9 kilang terbaik untuk hiasan Krismas

Penilaian Produk Rumah Teratas

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Menghias pokok Krismas adalah tradisi lama. Orang ramai berkumpul dengan seisi keluarga, mengenakan keindahan hijau yang akan tinggal di rumah hingga akhir cuti Tahun Baru, mewujudkan suasana dan suasana selesa yang istimewa. Sebilangan besar mempunyai mainan yang diwarisi daripada ibu bapa dan datuk nenek mereka. Pusaka seperti ini pastinya menambah kelainan, kerana masing-masing mempunyai kisahnya yang tersendiri. Tetapi perlu untuk menambah koleksi dengan sesuatu yang baru agar di masa depan anak-anak anda mempunyai peluang yang sama untuk terjun dalam kenangan yang menyenangkan.

Para penyusun telah menyusun tinjauan penilaian terhadap 9 kilang terbaik untuk hiasan Krismas, yang produknya mendapat permintaan yang paling besar dan berbeza bukan hanya dari segi kualiti, tetapi juga dari segi kecanggihan.

Penarafan kilang terbaik untuk hiasan Krismas

Pencalonan sebuah tempat pengilang penilaian
Pengilang hiasan pokok Krismas yang diimport terbaik 1 Komozja 5.0
2 Krismas dunia lama 4.9
3 Krebs Glas Lauscha 4.8
4 Kurt S. Adler 4.7
Pengilang hiasan pokok Krismas domestik terbaik 1 'Fir-tree' 5.0
2 'Frost' 4.9
3 'Biryusinka' 4.8
4 'Ariel' 4.7
5 Kilang lukisan seni Lavrovskaya 4.6

Pengilang hiasan pokok Krismas yang diimport terbaik

Komozja

Penilaian: 5.0

Komozja

Jenama terkenal di dunia muncul di bandar Czestochowa selepas berakhirnya Perang Dunia Kedua. Dua rakan Mostovsky dengan isterinya Kazimira dan pembuat kaca Kozak kehilangan hampir semuanya dan memerlukan dana untuk entah bagaimana wujud, jadi mereka memutuskan untuk membuat perniagaan dan menghasilkan produk kaca. Jadi pada tahun 1945 sebuah syarikat ditubuhkan, yang namanya terdiri dari suku kata pertama dari nama keluarga pengasas.

Pada mulanya, kilang ini menghasilkan peralatan makan untuk ruang makan, tabung uji kaca dan lain-lain untuk makmal, penutup mulut, botol ubat-ubatan dan, tentu saja, hiasan pokok Krismas. Pembuatan dikembangkan, barang dieksport ke negara lain, staf bertambah menjadi lapan puluh orang. Tetapi pada tahun 1949 komunis berkuasa dan menasionalisasi perniagaan keluarga. Saya terpaksa mengumpul semula dana dan membuka syarikat lain yang disebut 'Record'. Pada tahun 1952 tanaman ini mengalami nasib yang sama. Baru pada tahun 1980 Robert dan Alexander Mostovski mendapat izin untuk menubuhkan syarikat itu, yang didirikan oleh ibu bapa mereka. Setahun kemudian, jenama itu mendapat kehidupan kedua dan hiasan pokok Krismas kaca Komozja buatan tangan muncul di rumah ramai orang.

Hari ini generasi ketiga keluarga Mostowski menjalankan syarikat itu, mematuhi tradisi. Hiasan yang luar biasa diletupkan dengan tangan dan dicat. Kumpulan ini merangkumi lebih dari empat ribu nama mainan, yang dikumpulkan dalam koleksi berikut: 'Bola', 'Mainan', 'Simbol Tahun Ini', 'Atasan', 'Peti Duduk', 'Set', 'Musikal', 'Item Baru'. Setiap keping dibungkus dengan indah dan akan menjadi hadiah Tahun Baru yang hebat.

Dekorasi Krismas mempunyai gaya yang unik dan tidak seperti mainan dari pengeluar lain. Penampilan asalnya menarik perhatian orang dewasa dan kanak-kanak. Profesional sejati, pakar dalam bidangnya dan orang yang berbakat hanya mengerjakan mainan, memasukkan jiwa mereka ke dalam setiap produk, yang meningkatkan nilai dan apa yang membenarkan kos tinggi.

Krismas dunia lama

Penilaian: 4.9

Krismas dunia lama

Pada tahun 1977, Beth dan Tim, pemilik sebuah kedai antik kecil, berkahwin. Benar, perniagaan itu tidak berkembang dan setiap musim Krismas membawa kerugian. Kemudian Merck, mengingati hiasan pokok Krismas nenek, pergi ke tanah air mereka, Jerman. Di sana dia berjaya membuat kontrak untuk bekalan yang besar. Si isteri dengan bersemangat menyertai perniagaan suaminya dan bergabung dalam pembuatan patung-patung, dengan bantuan Tim, yang memiliki pendidikan seni, yang merupakan kelebihan yang tidak diragukan lagi dalam karya ini.

Permulaan sejarah syarikat boleh dianggap 1979, ketika pasangan itu mendirikan perniagaan kecil di Washington, di bandar Spokane. Pasangan ini mahu orang Amerika tidak hanya mempunyai hiasan kaca di atas pokok, tetapi juga mainan dengan motif Krismas tradisional. Beginilah munculnya manusia salji, Klausa Santa, loceng, karangan bunga, dan lain-lain. Pergerakan ini diterima oleh pelanggan dan mula membeli koleksi dengan senang hati untuk diri mereka sendiri dan sebagai hadiah untuk saudara-mara dan rakan-rakan.

Pokok Krismas di rumah Merkov selalu didirikan selepas Halloween, dan di kedai mereka di Sherman mereka menghiasi beberapa keindahan hijau sekaligus, mengubah setiap pohon menjadi tematik, misalnya, dikhaskan untuk sukan, kehidupan desa, anjing, kucing, berkhemah, laut, Santa Claus, perkahwinan, dll. Ini tidak hanya membawa keaslian, tetapi juga kepraktisan: ketika pembeli meminta untuk menunjukkan mainan tertentu, penjual tahu di mana mencarinya. Pasangan itu juga menjangkiti pekerja syarikat mereka dengan minat untuk perhiasan. Jessica Shedd, yang telah bekerja di perusahaan itu selama sepuluh tahun, bahkan dari serpihan-serpihan itu menentukan perhiasan yang mana yang patah.

Syarikat ini kini dikendalikan oleh Beth dan anak perempuan Tim Catherine, yang mana Krismas bukan hanya pekerjaan, tetapi masa sihir. Pengeluarannya dipindahkan ke China, tetapi ini tidak mempengaruhi kualiti produk, tetapi sebaliknya. Arah Inside Art Ornaments muncul. Koleksi ini unik dalam penggunaan teknologi lama pencelupan botol: warna utama diterapkan dari dalam dan hanya butiran luaran dilukis. Mungkin memerlukan beberapa minggu untuk membuat satu mainan, jadi perhiasannya mahal. Barang-barang yang sangat berharga dibungkus dalam kotak kayu khas, yang dilapisi dengan sutera damask di dalamnya.

Krebs Glas Lauscha

Penilaian: 4.8

Krebs Glas Lauscha

Dua rakan yang tinggal di kampung Lauscha di Thuringia mendapat izin dari Duke pada tahun 1597 untuk membina sebuah kilang kaca kecil. Hingga hari ini, tempat ini berkembang maju dalam usaha tersebut dan memelihara tradisi-tradisi lama. Kilang ini dianggap sebagai yang pertama menghasilkan hiasan pokok Krismas secara besar-besaran.

Pada masa itu, perkembangan peristiwa seperti itu sukar dibayangkan, kerana syarikat itu tidak terkenal. Nama jenama itu hanya muncul setelah pengembangan Krebs Glass, ketika pemiliknya mengambil perniagaan di luar Swabia dan Republik Czech, menarik perhatian kampung, yang menjadi tempat yang ideal untuk pengembangan lebih lanjut dengan bahan mentah. Secara beransur-ansur, kilang itu menjadi pengeluaran penuh, ketika para tuan bersatu. Mata buatan (penemuan Ludwig Müller-Uri), botol ubat-ubatan, bola berwarna dengan plumbum di dalamnya dibuat di sini.

Pencuci kaca pada masa itu suka memanjakan anak-anak mereka dengan membuat hiasan untuk mereka dalam bentuk gula-gula dan buah-buahan. Pemilik mengambil idea itu sendiri dan mula menghasilkan barang Krismas yang serupa. Pada tahun 1923, sebuah sekolah vokasional dibuka di kilang, ciri yang mengajarnya bukan sahaja asas teknikal, tetapi juga seni. Master masa depan diajar untuk bereksperimen dengan bentuk, untuk berkhayal. Semasa Perang Dunia Kedua dan kewujudan Republik Persekutuan Jerman, cinta akan pekerjaan mereka membantu kampung itu bertahan, walaupun produk dibuat oleh mesin, dan kuantiti menjadi lebih penting daripada kualiti.

Pada tahun 1992 syarikat itu menetapkan tujuan untuk memelihara warisan dan tradisi berabad-abad yang lalu dari kraf meniup kaca Jerman. Sekarang mereka digabungkan dengan teknologi moden, tetapi, seperti sebelumnya, perhiasannya mempunyai gaya yang asli dan dikenali. Mainan diletupkan dan dilukis dengan tangan lagi. Kini kilang itu mematuhi tema vintaj, melepaskan hiasan pokok Krismas dalam bentuk watak-watak dongeng dan komposisi dengan anak-anak. Pada tahun 2008, syarikat itu mencipta perhiasan yang paling mahal yang tidak pernah ada – bola merah kaca di jaring terbuka yang terbuat dari emas asli, bertatahkan 120 berlian dengan jumlah berat 5.1 karat.

Kurt S. Adler

Penilaian: 4.7

Kurt S. Adler

Mainan jenama itu muncul pada tahun 1950, ketika setelah berakhirnya Perang Dunia II, orang-orang lagi menginginkan percutian. Pengasas masuk ke gelombang dan membuat penghantaran pertama ke Amerika. Kurt membawa perhiasan buatan tangan dari Jerman Barat dan Timur, kemudian menghubungkan Czechoslovakia, Itali, Timur Jauh. Perniagaan berkembang kerana pokok Krismas yang mewah menjadi semakin bergaya. Koleksi edisi terhad eksklusif muncul di kedai, menarik perhatian pengumpul. Dengan berlalunya masa, pelbagai telah menghampiri yang dapat dilihat di rak hari ini. Perniagaan ini diteruskan oleh tiga orang anak pengasas. Mereka mengendalikan dua ratus kilang yang dibina di lima belas negara.

Mainan dari Adler adalah sebilangan besar gambar yang dapat dikenali: tokoh Elvis Presley, Sinatra, Monroe, Santa Claus; watak kartun terkenal seperti 'Teenage Mutant Ninja Turtles', 'SpongeBob', 'The Simpsons', Betty Boop; watak dari filem terkenal, misalnya, 'Harry Potter', 'Star Wars'; ahli kumpulan muzik kultus seperti KISS dan The Beatles; обаятельные кругляши M&M's и красавица Kitty. Koleksi jenama ini merangkumi watak untuk kanak-kanak dan orang dewasa. Di samping itu, hiasan dihasilkan dalam bentuk kereta, baju sejuk, peralatan tentera, mainan lembut, piring porselin, malaikat, loceng, piano, haiwan, dan lain-lain. Anda boleh menghias pokok Krismas sesuai dengan tema apa pun, kerana pelbagai jenis itu mengandungi semua yang hanya ada boleh dibayangkan. Produk ini juga termasuk kalungan, di mana tanglung dibuat dalam bentuk burung, ikan, capung, kupu-kupu, flamingo, kuda dan juga lembu.

Pengilang hiasan pokok Krismas domestik terbaik

'Fir-tree'

Penilaian: 5.0

Tulang herring

Perusahaan Rusia tertua terletak di wilayah Klin, yang telah lama terkenal dengan peniup kaca yang mahir. Di sinilah munculnya prototaip pertama hiasan pokok Krismas – manik-manik kaca. Pengrajin tempatan pertama kali meletupkannya dengan tangan, tetapi pada tahun tujuh puluhan, ketika teknologi berubah, sebuah syarikat dibentuk yang menyatukan beberapa kilang. Setelah itu, sebahagian dari pekerjaan tersebut dipercayakan kepada mesin, tetapi mereka tidak sepenuhnya meninggalkan kerja manual, sehingga dapat mengekalkan daya tarikan istimewa setiap produk.

Berbagai pilihan menawarkan hiasan dalam bentuk bola dengan diameter, puncak, set yang dilukis, patung watak dongeng, haiwan, serta teko, samovar, kerucut, loceng. Bentuk seperti itu, bersama dengan corak kebangsaan, menyokong tradisi dan memberikan keaslian. Tidak lama dahulu, hiasan asli yang diperbuat daripada filem PVC ditambahkan pada mereka. Oleh kerana kos rendah dan tanpa berat badan, mereka segera memenangkan cinta pengguna dan sangat diminati.

Pada tahun 2002, para pakar mengklasifikasikan produk perusahaan sebagai produk seni dan kraf rakyat. Nilai dan kualiti mainan disahkan oleh anugerah yang dimenangi di pameran antarabangsa dan seluruh Rusia. Sesiapa sahaja boleh mengunjungi muzium yang dibuka di kilang, dan juga melihat sebuah kedai di dekatnya, di mana perhiasan kilang dijual secara runcit dan borong.

'Frost'

Penilaian: 4.9

Fros

Anda boleh masuk ke dalam dunia fantasi dan impian hanya sekali dalam setahun, pada masa yang paling sesuai – Tahun Baru. Orang dewasa dan kanak-kanak pada masa ini membuat harapan dan benar-benar percaya bahawa dalam beberapa hari akan datang, semua impian akan menjadi kenyataan. Ini adalah alat perayaan yang mewujudkan suasana yang diinginkan, dan anda boleh membelinya di 'Ineya'

Pengeluarannya terletak di wilayah Pavlovo-Posad, di desa Danilovo. Hiasan Krismas buatan tangan di sini. Berbagai jenisnya merangkumi patung-patung yang dibentuk dengan pukulan, yang mempunyai lebih daripada empat puluh jenis: bola dengan pelbagai diameter (dari 6 hingga 10 cm), bahagian atas, kerucut, loket, lilin, set. Produk dicat dengan motif rakyat dan moden. Setiap keping adalah asli dan unik. Lukisan dikemas kini untuk sentiasa menambah pelbagai. Lukisan diulang tidak lebih dari lima ratus bola.

Syarikat ini bertujuan untuk membawa kisah dan suasana meriah ke setiap rumah. Kos produk yang rendah, sekitar 500 rubel, menarik minat pembeli. Dengan membeli mainan dari kilang ini, anda menjadi pemilik koleksi eksklusif. Sesiapa sahaja dapat melihat dengan sendiri mata bagaimana produk dihasilkan. Lawatan diadakan terutamanya untuk ini.

'Biryusinka'

Penilaian: 4.8

Biryusinka

Syarikat ini ditubuhkan pada tahun 1942 di Krasnoyarsk. Sudah pada masa itu, produk kilang ini sangat diminati. Kilang ini dibuat berdasarkan Kompleks Perindustrian di Daerah Stalin dan pada asalnya disebut 'Mainan Kanak-kanak', dan sedikit kemudian – 'Mainan Siberia'. Pada akhir tahun lapan puluhan ia mendapat status CJSC. Di luar Ural, ini adalah satu-satunya kilang seumpamanya. Hari ini, ia adalah perusahaan terkemuka dalam industri, di mana mereka tidak hanya menghasilkan hiasan pokok Krismas, tetapi juga kostum karnival untuk orang dewasa dan anak-anak, boneka, produk PVC dan PVC, dan mainan pembungkus hadiah. Peralatan teknikal adalah salah satu yang paling moden, dan bahan mentah yang digunakan selamat untuk kesihatan dan alam sekitar. Ini membolehkan kami mengeluarkan produk yang memenuhi semua standard yang diperlukan.

Ketika Malam Tahun Baru tiba, pekerjaan sedang berlangsung di kilang, kerana permintaan meningkat dengan ketara. Mainan dibuat hampir keseluruhan dengan tangan, iaitu, diletupkan, dibakar dan dicat. Kualitinya yang tinggi dibuktikan oleh fakta bahawa selama bertahun-tahun pokok Krismas utama negara itu, Kremlin, telah dihiasi dengan mainan kilang ini.

Penciptaan patung-patung itu bermula di bengkel panas, di mana wanita-kaca blower menggunakan pembakar untuk membuat kosong – tiub kaca. Kemudian mereka pergi ke kedai logam, di mana satu-satunya kerja automatik dijalankan. Di sini bola kaca diletakkan dalam tangki besar dan wayar aluminium digantung berdekatan. Di bawah pengaruh suhu tinggi dan vakum yang dihasilkan di dalam tangki, ia meleleh dan mengendap dalam lapisan tipis di permukaan bola, yang disebabkan oleh kilauan seperti cermin. Kemudian mereka dihantar untuk lukisan, di mana setiap mainan dicelupkan ke dalam tangki pewarna dan dikeringkan. Peringkat terakhir adalah melukis. Artis melukis setiap patung dengan tangan menggunakan berus khas. Satu bola boleh memakan masa beberapa jam, atau bahkan sepanjang hari bekerja, bergantung pada kerumitannya.

Macam-macam terdiri dari berbagai jenis hiasan pokok Krismas, tetapi, tentu saja, bola memiliki posisi terdepan. Mereka datang dalam diameter yang berbeza, dengan permukaan berkilat atau matte, dihiasi dengan manik, serbuk emas atau perak. Kadang-kadang gambar eksklusif dibuat pada belon, misalnya, dengan simbol Krasnoyarsk. Semasa lawatan diadakan di kilang, semua orang dapat membeli barang kemas, dan selama 10 rubel mereka akan menulis frasa apa pun pada gambar tersebut. Sebagai tambahan kepada runcit dan borong, syarikat berurusan dengan pesanan korporat, membuat set yang unik.

'Ariel'

Penilaian: 4.7

Ariel

Hiasan untuk pokok Krismas mula dihasilkan pada separuh pertama abad yang lalu. Kemudian ia adalah artel koperasi industri Gorky 'Mainan Kanak-kanak'. Malangnya, syarikat itu tidak mendapat perkembangan yang betul dan tidak berfungsi untuk masa yang lama. Pelancaran semula itu berlaku pada tahun sembilan puluhan. Tanda dagangan Nizhny Novgorod memasuki pasaran sekali lagi pada tahun 1992. Kini produk kilang tersebut kerap dipamerkan di pameran antarabangsa dan Rusia. Ia terkenal dengan tahap kualitinya yang tinggi, yang terkenal di Rusia dan di luar negara. Ia dieksport ke kota-kota Eropah: Denmark, Switzerland, England, Perancis, Jerman, serta ke Amerika dan ke lebih dari lima belas negara lain di seluruh dunia, di mana mainan selalu diminati.

Hari ini kilang menggunakan kaedah pengeluaran yang lebih moden, satu-satunya perkara yang tidak berubah sejak abad kesembilan belas adalah teknologi tiupan, yang memungkinkan untuk mengekalkan tradisi. Kilang ini menghasilkan pelbagai hiasan pokok Krismas yang dilukis dengan tangan. Sebagai tambahan kepada lukisan hiasan, lukisan tematik digunakan. Katalog itu mengandungi bola, kandil hiasan, mainan berbentuk, medali dan banyak lagi. Pelbagai jenisnya terus berkembang, yang meningkatkan minat pengguna.

Kilang ini tidak hanya pakar dalam produk runcit dan borong, tetapi juga produk korporat. Pesanan diterima untuk pembuatan hiasan pokok Krismas berjenama, dengan penerapan logo dengan cara mencetak pad. Mainan individu bukan hanya bola dan koleksi angka-angka yang berbentuk, tetapi juga menara dan atasan hiasan. Hiasan ditutup dengan glitter, serbuk berwarna; grafik penuh warna, decal digunakan. Pembeli terutamanya suka set koleksi dan mainan lucu dengan watak dengan watak yang jelas, misalnya, tsar yang baik hati, isteri saudagar dengan samovar, penari yang ceria.

Kilang lukisan seni Lavrovskaya

Penilaian: 4.6

Kilang lukisan seni Lavrovskaya

Kilang ini menghasilkan hadiah dan cenderahati buatan tangan dari seramik semula jadi, kayu, kaca, dan juga membuat pembungkusan dari papan lapis, kadbod dan kayu padu. Tukang mahir terinspirasi oleh sifat Rusia yang megah dan beragam, luasnya, gambar unik orang-orang Rusia yang hidup dalam abad yang lalu – semua ini terkandung dalam karya yang mempesona pada pandangan pertama.

Katalog produk merangkumi anak patung, kerusi goyang (kokerel, kuda, dan lain-lain), boneka bersarang, gelas, mainan, wisel dan mainan lain, serta magnet dan pensil cenderahati, hadiah Tahun Baru, bola dan patung. Enam puluh seniman untuk kayu, kaca, seramik, lima belas untuk kerja kayu dan empat pereka sedang mengusahakan ciptaan itu, yang tangan emasnya mengisi bola-bola sederhana walaupun dengan tenaga kreativiti yang hidup, yang membawa ramalan ajaib mengenai percutian yang akan datang ke rumah.

Bola diwakili oleh beberapa koleksi sekaligus dan berdiameter 7-10 cm: 'Zhostovo' adalah sekolah lukisan rakyat terbesar, gaya tradisionalnya tidak asing bagi semua orang. Bunga percutian yang terang kelihatan hebat dengan latar belakang jarum gelap; 'Gzhel' – corak yang luar biasa nampaknya menyalin corak musim sejuk. Lukisan sejuk yang sejuk berbeza dengan warna pokok Krismas (atas permintaan pelanggan, gambar simbol tahun boleh digunakan); 'Cabang perak' – lukisan itu mengingatkan frosts Rusia yang teruk yang menyelimuti pokok. Garis nipis dan kesederhanaan; 'Fiery Snow' – latar belakang merah yang sesuai untuk lukisan Gzhel; 'Palekh' – watak-watak dongeng, Firebird, Little Humpbacked Horse, the Maiden-Beauty, menjadi hidup pada bola koleksi. Bentuk memanjang yang anggun dan gabungan dinamik merah, kuning, hijau kelihatan cantik dengan latar belakang hitam. Lihat juga mainan dari koleksi 'Gingerbread'. Angka gergaji kecil rapi yang terbuat dari kayu semula jadi serupa dengan kue roti halia sebenar, menyenangkan untuk disentuh, menyenangkan mata. Permukaannya dihiasi dengan corak abstrak terang dalam variasi warna yang berbeza. Ngomong-ngomong, banyak bola untuk pohon Krismas juga dibuat bukan dari kaca, tetapi dari kayu, yang akan menarik bagi keluarga dengan anak-anak atau mereka yang memiliki binatang peliharaan, kerana hiasan seperti itu tidak pecah.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen