya.

Melihat saiz peranti, anda boleh menjangkakan bateri yang sangat besar di dalamnya. Sesungguhnya, kapasiti bateri mencapai 5000 mAh. Sudah tentu, teknologi pengecasan pantas disokong, tanpa proses itu memerlukan tiga hingga empat jam.

Kelebihan

  • Terdapat sensor cap jari;
  • Bateri mempunyai kapasiti tinggi;
  • Jumlah memori yang besar;
  • Pemproses yang cukup berkuasa digunakan;
  • Pembesar suara stereo terbina dalam;
  • Rangkaian Wi-Fi 802.11ac dan LTE disokong;
  • Kamera belakang yang baik
  • Versi terbaru dipasang Android.

keburukan

  • Penyambung mikro-USB digunakan;
  • Tidak ada NFC;
  • Paparan dibuat menggunakan teknologi IPS;
  • Berat yang sangat berat;
  • Tidak semua orang akan menyukai ukurannya.

Honor Mainkan 4 / 64GB

Penilaian: 4.7

Honor Mainkan 4 / 64GB

Pembaca pemerhatian kami yang penuh perhatian mungkin menyedari bahawa sebilangan besar telefon pintar 'monobrow' dihasilkan di bawah jenama Honor. Sesungguhnya, syarikat Huawei telah belajar membuat potongan di skrin perantinya. Sebagai contoh, Honor Main mempunyai potongan seperti itu. Di dalamnya ada tempat tidak hanya untuk kamera depan, tetapi juga untuk beberapa sensor tambahan, dan juga untuk pembesar suara yang diucapkan. Kami berjaya menyingkirkan bezel hampir sepenuhnya – skrin menempati 83% kawasan panel depan. Hanya terdapat jalur kecil di bawah skrin, di mana logo sub-jenama terukir.

Paparan yang dipasang di sini mempunyai pepenjuru 6.3 inci. Oleh itu, telefon pintar tidak terlalu besar. Seperti yang anda sangka, teknologi IPS digunakan untuk membuat layar. Nisbah aspek 19: 9 memudahkan kerja dengan dua aplikasi pada masa yang sama.

Sekiranya anda menghidupkan telefon pintar, anda dapat melihat dua lensa. Di bawah yang paling penting ialah matriks 16 megapiksel, cahaya yang menerobos bukaan f / 2.2. Modul kedua adalah tambahan – sensor 2 megapikselnya hanya cukup untuk mengesan latar belakang, yang kemudian akan kabur. Anehnya, kamera seperti itu dilatih untuk merakam video 4K, walaupun hanya pada 30fps. Nampaknya, kita perlu berterima kasih atas peluang ini pemproses, yang merupakan Kirin 970 lapan teras teratas.

Telefon pintar pasti sesuai dengan pencinta selfie. Resolusi kamera depan yang digunakan di sini ialah 16 megapiksel. Penting juga bahawa pengeluarnya murah hati dengan bukaan f / 2.0. Dianjurkan untuk menyimpan hasil pemotretan di penyimpanan terpasang, volumenya mencapai 64 GB. Sekiranya ini tidak mencukupi, maka anda boleh menyimpan kad memori – pengeluar belum melupakan slot yang sesuai.

Fungsi peranti disediakan oleh Android 8.1. Tidak mungkin sistem operasi ini akan menjadi usang pada tahun-tahun mendatang. Interaksi dengan Internet dilakukan melalui rangkaian LTE dan melalui Wi-Fi 802.11ac. Juga, dengan model ini, anda dapat membayar pembelian di kedai menggunakan cip NFC terbina dalam. Anda juga dapat memperhatikan sokongan untuk codec AptX HD, berkat suara berkualiti tinggi yang dihantar ke alat dengar tanpa wayar.

Telefon pintar ini mula dijual dalam empat warna. Badan Honor Main diperbuat daripada logam. Pengilang membuat pilihannya untuk memilih komponen yang tidak terlalu berat, jadi berat peranti itu 176 g. Tetapi orang Cina harus meninggalkan bateri yang sangat besar. Walau bagaimanapun, 3750 mAh adalah angka yang layak. Yang penting, pengisian semula dilakukan melalui penyambung USB Type-C, prosesnya tidak bertahan lama.

Mungkin ia adalah Honor Main itulah pembelian paling optimum. Dengan harga 20 ribu rubel, anda mendapat peranti moden dengan ciri-ciri seimbang. Dan pemproses teratas akan membolehkan anda menjalankan permainan apa sahaja tanpa mengurangkan tetapan grafik. Nah, bukan keajaiban?

Kelebihan

  • Beberapa warna badan untuk dipilih;
  • Versi baru OS dipasang;
  • Kamera belakang dapat merakam video 4K;
  • Bahagian depan yang sangat baik;
  • Modul wayarles pantas dibina;
  • Terdapat cip NFC;
  • Pemproses lapan teras yang kuat digunakan;
  • Jumlah memori yang layak;
  • Terdapat pengimbas cap jari;
  • Kapasiti bateri yang sangat tinggi.

keburukan

  • Kualiti gambar masih tidak sempurna.

Honor 10 Lite 3 / 32GB

Penilaian: 4.7

Honor 10 Lite 3 / 32GB

Perwakilan lain dari penilaian kami, paparannya mempunyai potongan keriting. Dalam kes ini, inilah yang disebut takar tetesan air mata – pengeluar hanya perlu meletakkan lensa 'kamera depan' di dalamnya. Pembesar suara percakapan sesuai dengan bingkai yang sangat nipis. Harus diakui bahawa sekarang ini adalah salah satu telefon pintar paling berpatutan dengan potongan seperti di bahagian atas paparan – untuk peranti ini dalam peruncitan Rusia mereka meminta 15-17 ribu rubel.

The Honor 10 Lite mempunyai beberapa ciri yang membezakan. Pertama, produk beroperasi dengan Android 9.0. Ia kini adalah versi 'robot hijau' yang paling baru. Kedua, peranti ini ternyata sangat ringan – beratnya tidak melebihi 162 g. Ketiga, kamera menghadap depannya menerima sensor 24-megapixel yang cantik. Keupayaannya pasti cukup untuk mana-mana orang yang suka menembak 'selfie'.

Nah, apa kamera belakang di sini? Dalam hal ini, peranti lebih kabur. Sekiranya anda melihat panel belakang, akan menjadi jelas bahawa kamera adalah dua. Walau bagaimanapun, di bawah modul optiknya terdapat matriks dengan resolusi hanya 13 dan 2 megapiksel. Tidak ada alasan untuk mengharapkan perincian yang tinggi. Dan latar belakang tidak selalu dikenali dengan betul. Tetapi jika ia dikenali, potret dengan kesan kaburnya sangat indah. Bagi penggambaran video, resolusi maksimum adalah Full HD.

Kembali ke paparan, diagonalnya berukuran 6,21 inci. Kita boleh mengatakan bahawa ukuran peranti ini setanding dengan model lama, yang mempunyai layar 5.5 inci di panel depan. Panel yang dipasang di sini dibuat menggunakan teknologi IPS – ini khas untuk peranti di bawah jenama Honor. Resolusi 2340×1080 piksel – ini cukup untuk sebilangan besar pembeli.

Sistem operasi dan aplikasi dikuasakan oleh pemproses Kirin 710 lapan teras. Ini bukan chipset kelas atas, tetapi banyak permainan disertakan dengan tetapan grafik maksimum. Anda boleh menemui kesalahan dengan jumlah memori. Tidak beroperasi, iaitu 3 GB, tetapi tetap. Walau bagaimanapun, 32 GB adalah parameter yang dapat diterima bagi mereka yang hanya akan mengandungi aplikasi dan permainan di storan ini. Tetapi jika anda tidak akan mendapatkan kad memori microSD, maka telefon pintar ini bukan untuk anda.

Model ini mempunyai panel belakang berwarna warni. Ini menimbulkan emosi positif. Penyambung mikro-USB mereka, digunakan untuk menyambungkan pengecas, rosak – sekali lagi palam akan dimasukkan dari kali kedua atau ketiga. By the way, bateri 3400 mAh digunakan di sini, sementara sokongan untuk teknologi pengecasan pantas Huawei Power Up dilaksanakan. By the way, pengeluar tidak melupakan bicu audio 3.5 mm, yang berguna untuk orang-orang yang belum membeli alat dengar tanpa wayar yang baik. Sekiranya kita bercakap mengenai modul tanpa wayar, maka senarai mereka termasuk LTE, Wi-Fi 802.11ac dan juga NFC. Senang orang Cina ingat tentang pembayaran tanpa sentuhan dengan cip ini, yang hampir tidak biasa di negara mereka.

Kelebihan

  • Versi terkini sistem operasi;
  • Berat rendah;
  • Reka bentuk yang bagus dengan warna warni;
  • Kamera depan yang bagus
  • Modul wayarles berkelajuan tinggi terbina dalam;
  • Terdapat cip NFC;
  • Pemproses lapan teras yang kuat digunakan;
  • Pengimbas cap jari tidak dilupakan;
  • Kos yang berpatutan.

keburukan

  • Kamera belakang tidak sempurna;
  • Ukuran memori boleh lebih besar;
  • Penyambung mikro-USB sedang digunakan.

Honor 8C 3 / 32GB

Penilaian: 4.7

Honor 8C 3 / 32GB

Telefon pintar ini wujud di persimpangan segmen belanjawan dan pertengahan belanjawan. Pada awal penjualan, mereka mula meminta kira-kira 13 ribu rubel untuk peranti tersebut. Sudah tentu, untuk wang ini, anda tidak akan mendapat yang ideal. Produk mempunyai beberapa kelemahan. Sebagai contoh, paparan 6,26 inci yang dilancarkannya mempunyai resolusi 1520×720 piksel. Bukan tetapan tertinggi, yang, bagaimanapun, tidak membawa kepada pikselasi yang jelas. Juga, seseorang akan merasa tidak senang dengan kekurangan cip NFC. Sudah tentu, pengeluar tidak dapat membina kamera yang sangat baik di sini.

Walaupun kos peranti ini agak rendah, kamera yang dipasang di dalamnya ternyata berganda. Tetapi resolusi matriks yang dipasang di dalamnya jauh dari ideal – ia adalah 13 dan 2 Mp. Ini hampir tidak mencukupi untuk sistem mengenali latar belakang dan mengaburkannya dengan betul. Saya gembira sekurang-kurangnya bukaan di sini terbuka untuk f / 1.8. Diharapkan sensor modul utama dibekalkan dengan cahaya yang mencukupi.

Sekiranya kita bercakap mengenai kamera depan, maka ia pasti tidak menimbulkan kegembiraan. Ini adalah modul 8 megapiksel biasa. Keupayaannya lebih dari cukup untuk mengatur komunikasi video berkualiti tinggi. Nah, selfie ternyata bagus, tetapi tidak lebih dari itu. By the way, kamera depan diletakkan di dalam monobrow yang disebut. Adakah anda mahukan peranti yang serupa dengan iPhone X dengan harga lima kali ganda? Honor 8C adalah pilihan terbaik. Tetapi harus diingat bahawa hanya bingkai sisi yang telah dihapuskan di sini. Kawasan di bawah paparan ternyata cukup luas, dan logo sub-jenama di atasnya dapat membingungkan.

Sistem operasi yang digunakan di sini adalah Android 8.1. Senang apabila pengeluar berusaha membekalkan ciptaannya dengan komponen ringan. Akibatnya, berat peranti adalah 167 g. Selain itu, peranti ini boleh mempunyai bicu audio 3.5 mm, yang baru-baru ini semakin ditinggalkan. Pada saat yang sama, tidak ada yang melarang penggunaan telefon pintar secara berpasangan dengan alat dengar tanpa wayar – penghantaran suara akan dilakukan menggunakan Bluetooth 4.2. Sekiranya anda berminat untuk mengakses Internet, maka LTE dan Wi-Fi 802.11n digunakan untuk tujuan ini. Kelajuannya tidak memecahkan rekod, tetapi alat dengan skrin seperti itu dan pemproses Snapdragon 632 tidak memerlukan ini.

Anda boleh melindungi data peribadi menggunakan pengimbas cap jari. Bateri juga boleh – kapasitinya mencapai 4000 mAh yang mengagumkan. Yang disayangkan ialah pengisiannya dilakukan melalui penyambung mikro-USB yang semakin ketinggalan zaman. Juga, tuntutan tertentu dapat dibuat untuk jumlah memori kekal, iaitu 32 GB. Ini bermaksud bahawa anda harus mengehadkan diri untuk memasang aplikasi. Sekiranya anda ingin menyimpan video dan muzik, maka anda perlu membeli kad memori. Akhirnya, kekurangan cip NFC mengecewakan. Oleh kerana itu, kad bank tidak boleh diganti dengan telefon pintar.

Kelebihan

  • Terdapat pengimbas cap jari;
  • Kapasiti bateri yang besar;
  • Pemproses yang sangat berkuasa;
  • Kos rendah;
  • Versi terkini sistem operasi;
  • Berat rendah;
  • Reka bentuk tanpa bezel.

keburukan

  • Penyambung mikro-USB digunakan;
  • Tiada cip NFC;
  • Jumlah memori tidak akan sesuai dengan semua orang;
  • Resolusi paparan rendah.

Honor 9 Lite 32GB

Penilaian: 4.6

Honor 9 Lite 32GB

Sudah tentu, penilaian kita mesti mengandungi bukan sahaja telefon pintar monobrow. Dalam pelbagai jenis syarikat China terdapat beberapa alat yang bagus yang dijual dengan harga yang sangat rendah. Tentu saja, mereka tidak dapat memiliki tampilan di bagian atas yang akan ada potongan keriting. Sebagai contoh, Honor 9 Lite boleh dipanggil peranti yang layak dalam segmen harga belanjawan. Peranti ini telah lama berada di kedai, tetapi ini tidak menghalangnya daripada berfungsi dalam versi sistem operasi yang cukup baru.

Walaupun kosnya rendah, produk ini mampu menampilkan layar yang bagus. Ya, itu tidak dibuat menggunakan teknologi AMOLED, jadi Anda tidak boleh mengandalkan warna hitam yang sempurna. Tetapi paparannya mempunyai resolusi 2160×1080 piksel. Ini bermakna terdapat 427 piksel untuk setiap inci kawasan skrin! Nisbah aspek 18: 9 menjadikannya lebih senang menggunakan dua aplikasi pada masa yang sama.

Anehnya, telefon pintar ini hanya mempunyai berat 149 gram. Dengan standard moden, ini adalah berat yang tidak ketara! Sudah tentu, ia masih jauh dari parameter beberapa telefon bimbit, tetapi peranti seperti itu pasti tidak akan dirasakan di dalam poket.

Harus diingat bahawa pengeluar tidak membuang komponen penting. Terdapat dua kamera yang bagus di sini, yang mempunyai matriks dengan resolusi 13 dan 2 megapiksel. Ya, bukaan lensa utama hanya terbuka hingga f / 2.2, tetapi ini tidak mungkin mempengaruhi berat badan. Juga, orang Cina telah memperkenalkan kamera depan 13 megapiksel ke dalam ciptaan mereka, yang semestinya sesuai dengan pencinta selfie, belum lagi orang yang selalu menggunakan panggilan video. Pemproses Kirin 659 lapan teras sibuk dengan pemprosesan aliran video. Sayangnya kemampuannya hanya cukup untuk rakaman video dalam resolusi Full HD. Walau bagaimanapun, adalah bodoh untuk mengharapkan 4K dari telefon pintar yang begitu murah.

Di bawah badan peranti terdapat 3 GB RAM dan 32 GB memori kekal. Kami gembira kerana pengeluar China tidak membataskan telefon pintar sehingga separuh jumlahnya. Tetapi 32 GB sekarang membuat anda berfikir sama ada untuk menyimpan muzik dan video? Kami mengesyorkan menggunakan storan terpasang hanya untuk memasang aplikasi. Buangkan selebihnya ke kad memori. Tetapi jika anda memasangkannya, anda tidak akan dapat menggunakan kad SIM kedua – seperti nasib, slot gabungan tersebut terdapat di sini.

Untuk berinteraksi dengan web global, modul tanpa wayar LTE-A kategori keempat dan Wi-Fi 802.11n digunakan. Terdapat juga cip NFC di sini – tetamu yang jarang ditemui dalam peranti kos rendah (omong-omong, ia tidak tersedia dalam versi telefon pintar untuk negara lain). Seseorang mungkin gembira dengan radio FM.

Produknya ternyata agak kecil. Dalam hal ini, seseorang tidak boleh mengharapkan bateri yang besar di dalamnya. Tetapi 3000 mAh juga cukup untuk alat ini bertahan hingga ke petang walaupun dengan penggunaan aktif. Saya gembira kerana orang Cina tidak melupakan fungsi pengecasan pantas. Sekiranya USB Type-C juga diperkenalkan di sini, itu pasti sangat bagus. Tetapi pengeluar terpaksa menjimatkan wang.

Kelebihan

  • Karya tersebut disediakan oleh Android 8.0;
  • Kamera hadapan dua akan menggembirakan pencinta selfie;
  • Kamera belakang yang bagus, yang juga dwi;
  • Terdapat pengimbas cap jari;
  • Versi Rusia (LLD-L31) mempunyai cip NFC;
  • Pemproses yang sangat kuat dipasang;
  • Radio FM terbina dalam;
  • Paparan IPS yang baik
  • Saiz dan berat kecil;
  • Versi baru sistem operasi dipasang;
  • Kos yang berpatutan.

keburukan

  • Penyambung mikro-USB digunakan;
  • Ukuran memori boleh lebih besar;
  • Badan yang licin.

Honor 7C Pro

Penilaian: 4.5

Honor 7C Pro

Telefon pintar lain dalam ranking kami, yang terdapat dalam beberapa versi. Dan ini bukan hanya mengenai warna kes itu. Dua varian peranti telah dijual, berbeza dalam jumlah memori. Storan bawaan 32 GB akan sesuai dengan mereka yang akan menggunakan peranti ini hanya sebagai 'dialer'. Sekiranya anda ingin mengeluarkan segalanya dari telefon pintar anda, maka kami sarankan untuk memperhatikan pilihan dengan storan 64 GB. Walau bagaimanapun, jangan lupa bahawa ia tidak mempunyai slot untuk kad microSD, sementara anda masih boleh meningkatkan kapasiti 32GB.

Peranti ini beroperasi di bawah Android 8.0. Ini penting, kerana versi 'robot hijau' ini tidak mungkin menjadi usang walaupun setelah beberapa tahun. Badan peranti diperbuat daripada logam. Diperbuat daripada logam yang sangat nipis, seperti yang dibuktikan dengan berat telefon pintar 164 gram. Terdapat tiga pilihan warna untuk dipilih – dari kuning hingga hitam tradisional.

Sebahagian besar panel depan adalah paparan IPS. Diagonalnya hanya sedikit dikurangkan menjadi 6 inci. Resolusi adalah 1440×720 piksel. Mungkin inilah yang membuktikan status anggaran peranti. Menariknya, pengeluar memilih nisbah aspek 18: 9. Dia percaya bahawa pembeli akan menggunakan telefon pintar untuk menjalankan banyak aplikasi pada masa yang sama. Nampaknya bagi kita bahawa model ini tidak dimaksudkan untuk tujuan ini. Kapasiti pemproses Snapdragon 450 lapan teras mungkin tidak mencukupi untuk mengelakkan dua tingkap menjadi perlahan. Namun, semuanya bergantung pada jenis tingkap yang akan ada.

Terdapat juga RAM 3 GB yang tersembunyi di bawah badan alat. Di tempat yang sama terdapat modul LTE yang membolehkan anda memuat turun fail pada kelajuan tinggi. Bagi modul Wi-Fi, ia dibatasi oleh standard 802.11n. Tetapi ini bukan keburukan. Peranti dengan skrin seperti itu tidak memerlukan kelajuan sambungan yang lebih tinggi ke penghala – anda tidak akan menonton kandungan video 4K di sini.

Cip NFC pasti berjaya untuk model ini. Tetapi sayangnya, pengeluar China menyimpan ini. Juga, dia tidak mulai memperkenalkan beberapa timbunan depan di sini. Leraiannya adalah 8 megapiksel, yang tidak memungkinkan berharap untuk selfie yang sempurna. Tetapi untuk organisasi komunikasi video berkualiti tinggi, ini lebih daripada cukup. Bagi kamera belakang, ia adalah dua kali ganda. Rupa-rupanya, modul ini serupa dengan kamera yang terpasang pada sepasang telefon pintar yang baru sahaja dikaji. Ia juga menggunakan sensor dengan resolusi 13 dan 2 megapiksel. Bukaan dibuka ke nilai, seperti yang anda duga, f / 2.2. Ringkasnya, anda tidak boleh merakam dengan kamera seperti itu dalam kegelapan – anda akan mendapat hasil yang menjijikkan. Sekiranya terdapat pencahayaan yang baik, maka tidak akan ada masalah – anda bahkan boleh mencaburkan latar belakang.

Telefon pintar yang lain tidak mungkin mengejutkan anda. Ia mempunyai pengimbas cap jari. Ini penting, kerana dalam segmen harga ini sudah ada peranti tanpa sensor seperti itu. Nah, operasi autonomi peranti disediakan oleh bateri 3000 mAh. Ia diisi semula melalui penyambung mikro-USB – pilihan khas untuk telefon pintar berharga kurang dari 12 ribu rubel.

Kelebihan

  • Terdapat sensor cap jari;
  • Kamera belakang yang baik yang merakam video dalam Full HD;
  • Kos rendah;
  • Versi terkini sistem operasi;
  • Tidak terlalu berat.

keburukan

  • Jumlah memori tidak akan sesuai dengan semua orang;
  • Bukan pemproses yang sangat kuat;
  • Tiada cip NFC;
  • Resolusi paparan rendah.

Honor 7A Pro

Penilaian: 4.4

Honor 7A Pro

Telefon pintar ini mempunyai penampilan yang tidak asing lagi. Sebilangan pembaca kami akan menyatakan bahawa ini adalah reka bentuk klasik. Sesungguhnya, reka bentuk panel depan ini perlahan-lahan menjadi perkara masa lalu. Terdapat bingkai sisi di sini, walaupun sangat nipis. Dan sama sekali tidak ada yang dilakukan dengan kawasan di atas dan di bawah paparan. Tetapi pengeluarnya tidak perlu membuat potongan keriting pada paparannya untuk mencari tempat untuk kamera depan dan sensor tambahan.

Diagonal skrin yang digunakan di sini telah mencapai 5.7 inci. Pada masa yang sama, paparan ternyata memanjang pada ketinggian, sebab itulah dimensi peranti pasti tidak padat. Dalam hal ini, di bawah badan ada tempat tidak hanya untuk dua slot di mana kad SIM dimasukkan, tetapi juga untuk slot untuk kad memori. Kembali ke skrin, resolusi 1440×720 piksel. Parameter rendah, tetapi tetap tidak membawa kepada pikselasi yang jelas. Nah, nisbah aspek 18: 9 semestinya menjadikan kerja serentak dengan dua aplikasi lebih mudah. Walau bagaimanapun, had di sini adalah 2 GB RAM dan pemproses Snapdragon 430 – kemungkinan program akan menjadi perlahan.

Banyak peranti yang dinilai dalam penilaian ini mempunyai kamera dua. Tidak ada perkara yang diperhatikan di sini. Modul 13-megapiksel nampaknya telah tiba dari tahun 2015. Walau bagaimanapun, kemampuannya akan mencukupi untuk banyak pembeli yang sederhana. Bahkan ada kemampuan untuk merakam video dalam resolusi Full HD. Nah, kamera depan lebih kurang menyenangkan – ia menggunakan modul 8-megapiksel standard.

Sudah tentu Honor 7A Pro menyokong rangkaian LTE. Tidak ada cip NFC di sini, yang sedikit mengecewakan. Soket mikro-USB digunakan untuk mengecas telefon pintar. Sudah tentu, anda tidak semestinya menunggu USB Type-C dalam alat bajet. Bateri mengejutkan. Dalam telefon pintar sebesar ini, bateri dengan kapasiti lebih tinggi daripada 3000 mAh adalah mungkin. Ternyata anda perlu mengecas alat setiap malam, terutama dengan penggunaan intensif.

Ringkasnya, telefon pintar ini layak mendapat wang yang dibelanjakan untuknya. Tetapi bersiaplah untuk kenyataan bahawa dalam beberapa bulan anda akan menghadapi masalah. Faktanya ialah hanya 16 GB memori kekal yang dibina di sini. Ini minimum minimum, sebilangan aplikasi akan kehabisan ruang kosong. Terutama jika anda ingin memasang sebilangan besar daripadanya.

Kelebihan

  • Sistem operasi dipasang Android 8.0;
  • Terdapat sokongan untuk rangkaian LTE;
  • Pemproses yang baik dibina;
  • Slot kad microSD berasingan;
  • Pengimbas cap jari tidak dilupakan;
  • Kos rendah.

keburukan

  • Resolusi paparan rendah;
  • Kamera ringkas digunakan;
  • Tiada cip NFC;
  • Ingatan yang lemah;
  • Penyambung mikro-USB terbina dalam.

Kesimpulannya

Sekarang anda tahu telefon pintar mana Honor yang terbaik. Membeli mana-mana model yang disemak hanya boleh menyebabkan kesan positif. Tetapi jangan lupa bahawa semakin murah peranti yang dibeli, semakin banyak kekurangannya. Peraturan ini berlaku untuk produk di bawah jenama apa pun, Honor tidak terkecuali.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen