8 Resort Pantai Bajet Terbaik

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Percutian pantai yang berkualiti tidak bermaksud anda harus mengosongkan dompet anda sepenuhnya. Terdapat banyak negara di dunia di mana anda boleh berehat tanpa membuang masa. Semasa menyusun penilaian ini, pakar kami mengambil kira tiga kriteria utama: harga penerbangan, kos sara hidup dan perbelanjaan di tempat. Berikut adalah lapan resort pantai yang paling sesuai untuk 2019-2020.

Murah dan sedap: 8 resort pantai terbaik

Pencalonan sebuah tempat Tempat peranginan kos lawatan untuk dua orang
Murah dan sedap: 8 resort pantai terbaik 8 Abkhazia dari $ 500 (rehat mingguan)
7 Turki dari 700 $ (CUTI MINGGU)
6 Vietnam dari 1 400 $ (bulan)
5 Georgia dari 600 $ (CUTI MINGGU)
4 Montenegro dari 700 euro (CUTI MINGGU)
3 Indonesia, Bali DARI $ 1,200 (CUTI MINGGU)
2 Maghribi dari 1000 $ (CUTI MINGGU)
1 India, Goa dari 1100 $ (CUTI MINGGU)

Abkhazia

Penilaian: 4.3

Abkhazia

Masa terbaik untuk pergi: Jun hingga awal Oktober

Tempat peranginan bajet: anda boleh mendapatkan pilihan ekonomi

Isu harga: dari $ 500 untuk dua orang (rehat mingguan), tidak termasuk perjalanan

Negeri pergunungan kecil terletak padat di antara pantai Laut Hitam dan rabung Kaukasia. Percutian di Abkhazia setiap tahun menarik ribuan pelancong dan ini sama sekali tidak mengejutkan: negara ini menikmati iklim yang sederhana, pemandangan yang indah, masakan yang lazat dan, yang paling penting, percutian yang selesa yang mampu dimiliki oleh sesiapa sahaja.

Bagi resort, anda boleh memilih mana-mana dengan selamat, kerana masing-masing terletak berhampiran pantai laut. Antara yang paling popular adalah Gagra, Sukhumi, Gudauta, Novy Afon, Ochamchira, Eshera, dan lain-lain. Sekiranya anda mahu, anda boleh melepaskan diri dari percutian pantai yang santai untuk sementara waktu dan bergegas ke gunung untuk pengalaman baru: gaung yang indah, air terjun dan kehijauan yang subur memikat keindahan mereka.

Tidak sukar untuk menyewa sebuah apartmen di Abkhazia. Bandar besar menawarkan penginapan yang selesa di hotel, bandar kecil – di hotel mini, rumah tumpangan. Anda boleh menyewa perumahan dengan mudah di sektor swasta. Petempatan ini terletak tidak hanya dekat dengan laut, tetapi juga dikelilingi oleh semua jenis tempat makan dengan masakan yang sangat baik. Tidak ada yang pasti akan lapar.

Secara berasingan, kita dapat melihat keanehan iklim negara ini: walaupun lembab, panasnya mudah ditoleransi, laut menjadi panas pada musim ini, dan tanjakan gunung dapat melindungi dari angin kencang. Bahagian barat pantai Abkhazia mempunyai jalur pantai yang mengagumkan – sekitar 6-10 km. Benar, tidak banyak pantai yang lengkap di sini. Walaupun begitu, para pecinta batu kerikil, jalan masuk yang mudah ke dalam air (dangkal di mana-mana) dan air jernih akan senang berada di pantai ini.

Turki

Penilaian: 4.4

Turki

Masa terbaik untuk melancong: Mei-Oktober (pantai Mediterranean), Jun-September (pantai Aegean).

Tempat peranginan bajet: Alanya, Kemer, Side, Marmaris.

Harga: dari $ 700 untuk dua orang (rehat mingguan), termasuk penerbangan

Negara ini memiliki posisi geografis yang luar biasa – tanahnya dicuci oleh perairan empat laut sekaligus: Mediterranean, Aegean, Marmara dan Black. Turki sangat sesuai untuk percutian pantai yang selesa, dan anda boleh memilih pilihan untuk setiap selera. Perlu dijelaskan dengan segera bahawa beberapa resort Turki adalah apriori yang dianggap elit dan tidak menawarkan pilihan percutian yang murah (Antalya – di pantai Mediterranean dan Bodrum, Ferhie, Kusadasi – di Aegean).

Pengunjung kehidupan malam yang mewah dan penginapan hotel bajet akan menghargai pilihan yang ditawarkan di resort Alanya. Harga di sini sangat demokratik, lautnya hangat, pantainya berpasir. Kawasan ini terkenal bukan sahaja kerana disko yang bising, tetapi juga untuk sejumlah monumen bersejarah yang mengagumkan.

Bagi mereka yang mengharapkan percutian yang tenang dan menenangkan dengan iklim yang lebih ringan dan dikelilingi oleh kehijauan yang subur, resort lain sesuai – Kemer. Pusat peranginan dengan nama yang sama dengan kelab malam, bar dan banyak restoran untuk setiap selera sering popular di kalangan orang muda. Selebihnya kampungnya sesuai untuk pelancong keluarga: terdapat banyak hotel kelab dengan wilayah yang mengagumkan. Bagi pencinta rekreasi serba boleh, lawatan ke bandar-bandar kuno Phaselis dan Olympos, yang terletak berdekatan, ditawarkan.

Di antara semua pusat peranginan di pantai Aegea, Marmaris boleh dibezakan sebagai yang paling demokratik dan aktif. Terdapat banyak pilihan ekonomi untuk tinggal di sini, serta pantai yang bersih, barang-barang antik bersejarah dan iklim ringan yang dipenuhi dengan jarum pain.

Vietnam

Penilaian: 4.5

Vietnam

Masa terbaik untuk melancong: Februari-Mac, September

Resort Budget: Nha Trang, Mui Ne

Harga: dari $ 1400 untuk dua orang (percutian selama sebulan), termasuk penerbangan

Eksotik yang murah pasti mengenai Vietnam. Bercakap tentang penginapan yang selesa di negara Asia ini, anda harus segera menjelaskan bahawa musim di sini sangat kabur. Resort yang berbeza sesuai untuk percutian pantai yang selesa pada waktu yang berlainan sepanjang tahun. Kami telah menunjukkan bulan yang optimum untuk perjalanan, ketika cuaca agak baik di seluruh Vietnam. Sekiranya anda memerlukan masa rehat yang berbeza, disarankan untuk memeriksa cuaca dengan teliti pada bulan tertentu (hujan tropis dan ribut sering berlaku di negara ini).

Mengapa Vietnam baik? Di sini anda bukan sahaja dapat menikmati kehangatan matahari dan melayari pesisir pantai sepenuhnya, tetapi juga makan makanan laut dan buah-buahan yang sangat baik dan murah untuk satu tahun ke depan. Peminat snorkeling akan menikmati snorkeling, para penikmat masakan oriental akan belajar memasak karya agung tempatan – sup pho, dan peminat riadah yang aktif akan berkenalan dengan budaya tempatan dan pemandangan yang mengagumkan. Dan semua orang, tanpa pengecualian, akan dapat membuat penilaian peribadi mereka sendiri tentang keseronokan bercuti di Vietnam.

Topik buah perlu mendapat perhatian khusus: Vietnam wajar dianggap sebagai negara paling berbuah di Asia Tenggara. Nampaknya tiada penghujungnya di sini. Bagi mereka yang mematuhi prinsip pemakanan sihat, Vietnam akan menjadi surga yang sebenar. Jambu batu, kelapa, semangka, pomelo, betik, anggur, tembikai, pisang – tidak ada kekurangan gula-gula semula jadi di negara ini.

Kami telah menyatakan kos sara hidup di negara ini untuk dua orang, berdasarkan fakta bahawa penginapan tidak dikira di hotel, tetapi di rumah sewa dan penerbangan dipesan secara bebas.

Georgia

Penilaian: 4.6

Georgia

Masa terbaik untuk pergi: Mei-awal Oktober

Tempat peranginan bajet: Kobuleti, Sarpi, Kvariati, Ureki

Isu harga: dari $ 600 untuk dua orang (rehat mingguan), termasuk penerbangan

Tiba di Georgia yang ramah, anda perlu bersiap untuk sambutan yang hangat, seolah-olah anda tiba di kampung nenek dan kemungkinan beberapa pound tambahan muncul di akhir perjalanan. Lagipun, orang Georgia tahu banyak tentang bukan sahaja sambutan yang hangat dan rehat yang baik, tetapi juga makanan yang lazat. Mereka adalah penyokong Epicureanisme yang bersungguh-sungguh dan dengan senang hati berkongsi rahsia masakan mereka.

Khachapuri Adjarian yang lazat, wain tempatan yang berwarna-warni, pantai berpasir beludru, pemandangan pergunungan Svaneti yang menakjubkan, terbang di atas Batumi dengan kereta kabel – semua ini akan meninggalkan tanda kekal dalam perjalanan dan menjadikan percutian anda menjadi yang terbaik selama bertahun-tahun. Batumi dianggap sebagai pusat peranginan utama dan paling banyak dikunjungi di Georgia, jadi harga di sini (terutama pada musim puncak) lebih tinggi daripada di tempat lain.

Tidak sampai satu jam perjalanan dari sana, tidak ada pilihan yang tidak kurang layak dan lebih murah – Kobuleti, Gvariati. Ini adalah kampung yang tenang tanpa banyak hiburan, tetapi makanan yang enak dan tempat penginapan yang selesa akan berada di sini, dan anda boleh pergi ke Batumi untuk hiburan, kerana sewa kereta di sini murah, dan teksi berharga sekitar $ 15.

Dan apakah lawatan tempatan: Taman Botani Batumi, perjalanan ke Adjara yang bergunung, berjalan kaki yang menakjubkan melalui gua Prometheus dan banyak lagi. Dan semua kesenangan ini dapat ditampung hanya dalam $ 50 setiap orang. Kisah dongeng, dan tidak lebih dari itu.

Montenegro

Penilaian: 4.7

Montenegro

Masa terbaik untuk pergi: Jun-September

Tempat peranginan bajet: Budva, Ulcinj, Petrovac

Isu harga: dari 700 euro untuk dua (rehat mingguan) dengan perjalanan udara

Negara Eropah ini sangat sesuai untuk percutian sederhana, tetapi, seperti yang anda ketahui, semua bijak adalah sederhana. Inilah kesan yang dibuat Montenegro pada mereka yang pertama kali datang ke tanahnya yang ramah. Pantai Adriatik tempatan menawan dengan kebersihannya, harganya sangat menyenangkan, dan juga peluang untuk mendapatkan kesenangan gastronomi dari stik berair dengan segelas rakia.

Walaupun pada musim yang tinggi, di sini anda dapat mencari pilihan yang sangat baik untuk percutian yang benar-benar selesa dan pada masa yang sama menjimatkan: pemilik vila tempatan menawarkan harga yang menyenangkan dan sambutan hangat. Tidak mustahil untuk menyebutkan pemandangan yang unik, yang, dari segi ragam dan kecerahan warna, dapat bersaing dengan Crimea.

Perlu diperhatikan bahawa walaupun pada puncak musim anda selalu dapat mencari pilihan yang murah di sini. Tetapi anda harus cepat-cepat membuat tempahan, terutamanya jika tarikhnya hampir dengan musim yang tinggi, kerana bilik-bilik kosong di hotel dan vila (terutamanya) cenderung cepat habis.

Walaupun Montenegro adalah negara kecil, sangat mungkin untuk mencari adrenalin di sini: spearfishing, paragliding, arung jeram di Sungai Piva, dan lain-lain. Penyelesaian yang baik adalah dengan menyewa kereta. Tidak ada yang lebih baik daripada menjelajah negara ini dengan roda kenderaan anda sendiri.

Majlis. Perjalanan ke Montenegro semurah mungkin jika anda membeli lawatan siap sedia – dengan penginapan, insurans dan perjalanan udara.

Indonesia, Bali

Penilaian: 4.8

Bali

Masa terbaik untuk pergi: April-September

Resort Budget: Sanur, Nusa Penida, Ubud

Harga terbitan: dari $ 1200 untuk dua orang (sebulan rehat) dengan penerbangan udara

Ia bukan jalan singkat ke Indonesia, tetapi setiap pelancong yang berpengalaman sekurang-kurangnya sekali bermimpi berkunjung ke sini dan menikmati pemandangan semula jadi yang indah, pasir putih baldu yang indah dan suasana eksotik yang menenangkan. Bali dianggap salah satu pulau paling terkenal dan besar di negara ini, yang penampilannya dibentuk oleh gunung berapi yang ditumbuhi tumbuh-tumbuhan lebat, sawah dan terumbu karang yang tidak dapat diakses.

Bali dapat menawarkan pelancong yang arif baik rumah sederhana dan pondok kelas tinggi dan vila elit. Banyak orang keliru percaya bahawa Bali yang luar biasa mahal, tetapi ini sama sekali tidak berlaku. Sekiranya anda merancang percutian panjang, kami mengesyorkan agar anda memberi perhatian kepada perumahan sewa jangka panjang, dan bukan ke hotel mana pun. Dalam kes ini, penginapan hanya memerlukan $ 150 / bulan. Kira-kira jumlah yang sama akan dibelanjakan untuk makanan.

Satu-satunya masalah adalah tambang penerbangan, yang akan menelan belanja kira-kira $ 1000 untuk dua orang. Tetapi, secara umum, percutian sangat murah, yang luar biasa. Untuk membuat penerbangan semurah mungkin, kami mengesyorkan menempah tiket dengan pemindahan di Bangkok atau Doha.

Sekiranya anda berminat dengan istirahat yang paling murah, lebih baik anda memilih resort Sanur – ia akan menggembirakan anda dengan harga yang menyenangkan dan laut yang tenang. By the way, ini sangat sesuai untuk penyelam pemula dan keluarga dengan anak-anak. Bagi pelancong berpengalaman dan penyelam berpengalaman, resort Nusa Penida sangat sesuai: ia belum mendapat populariti yang luas, sebab itulah harga di sini rendah, tetapi kualiti rehat tidak menderita dari ini.

Maghribi

Penilaian: 4.9

Maghribi

Masa terbaik untuk pergi: Mei-Oktober

Resort Bajet: Tangier, Laguna Oualidia, Agadir

Harga terbitan: dari $ 1000 untuk dua orang (rehat mingguan), dengan perjalanan udara

Maghribi Afrika yang penuh misteri sering kali tidak mendapat perhatian pelancong. Tetapi sia-sia. Negara yang indah ini dapat mengejutkan anda bukan hanya dengan iklim yang sangat ringan untuk tempat-tempat padang pasir, tetapi juga dengan harga yang sederhana. Percutian pantai di Maghribi boleh menjadi pengalaman yang luar biasa: pantai Maghribi sangat sesuai untuk tujuan ini.

Secara tradisinya, resort Agadir dianggap sebagai pilihan pantai terbaik di negara ini. Cuaca sentiasa baik di sini: tidak ada angin panas berkat perlindungan gunung yang boleh dipercayai, dan berkat Canary Current, bandar ini tidak pernah menjadi panas. Lagoon Oualidia sangat sesuai untuk percutian yang santai, terutama untuk keluarga yang mempunyai anak-anak. Perairan laguna menjadi panas dengan cepat, yang menyenangkan dengan latar belakang Lautan Atlantik yang sentiasa sejuk. Tetapi Tangier akan menarik minat peminat pantai Mediterania: pantai resort ini dicuci oleh perairan laut tertentu ini.

Selain pantai yang bersih, lengkap dan penginapan yang murah, Maghribi yang ramah juga dapat menawarkan masakan yang sangat baik dengan harga yang tidak masuk akal (contohnya, makan malam yang lazat untuk dua orang akan berharga tidak lebih dari 500 rubel), lawatan yang murah dan menarik serta perjalanan sen (perjalanan teksi di sekitar bandar akan menelan belanja lebih kurang 60 rubel). Jangan mengambil beg pakaian penuh semasa bercuti: ia akan dipenuhi dalam perjalanan pulang. Lagipun, di sini anda boleh membeli gula-gula oriental yang murah, minyak semula jadi, barang-barang kulit dan banyak lagi. Maghribi adalah dongeng oriental yang sebenar, zarah yang bukan dosa untuk anda bawa.

India, Goa

Penilaian: 5.0

Goa

Masa terbaik untuk pergi: Oktober-Mei

Tempat peranginan bajet: Baga, Calangute, Anjuna, Benaulim, Corva

Harga terbitan: dari $ 1100 untuk dua orang (rehat mingguan) dengan penerbangan udara

Indian Goa telah termasuk dalam ranking kawasan peranginan yang paling banyak dikunjungi dan murah di planet kita selama beberapa tahun. Tidak boleh dipercayai, tetapi dengan harga $ 100 di mana-mana resort di bahagian India ini, anda boleh berehat dengan baik. Pelancong di sini tidak menafikan makanan kecil yang menyenangkan seperti makanan laut segar yang boleh anda makan dalam kilogram tanpa rasa takut untuk mengosongkan dompet dan perkhidmatan berkualiti tinggi di hotel dengan harga sesen pun.

Tempat peranginan di Goa Utara akan lebih digemari oleh peminat rekreasi remaja yang aktif: pesta sering diadakan di sini tepat di pantai, dan penduduk tempatan sering menawarkan ganja. Goa Selatan terkenal dengan penyokong percutian yang damai dan terhormat. Tetapi di mana sahaja pilihan yang anda pilih, baik itu Utara atau Selatan, anda boleh mendapatkan pilihan penginapan bajet yang layak di mana-mana sahaja.

Selain percutian pantai yang menyenangkan dan kesenangan gastronomi, banyak lawatan indah sering diadakan di resort Goa, kerana India penuh dengan monumen seni bina dan semula jadi.

Untuk harga, semuanya bergantung, mungkin, secara eksklusif pada musim. Anda boleh memilih lawatan siap pakai di luar musim dan menjimatkan kira-kira $ 30, atau anda boleh 'mengumpulkan' lawatan ini sendiri dengan terbang pada musim ini dengan harga $ 20-30 lebih rendah daripada lawatan biasa.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen