9 pemutar skru udara terbaik

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Pemutar skru pneumatik dibezakan dengan ketiadaan motor dan reka bentuk yang lebih ringkas. Ini berjaya untuk berat badan rendah dan membolehkan anda menggunakannya tanpa had masa. Untuk operasi, anda memerlukan pemampat yang kuat dan penerima simpanan. Alat pneumatik seperti ini praktikal di kilang perabot dan industri pemasangan lain, di mana pemutar skru tahan lama diperlukan, yang direka untuk penggunaan sehari-hari. Mari cari pemutar skru udara mana yang terbaik, yang mana kita membandingkan sembilan produk paling popular jenis ini dari jenama global.

Penilaian pemutar skru pneumatik terbaik

Semasa menyusun TOP-9 pemutar skru pneumatik terbaik, kami mengambil kira ciri-ciri alat ini dan ulasan pelanggan. Ini membantu membuat perihalan yang seimbang dengan kebaikan dan keburukan produk, jadi ulasan akan dilakukan tanpa cermin mata berwarna mawar.

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Penilaian pemutar skru pneumatik terbaik 1 Bosch 0 607 460 400 RUB 29 406
2 Senco SEN602C RUB 14 628
3 Schneider Airsystems DRS 810 RUB 26 839
4 Senco SEN610 RUB 14,900
5 SUMAKE ST-4488 RUB 22,644
6 Metabo DS 14 RUB 8 449
7 JONNESWAY JAB-1017 8 420 RUB
8 Fubag SL120 5 382 gosok.
9 G208 Kasar RUB 6,525

Bosch 0 607 460 400

Penilaian: 4.9

Bosch 0 607 460 400

Di tempat pertama adalah pemutar skru pneumatik dari “Bosch”, yang dirancang untuk tekanan 6.3 atm, dan juga memerlukan 810 liter udara setiap minit. Aliran ini membolehkan alat pneumatik memutar perkakas hingga 750 rpm. Di bahagian belakang pistol terdapat injap untuk menyesuaikan daya pengetatan dengan parameter 1.5-8 Nm. Gunakan pemasangan tulang herring 1,4 inci untuk menyambungkan selang udara. Diameter dalaman hos dari pemampat mesti mempunyai keratan rentas sekurang-kurangnya 10 mm, maka unit akan beroperasi tanpa kehilangan kuasa. Dalam ulasan, pengguna menyukai panjang pegangan 15 cm, yang sesuai untuk orang yang mempunyai tangan besar. Pemiliknya juga senang dengan berat pistol yang rendah, iaitu 800 g. Lebih senang bekerja dengannya sepanjang hari, dan badannya hampir tidak dipanaskan.

Kami menilai pemutar skru udara ini sebagai yang terbaik kerana penghentian kedalaman skru. Ini membolehkan anda menetapkan tahap penyekat yang tepat pada pengikat dan tidak merosakkan permukaan bahan jika rapuh.

Kelebihan

  • badan tahan lama;
  • selesa dipegang;
  • berat 800 g;
  • penyesuaian tekanan dan pengetatan tork disediakan.

keburukan

  • harga tinggi;
  • kerja keras 84 dB;
  • sukar untuk menyambungkan hos ke penyesuai herringbone;
  • pemampat yang kuat diperlukan kerana aliran udara 810 l / min.

Senco SEN602C

Penilaian: 4.8

Senco SEN602C

Di tempat kedua adalah pemutar skru pneumatik dari jenama Amerika Senco, dibuat dalam kotak berbentuk L. Model ini mempunyai dua bantalan getah di pemegang untuk meningkatkan cengkaman. Chuck pemutar skru hex yang digerakkan secara pneumatik mampu mencapai 800 rpm dan mengetatkan pengikat dengan kekuatan 14.7 Nm. Pengilang telah menjaga keupayaan untuk menyesuaikan kekerasan skru agar dapat bekerja dengan alat ini pada kedua-dua bahan lembut dan keras. Pengoperasian memerlukan tekanan 8 atm dan pemampat yang mampu memberikan 453 liter seminit. Pemutar skru pneumatik berat 1.1 kg dan beroperasi pada isipadu 78 dB.

Pemutar skru pneumatik menarik dengan adanya pemegang kedua, yang boleh diputar di sekitar badan sebanyak 360 darjah. Ini bukan sahaja meningkatkan kebolehpercayaan pegangan, tetapi juga memfasilitasi tekanan sehingga mudah menekan pengikat. Memandangkan instrumen ini tidak mempunyai fungsi perkusi, konfigurasi dwi-pegangan ini menyumbang kepada peningkatan prestasi berbanding peranti pemegang tunggal yang setanding.

Kelebihan

  • ada kebalikannya;
  • pad getah pada pemegang;
  • badan keluli tahan lama;
  • memberikan peningkatan prestasi;
  • berat 1.1 kg.

keburukan

  • semasa berpusing, pemegang kedua menggaru cat pada badan pemutar skru;
  • tidak senang untuk beralih secara terbalik.

Schneider Airsystems DRS 810

Penilaian: 4.7

Schneider Airsystems DRS 810

Pemutar skru pneumatik jenis pistol dari Schneider Airsystems menggunakan 360 liter udara per minit, oleh itu ia kurang “rakus” dibandingkan dengan peserta yang dinyatakan di atas. Badan alat ini diperbuat daripada logam, dan pemegangnya ditutup dengan bantalan anti-slip, yang meningkatkan kebolehpercayaan pegangan. Model ini beroperasi dengan tekanan 7 atm dan memutar gelendong hingga 1650 rpm. Dalam kes ini, ketegangan pengencang pengikat dapat disesuaikan dengan maksimum 8 Nm. Untuk menyambung ke pemampat, anda memerlukan hos dengan diameter dalaman 9.5 mm. Ulasan menunjukkan bahawa pemutar skru terletak di tangan dengan selesa, tetapi tidak selesa untuk berehat dengan tangan kedua semasa menekan.

Pemutar skru pneumatik ini adalah sambungan terbaik dari selang pemampat ke pistol. Ini biasanya merupakan titik lemah, kerana selang sering tertekuk dari selekoh dan kemudian pecah. Kita harus memotongnya dan menyusun semula pemasangannya. Di sini, pengeluar menghasilkan sepucuk pistol dengan segmen komunikasi yang sudah ada, dilindungi oleh cangkang tebal dan mempunyai kelim logam padat di pintu masuk. Selang dari pemampat sudah disambungkan ke kawasan rata setelah 50 cm, sehingga tidak pecah.

Kelebihan

  • terdapat penyesuaian tork pengetatan;
  • pemegang getah;
  • sarung logam yang boleh dipercayai;
  • menggunakan 360 liter udara seminit.

keburukan

  • harga tinggi;
  • pencetus licin;
  • kedalaman skru tidak boleh dilaraskan.

Senco SEN610

Penilaian: 4.7

Senco SEN610

Dan inilah model Amerika yang lain dari Senco, yang menggunakan 540 l / min udara pada tekanan 6.3 atm, dan menghasilkan tork sehingga 5.5 Nm. Sekiranya perlu, kekuatan pengetatan dapat dikurangkan menjadi 0,5 Nm agar tidak merosakkan bahan rapuh. Pemutar skru pneumatik dibuat dalam sarung logam hitam dan mempunyai dua pad getah agar tidak tergelincir di tangan. Pengilang telah merawat pemicu berbentuk ergonomik, selesa untuk menekan jari panjang. Bahagian belakang disediakan di sebelah. Dalam ulasan, model ini disukai oleh para profesional kerana bentuk chucknya yang sempit, yang memudahkan akses ke lubang pemasangan dan bukaan kecil.

Kami telah meletakkan pemutar skru udara dalam senarai yang terbaik kerana peningkatan jumlah putaran yang tidak dapat ditanggung oleh gelendong. Model ini boleh berputar pada 1800 rpm. Tidak semua unit pneumatik mampu melakukannya, jadi pilih pemutar skru ini untuk prestasi tinggi apabila terdapat banyak pemasangan atau pembongkaran di hadapan.

Kelebihan

  • jari tidak meluncur dari pencetus;
  • terdapat kebalikan untuk mengubah arah putaran;
  • konfigurasi kartrij sempit;
  • bentuk ergonomik pemegang.

keburukan

  • memerlukan pemampat yang kuat kerana kadar aliran 540 l / min;
  • memerlukan pelinciran berterusan;
  • hanya boleh dibeli mengikut pesanan.

SUMAKE ST-4488

Penilaian: 4.6

SUMAKE ST-4488

Dan berikut adalah pemutar skru pneumatik profesional dari jenama Taiwan SUMAKE. Model ini menggunakan 450 liter udara termampat dengan tekanan 6.2 atm. Sambungan dari pemampat dibuat melalui sambungan berulir dan soket 1/4. Untuk memastikan isipadu udara dibekalkan pada tahap yang betul, diperlukan selang dengan diameter dalam 9.5 mm. Pegangan pistol ditutup sepenuhnya dengan getah, jadi alat ini dipegang dengan selamat walaupun semasa manipulasi aktif. Tetapi berat model ini sedikit lebih tinggi daripada yang lain dan 1.4 kg. Dalam ulasan, pembeli menyukai pemutar skru pneumatik dengan tuas terbalik yang tinggi, yang senang ditukar dengan sarung tangan kerja yang tebal.

Pemutar skru pneumatik diakui oleh kami sebagai yang terbaik dari segi kekuatan pengetatan. Antara analognya, ia mempunyai penunjuk yang agak tinggi – 16,4 Nm. Ini membolehkan pengikat dengan diameter hingga 7 mm disekat. Tetapi jika anda perlu memasukkan sesuatu dengan sangat halus, maka tork pengetatan dapat dikurangkan menjadi 5.1 Nm.

Kelebihan

  • pemegangnya ditutup sepenuhnya dengan bahan anti-slip;
  • sarungnya tahan kerosakan sekiranya dijatuhkan;
  • bahagian belakang senang ditukar walaupun memakai sarung tangan kerja;
  • mampu berfungsi dalam jangka masa yang lama tanpa terlalu panas.

keburukan

  • berat 1.4 kg;
  • harga tinggi;
  • kesatuan berulir.

Metabo DS 14

Penilaian: 4.5

Metabo DS 14

Jenama Jerman Metabo telah membangunkan pemutar skru pneumatik DS 14, yang menggunakan 340 l / min pada tekanan 6.2 atm. Kekakuan memutarnya dapat disesuaikan dalam julat 5-14 Nm, dan kelajuan putaran chuck heksagon mencapai 1800 rpm. Alat pneumatik seberat 1.2 kg. Diameter maksimum pengikat skru dibenarkan sehingga 6 mm. Pembeli dalam ulasan gembira bahawa pemutar skru pneumatik ini, seperti semua produk Metabo lain, menjalani latihan pra-penjualan, yang tidak termasuk pelaksanaan kerosakan. Ini mengurangkan kemungkinan membeli alat yang rosak melalui Internet. Di dalam kit, pengeluar segera membekalkan tiga 1/4 puting untuk pelbagai susunan sambungan (ISO, EURO, ARO). Syarikat juga menyumbangkan sebotol minyak supaya anda mempunyai semua yang anda perlukan untuk memulakan.

Model ini menonjol dengan beberapa kelebihan berbanding analog. Pertama, ia mempunyai cengkaman yang sangat selesa, yang selain pelindung getah, juga berisi potongan ergonomis untuk jari. Konfigurasi ini meningkatkan keselesaan pegangan dan mengurangkan ketegangan tangan. Kedua, pemutar skru pneumatik bergetar pada tahap 3.6 m / s², sehingga tangan tuan semakin letih (model lain mempunyai indikator 4.0 m / s²).

Kelebihan

  • terdapat penyesuaian tork pengetatan;
  • suis terbalik yang mudah;
  • secara konsisten memberikan kuasa yang dinyatakan, tanpa mengira beban;
  • pemegangnya ditutup dengan getah.

keburukan

  • operasi yang sangat bising 94-105 dB;
  • cat pada badan dipadamkan secara beransur-ansur.

JONNESWAY JAB-1017

Penilaian: 4.4

JONNESWAY JAB-1017

Dan inilah satu lagi pemutar skru udara yang mudah dan boleh dipercayai dari JONNESWAY. Alat ini beroperasi pada udara termampat dengan tekanan 6.2 atm, memberikan 1800 rpm dengan tork pengetatan 14 Nm. Badan logam tidak dicat dengan apa-apa, jadi produk tersebut mengekalkan penampilan asalnya, walaupun sudah lama digunakan. Cengkamannya dilapisi getah dan mempunyai potongan ergonomik. Dalam ulasan tersebut, pemutar skru pneumatik disukai oleh pemilik bentuk kartrij yang sempit, yang sangat berguna ketika mengikat pengikat antara bahagian yang jarak dekat. Produk lain dari jenama JONNESWAY dari kategori pneumatik dibezakan dengan peningkatan jaminan, untuk jangka masa 2 tahun, yang juga mendorong beberapa orang untuk membuat pilihan yang memihak kepada produk ini.

Kami menandakan pemutar skru pneumatik sebagai yang terbaik dari segi penggunaan udara termampat. Untuk operasi yang cekap, 120 liter seminit diperlukan, dan ini tidak memerlukan pemampat yang kuat dan penerima yang luas. Tetapi dari segi prestasi, model ini tidak kalah dengan model yang menggunakan 400-600 l / min, jadi produk tersebut kelihatan jauh lebih menguntungkan daripada pesaing.

Kelebihan

  • bentuk kartrij sempit;
  • cengkaman yang selesa;
  • pemegangnya ditutup sepenuhnya dengan getah;
  • arah ditandakan suis terbalik.

keburukan

  • suis terbalik melompat dengan sentuhan sedikit pun;
  • tiada pelarasan tork.

Fubag SL120

Penilaian: 4.3

Fubag SL120

Jenama Jerman “Fubag” menghasilkan salah satu pemutar skru pneumatik paling kuat dengan tork pengetatan 120 Nm. Chuck alat ini mampu berputar hingga 12,000 rpm, secara signifikan menyumbang kepada peningkatan produktiviti. Untuk menyambungkan pistol, anda memerlukan hos dengan diameter dalaman 9.5 mm, serta tekanan 6.3 atm. Pengilang telah melaksanakan skema yang sangat berbeza untuk memulakan putaran terbalik. Pemicu dibuat dalam bentuk lengan rocker dan menekan pada satu sisi menyebabkan putaran mengikut arah jam, dan menekan di tepi yang lain memulakan pemusingan rig. Pegangannya digosok sepenuhnya dan tidak tergelincir dari tangan anda. Udara berlebihan dikeluarkan melalui saluran kedua di pemegang pistol.

Dalam ulasan, pembeli menyatakan bahawa pemutar skru udara ini sangat membantu ketika bekerja di ruang tertutup kerana panjang badannya 165 mm. Model lain panjangnya antara 190 hingga 250 mm. Sebagai tambahan kepada kekompakan dan kekuatan yang melampau, produk ini terkenal dengan harga yang paling berpatutan di antara analog, yang menjadikannya yang terbaik.

Kelebihan

  • sambungan cepat hos melalui pemasangan pantas;
  • pemegang getah;
  • saluran keluar udara melalui saluran di pemegang;
  • panjang pendek 165 mm untuk ruang yang ketat.

keburukan

  • kerja yang sangat kuat;
  • pencetus canggung dengan fungsi terbalik.

G208 Kasar

Penilaian: 4.2

G208 Kasar

Kajian ini diselesaikan oleh pemutar skru pneumatik dari jenama Gross, yang menggunakan 800 l / min dengan tekanan 6.3 atm. Untuk operasi penuh dengan udara termampat, anda memerlukan pemasangan 1/4 inci dan selang dengan diameter dalaman 9.5 mm. Pistol mempunyai cincin untuk menyesuaikan tork hingga maksimum 17 Nm. Set ini merangkumi sambungan pantas dan kunci. Aliran udara memutar bilah pemutar skru pneumatik hingga 700 rpm. Suis rocker terbalik, terletak di sebelah kiri pemicu, berguna untuk menukar arah putaran dengan cepat. Genggaman getah meningkatkan cengkaman.

Pakar kami memilih pemutar skru pneumatik sebagai yang terbaik dari segi kesediaan jangka panjang pengeluar untuk melakukan pembaikan percuma selama tempoh jaminan. Tempoh ini adalah yang paling lama di sini dan adalah 3 tahun, menurut kenyataan syarikat itu di laman web rasmi syarikat Gross-Tool.

Kelebihan

  • tork pengetatan laras;
  • bentuk kartrij sempit;
  • pemegang ditutup dengan getah;
  • suis mudah untuk putaran terbalik.

keburukan

  • memerlukan jumlah udara yang besar – 800 l / min;
  • beratnya 1.5 kg.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen