8 tablet terbaik untuk permainan

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Walaupun telefon pintar moden “sekop” dengan pepenjuru mereka telah mendorong tablet keluar dari pasaran alat, yang terakhir masih relevan. Terutama perkara kecil itu akan berguna sekiranya anda memberikannya kepada anak untuk membuatnya sibuk. Peranti khas seperti ini akan dibincangkan dalam peninjauan penarafan tablet permainan terbaik dari hari ini.

Cara memilih tablet untuk permainan

Mari mulakan dengan apa yang harus dipandu ketika memilih tablet untuk permainan untuk kanak-kanak, dan juga orang dewasa. Ringkasnya – sama seperti ketika memilih PC desktop: kekuatan pemproses, modul grafik, parameter skrin, dan banyak lagi yang penting di sini. Tetapi akan ada nuansa untuk hampir setiap item, dan kami akan mempertimbangkannya secara ringkas.

CPU

Tablet, seperti PC desktop, juga secara semula jadi dilengkapi dengan unit pemprosesan pusat, tetapi di sini ia agak berbeza – yang disebut 'mudah alih' dan sering kali tidak mempunyai nama yang kurang dikenali. Mereka juga sering mengambil alih beberapa fungsi modul grafik.

Pemproses yang termasuk dalam tinjauan adalah Snapdragons 435, 625, 660, 820, 835; juga HiSilicon Kirin 960 yang sedikit eksotik dalam tablet dari Huawei dan secara berasingan untuk ahli khas Apple A10X. Anda boleh dibimbing oleh mereka semasa memilih.

Ingatan operasi dan kekal

Tablet menggunakan RAM dan memori kekal. Dan di sini prinsip yang sama berlaku, hanya nombor yang berbeza. Untuk permainan yang selesa, anda memerlukan RAM sebanyak mungkin, jadi pakar kami mengesyorkan tablet permainan dengan RAM sekurang-kurangnya 3 GB. Mengenai memori dalaman, variasi dapat dilakukan di sini, terutama kerana biasanya dapat dikembangkan dengan kad sd tambahan.

Skrin dan dimensi keseluruhan

Walaupun data teknikal di atas adalah yang paling penting dalam tablet permainan, mereka mungkin tidak banyak mengatakan untuk pengguna biasa, tetapi ukuran layar jelas untuk semua orang. Di sini sudah semestinya dipandu oleh keselesaan peribadi dan keadaan penggunaan masa depan (membawa, kemudahan untuk anak, dll.). Terdapat juga parameter seperti skrin resistif atau kapasitif. Kami sama sekali tidak menganggap yang pertama dalam tinjauan penilaian kami, kerana mereka sama sekali tidak sesuai untuk permainan yang selesa. Jenis matriks – hanya fungsi IPS dan berbilang sentuhan. Walaupun memilih, jangan lupa dimensi keseluruhan peranti, kerana tablet yang murah, sebenarnya boleh menjadi tebal dan berat. Pakar kami telah memilih model yang optimum.

Autonomi

Ini adalah momen penting ketika anda akan membawa tablet permainan dengan anda untuk waktu yang lama, dan berikan anak anda hanya dalam waktu yang singkat. Anda selalu boleh lupa pengecas di rumah. Lebih-lebih lagi, dengan permainan moden yang intensif sumber daya, bateri akan habis dengan cepat. Pada prinsipnya, anda perlu mencari kapasiti bateri sekurang-kurangnya 4000 mAh, tetapi para pakar memutuskan untuk melihat kemajuan dan dalam tinjauan kami, anda akan menemui peranti dengan kapasiti 7000 mAh dan bahkan lebih tinggi. Pada saat yang tidak penting ini, para pakar sangat tidak mengesyorkan menyimpan.

Reka bentuk dan bahan

Sudah ada rasa yang lengkap. Logam tidak selalu dan tidak semestinya baik, dan plastik tidak selalu dan tidak semestinya buruk. Anda perlu mendengar sensasi sentuhan, bagaimana tablet berada di tangan anda, sama ada sesuai di mana anda memerlukannya, dan lain-lain. Satu-satunya perkara adalah bahawa lapisan sentuhan lembut sangat menyenangkan untuk disentuh, tetapi, sayangnya, jarang ada salinan yang menyimpannya untuk waktu yang lama. Secara umum, sebarang lapisan luaran tidak selalu tahan dengan baik, terutamanya dengan operasi yang tidak tepat. Tetapi ini tidak hanya berlaku pada tablet, tetapi secara umum untuk semua perkara di dunia.

sistem operasi

Dan akhirnya, beberapa perkataan mengenai momen yang boleh anda lewatkan, dan kemudian menghadapi kekecewaan yang menyinggung. Tablet moden kebanyakannya dihasilkan pada salah satu daripada tiga sistem operasi: Android, iOS dan Windows. Masalahnya ialah walaupun alat yang kuat dan pantas tidak berguna dari segi kesesuaian untuk permainan tertentu. Di sini pakar kami mengesyorkan untuk meneruskan perkara berikut. Sebilangan besar permainan disesuaikan khusus untuk Android, kerana ini adalah OS yang paling popular di dunia. Bagi tablet pada Windows, tablet tersebut lebih sesuai untuk kegunaan kerja, tetapi ada pengecualian. Sukar bagi pengguna alat pada iOS untuk menasihati sesuatu, kerana mereka sendiri mengetahui segalanya. Satu-satunya perkara ialah sebilangan pembuat permainan tidak suka iOS kerana beberapa sebab.

Penarafan tablet terbaik untuk permainan

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Tablet permainan murah terbaik 1 Huawei MediaPad M3 Lite 8.0 32Gb LTE RUB 13,990
2 Xiaomi Mi Pad 4 32Gb RUB 14,553
Tablet terbaik untuk permainan dalam jarak pertengahan 1 Samsung Galaxy Tab S3 9.7 SM-T820 Wi-Fi 32Gb RUB 27 490
2 Huawei MediaPad M5 8.4 64Gb LTE RUB 22,790
3 Lenovo Tab 4 TB-X704L 64Gb 19 420 RUB
Tablet paling kuat untuk permainan 1 Apple iPad Pro 10.5 256 Gb Wi-Fi + Selular RUB 57 480
2 Samsung Galaxy Tab S4 10.5 SM-T835 64Gb RUB 44,590
3 Huawei MediaPad M5 10.8 Pro 64Gb LTE RUB 35 800

Kedudukan berdasarkan data RankQuality.

Tablet permainan murah terbaik

Sekarang mari kita pergi ke penilaian dan tentukan tablet mana yang masih terbaik dari segi versi. Dan kumpulan pertama akan dikhaskan untuk model anggaran paling banyak. Dua tablet permainan sampai di sini – dari Huawei dan Xiaomi. Kedua-dua model ini dilengkapi dengan layar kapasitif berkilat dengan sokongan multitouch, matriks – IPS, orientasi skrin adalah automatik. Mereka juga mengandungi semua pilihan yang jelas untuk tablet moden seperti output fon kepala / alat dengar, Wi-Fi tanpa wayar dan radio Bluetooth, alat navigasi GPS dan GLONASS, mikrofon dan pembesar suara terbina dalam.

Huawei MediaPad M3 Lite 8.0 32Gb LTE

Penilaian: 4.8

Huawei MediaPad M3 Lite 8.0 32Gb LTE

Model ini diumumkan pada tahun 2017 dan bahkan membuat beberapa percikan, cukup tepat. Tablet permainan ini dilengkapi dengan paparan skrin lebar 8 inci dengan resolusi 1920×1200. Dimensi peranti itu sendiri adalah 213x123x7.5 mm, dan beratnya 310 g. Sarung gabungan – bingkai logam, penutup belakang plastik.

Tablet ini dilengkapi dengan pemproses lapan teras pusat Qualcomm Snapdragon 435 pada frekuensi 1.4 GHz. Inti pemproses adalah Cortex-A53. Dikilangkan mengikut teknologi proses 28 nm. Grafik pintar disediakan oleh cip video Adreno 505. Tablet ini mempunyai RAM 3 GB dan memori dalaman 32 GB. Memori dalaman dapat diperluas dengan microSDXC hingga 128 GB.

Seperti banyak, tetapi tidak semua tablet, model ini dilengkapi dengan satu slot untuk kad SIM nano mudah alih. Modul itu sendiri menyokong pelbagai standard mulai dari GSM900 hingga LTE.

Kedua-dua kamera tablet – belakang dan depan – mempunyai resolusi 8 megapiksel, bahagian belakangnya dilengkapi autofokus. Sensor merangkumi pecutan, giroskop, kompas, sensor cahaya. Bonus yang bagus adalah kehadiran pengimbas cap jari.

Penyambung mikro-USB berfungsi untuk mengecas peranti; ia boleh disambungkan ke PC desktop melalui USB biasa. Fungsi menghubungkan periferal luaran ada, tetapi sebagai pilihan, dan masalah ini perlu dijelaskan untuk pengubahsuaian tertentu.

Kapasiti bateri model ini agak 'rata-rata', tetapi untuk kategori anggaran cukup mencukupi – 4800 mAh.

Pembangun telah memilih Android 7.0 sebagai sistem operasi untuk model ini.

Kelebihan

  • pemasangan berkualiti tinggi;
  • harga paling berpatutan dalam kumpulan;
  • cukup berkuasa memandangkan harga yang berpatutan;
  • rendering warna yang baik;

keburukan

  • dari masa ke masa, mula meningkatkan penggunaan tenaga.

Xiaomi Mi Pad 4 32Gb

Penilaian: 4.7

Xiaomi Mi Pad 4 32Gb

Sekarang, dalam penilaian kami, kami akan mempertimbangkan model lain yang murah, yang rata-rata hanya sedikit lebih mahal daripada yang sebelumnya, tetapi kelihatan lebih menarik dalam beberapa parameter.

Oleh itu, tablet dari Xiaomi, benar-benar segar – diperkenalkan pada tahun 2018. Dilengkapi dengan skrin lebar 8-inci dengan IPS-matriks berkualiti tinggi dengan resolusi 1920×1200. Dimensinya 200.2×120.3×7.9 mm, dan beratnya 342 g. Sarungnya adalah logam.

Pusat elektronik adalah pemproses Qualcomm Snapdragon 660 dengan frekuensi 2.2 GHz, yang sudah jauh lebih baik daripada model sebelumnya. Terdapat juga lapan teras, tetapi dalam kes ini cip dihasilkan menggunakan teknologi proses 14 nm, yang sebenarnya merupakan teknologi generasi keseluruhan yang lebih baru daripada 22 nm. Cip video juga lebih baru – Adreno 512. Dengan RAM dan memori terbina dalam, keadaannya sama – masing-masing 3 GB dan 32 GB. Satu-satunya kelemahan dalam hal ini ialah versi standard tidak mempunyai slot untuk kad memori luaran.

Melanjutkan persoalan keburukan, harus dikatakan bahawa dalam pengubahsuaian yang paling berpatutan juga tidak ada slot untuk kad SIM untuk komunikasi mudah alih. Sambungan tanpa wayar selebihnya hampir selesai – Wi-Fi dan Bluetooth 5.0, tidak termasuk modul navigasi GPS. Sensor merangkumi akselerometer, giroskop dan sensor cahaya.

Kamera belakang model ini jelas lebih baik daripada yang sebelumnya – 13 megapiksel, yang depan sedikit lebih lemah – 5 megapiksel. Ciri tablet permainan ini adalah adanya fungsi buka kunci muka.

Soket USB-C digunakan untuk pengisian, ada kemungkinan untuk menyambung ke komputer melalui USB biasa. Terdapat juga penyambung USB 3.1 Type-C sebagai bonus. Menyambungkan periferal luaran boleh dilakukan sebagai pilihan – periksa masalah ini di tempat penjualan.

Apa lagi yang terdapat dalam model ini yang memberikan permulaan yang penting kepada yang sebelumnya ialah bateri. Kapasiti adalah 6000 mAh.

Sistem operasi juga lebih baru di sini – Android 8.1.

Kelebihan

  • elektronik yang cukup kuat;
  • salah satu model terbaru (2018);
  • banyak ulasan mengenai kemudahan anak;
  • sarung logam;

keburukan

  • tidak ada modul navigasi dan komunikasi mudah alih.

Tablet terbaik untuk permainan dalam jarak pertengahan

Kumpulan kedua peringkat yang didedikasikan untuk tablet terbaik untuk permainan mempertimbangkan segmen harga menengah. Di sini pakar kami telah memperhatikan tiga model – dari Samsung, Huawei dan Lenovo. Kesemuanya hampir sama harganya, mempunyai fungsi orientasi automatik layar, modul navigasi GPS dan GLONASS, kemampuan untuk menyambung ke komputer melalui USB, output alat dengar standard, pembesar suara terbina dalam, Wi-Fi tanpa wayar dan Bluetooth, slot kad komunikasi mudah alih nanoSIM. Kami akan menerangkan ciri-ciri individu setiap model di bawah.

Samsung Galaxy Tab S3 9.7 SM-T820 Wi-Fi 32Gb

Penilaian: 4.9

Samsung Galaxy Tab S3 9.7 SM-T820 Wi-Fi 32Gb

Mari kita mulakan dengan tablet permainan dari pengeluar Korea yang kebolehpercayaannya tidak diragukan lagi. Model yang menarik ini dipersembahkan kepada umum pada Februari 2017 dan segera mendapat pengiktirafannya.

Ciri yang luar biasa dari model ini adalah skrin 9,7 inci yang mengagumkan. Ciri yang ketara ialah paparan skrin bukan lebar dengan matriks Super AMOLED dengan resolusi 2048×1536 dengan PPI 264. Dimensi fizikal peranti ialah 237.3x169x6 mm, dan beratnya 429 g. Sarungnya diperbuat daripada plastik berkualiti tinggi.

Tablet menggunakan pemproses 4-teras Qualcomm Snapdragon 820 pada 2.15 GHz sebagai pusat semua pengkomputeran. Cip tersebut dihasilkan menggunakan teknologi proses 14 nm terkini. Memori dalaman onboard 32 GB, RAM (LPDDR4 berprestasi tinggi) – 4 GB. Memori terbina dalam dapat dikembangkan dengan kad microSDXC luaran. Modul video – Adreno 530.

Pembangun telah mencadangkan penyelesaian yang menarik untuk sistem video. Sekiranya kamera depan tidak begitu luar biasa – biasa 5 megapiksel, bahagian belakangnya mempunyai resolusi 13 megapiksel dan dilengkapi dengan lampu kilat dengan autofokus.

Dari segi autonomi, prestasi model ini sangat baik. Kapasiti bateri adalah 6000 mAh, dan masa operasi berterusan nominal yang dinyatakan oleh pengeluar ketika menonton video adalah 12 jam.

Sekarang beberapa perkataan mengenai ciri menarik. Tablet dilengkapi dengan stylus, tablet itu sendiri dilengkapi dengan penyambung dok, dan papan kekunci QWERTY pilihan boleh digunakan.

Sistem operasi dipasang Android 7.1.

Kelebihan

  • penyambung stesen dok;
  • stylus termasuk;
  • sangat nipis;
  • Matrik super AMOLED;
  • autonomi yang baik;

keburukan

  • tidak ada tempat untuk stylus dalam tablet itu sendiri.

Huawei MediaPad M5 8.4 64Gb LTE

Penilaian: 4.8

Huawei MediaPad M5 8.4 64Gb LTE

Peringkat diteruskan oleh tablet permainan yang sangat baik dari Huawei, yang dibentangkan pada tahun 2018. Ini memiliki layar yang sedikit lebih kecil daripada model sebelumnya – 8,4 inci, tetapi layar lebar dan mempunyai resolusi 2560×1600. Matrik – IPS. Dimensi peranti – 212.6×124.8×7.3 mm, berat – 316 g. Sarungnya adalah logam.

'Inti' peranti adalah pemproses mudah alih HiSilicon Kirin 960 yang tidak cukup 'utama' dengan lapan teras Cortex-A53 / A73. Dikilangkan mengikut teknologi proses 16 nm. RAM sama dengan model sebelumnya – 4 GB, tetapi memori terbina dalam kekal dua kali lebih banyak – 64 GB. Ia juga dapat dikembangkan dengan kad memori microSDXC dengan had atas 256 GB. Cip video model ini juga 'tidak standard', tetapi sangat layak – Mali-G71 MP8.

Kamera ini mempunyai kamera belakang 13-megapiksel dengan autofokus dan kamera depan 8-megapiksel untuk penggambaran foto-video. Sensor: pencahayaan, giroskop, kompas, pecutan.

Tablet dicas melalui USB-C, terdapat juga penyambung USB Type-C dan USB 3.1 Type-C. Kapasiti bateri model ini sedikit kurang daripada yang sebelumnya – 5100 mAh.

Ciri-ciri individu model: kehadiran motor getaran, pengimbas cap jari, modul komunikasi mudah alih hanya merangkumi tiga standard – 3G, HSDPA dan LTE.

Sistem operasi dipasang Android 8.0.

Kelebihan

  • pemproses yang kuat;
  • badan logam yang kukuh;
  • warna berair, tepu;
  • pemasangan berkualiti tinggi;

keburukan

  • tidak ada bicu mini 3.5 mm.

Lenovo Tab 4 TB-X704L 64Gb

Penilaian: 4.7

Lenovo Tab 4 TB-X704L 64Gb

Item ketiga dalam penarafan tablet untuk permainan kategori harga pertengahan adalah gagasan Lenovo. Katakan dengan segera bahawa ia akan sesuai dengan anak yang lebih tua, kerana pepenjuru sangat mengagumkan – 10.1 inci. Resolusi IPS-matriks skrin lebar yang sangat baik ialah 1920×1200. Dimensi fizikal – 247x173x7.1 mm, berat – 475 g. Sarungnya diperbuat daripada plastik berkualiti tinggi.

Sistem pengkomputeran peranti dibina di sekitar pemproses Qualcomm Snapdragon 625 pada lapan teras Cortex-A53 pada frekuensi 2 GHz. Cip tersebut dihasilkan menggunakan teknologi proses 14 nm. Tablet ini mengandungi memori dalaman 64 GB, RAM 4 GB. Dengan kad memori microSDXC, memori terbina dalam dapat dikembangkan dengan 128 GB yang lain. Pemproses video – Adreno 506.

Kamera belakang di sini lebih lemah daripada model sebelumnya – 8 megapiksel, tetapi ia dilengkapi bukan sahaja dengan autofokus, tetapi juga dengan lampu kilat. Kamera depannya agak biasa – kamera 5 megapiksel biasa. Dari sensor terdapat sensor jarak dan cahaya dan pecutan.

Tablet dicas dari penyambung USB-C, ada juga penyambung USB 3.1 Jenis-C. Kapasiti bateri adalah rekod dalam kumpulan ini – 7000 mAh. Menurut pengilang, ini mesti cukup untuk 13 jam kerja 'rata-rata'.

Ciri-ciri model: kehadiran penala FM, penggunaan papan kekunci QWERTY pilihan, pengimbas cap jari, keupayaan untuk mengecas dari USB, modul komunikasi mudah alih merangkumi pelbagai standard yang paling popular, termasuk 3G dan LTE.

Sistem operasi dipasang Android 7.0.

Kelebihan

  • berair, gambar berkualiti tinggi;
  • harga paling berpatutan dalam kumpulan;
  • bateri berkapasiti;
  • Reka bentuk yang cantik;

keburukan

  • butang bermain sedikit;
  • panel belakang rapuh.

Tablet paling kuat untuk permainan

Dan akhirnya, kami sampai ke kumpulan penilaian kami yang paling menarik, di mana kami akan mempertimbangkan tablet paling kuat yang dipilih oleh pakar, yang akan memberi anda dan anak anda keselesaan permainan maksimum. Keempat-empat model yang disenaraikan mempunyai ciri umum: skrin sentuh kapasitif berbilang sentuhan, Wi-Fi dan Bluetooth modul komunikasi tanpa wayar dengan standard berbeza, pembesar suara stereo dan mikrofon terbina dalam, orientasi skrin automatik, slot kad SIM nano, alat meletakkan GPS dan GLONASS, penggunaan pilihan papan kekunci QWERTY, keupayaan untuk menyambung ke komputer melalui USB, sambungan periferal pilihan.

Apple iPad Pro 10.5 256 Gb Wi-Fi + Selular

Penilaian: 4.9

Apple iPad Pro 10.5 256 Gb Wi-Fi + Selular

Mari kita mulakan dengan 'raja' tablet, dari namanya, sebenarnya semuanya bermula. Sudah tentu, ini sudah menjadi generasi yang lebih baru setelah iPad pertama yang legendaris, yang dipersembahkan secara peribadi oleh Steve Jobs yang tidak kurang hebatnya, dan diumumkan pada tahun 2017.

Model hebat ini dilengkapi dengan paparan 10.5 inci (bukan layar lebar) dengan matriks IPS tanpa cacat dan resolusi 2224×1668. PPI (piksel per inci) ialah 264. Plus, kaca tablet tahan calar. Dimensi peranti ialah 250.6×174.1×6.1 mm, dan beratnya 477 g. Sarungnya adalah logam.

Lelaki kacak ini dilengkapi dengan pemproses 'asli' yang kuat Apple A10X pada 2.36 GHz dengan enam teras ARM8. Pemproses dibuat mengikut proses teknologi hampir esok – 10 nm.

Memori terbina dalam ini keterlaluan dan benar-benar merakam kumpulan peranti ini 256 GB. Tetapi, secara adil, harus dikatakan bahawa Cupertinos menggunakan tindakan sedemikian untuk mengimbangi kekurangan kemampuan menggunakan kad memori luaran, khas untuk peranti Apple.

Bagi RAM, ini adalah 4 GB yang cukup biasa untuk tablet yang kuat, walaupun memori itu sendiri adalah LPDDR4 berprestasi tinggi pada 1.6 GHz. Pemproses video dalam kes ini adalah cip PowerVR GT7600 berprestasi tinggi yang sangat baik. Modul mudah alih menyokong pelbagai standard standard, termasuk LTE Advanced.

Sistem video dalam tablet permainan ini adalah seperti berikut. Kamera belakang 12 Mpix dengan kualiti Apple yang sempurna dengan autofokus, penstabilan kilat dan optik, ditambah kamera depan dengan resolusi 7 Mpix yang layak untuk kamera depan.

Dan sedikit fungsi lain: penyambung stesen dok, pengimbas cap jari, sokongan untuk stylus Apple Pensil, pengecasan USB, kapasiti bateri – 30.4 Wh

Tidak ada kejutan mengenai sistem operasi – iOS.

Kelebihan

  • jenama terkenal;
  • kecairan tinggi;
  • kestabilan dan kebolehpercayaan;
  • warna tanpa cela;
  • bunyi berkualiti tinggi;
  • prestasi tinggi;
  • mudah;
  • pemasangan berkualiti tinggi;

keburukan

  • peratusan aduan yang ketara mengenai ketidakhadiran lama dari mod tidur.

Samsung Galaxy Tab S4 10.5 SM-T835 64Gb

Penilaian: 4.8

Samsung Galaxy Tab S4 10.5 SM-T835 64Gb

Seterusnya dalam kumpulan penarafan ini adalah gagasan pesaing utama Apple – Tab Galaxy paling kuat generasi baru, yang diumumkan secara harfiah 'semalam' – 1 Ogos 2018.

Ukuran skrin model ini juga 10.5 inci. Skrinnya adalah skrin lebar dengan matriks Super AMOLED dengan resolusi 2560×1600. Dimensi linear tablet untuk permainan ialah 249.3×164.3×7.1 mm, berat – 483 g.

Pusat segala-galanya dalam peranti adalah pemproses generasi seterusnya yang sangat berkuasa Qualcomm Snapdragon 835 MSM8998 pada lapan teras Kryo dengan frekuensi 2.35 GHz. Pemproses dibina serupa dengan yang sebelumnya iPad menggunakan teknologi proses 10 nm terkini.

Pengilang telah menyediakan 64 GB memori terbina dalam model ini, dan 4 GB RAM (LPDDR4). Dengan slot kad memori microSDXC, memori terbina dalam dapat dikembangkan hingga 400 GB tambahan. Cip video – Adreno 540. Modul komunikasi selular merangkumi pelbagai standard sehingga LTE.

Kamera belakangnya cukup hebat – 13 megapiksel dengan flash dan autofokus, yang depannya beresolusi sedikit lebih tinggi daripada yang di atas iPad – 8 megapiksel.

Kapasiti bateri tablet adalah sebanyak 7300 mAh, hayat bateri nominal ketika menonton video, menurut pengeluarnya, adalah 16 jam. Penyambung USB-C digunakan untuk pengisian, ada juga USB 3.1 Type-C.

Secara ringkas mengenai kemungkinan lain: penyambung stesen dok, sambungan ke TV atau monitor (pilihan), stylus, pengimbas iris, giroskop, sensor kehadiran, sensor cahaya, akselerometer, fungsi pengecasan pantas.

Sistem operasi – Android 8.0.

Kelebihan

  • prestasi tinggi;
  • rendering warna yang sempurna;
  • sambungan stesen dok;
  • fungsi pengecasan pantas;
  • stylus termasuk;
  • generasi terbaru;

keburukan

  • tidak ada kekurangan yang ketara oleh pengguna.

Huawei MediaPad M5 10.8 Pro 64Gb LTE

Penilaian: 4.7

Huawei MediaPad M5 10.8 Pro 64Gb LTE

Sekarang, dalam penilaian kami, kami akan mempertimbangkan tablet kuat yang sangat baik untuk permainan dari pasaran pengeluar sebagai alternatif kepada dua “bison”. Ini juga merupakan model terbaru yang diumumkan pada tahun 2018.

Diagonal skrin di sini bahkan lebih sedikit daripada dua pilihan sebelumnya – 10.8 inci pada matriks IPS skrin lebar dengan resolusi 2560×1600. Dimensi tablet – 258.7×171.8×7.3 mm, berat – 498 g, sarung logam.

Pemproses dipasang 'khas' untuk banyak tablet permainan Huawei – HiSilicon Kirin 960 pada lapan teras Cortex-A53 / A73. Pemproses dihasilkan menggunakan teknologi proses 16 nm. Isi padu bawaan dan RAM serupa dengan model sebelumnya – masing-masing 64 dan 4 GB. Kerana slot untuk kad memori, memori kekal microSDXC dapat ditambah dengan 256 gigabait. Pemproses video – Mali-G71 MP8. Modul selular hanya merangkumi tiga standard – 3G, HSDPA dan LTE.

Sistem video hampir sama dengan parameter model sebelumnya – kamera belakang 13 Mpix dan kamera depan 8 Mpix. Satu-satunya perbezaan ialah bahagian belakangnya dilengkapi dengan autofokus sahaja, tanpa denyar.

Kapasiti bateri tablet sedikit lebih besar daripada model sebelumnya – 7500 mAh. Peranti dicas melalui penyambung USB-C. Terdapat juga soket USB 3.1 Type-C.

Ciri tambahan: motor getaran, sensor cahaya, giroskop, akselerometer, kompas, penyambung dok, pengimbas cap jari, stylus.

Secara berasingan, harus dikatakan bahawa model ini mempunyai output fon kepala / headset – USB Type-C, penyesuai disertakan dalam pakej.

Sistem operasi – Android 8.0.

Kelebihan

  • harga yang berpatutan;
  • autonomi yang kukuh;
  • bunyi sekeliling yang baik;
  • kuasa;

keburukan

  • output fon kepala tidak standard.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen