8 wobblers terbaik untuk pike

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Kedudukan wobblers terbaik untuk pike

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga minimum
Kedudukan wobblers terbaik untuk pike 1 ZipBaits Khamsin SR 877 RUB
2 Visi Megabass 110 1 390 gosok.
3 ZipBaits Orbit 110 SP 1 295 gosok.
4 Rapala X-Rap 10 RUB 690
5 Yo-Zuri L Minnow 66 480 RUB
6 Jackall Smash Minnow 110 SP 890 RUB
7 Salmo Perch 140 SDR 740 RUB
8 Lucky Craft Pointer 100 SP 1 105 gosok.

ZipBaits Khamsin SR

Penilaian: 4.9

ZipBaits Khamsin SR

Yang kedua berturut-turut, tetapi tidak penting, wakil syarikat ZipBaits adalah penggerak terbaik untuk pike menurut para pengguna, dan pada masa yang sama menjadi unggulan utama pengeluar Jepun. Pada mulanya, siri ini bertujuan untuk menangkap bass, tetapi kemudian, melalui percubaan dan kesalahan, ia mengubah fokusnya untuk menangkap pemangsa air tawar seperti zander, hinggap dan pike yang disebutkan di atas. Sebagai salah satu daripada dua anggota garis Khamsin, siri SR berfungsi secara eksklusif pada kedalaman cetek – hingga 1.5 meter dengan panjang badan 70 milimeter (versi awal).

Dalam ciri badan wobbler ini, semua nuansa dan ciri-ciri ciri-ciri warna dikesan. Terutama, terdapat bonggol di bahagian punggung, yang menimbulkan ayunan selam tambahan, dan sisi rata, rata, yang mempercepat gelongsor goreng buatan di lajur air. Malangnya, semua kemegahan ini mahal – dari segi harganya, Khamsin SR jauh mengatasi lawannya dari segi penilaian, yang membataskan penggunaannya kepada kalangan profesional dan peminat memancing sebenar.

Kelebihan

  • daya tarikan pike yang luar biasa yang diperhatikan oleh pengguna;

  • kehadiran iringan bunyi;

  • kebolehubahan semasa membuat catatan;

  • geometri yang diubah suai, yang memberi kesan positif terhadap prestasi dinamik goreng;

  • populariti tertinggi di kalangan pemancing;

keburukan

  • harga tertinggi dalam koleksi.

Visi Megabass 110

Penilaian: 4.8

Visi Megabass 110

Bendera utama syarikat terkenal seterusnya, kali ini Megabass, menggabungkan sifat yang lebih berguna daripada “saudara” sebelumnya dalam penilaian. Minnow klasik ini dengan bonggol kecil di bahagian belakang dan badan 110 mm tergolong dalam kelas wobblers lambat muncul, sesuai untuk memancing di sungai cetek dengan kedalaman 1 meter. Menggunakan pengimbang tungsten 'terapung', yang bergerak ke arah ekor ketika membuang dan mengembalikan kedudukannya di kepala ketika memandu, sehingga menjadikan permainan lebih menarik.

Sebagai gantinya, pengguna lebih berminat dengan kenyataan bahawa Megabass Vision 110 digabungkan dengan kaedah memancing apa pun, sama ada jig, twitching, trolling atau Stop & Go wiring. Satu-satunya kelemahan wobbler ini boleh dianggap sebagai tahap kos, yang hampir dua kali ganda dari harga purata di pasaran.

Kelebihan

  • kehadiran pengimbang 'terapung';

  • meluas di pasaran domestik;

  • fleksibiliti dari segi pengeposan;

  • kualiti kerja yang tinggi;

  • ciri penerbangan yang sangat baik;

keburukan

  • harga tinggi.

ZipBaits Orbit 110 SP

Penilaian: 4.8

ZipBaits Orbit 110 SP

Satu daripada hanya dua wakil dari ZipBaits yang akan diperingkat aspek terkuat dari trolling pike. Ia mempunyai bonggol yang menonjol di bahagian punggung, oleh sebab itu kehilangan penampilan minnow standard dan memperoleh elemen pergerakan yang tidak khas untuk jenis wobblers ini. Membangkitkan minat yang tulen dari pengguna kerana fleksibiliti petunjuk, kawalan mudah dan sistem pemutus jarak jauh yang ideal (menurut kebanyakan). Dari sudut ciri luaran, ZipBaits Orbit 110 SP juga mempunyai beberapa kelebihan yang ketara. Salah satunya terdiri daripada lapisan pernis yang sangat baik dan tahan lasak yang dapat melindungi warna utama dari terlepas, dan bahan wobbler itu sendiri – dari kerosakan awal akibat gigitan pemangsa. Kelebihan kedua dinyatakan dalam sebilangan besar skema warna – sekitar 48 – sesuai untuk keadaan memancing.

Walaupun keadaannya sangat ideal, ZipBaits Orbit 110 SP menghadapi masalah serius yang mempengaruhi imej syarikat. Kenyataannya adalah bahawa populariti penggerak yang tinggi telah menyumbang kepada pertumbuhan pengeluaran dan penjualan palsu yang tidak tahan dengan persaingan dengan yang asli.

Kelebihan

  • gabungan panjang 110 milimeter dengan berat 16.5 gram;

  • sesuai untuk semua kaedah memancing;

  • 48 warna mengikut katalog;

  • lapisan tahan yang melindungi penggerak dari kerosakan mekanikal dan keletihan;

  • bekerja di cakrawala pendalaman dari 0.8 hingga 1 meter;

keburukan

  • kehadiran di pasaran sebilangan besar palsu yang tidak memenuhi ciri teknikal yang dinyatakan.

Rapala X-Rap 10

Penilaian: 4.7

Rapala X-Rap

Sepanjang dekad yang lalu, pengobrol dari siri X-Rap telah menjadi unggulan sebenar syarikat Finland Rapala, dan untungnya, prasyarat untuk menukar peranan mereka dengan cepat kepada sesuatu yang kurang penting tidak diramalkan. Seekor ikan 10 sentimeter dengan sebilangan besar sifat dan khasiat yang berguna sangat digemari nelayan domestik sehingga pendatang baru semalam akan menganggapnya suatu kehormatan untuk memiliki umpan seperti itu dalam koleksi. Gabungan panjang yang mengagumkan dan berat yang tidak kurang hebatnya (11 gram) memberikan kecenderungan pemutus panjang X-Rap 10 dan memberi peluang kepada pengguna untuk memancing terus dari pantai. Kesan menarik disediakan oleh gabungan tiga faktor: pergerakan langsung ikan di dalam air, kehadiran tepi ekor dan kesan getaran suara dari pisau kecil di bahagian depan penggerak.

Melengkapkan gambar pike wobbler yang ideal dan pilihan 20 pilihan warna, sesuai untuk semua majlis. Malangnya, permintaan yang kuat untuk X-Rap 10 telah menghasilkan kenaikan harga yang tidak dapat dielakkan. Tidak semua orang mahu membayar 900-1000 rubel untuk satu ikan, terutama di kalangan amatur biasa.

Kelebihan

  • kesan memikat yang kuat;

  • kecekapan tinggi semasa menangkap pemangsa air tawar;

  • 20 pilihan warna yang berbeza;

  • komponen penerbangan yang baik;

keburukan

  • harga tinggi.

Yo-Zuri L Minnow 66

Penilaian: 4.7

YO-ZURI L-Minnow

Semasa mengusahakan penama berikutnya untuk penilaian, L Minnow 66, Yo-Zuri bergantung pada persamaan maksimum penggerak dengan penggoreng sebenar, yang kemudiannya, ia diberi hadiah besar. Ikan ikan kecil ini telah membuat kegembiraan nyata di kalangan pengguna yang lebih suka memancing di perairan segar (untuk bertengger, chub, asp dan pike).

Dengan panjang 6,6 sentimeter, L Minnow 66 beratnya 7 gram, kerana ia mempunyai ciri penerbangan yang baik dan membolehkan anda memancing dari garis pantai. Permainan ikan plastik sangat sengit walaupun dengan panduan yang seragam, dan oleh itu, segera menarik perhatian pemangsa yang berhati-hati. Walaupun begitu, wobbler menunjukkan hasil terbaik dari segi tangkapan dengan kedutan atau versi teknik ‘Stop & Go’ yang lebih ‘ringan’. Namun, kelebihan utama gewang bersiri adalah pengendaliannya yang terbaik – yang terbaik di antara semua wobblers yang ada di sini.

Kelebihan

  • banyak peluang untuk menangkap kawasan tersebut (kawasan rerumputan, berumput dan berbatu);

  • pelbagai warna yang baik;

  • data penerbangan yang baik untuk memancing di pantai;

  • daya tarikan yang sangat baik;

keburukan

  • terlalu mahal di kedai dalam talian.

Jackall Smash Minnow 110 SP

Penilaian: 4.6

Jackall Smash Minnow 110 SP

Pemain yang boleh bersaing dengan serius dengan Yo-Zuri L Minnow 66 dari segi kemiripan luaran dengan goreng ikan sebenar. Walaupun terdapat beberapa konservatisme dalam pemilihan warna (hanya ada 6 yang tersedia dalam model ini), Smash Minnow tetap menuntut untuk memancing di mana-mana badan air, secara harfiah memaksa pemangsa menyerang diri mereka sendiri. Pengimbangan asal membolehkan penggerak melakukan pergerakan lateral yang jelas, seolah-olah berayun dari sisi ke sisi semasa pendawaian. Fakta inilah yang menentukan tindak balas segera penduduk sungai besar (terutama pike dan pike hinggap) terhadap ikan yang tidak disengajakan. Dengan panjang 11 sentimeter, beratnya adalah sebanyak 19 gram, yang memberi kesan positif terhadap kemungkinan memancing dari pantai. Tetapi cakrawala yang semakin dalam mengecewakan: Smash Minnow berada di bawah air tidak lebih dari 80 sentimeter, kehilangan sedikit dalam tahap daya tangkapan yang berpotensi lebih tinggi.

Kelebihan

  • daya tarikan yang luar biasa dari pike di sungai kecil;

  • penyesuaian dengan warna semula jadi;

  • penunjuk berat badan yang baik, memungkinkan untuk memancing dari garis pantai;

  • peniruan goreng yang sangat tepat;

keburukan

  • harga runcit yang tinggi;

  • terhad di takungan yang dituai (kerana cakrawala kerja yang sempit).

Salmo Perch 140 SDR

Penilaian: 4.5

Salmo Perch 140 SDR

Seorang lagi wakil siri legenda pike wobblers, yang telah beredar di pasaran sejak tahun 1992. Ini sangat popular di kalangan profesional dan pemancing yang baru dicetak, kerana mempunyai tingkah laku yang sangat dapat diramalkan di dalam air dan kemampuan memikat yang stabil. Selama lebih dari 25 tahun penggunaannya, pemancing telah berjaya mempelajari semua kebiasaan pengayun 14 sentimeter, menggunakannya untuk meningkatkan kecekapan memancing. Ciri utama SDM Salmo Perch 140 adalah kedalaman kedalamannya yang ketara, berbeza-beza dalam jarak 5-12 meter dan memungkinkan untuk menarik dari kedalaman bass, trophy pike, zander (termasuk yellowfin), dan hinggap besar.

Dari segi pilihan warna, wobbler yang menarik dapat memiliki variasi yang sangat luas, terutama jika dibandingkan dengan gewang 'konservatif'. Perch 140 SDR telah menyaksikan turun naik nilai pada akhir-akhir ini. Walau bagaimanapun, ini sama sekali tidak menghalang nelayan – model ini terus dijual secara aktif dan jelas tidak akan melepaskan kedudukan utama dalam barisan produk Salmo.

Kelebihan

  • umpan yang diuji masa;

  • pengimbangan optimum;

  • rintangan tinggi dalam badan air yang mengalir pantas;

  • petunjuk kedalaman yang sangat baik (jarak kedalaman dari 5 hingga 12 meter);

keburukan

  • turun naik berkala dalam harga pengedar.

Lucky Craft Pointer 100 SP

Penilaian: 4.4

Lucky Craft Pointer 100 SP

Pike wobbler menampilkan pergerakan gelongsor dari sisi ke sisi yang dinamik dan kuat untuk mensimulasikan menguap dengan betul. Dengan badan 10 cm dan jisim kira-kira 18 gram, Lucky Craft Pointer 100 SP mempunyai ciri penerbangan yang sangat baik, yang membolehkan anda membuat gips dengan ketepatan tinggi yang sangat panjang. Kedalaman kerja penggerak mempunyai jarak sederhana (1,2-1,5 meter), tetapi di cakrawala inilah pike menyerang ikan dengan senang hati.

Kelebihan penting Lucky Craft Pointer 100 SP adalah rangkaian warna yang paling luas, yang meliputi semua ceruk dari segi keadaan memancing. Secara objektif, ini adalah salah satu umpan pike terbaik pada masa ini, yang popular di kalangan pemancing di seluruh dunia.

Kelebihan

  • banyak pilihan warna;

  • populariti tinggi di kalangan pengguna;

  • keupayaan untuk melakukan pemeran panjang (dan tepat);

  • kos yang agak rendah;

keburukan

  • tidak ditemui.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen