9 buku terbaik mengenai vampir

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Buku-buku vampire cukup popular di kalangan peminat fiksyen mistik. Untuk peminat genre, kami telah memilih 10 karya terbaik penulis Rusia dan asing. Pasti semua orang akan menemui buku yang mereka sukai.

Penilaian buku terbaik mengenai vampir

Pencalonan sebuah tempat komposisi penilaian
Buku Rusia terbaik mengenai vampir 1 Kematian pengarang – Eliferova Maria 5.0
2 Lena Obukhova, Natalia Timoshenko. Sayang 4.9
3 Marina Bagirova, Nina Barkhat. Ditugaskan 4.8
4 Zotov, Republik malam 4.7
Buku-buku asing terbaik mengenai vampir 1 'Count Dracula, Vampire' Stoker Bram 5.0
2 Stephenie Meyer. Senja 4.9
3 'The Lot of Salem' Stephen King 4.8
4 Mereka yang memburu pada waktu malam – Hambly Barbara 4.7
5 Richard Matheson, Saya Lagenda 4.6

Buku Rusia terbaik mengenai vampir

Dalam karya moden, gambar vampire telah dibuat secara terperinci, memandangkan ia dibentuk tidak lama dahulu. Banyak perhatian diberikan kepada gambaran seksual makhluk, dorongan jiwa.

Kematian pengarang – Eliferova Maria

Penilaian: 5.0

Kematian pengarang - Eliferova Maria

Karya Penulis Maria Eliferova dibezakan dengan persembahan ceritanya yang asli dan santai. Novel ini dimulakan dengan catatan dari sebuah akhbar di London mengenai kematian pengarang terkenal Mopper. Selanjutnya, pembaca harus mengetahui apa yang berlaku kepada si mati – bunuh diri, jenayah atau kemalangan.

Buku ini adalah sebahagian daripada kitaran 'Dracula. Sekuel percuma '. Dia mempunyai banyak peminat yang sangat gembira dengan bagaimana Eliferova dengan berseloroh bergurau dan meniru pola dasar vampire, secara ajaib menetapkan kinestetik. Ini adalah sejenis filem thriller filologi yang akan menarik minat peminat genre dan peminat penulis.

Lena Obukhova, Natalia Timoshenko. Sayang

Penilaian: 4.9

Lena Obukhova, Natalia Timoshenko.  Sayang

Seterusnya dalam ranking adalah novel cinta fantasi yang ditulis dalam prosa moden. Plot buku ini diturunkan pada tahun 2020. Vampir secara terbuka mengumumkan keberadaan mereka dan datang kepada orang-orang dengan tenang. Selepas tiga dekad, vampir muda memutuskan untuk mengahwini wanita yang fana, dan dia dibenarkan mengubahnya menjadi vampir jika dia menyetujuinya sendiri. Akibatnya, banyak pengantin menuntut di hati vampire kaya, yang bersedia memperjuangkan hak untuk menjadi isteri lelaki tampan abadi.

Pembaca gembira dengan plot menarik, watak-watak yang menyenangkan, persembahan asli. Buku ini benar-benar ditelan beberapa malam. Walau bagaimanapun, ulasan mengenai dirinya bercampur-campur. Bagi sebilangan orang, plot itu kelihatan tidak sesuai.

Marina Bagirova, Nina Barkhat. Ditugaskan

Penilaian: 4.8

Marina Bagirova, Nina Barkhat.  Ditugaskan

Buku itu akan memfokuskan kepada seorang gadis bernama Diana, yang tinggal di sebuah rumah mewah dan tidak menafikan dirinya sendiri. Christophe mengunjunginya dua kali setahun dan membawa kesakitan yang teruk. Diana tidak disayangi dalam keluarga, mereka tidak mahu memperhatikannya. Kemudian dia memutuskan untuk meninggalkan rumahnya dan mencari pemilik baru.

Buku ini sangat sesuai untuk peminat sagu vampire. Dengan setiap halaman, halaman ini semakin banyak. Teks ditulis dalam bahasa yang mudah dan difahami, tanpa monoton yang tidak perlu. Karya itu sering dibandingkan dengan 'Twilight'. Terdapat cinta terlarang seorang gadis dan vampir di sini. Perasaan didasarkan bukan hanya pada semangat dan kelembutan, tetapi juga pada kekejaman, keganasan dan nafsu untuk darah.

Zotov, Republik malam

Penilaian: 4.7

Zotov, Republik malam

Sukar sekali untuk mengetahui genre buku apa yang ditulis oleh Georgy Zotov “Republic of the Night” Thriller, humor hitam, satira dan parodi dicampurkan di sini. Hanya vampir yang tinggal di dunia yang dicipta oleh pengarang. Dracula menggantikan Tuhan di sini, dan darah menggantikan minyak. Raksasa bimbang tentang krisis di negara ini, kekurangan pekerjaan, tindakan pihak berkuasa. Secara umum, semuanya ada di sini, seperti di dunia moden orang.

Antara bab yang disisipkan adalah arahan dan iklan asli yang menjadikan gambaran kehidupan vampire menjadi lebih realistik. Pendapat mengenai buku itu bertentangan. Ada yang keliru dengan perihalan adegan berdarah, sementara yang lain menyukai sarkasme berkaitan dengan karya vampir yang terkenal. Sekiranya buku itu tidak menarik perhatian pembaca dari halaman pertama, dia tidak mungkin dapat membacanya hingga akhir.

Buku-buku asing terbaik mengenai vampir

Pencalonan peringkat kedua merangkumi buku-buku popular mengenai vampir yang ditulis oleh pengarang asing.

'Count Dracula, Vampire' Stoker Bram

Penilaian: 5.0

'Count Dracula, Vampire' Stoker Bram

Kategori dibuka dengan novel vampire yang telah menjadi klasik dunia. Ratusan artikel dan kajian ilmiah dikhaskan untuk penulis dan pahlawan karya. Buku ini difilemkan lebih kerap daripada karya lain yang bergenre ini. Watak utama – Dracula, dia adalah 'anak Naga', telah menjadi legenda sebenar dengan huruf besar. Buku inilah yang melahirkan seluruh genre di mana Simmons, King, dan Holland mula menulis.

Tidak dinafikan, sumber utama vampir layak mendapat tempat utama dalam semua jenis penilaian mengenai topik ini. Namun, ada yang menganggap pekerjaan itu berlarutan, membosankan dan naif. Walau apa pun, buku ini disyorkan untuk dibaca kepada semua peminat genre.

Stephenie Meyer. Senja

Penilaian: 4.9

Stephenie Meyer.  Senja

Tidak kira sama ada penonton menyukai filem 'Twilight' atau tidak, kami menasihati anda untuk membaca buku karya Stephenie Meyer. Ini adalah edisi legenda, watak-wataknya jauh lebih hidup dan lebih menarik daripada filem dengan nama yang sama. Novel mengenai cinta seorang pelajar sekolah dan vampir lebih sesuai untuk penonton yang girly. Gadis berusia 13-20 tahun pasti akan menyukainya. Mereka pasti akan dapat merasakan semua pengalaman watak utama, terjun ke dunia luar biasa yang penuh dengan kebencian dan cinta, ketidakadilan dan keberanian.

Karya dibaca dengan mudah dan cepat. Tidak ada pemikiran falsafah yang mendalam di dalamnya yang perlu dibincangkan. Semuanya sederhana dan romantis.

'The Lot of Salem' Stephen King

Penilaian: 4.8

'The Lot of Salem' Stephen King

Baris penilaian seterusnya tergolong dalam klasik genre seram. Peminat Stephen King menganggap The Lot sebagai salah satu novel bertema vampir paling menakutkan. Tidak ada kisah bagaimana raksasa dan gadis fana saling jatuh cinta. Raksasa penghisap darah Raja itu kejam, agresif dan menakutkan. Mereka secara tradisional takut akan api dan penyaliban.

Pembaca dengan hati yang tenggelam terjun ke dunia seram yang realistik dan tidak jemu mengagumi muslihat King yang sudah biasa. Terdapat sebuah bandar kecil dalam buku ini, dan rahsia penghuninya, dan kematian watak-watak utama yang tidak dijangka. Kelebihannya termasuk watak yang menarik dan plot asli, emosi yang kuat dari membaca. Kanak-kanak tidak boleh membaca The Lot.

Mereka yang memburu pada waktu malam – Hambly Barbara

Penilaian: 4.7

Mereka yang memburu pada waktu malam - Hambly Barbara

Buku Barbara Hambly mempunyai semuanya – bahasa penerangan yang indah, plot pemikiran yang baik, dialog asli. Dapat dilihat bahawa penulis menganggap kerjanya serius, dia menghormati pembacanya. Tidak ada air dalam teks, plotnya sangat kaya dan menarik. Menurutnya, vampir London mengupah ejen rahsia yang telah bersara untuk mencari pembunuh dari jenisnya sendiri. Kehidupan keluarganya dipertaruhkan.

Buku ini mempunyai sekuel berjudul Journey to the Land of Death. Berdasarkan tinjauan, bahagian kedua sedikit lebih lemah daripada yang pertama. Karya ini dinasihatkan kepada semua peminat genre. Ia pasti tidak akan mengecewakan peminat cerita vampire.

Richard Matheson, Saya Lagenda

Penilaian: 4.6

Richard Matheson, Saya Lagenda

Wira peserta terakhir dalam penilaian adalah Robert Neville, yang menjadi satu-satunya orang yang terselamat dari wabak itu, tanda-tanda yang menyerupai vampir. Dia berlindung di sebuah rumah berperisai dan berusaha mencari formula untuk melawan virus tersebut. Plot ini tidak asing lagi bagi hampir semua orang dari blockbuster dengan nama yang sama dengan Will Smith.

Kami mengesyorkan membaca buku yang menjadi asas untuk skrip filem popular. Ini adalah satu-satunya cara untuk mengetahui bagaimana Richard Matheson melihat akhir sejarah, yang sangat mengejutkan makna falsafah dunia masa depan. Buku ini tidak pernah berhenti memukau. Bukan sekadar karya kultus fiksyen ilmiah yang mendapat pengiktirafan berjuta-juta pembaca.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen