9 tablet terbesar

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Beberapa tahun yang lalu, komputer tablet cukup terkenal. Permintaan terbesar ketika itu adalah untuk model dengan layar yang agak kecil. Peranti seperti itu disukai oleh pengguna kerana mereka dapat dengan mudah dibawa dengan melemparkannya ke dalam beg galas atau poket jaket musim sejuk. Dan berat tablet seperti itu cukup dapat diterima untuk membaca buku dan menonton video untuk masa yang lama. Namun, sekarang tablet seperti itu kurang menarik, tablet tersebut hampir digantikan sepenuhnya oleh telefon pintar dengan paparan 6 inci. Itulah sebabnya jika pengguna melihat komputer tablet, dia berharap dapat menerima peranti dengan layar sekurang-kurangnya 10 inci di panel depan. Pendek kata, kami memutuskan untuk memberitahu anda mengenai 'tablet' terbaik yang dilengkapi dengan skrin besar. Dalam kes ini, kita akan membincangkan pelbagai alat – bukan hanya mengenai model yang beroperasi di bawah kawalan Android.

Penarafan tablet terbesar

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Penarafan tablet terbesar 1 HP ZBook x2 G4 i7-8550U 16Gb 512Gb RUB 177,940
2 Acer Tukar 7 i7 16Gb 512Gb RUB 129,900
3 Apple iPad Pro 12.9 (2017) 64Gb Wi-Fi + Selular RUB 64,990
4 Microsoft Surface Pro 5 i5 4Gb 128Gb RUB 58,500
5 DELL Latitud 7212 i5-7300U 8Gb 256Gb LTE RUB 71,000
6 Apple iPad Pro 11 1Tb Wi-Fi + Selular RUB 137,990
7 Huawei MediaPad M5 10.8 Pro 64Gb LTE RUB 36,990
8 Samsung Galaxy Tab A 10.5 SM-T590 32Gb RUB 16,990
9 Lenovo Tab 4 TB-X704L 16Gb 17 390 gosok.

HP ZBook x2 G4 i7-8550U 16Gb 512Gb

Penilaian: 4.9

HP ZBook x2 G4 i7-8550U 16Gb 512Gb

Dari nama peranti ini, jelas bahawa Hewlett-Packard meletakkan ciptaannya sebagai komputer riba dan bukannya tablet. Dia bahkan tidak melepaskan pengubahsuaian yang tidak disertakan dengan papan kekunci. Dan, tentu saja, alat ini beroperasi di bawah sistem operasi yang lengkap Windows 10. Komponen yang ada di sini lebih daripada cukup untuk dijalankan walaupun aplikasi yang menuntut seperti Photoshop atau Premiere Pro di komputer anda.

Tablet HP ZBook x2 G4 bukan hanya besar, ia sangat besar! Panel depannya menempatkan paparan IPS 14 inci dengan resolusi 3840×2160 piksel. Dan tambah pada sempadan yang cukup luas! Dan jika anda mengikat papan kekunci, maka peranti akan berhenti berbeza dengan komputer riba biasa. Dalam hal ini, bukan dimensi yang tegang, tetapi beratnya – ia mencapai 2 kg. Dengan kata lain, anda tidak mungkin membawa komputer tablet seperti itu dengan kerap, melainkan anda memerlukannya untuk bekerja.

Apa yang akan menggembirakan bahagian dalam 'pil'? Dan hakikat bahawa walaupun komputer desktop, jika anda memilikinya, kemungkinan besar tidak boleh mempunyai kekuatan yang serupa. Sebagai contoh, RAM 16 GB dibina di sini. Pemprosesnya adalah Intel Core i7 8550U, yang cukup kuat untuk kebanyakan program. Dan hanya jumlah memori kekal yang tidak mengagumkan – terdapat 512 GB, malah beberapa telefon pintar dengan dimensi yang jauh lebih kecil kini dapat dibanggakan.

Sudah tentu, tablet seperti itu menghasilkan bunyi stereo. Ia juga memiliki mikrofon dan kamera depan, berkat anda dapat mengatur panggilan video. Tetapi jangan bergantung pada gambar berkualiti tinggi, resolusi kamera depan tidak melebihi 1 megapiksel. Kamera belakang menunjukkan dirinya lebih baik – resolusinya 8 megapiksel. Dan ada juga bicu alat dengar, yang boleh berguna pada bila-bila masa.

Tablet ini boleh dipanggil tablet permainan dengan selamat. Faktanya ialah di dalamnya terdapat kad video NVIDIA Quadro M620 yang diskrit, yang mempunyai memori video GDDR5 2 GB. Sudah tentu, anda tidak akan dapat mengaktifkan tetapan grafik maksimum dalam permainan teratas. Tetapi hakikat untuk melancarkan mereka di 'tablet' sudah menjadi keajaiban!

Pada badan peranti, anda boleh menemui sepasang penyambung USB Type-C, yang mampu menawarkan kelajuan penerimaan dan penghantaran data yang tinggi. Tidak dilupakan dan mini-HDMI, yang membolehkan anda memaparkan gambar pada monitor luaran atau TV. Modul Wi-Fi 802.11ac terbina dalam direka untuk berinteraksi dengan penghala. Terdapat juga Bluetooth 4.2, yang membantu menghubungkan aksesori tanpa wayar. Slot kad memori juga tidak dilupakan. Dan bukan microSD, tetapi SD bersaiz penuh!

Mungkin ini adalah pilihan yang bagus untuk mereka yang ingin mengganti komputer riba mereka dengan tablet. Tetapi penggantian seperti itu akan mahal – kos model ini melebihi 170 ribu rubel. Dan ini dengan syarat anda masih dapat mencarinya di wilayah Rusia.

Kelebihan

  • Resolusi paparan yang sangat tinggi;
  • Pemproses quad-core yang kuat digunakan;
  • Jumlah RAM yang besar;
  • Jumlah simpanan kapal yang mencukupi
  • Penyesuai video diskrit terbina dalam;
  • Terdapat penyambung USB berkelajuan tinggi;
  • Terdapat bicu mini-HDMI;
  • Dilengkapi dengan papan kekunci QWERTY;
  • Sokongan yang dilaksanakan untuk standard Wi-Fi 802.11ac;
  • Terdapat pengimbas cap jari.

keburukan

  • Berat yang sangat berat;
  • Kos tinggi yang menakutkan;
  • Ia agak sukar dijumpai di Rusia.

Acer Tukar 7 i7 16Gb 512Gb

Penilaian: 4.9

Acer Tukar 7 i7 16Gb 512Gb

Saya masuk ke peringkat kami dan komputer tablet dari Acer. Peranti ini juga dilengkapi dengan papan kekunci. Dan ia juga mempunyai dudukan kecil, berkat produk yang dapat digunakan untuk menonton filem walaupun tanpa menghubungkan aksesori yang disebutkan di atas. Seperti yang anda duga, sistem operasi Windows 10 dipasang di sini, memberikan pengguna set lengkap program pejabat. Walau bagaimanapun, terdapat cukup komponen yang tersedia di sini untuk menjalankan aplikasi yang lebih berat.

Diagonal paparan IPS yang digunakan di sini ialah 13.5 inci. Resolusi 2256×1504 piksel membolehkan anda menikmati perincian yang tinggi tanpa melihat piksel sama sekali. Pengilang memutuskan bahawa skrin seperti itu pasti cukup untuk pembeli, jadi dia tidak memasukkan penyambung HDMI ke dalam ciptaannya. Sebagai gantinya, dia memberinya soket USB berkelajuan tinggi, yang diperlukan untuk menghubungkan periferal dan, sebagai contoh, peranti penyimpanan data luaran. Pengilangnya tidak melupakan pengimbas cap jari, yang harus melindungi maklumat peribadi dari mata kasar. Stylus juga dibekalkan dengan tablet. Anehnya, apabila papan kekunci disambungkan, menggunakannya lebih mudah daripada menggunakan jari anda.

Tablet ini mempunyai bunyi stereo dan dua kamera. Walau bagaimanapun, kualiti yang terakhir jauh dari ideal, jadi 'tablet' sama sekali tidak sesuai untuk fotografi. Tetapi anda boleh berkomunikasi dengan rakan sekerja di Skype, kerana mikrofon juga ada di sini. Terdapat juga kemungkinan menyambungkan alat dengar – ini dapat dilakukan melalui bicu audio 3,5 mm, dan melalui Bluetooth 4.0. Dan kerana kita bercakap mengenai modul tanpa wayar, kita tidak dapat mencatat sokongan untuk standard Wi-Fi 802.11ac berkelajuan tinggi.

Memori kekal 512 GB ditujukan untuk penyimpanan data. Sekiranya itu tidak mencukupi, anda boleh menggunakan kad microSD. Tidak ada slot kad SIM di sini. Tetapi terdapat 16 GB RAM, yang cukup untuk semua program. Bagi pemproses, ia menggunakan chipset quad-core Intel Core i7 8550U, yang terkenal dari banyak komputer riba.

Mungkin kelemahan utama peranti ini adalah beratnya. Walaupun tanpa papan kekunci, tablet seberat 1150 g. Namun, dengan skrin seperti itu, ia cukup diterima. Juga, tidak semua orang akan berpuas hati dengan kemungkinan permainan. Ya, ada kad grafik NVIDIA GeForce MX150 yang diskrit, tetapi kemampuannya hanya cukup untuk menjalankan permainan dengan tetapan grafik yang sangat rendah. Harganya juga memalukan – tidak semua orang akan bersetuju untuk membayar lebih dari 130 ribu rubel untuk komputer tablet.

Kelebihan

  • Lengkap dengan stylus;
  • Terdapat pengimbas cap jari optik;
  • Dibekalkan dengan papan kekunci lampu latar;
  • Hayat bateri yang baik
  • Terdapat penyambung USB berkelajuan tinggi;
  • Terdapat kad grafik diskrit;
  • Resolusi skrin yang sangat tinggi;
  • Bekerja dengan rangkaian mengikut standard Wi-Fi 802.11ac yang tersedia;
  • Pemproses yang kuat digunakan;
  • Sebilangan besar memori akses tetap dan rawak.

keburukan

  • Berat yang sangat berat;
  • Kamera paling mudah;
  • Harga tinggi.

Apple iPad Pro 12.9 (2017) 64Gb Wi-Fi + Selular

Penilaian: 4.8

Apple iPad Pro 12.9 (2017) 64Gb Wi-Fi + Selular

Sekiranya perbincangan di atas dalam penilaian kami adalah mengenai produk yang sangat mahal yang beroperasi di bawah kawalan Windows, maka di bawah ini kami akan cuba membincangkan mengenai tablet yang lebih berpatutan yang juga mempunyai skrin besar. Mungkin pembelian yang paling menguntungkan sekarang adalah pembelian iPad Pro. Keupayaannya lebih dari cukup untuk menyelesaikan semua tugas sehari-hari. Untuk iOS, sebilangan besar aplikasi berguna telah dibuat dengan antara muka yang selesa. Mereka kelihatan hebat di sini! Tidak ada persoalan mengenai pixelasi! Bagaimana sebaliknya jika paparan IPS 12,9 inci menerima resolusi 2732×2048 piksel? Bukan hanya gambar yang berkualiti tinggi, tetapi juga suaranya – ia dihasilkan menggunakan empat pembesar suara. Dan kerana suara yang bergaya, kami mengesyorkan versi 2017 untuk pembelian – versi yang lebih baru mempunyai suara rata. Dan ini belum lagi fakta bahawa tablet yang dikeluarkan setahun kemudian berharga lebih banyak.

Peranti ini terdapat dalam beberapa variasi. Mereka berbeza antara satu sama lain dalam jumlah memori, serta ketiadaan dan kehadiran slot kad SIM. Sekiranya anda akan menggunakan tablet di jalan dari semasa ke semasa, maka cari versi dengan skrip tulisan 'Selular' – dialah yang menyokong rangkaian LTE. Sejauh penyimpanan onboard, 64GB mungkin baik-baik saja. Tetapi jika anda akan menyimpan video dan sejumlah besar foto dalam memori terbina dalam, tentu saja ini tidak akan mencukupi.

Peranti mempunyai tiga pilihan warna. Badan logam dicat di sini dalam satu warna atau yang lain. Ia mempunyai ketebalan yang sangat kecil, kerana pengeluar berjaya mengurangkan berat alat menjadi 692 g. Di bahagian depan anda dapat melihat dengan mudah bukan hanya paparan, tetapi juga butang fizikal, yang pada masa yang sama berfungsi sebagai pengimbas cap jari. Tablet ini juga merangkumi giroskop, kompas dan barometer – dengan kata lain, tidak ada kekurangan sensor. Anda juga boleh melampirkan papan kekunci QWERTY ke peranti, setelah melakukan penaipan yang mudah. Tetapi anda perlu membelinya secara berasingan. Walau bagaimanapun, ini bergaya Apple – syarikat ini gemar menjual aksesori dengan jumlah wang yang banyak.

Peranti ini dikuasakan oleh pemproses enam teras Apple A10X. Beberapa ketika yang lalu, ia adalah chipset paling kuat yang pernah dihasilkan menggunakan teknologi ARM. Dia dan empat gigabait RAM dengan mudah berjaya menjalankan beberapa aplikasi pada satu skrin.

Anda tidak perlu menggunakan sambungan 4G untuk online. Ia menyokong Wi-Fi 802.11ac. Sekiranya anda menggunakan standard ini, anda juga boleh menonton video 4K dalam talian! Anda tidak dapat menemui kesalahan dengan kamera yang dipasang di sini. Inti kamera depan adalah matriks 7 megapiksel, keupayaannya cukup untuk komunikasi video berkualiti tinggi. Nah, kamera belakang mempunyai sensor, resolusi yang dibawa menjadi 12 megapiksel. Lebih-lebih lagi, modul ini dilengkapi dengan penstabilan optik!

Tidak mungkin tablet seperti ini mampu mengecewakan sekurang-kurangnya sebilangan pengguna biasa. Semuanya sempurna di sini! Walaupun waktu operasi tidak mengecewakan – di bawah beban yang hampir penuh, alat ini berlangsung sekitar sembilan jam.

Kelebihan

  • Tidak terlalu berat;
  • Pemproses yang sangat berkuasa digunakan;
  • Jumlah RAM yang mencukupi;
  • Resolusi paparan yang sangat tinggi;
  • Sokongan yang dilaksanakan untuk Bluetooth 4.2 dan Wi-Fi 802.11ac;
  • Empat pembesar suara terbina dalam;
  • Terdapat versi dengan modul 4G;
  • Hayat bateri yang panjang;
  • Kamera hebat;
  • Ketebalan yang mencukupi.

keburukan

  • Tiada slot kad memori;
  • Namun, kosnya tidak akan sesuai untuk semua orang;
  • Papan kekunci dan stylus perlu dibeli secara berasingan.

Microsoft Surface Pro 5 i5 4Gb 128Gb

Penilaian: 4.8

Microsoft Surface Pro 5 i5 4Gb 128Gb

Pada satu masa syarikat Microsoft mula menghasilkan komputer tablet yang akan menunjukkan bahawa sistem operasi Windows terasa hebat pada perangkat seperti itu. Biasanya, alat Surface Pro mempunyai komponen yang seimbang, kapasitinya cukup untuk senario penggunaan sehari-hari, termasuk di pejabat. Peringkat kami merangkumi model kelima dari baris di atas. Peranti ini mempunyai skrin dengan pepenjuru 12.3 inci dan resolusi 2736×1824 piksel. Parameter seperti itu akan cukup untuk semua pengguna. Tetapi, tentu saja, komponen bawaan cukup sukar untuk memproses gambar dengan resolusi tinggi. Pemproses dwi-teras Intel Core i5 7300U harus bekerja keras agar sistem operasi Windows 10 berfungsi dengan sempurna. Dan seseorang merasakan bahawa kekuatan chipset ini hampir tidak mencukupi untuk menjalankan beberapa aplikasi yang serius. Lebih baik melupakan permainan sama sekali, kerana bukannya kad video diskrit, grafik bersepadu digunakan di sini. Batasan yang serius adalah jumlah memori dalaman, yang tidak melebihi 128 GB. Harus diingat bahawa penjimatan pada storan terpasang yang memungkinkan Microsoft menurunkan harga pada 65 ribu rubel. Namun, syarikat itu juga menjimatkan RAM – hanya ada 4 GB di sini.

Pada badan peranti, anda boleh mendapatkan slot untuk kad microSD. Tetapi tidak ada slot kad SIM – pengeluar menawarkan untuk mengakses web global secara eksklusif melalui Wi-Fi 802.11ac. Jumlah modul tanpa wayar yang terdapat di sini juga merangkumi Bluetooth 4.1, yang diperlukan terutamanya untuk menyambungkan alat dengar tanpa wayar. Anda juga boleh menyambungkan fon kepala biasa – bicu 3.5 mm ditujukan untuknya. Nah, untuk menghubungkan periferal, port USB 3.0 digunakan.

Pada casing logam tablet, seseorang tidak dapat melihat beberapa kamera. Anehnya, agak sukar untuk mencari kesalahan dengan modul yang digunakan di sini. 'Kamera depan' sangat sesuai untuk mengatur panggilan video, matriks lima megapiksel cukup untuk memberikan gambar berkualiti tinggi. Oleh itu, resolusi kamera utama telah ditingkatkan menjadi 8 megapiksel – sebagai hasilnya, anda dapat dengan mudah mengambil gambar menggunakan Microsoft Surface Pro 5 dokumen apa pun, untuk kemudian mengenali teks dalam program yang sesuai. Tablet ini juga mempunyai pembesar suara stereo, yang juga merupakan berita baik. Namun, akan menjadi pelik jika tablet dengan layar besar hanya mempunyai satu pembesar suara.

Mungkin yang paling penting, model ini sesuai dengan jangka hayat bateri. Dalam beberapa mod operasi, 13 jam dapat dicapai! Namun, tentu saja, dalam kebanyakan kes, masa operasi akan tetap lebih pendek – semuanya bergantung pada berapa banyak pemproses yang anda muatkan.

Malangnya, syarikat itu Microsoft tidak mahu melakukan penjualan rasmi perkakasannya di Rusia (satu-satunya pengecualian adalah konsol permainannya). Sehubungan itu, jika anda sudah bersedia untuk membeli tablet ini, anda harus melupakan jaminan.

Kelebihan

  • Terdapat slot untuk kad memori;
  • Tanda harga tidak astronomi;
  • Paparan IPS resolusi tinggi;
  • Terdapat sokongan untuk standard Wi-Fi berkelajuan tinggi;
  • Bunyi stereo yang dilaksanakan;
  • Kamera yang layak;
  • Terdapat port USB berkelajuan tinggi;
  • Hayat bateri yang sangat lama;
  • Berat tidak melebihi 786 g.

keburukan

  • RAM yang sangat sedikit
  • Bukan pemproses yang paling berkuasa;
  • Saya mahukan memori yang lebih kekal;
  • Papan kekunci mesti dibeli secara berasingan.

DELL Latitud 7212 i5-7300U 8Gb 256Gb LTE

Penilaian: 4.7

DELL Latitud 7212 i5-7300U 8Gb 256Gb LTE

Komputer tablet lain dalam penilaian kami, yang agak sukar diperoleh. Faktanya adalah bahawa pengeluarannya telah lama dihentikan. Sayang sekali, kerana ini adalah spesimen langka yang tidak hanya memiliki layar besar, tetapi juga casing yang dilindungi. Pelapik getah membolehkan anda menjatuhkan peranti pada batu – tidak akan terjadi apa-apa. Lebih-lebih lagi, alat ini dapat menahan rendaman jangka pendek walaupun di bawah air! Peranti ini juga dapat digunakan dalam keadaan dingin – paparan sentuhan dapat melihat sentuhan tangan yang memakai sarung tangan. Tidak ada yang akan berlaku pada tablet walaupun di padang pasir – pemproses dilengkapi di sini dengan penyejukan aktif.

DELL juga memilih Intel Core i5 7300U. Tetapi di sini chipset dwi-teras melakukan yang terbaik. Ini dijelaskan oleh resolusi skrin bawah 1920×1080 piksel. Saya gembira kerana pengeluar Amerika tidak menjimatkan RAM – dia membina 8 GB di sini. Oleh kerana komponen tersebut, penggunaan Windows 10 menjadi sangat selesa.

Untuk memasang aplikasi dan menyimpan fail, 256 GB memori kekal disediakan. Malangnya, tidak ada slot kad memori di sini. Ini menyinggung perasaan. Ternyata anda entah bagaimana dapat menambah jumlah simpanan bawaan hanya dengan bantuan pemacu USB luaran. Ngomong-ngomong, di antara penyambungnya terdapat USB 3.0 tradisional dan USB 3.1 jenis-C miniatur.

Sekiranya peranti dari Microsoft yang dipertimbangkan di atas tidak mempunyai pengimbas cap jari, maka produk yang dikeluarkan oleh DELL masih menerimanya. Sekiranya seseorang mencuri tablet anda, tidak mungkin penyerang dapat menggunakannya untuk tujuan yang dimaksudkan. Perbezaan lain dari model ini ialah slot kad SIM. Ini membolehkan anda mengakses World Wide Web walaupun di jalan. Sudah tentu, pengeluar juga tidak melupakan standard Wi-Fi 802.11ac. Cip NFC boleh dianggap sebagai ciri unik 'tablet'. Sudah tentu, tidak ada yang akan menggunakan komputer tablet sebesar itu untuk membayar pembelian. Tetapi anda boleh menggunakan cip yang disebutkan di atas untuk penyegerakan yang lebih pantas dengan peranti lain (contohnya, dengan kamera tindakan).

Masih menambah bahawa alat itu menerima dua kamera. Yang utama memiliki resolusi 8 megapiksel, yang cukup untuk memotret dokumen atau objek lain. Nah, untuk mengatur komunikasi video, kamera depan dimaksudkan, resolusi yang 5 megapiksel.

Pelindung kelembapan dan bantalan getah tidak dapat mempengaruhi berat peranti. Tablet sangat berat. Anda juga boleh mengadu kekurangan papan kekunci QWERTY.

Kelebihan

  • Terdapat penyambung berkelajuan tinggi;
  • Pemasangan kad SIM boleh dilakukan;
  • Skrin sentuh menyokong operasi dengan sarung tangan;
  • Perlindungan kelembapan dan ketahanan kejutan dilaksanakan;
  • Terdapat sensor cap jari;
  • Terdapat kamera yang baik;
  • Bekerja dengan rangkaian dalam standard Wi-Fi 802.11ac tersedia;
  • Paparan IPS yang layak
  • Bukan jumlah RAM dan memori kekal yang buruk.

keburukan

  • Berat ialah 1280g;
  • Tiada slot kad memori;
  • Sangat sukar untuk dijumpai.

Apple iPad Pro 11 1Tb Wi-Fi + Selular

Penilaian: 4.7

Apple iPad Pro 11 1Tb Wi-Fi + Selular

Sudah tentu, tablet terbaru dari Apple juga berjaya masuk dalam penilaian kami. Ia tidak mempunyai paparan terbesar – pepenjuru tepat 11 inci. Pada masa yang sama, komputer tablet ini adalah yang pertama menerima bingkai yang sangat nipis. Hasilnya, perangkat ternyata cukup padat – ukurannya sebanding dengan pendahulunya, yang memiliki layar yang lebih besar.

Resolusi panel IPS yang dipasang di sini ialah 2388×1668 piksel. Ini lebih daripada cukup untuk mengelakkan mata kasar melihat pixelation. Gambar di sini disertakan dengan suara dari empat pembesar suara. Walau bagaimanapun, ketebalan 'tablet' menjadi sangat kecil, dan oleh itu pembesar suara tidak dapat menghasilkan frekuensi rendah yang dalam. Walaupun tanpa ini, Pro 11 yang segar iPad terdengar lebih baik daripada penilaian kami yang lain (kecuali, seperti yang anda faham, pendahulunya).

Pemprosesan gambar dikendalikan oleh Apple A12X Bionic. Pada masa ini, chipset lapan teras ini dianggap paling kuat di antara yang berdasarkan teknologi ARM. Tidak ada penurunan walaupun pada saat pengguna terus membuka tingkap dua aplikasi sekaligus. Ngomong-ngomong, anda dapat mengawal iOS dan semua program bukan sahaja dengan jari anda, tetapi juga dengan stylus proprietari. Untuk mengisinya semula, pasangkan aksesori ke hujung komputer tablet – dalam kedudukan ini ia dipegang oleh magnet. Satu-satunya kasihan ialah stylus tidak termasuk dalam bungkusan. Walau bagaimanapun, anda juga perlu membeli papan kekunci QWERTY secara berasingan, yang juga berfungsi sebagai penutup. Tetapi tablet itu sendiri sangat mahal – versi yang kami pertimbangkan dianggarkan berjumlah 138 ribu rubel.

Mengapa pilihan ini begitu mahal? Pertama, ia mempunyai slot kad SIM, yang membolehkan anda mengakses Internet melalui rangkaian LTE. Kedua, ia merangkumi 1 TB simpanan terbina dalam. Tidak ada yang serupa yang ditawarkan oleh mana-mana pesaing! Dengan latar belakang ini, anda benar-benar lupa bahawa tidak ada slot untuk kad memori. Terdapat cukup ruang untuk video, foto, dokumen, dan muzik.

Tablet ini merangkumi sebilangan besar modul tanpa wayar. Bluetooth 5.0 digunakan untuk menyambungkan headset, dan Wi-Fi 802.11ac digunakan untuk memuat turun fail dari Internet. Malangnya, fon kepala berwayar hanya dapat disambungkan melalui penyesuai, kerana hanya ada USB Type-C di antara penyambungnya. By the way, kehadiran pelabuhan seperti itu sangat mengagumkan. Sebelumnya Apple menganugerahkan telefon pintar dan tablet mereka secara eksklusif dengan penyambung Lightning. Sekarang menghubungkan sebarang periferal tidak akan menimbulkan masalah.

Sesuai dengan peranti yang begitu mahal, ia menerima kamera yang agak baik. Sudah tentu, modul 12 megapiksel tidak akan menghasilkan gambar yang sempurna yang mampu dihasilkan oleh telefon pintar teratas. Tetapi kemampuannya akan cukup untuk semua pembeli tablet. By the way, modul ini dilengkapi dengan penstabil optik, yang cukup tidak biasa untuk tablet. Bagi 'kamera depan', ia merangkumi matriks 7 megapiksel.

Tidak ada pengimbas cap jari di sini. Tetapi itu tidak diperlukan, kerana membuka kunci dilaksanakan di sini dengan cara scan wajah. Produk ini juga mampu memberikan berat minimum 468 g, menjadikan tablet paling ringan dalam penilaian kami. Pada masa yang sama, di dalamnya terdapat tempat untuk bateri yang cukup besar, yang cukup untuk sembilan jam penggunaan aktif peranti.

Kelebihan

  • Kamera yang sangat baik, salah satunya dilengkapi dengan penstabil optik;
  • Terdapat sokongan untuk Face ID;
  • Berat yang sangat ringan dan ketebalan minimum;
  • Skrin hebat dengan bezel sempit
  • Kerja autonomi yang cukup lama;
  • Penyambung USB Type-C digunakan;
  • Suara yang sangat baik;
  • Sokongan terbina dalam untuk standard LTE, Wi-Fi 802.11ac dan Bluetooth 5.0;
  • Memasang pemproses yang kuat;
  • Jumlah memori yang besar.

keburukan

  • Apple Pensil dan papan kekunci dijual secara berasingan;
  • Kos yang sangat tinggi;
  • Tidak ada bicu audio 3.5mm.

Huawei MediaPad M5 10.8 Pro 64Gb LTE

Penilaian: 4.6

Huawei MediaPad M5 10.8 Pro 64Gb LTE

Anda mungkin berpendapat bahawa penilaian kami akan berlaku tanpa Android – peranti, kerana ia semakin kurang menarik bagi pengguna biasa. Tetapi kita akan menyebut beberapa alat yang beroperasi di bawah kawalan 'robot hijau'. Kenapa tidak? Lagipun, ini adalah tablet yang paling murah. Sebagai contoh, untuk Huawei MediaPad M5 10.8 Pro di kedai Rusia mereka meminta tidak lebih daripada 43 ribu rubel. Untuk wang ini, pembeli akan menerima produk dengan paparan 10,8 inci di panel depan. Leraiannya dibawa hingga 2560×1600 piksel, yang memungkinkan anda melihat foto dengan senang hati. Dicadangkan untuk menyimpan gambar dan video dalam memori terpasang, yang mana 64 GB dipasang di sini. Sekiranya itu tidak mencukupi, anda boleh menggunakan kad microSD. Tablet ini juga menerima RAM 4 GB, yang cukup untuk operasi stabil Android 8.0 dan semua aplikasi.

HiSilicon Kirin 960 lapan teras digunakan di sini sebagai chipset. Setahun yang lalu ia dianggap sebagai kelas atas. Walau bagaimanapun, pemproses ini menunjukkan sisi terbaiknya walaupun sekarang. Beberapa masalah hanya boleh berlaku pada permainan lanjutan. Rasanya pemecut grafik Mali-G71 MP8 sukar memproses gambar dengan resolusi tinggi.

Model yang kami pertimbangkan mempunyai slot untuk kad SIM, yang membolehkan anda mengakses Internet bukan hanya melalui Wi-Fi 802.11ac, tetapi juga melalui jaringan LTE. Tablet lain mempunyai sokongan untuk standard Bluetooth 4.2. Kaedah termudah untuk mendengar muzik dan berkomunikasi dengan orang lain adalah menggunakan alat dengar tanpa wayar. Sekiranya anda ingin menggunakan fon kepala berwayar, anda perlu mendapatkan penyesuai untuk USB Type-C – hanya penyambung ini yang terdapat pada casing tersebut.

Kamera dengan resolusi 13 megapiksel dimaksudkan di sini untuk pengambilan gambar dan video. Pada masa penulisan penilaian, ini adalah maksimum yang dapat dimiliki oleh tablet yang dikendalikan Android. Lebih banyak tidak diperlukan, kerana pengambilan gambar dengan peranti yang begitu besar secara berterusan tidak menyenangkan. Jika kita bercakap mengenai komunikasi video, kamera depan 8 megapiksel bertujuan untuk menyediakannya, yang juga sangat bagus.

Berat model ini ialah 498 g. Dan ini terdapat di dalam sarung logam! By the way, pengeluar tidak melupakan pengimbas cap jari. Walaupun harus diakui bahawa tidak semua pemilik tablet seperti ini menggunakan sensor ini – selalunya tidak diperlukan, kerana peranti tidak dapat dibawa keluar dari rumah.

Kelebihan

  • Berat rendah;
  • Bateri yang cukup besar dibina;
  • Terdapat penyambung USB 3.1 Type-C;
  • Bunyi stereo yang baik;
  • Kamera yang layak dipasang;
  • Standard yang disokong Bluetooth 4.2, Wi-Fi 802.11ac dan LTE;
  • Paparan resolusi tinggi;
  • Pemproses yang hebat;
  • Jumlah RAM yang mencukupi dan memori kekal;
  • Terdapat slot untuk kad memori;
  • Dilengkapi dengan stylus.

keburukan

  • Tiada bicu audio 3.5mm;
  • Tiada perisian eksklusif untuk melukis dengan stylus;
  • Harga tidak akan sesuai dengan semua orang.

Samsung Galaxy Tab A 10.5 SM-T590 32Gb

Penilaian: 4.5

Samsung Galaxy Tab A 10.5 SM-T590 32Gb

Salah satu tablet paling berpatutan dalam ranking kami. Untuk produk dengan paparan 10.5 inci, mereka meminta kira-kira 21 ribu rubel di runcit Rusia. Sudah tentu, untuk wang sebanyak itu, anda tidak akan mendapat peranti kelas atas. Ya, resolusi skrinnya cukup baik 1920×1200 piksel. Tetapi pemproses masih jauh dari penggunaannya di sini. Walau bagaimanapun, kemampuan chipset lapan teras cukup untuk menjalankan sebarang aplikasi dan banyak permainan. Juga, pengeluar yang disimpan pada RAM – hanya 3 GB yang dipasang di sini. Tetapi kekecewaan terbesar adalah penyimpanan onboard 32GB. Pastikan anda secara beransur-ansur menyedari bahawa kad memori perlu dimasukkan.

Sistem operasi yang digunakan di sini adalah Android 8.1. Modul Wi-Fi yang menyokong standard 802.11ac direka khas untuk akses Internet. Bilangan modul tanpa wayar juga merangkumi Bluetooth 4.2. Namun, tidak perlu menggunakannya untuk menyambungkan fon kepala – pengeluar Korea Selatan tidak meninggalkan bicu audio 3.5 mm tradisional. Anda juga dapat mencari port USB Type-C pada casing peranti – ia digunakan untuk menyambungkan penyesuai rangkaian dan menyegerakkan dengan komputer.

Tablet ini tergolong dalam segmen belanjawan. Dalam hal ini, seseorang tidak boleh mengharapkan kemampuan fotografi yang mengagumkan darinya. Kamera utama merangkumi matriks sederhana dengan resolusi 8 megapiksel. Kamera depan lebih ringkas. Tetapi resolusi 5 megapiksel juga cukup untuk bercakap Skype atau mengatur siaran di Badoo.

Berat model ini mencapai 529 g yang mengagumkan. Anda tidak akan dapat memegang tablet seperti itu di tangan anda untuk jangka masa yang panjang – lebih baik jika anda menggunakan alat pendukung. Berat ini sebahagiannya disebabkan oleh bateri yang besar. Sekiranya anda mencari 'pil' yang boleh berfungsi untuk jangka masa panjang, ini adalah pilihan terbaik.

Kelebihan

  • Kuasa pemproses masih cukup besar;
  • Terdapat slot untuk kad memori;
  • Paparan IPS yang layak
  • Menyokong sokongan untuk Wi-Fi 802.11ac;
  • Terdapat bicu audio 3.5mm;
  • Bateri berkapasiti terbina dalam;
  • Kosnya tidak dilarang.

keburukan

  • Berat besar;
  • Ingatan kekal sedikit;
  • Tidak ada sokongan untuk rangkaian LTE;
  • Masih terdapat beku mikro.

Lenovo Tab 4 TB-X704L 16Gb

Penilaian: 4.4

Lenovo Tab 4 TB-X704L 16Gb

Sejauh ini tablet skrin besar paling berpatutan. Namun, dengan lebih banyak lagi? Ia menggunakan panel IPS 10.1 inci, yang nampaknya tidak hebat sekarang. Resolusi paparan adalah 1920×1200 piksel. Ia tidak teruk. Tetapi bingkai yang sangat lebar memalukan – ia menjadikan produk kelihatan lebih seperti bingkai foto daripada tablet moden.

Model ini tidak dihasilkan semalam. Dalam hal ini, ia beroperasi di bawah Android 7.0, dan pastinya tidak perlu menunggu kemas kini. Namun, versi 'robot hijau' ini hampir tidak dapat disebut ketinggalan zaman. Bagi perkakasan, peranti ini berdasarkan pada Snapdragon 625 – pemproses lapan teras yang dicatat pada 2 GHz. Walaupun di bawah badan peranti terdapat 3 GB RAM dan 16 GB memori kekal. Mungkin jumlah yang terakhir dapat dianggap sebagai kelemahan utama alat. Ya, video dan muzik boleh dimuat ke kad memori, slot yang tentunya tidak dilupakan. Tetapi aplikasi sering tidak dipindahkan ke pemacu luaran – oleh itu, anda tidak akan memasang sebilangan besar dari mereka.

Untuk mengakses Internet, diusulkan untuk menggunakan rangkaian LTE atau Wi-Fi (tablet menyokong standard 802.11ac berkelajuan tinggi). Peranti ini juga merangkumi modul Bluetooth 4.2. Keupayaan 'gigi biru' biasanya digunakan untuk menyambung ke alat dengar tanpa wayar. Tetapi ada juga bicu audio 3.5 mm, dan oleh itu hampir tidak ada yang menghalang anda menyambungkan fon kepala biasa. Walau bagaimanapun, anda juga dapat mendengar muzik melalui pembesar suara stereo – ia menghasilkan bunyi yang sangat berkualiti tinggi.

Port USB Type-C digunakan untuk menyambungkan pengecas. Seperti yang anda ketahui, wayar dimasukkan ke dalamnya secara eksklusif pada kali pertama. Anda juga boleh menemui lensa kamera terbina dalam tablet. Yang utama memiliki resolusi 8 megapiksel, sementara hanya sensor 5-megapiksel yang diperkenalkan ke yang menghadap ke depan. Nah, di bawah kes itu adalah bateri 7000 mAh. Pengilang mendakwa penggunaan aktif selama 13 jam. Sebenarnya, hasilnya hanya bergantung pada bagaimana anda memuatkan pemproses.

Dengan kata lain, tablet Lenovo Tab 4 membenarkan harganya, ia pasti tidak masuk dalam penilaian kami. Dan bagus juga bahawa alat yang tidak seberapa ini dapat menerima sensor cap jari.

Kelebihan

  • Terdapat bicu audio 3.5mm;
  • Terdapat slot untuk kad memori;
  • Terdapat pengimbas cap jari;
  • Bateri mampu mempunyai kapasiti yang besar;
  • Penyambung USB Type-C digunakan;
  • Terdapat radio FM;
  • Bunyi stereo yang baik;
  • Paparan IPS yang layak
  • Menyokong rangkaian LTE dan Wi-Fi;
  • Tanda harga yang berpatutan.

keburukan

  • Kes plastik;
  • Kamera yang tidak bersahaja;
  • Ingatan berterusan yang sangat sedikit
  • Bukan pemproses yang paling berkuasa;
  • Bezel lebar di sekitar skrin.

Kesimpulannya

Ini adalah senarai tablet terbesar dan juga yang paling mahal. Pastikan, mana-mana peranti yang dipertimbangkan pasti sesuai dengan anda. Semasa memilih alat, fikirkan terlebih dahulu mengenai sistem operasi. Windows tidak akan berjalan secepat mungkin pada tablet, tetapi akan memungkinkan anda menjalankan aplikasi yang sudah biasa dari desktop atau komputer riba. Nah, Android dan iOS semestinya tidak asing bagi anda – mereka hampir tidak berbeza dengan rakan sejawatnya yang dipasang di telefon pintar.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen