8 penghawa dingin mudah alih terbaik

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berjumpa pakar.

Hari ini, pilihan teknologi iklim sangat besar, banyak pengeluar terkemuka menawarkan model yang berbeza dan berbeza dari segi fungsi. Sangat sukar untuk membuat pilihan dari pelbagai jenis, tetapi anda selalu dapat mencari alternatif yang sesuai.

Penghawa dingin mudah alih jenama mana yang hendak dibeli?

Sekiranya anda perlu mencari alternatif untuk sistem pemecahan konvensional, maka anda harus memperhatikan penghawa dingin bergerak. Dalam segmen ini, terdapat banyak model menarik dari pengeluar dunia utama. Pengguna biasa mula tertanya-tanya jenama penghawa dingin mudah alih apa yang hendak dibeli untuk menghilangkan musim panas. Semasa memilih, anda perlu memperhatikan ciri – daya penyejukan, ketersediaan pelbagai mod, dan sebagainya.

Produk Electrolux

Electrolux adalah salah satu pemimpin yang terkenal di pasaran untuk penghawa dingin dan peralatan iklim untuk kediaman. Ia menawarkan model berkualiti tinggi dan cekap dalam pelbagai segmen – baik dari segi bajet dan premium. Siri Electrolux EACM, yang menggabungkan pelbagai model penghawa dingin mudah alih, telah mendapat populariti hebat di kalangan pengguna.

Teknologi iklim Zanussi

Syarikat Itali Zanussi adalah pengeluar penghawa dingin lain yang diiktiraf dari pelbagai jenis. Produknya memenuhi standard persekitaran yang tinggi, dan semua model menawarkan set ciri standard. Penghawa dingin mudah alih tertarik dengan harganya yang rendah, di mana anda boleh mendapatkan mod penyejukan, pengudaraan, penyahhidratan dan kawalan yang mudah. Salah satu model yang paling popular ialah Zanussi ZACM-07 MP-II / N1, yang menarik dengan nisbah harga-prestasi yang optimum.

Produk De'Longhi

Produk jenama Itali De'Longhi menarik minat pasaran HVAC. Produknya menarik kerana ciri teknikal dan ciri tambahan yang baik. Dalam segmen belanjawan, penyaman udara mudah alih yang cukup efisien dan berfungsi De'Longhi PAC N81 dipersembahkan, yang membolehkan anda mencapai suhu optimum di dalam bilik.

Penarafan penghawa dingin mudah alih terbaik

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Penghawa dingin mudah alih terbaik: belanjawan hingga 20,000 rubel. 1 De'Longhi PAC N81 RUB 27,990
2 Electrolux EACM-13HR / N3 RUB 24,990
3 Zanussi ZACM-07 MP-II / N1 RUB 13,491
4 Electrolux EACM-12ES / FI / N3 RUB 22,990
5 Electrolux EACM-12AG / TOP / SFI / N3_S
6 Bimatek AM401 RUB 27,990
Penghawa dingin mudah alih terbaik tanpa saluran 1 Electrolux EACM-11 CL / N3 RUB 17,075
2 Honeywell CL30XC RUB 22,070

Penarafan penghawa dingin mudah alih terbaik: belanjawan hingga 20,000 rubel.

De'Longhi PAC N81

Penilaian: 4.8

De'Longhi PAC N81

Penghawa dingin mudah alih De'Longhi PAC N81 dibuat dalam bentuk monoblock. Pengilang Itali menawarkan model berfungsi yang menggabungkan banyak kualiti berguna – mod dehumidification, diagnosis diri, sokongan suhu automatik. Ia boleh berfungsi dalam penyejukan, mod pengudaraan udara untuk mengekalkan suhu dalaman yang menyenangkan semasa musim panas.

Semasa operasi, kelembapan dikawal. Unit ini mencukupi untuk menyejukkan udara di dalam ruangan yang luas hingga 20 meter persegi. Bahagian dalam penghawa dingin diisi dengan bahan pendingin R410A yang mesra alam, yang aman untuk kesihatan dan persekitaran.

Kelebihan

  • salah satu prestasi penyejukan terbaik di antara unit dalam segmen harga ini 9400 BTU / j;

  • mod penyahhidratan

  • alat kawalan jauh.

  • aliran udara yang kuat dan pelbagai mod putaran kipas;

keburukan

  • tahap kebisingan yang tinggi, terutamanya untuk bilik kecil.

Electrolux EACM-13HR / N3

Penilaian: 4.7

Electrolux EACM-13HR / N3

Penghawa dingin Electrolux EACM-13HR / N3 menggabungkan reka bentuk yang bergaya dan fungsi yang tinggi. Pengilang telah menyediakan beberapa mod operasi untuk mengekalkan iklim dalaman yang baik. Ciri khasnya adalah kemungkinan pemanasan, sehingga unit ini dapat disebut sepanjang musim.

Berkat penebat bunyi tambahan perumahan, tahap kebisingan dikurangkan menjadi 44 dB (A). Semasa mengendalikan penghawa dingin, anda tidak perlu memikirkan saliran kondensat, kerana dalam bentuk wap air keluar melalui saluran udara bersama dengan panas.

Kelebihan

  • kecekapan kerja yang tinggi, beberapa mod tersedia untuk setiap musim;

  • tahap kebisingan rendah berbanding model yang serupa;

  • kawalan mudah menggunakan alat kawalan jauh;

  • mod pemanasan;

  • kapasiti penyejukan – 13000 BTU;

keburukan

  • dimensi dan berat yang besar (30 kg);

  • Zanussi ZACM-07 MP-II / N1.

Zanussi ZACM-07 MP-II / N1

Penilaian: 4.6

Zanussi ZACM-07 MP-II / N1

Penghawa dingin bajet Zanussi ZACM-07 MP-II / N1 membolehkan anda mewujudkan suasana keselesaan dan keselesaan di musim panas. Model ini beroperasi dalam julat suhu – dari 16 hingga 32 C. Ciri khas model adalah kekompakannya – berat peranti adalah 21 kg, yang merupakan nilai minimum dalam segmen ini.

Pengilang telah menyediakan beberapa mod operasi – penyejukan, pengudaraan konvensional dan penyahhidratan. Berkat fungsi penyejatan automatik kondensat, tidak diperlukan penyelenggaraan tambahan.

Kelebihan

  • prestasi tinggi dan penyejukan berkesan di kawasan seluas 20 meter persegi;

  • fungsi mulakan semula automatik dan pemasa tutup pada masa yang ditetapkan.

  • peti sejuk R 410A yang mesra alam dan selamat;

keburukan

  • Sebilangan pengguna melaporkan tahap kebisingan yang tinggi.

  • Penghawa dingin mudah alih premium terbaik.

Electrolux EACM-12ES / FI / N3

Penilaian: 4.6

Electrolux EACM-12ES / FI / N3

Penghawa dingin mudah alih Electrolux EACM-12ES / FI / N3 tergolong dalam segmen premium dari segi kemampuannya, tetapi pada masa yang sama ia boleh dibeli dengan harga yang berpatutan. Model ini termasuk dalam barisan penghawa dingin yang paling senyap di kelas ini. Unit ini dapat beroperasi dalam beberapa mod – penyejukan udara, pengudaraan dan dehumidifikasi, unit tersebut dapat dipilih menggunakan alat kawalan jauh IR.

Penyaman udara boleh digunakan segera setelah membongkar; ia tidak memerlukan manipulasi tambahan. Kondensat disalirkan melalui saluran udara yang hangat.

Kelebihan

  • beberapa mod operasi penghawa dingin, tiga kelajuan kipas;

  • Sistem penapisan dan pengionan Air Gate;

  • tahap kebisingan rendah – tidak lebih daripada 45 dB (mematuhi standard kebersihan);

keburukan

  • beralun tidak lama untuk saluran keluar udara panas.

Electrolux EACM-12AG / TOP / SFI / N3_S

Penilaian: 4.5

Electrolux EACM-12AG / TOP / SFI / N3_S

Penghawa dingin mudah alih Electrolux EACM-12AG / TOP / SFI / N3_S dibuat dalam faktor bentuk monoblock. Tersembunyi di dalam adalah motor berprestasi tinggi yang memberikan penyejukan yang cekap. Ia tidak memerlukan pemasangan yang kompleks dan diletakkan terus di dalam bilik.

Penghawa dingin beroperasi dalam beberapa mod – penyejukan, penyahhidratan dan pengudaraan sederhana. Sekiranya perlu, ia dapat mengurangkan kelembapan udara. Untuk kemudahan kawalan, alat kawalan jauh disediakan, pemasa mati pada waktu tertentu dan sejumlah fungsi lain. Kawasan premis yang disyorkan adalah 27 sq.m.

Kelebihan

  • berkesan mengatasi penyejukan dalam cuaca panas;

  • sistem pengion udara dan penapisan udara terbina dalam.

  • keupayaan untuk memilih mod dan suhu operasi;

keburukan

  • tahap kebisingan lebih tinggi daripada yang selesa.

Bimatek AM401

Penilaian: 4.4

Bimatek AM401

Penghawa dingin mudah alih Bimatek AM401 adalah alternatif yang berpatutan untuk sistem split tradisional. Motor elektrik diletakkan di perumahan ergonomik yang ringkas untuk prestasi tinggi. Litar menggunakan R410A penyejuk yang mesra alam dan selamat.

Penghawa dingin mampu beroperasi dalam mod automatik untuk mengekalkan suhu yang ditetapkan. Sekiranya perlu, anda boleh memilih pengudaraan bilik penyejuk atau konvensional. Dalam julat harga ini, ini adalah salah satu pilihan terbaik untuk menyejukkan bilik di musim panas.

Kelebihan

  • keupayaan untuk memilih mod operasi dan menyesuaikan kelajuan kipas;

  • Tahap kebisingan rendah.

  • Menyejukkan bilik dengan cepat hingga 20 sq.m.

  • set aksesori untuk pemasangan pada tetingkap terbuka.

  • kecekapan kerja yang tinggi dengan pilihan tempat dan pengasingan bilik yang tepat;

keburukan

  • Pemegang yang tidak selesa untuk menggerakkan peranti.

  • Tidak ada penyesuaian arah aliran udara.

Penarafan penghawa dingin mudah alih terbaik tanpa saluran

Electrolux EACM-11 CL / N3

Penilaian: 4.8

Electrolux EACM-11 CL / N3

Penghawa dingin padat Electrolux EACM-11 CL / N3 mudah digunakan dan tidak memerlukan sambungan khas. Untuk bekerja, anda tidak perlu menggunakan selang untuk pengekstrakan udara, dan saliran kondensat automatik sangat memudahkan operasi. Dengan ukuran yang agak kecil, ia menunjukkan kecekapan tinggi.

Penghawa dingin beroperasi dalam dua mod utama – penyejukan dan pengudaraan biasa. Sekiranya perlu, anda boleh mengurangkan tahap kelembapan di dalam bilik. Model ini ditujukan untuk bilik-bilik kecil di mana tidak mungkin memasang sistem split.

Kelebihan

  • aliran udara mencapai 330 m3 / jam;

  • Kawalan ketepatan tinggi suhu yang ditetapkan.

  • Keupayaan untuk menyesuaikan arah aliran udara;

  • Kapasiti penyejukan tinggi – 11,000 BTU;

  • tahap kebisingan tidak melebihi norma yang dibenarkan – semasa operasi tidak lebih dari 44 dB.

  • keupayaan untuk memilih beberapa mod operasi asas dan mengatur kelajuan kipas;

keburukan

  • Menurut ulasan pelanggan, agak bising;

Honeywell CL30XC

Penilaian: 4.6

Honeywell CL30XC

Penghawa dingin mudah alih Honeywell CL30XC adalah model ringkas yang bukan sahaja menyejukkan udara di dalam bilik dengan berkesan, tetapi juga mengion, melembabkan dan membersihkannya. Sekiranya perlu, mod pengudaraan biasa disediakan.

Penghawa dingin direka untuk bilik yang luas dari 50 sq.m. Kawasan aplikasi yang disyorkan – kotej, rumah desa, gazebo. Ia tidak memerlukan syarat khas untuk operasi dan penyambungan selang tambahan untuk ekzos udara.

Kelebihan

  • kesan kompleks – penyejukan dan pelembapan udara berkualiti tinggi;

  • penurunan suhu purata di kawasan yang luas sekurang-kurangnya 5 ° C;

  • keuntungan dan kecekapan kerja yang tinggi untuk dimensi yang serupa;

keburukan

  • penggunaan air yang cepat dalam mod pelembapan.

Penghawa dingin mudah alih mana yang boleh dipilih?

Penghawa dingin mudah alih mana yang boleh dipilih

Pada musim panas, setiap orang harus menghadapi panas di rumah atau pejabat mereka. Sekiranya tidak ada keinginan atau kemampuan untuk memasang sistem split sepenuhnya, maka yang tinggal hanyalah memilih penghawa dingin mudah alih yang sesuai. Model yang berfungsi dan boleh dipercayai dibentangkan dalam segmen ini. Pemimpin ke arah ini adalah pengeluar seperti Electrolux, Zanussi, De'Longhi, Bimatek. Mereka menawarkan model yang murah dengan set ciri yang sangat baik.

Penghawa dingin bergerak sesuai untuk pelbagai jenis premis:

  1. rumah negara;

  2. gazebo di halaman atau bilik persalinan;

  3. bilik pejabat;

  4. pangsapuri sewa;

  5. kawasan komersial kecil (kedai, gerai, astaka).

Dalam situasi seperti itu, sistem iklim padat adalah penyelesaian terbaik. Tidak ada gunanya memasang sistem perpecahan sepenuhnya untuk orang yang tinggal di pangsapuri yang disewa. Bagi mereka, pilihan terbaik adalah unit mudah alih. Mereka boleh mempertimbangkan model Bimatek AM401 atau Electrolux EACM-12ES / FI / N3 yang kuat dan berfungsi. Sekiranya anda memilih model hingga 20 ribu rubel, maka pilihan terbaik adalah De'Longhi PAC N81 atau Zanussi ZACM-07 MP-II / N1.

Untuk ruang kecil, lebih baik memilih model yang lebih ringkas dan ringkas. Dalam kes ini, anda harus memperhatikan penghawa dingin bergerak tanpa saluran udara – Honeywell CL30XC atau Electrolux EACM-11 CL / N3. Mereka tidak memerlukan cawangan yang berasingan. Semasa operasi, cukup membersihkan penyaring tepat pada masanya untuk menghilangkan bau yang tidak menyenangkan dan memantau permukaan air.

Kelemahan peranti sedemikian termasuk tahap kebisingan yang tinggi, kerana unit kerja terletak tepat di dalam bilik. Kecekapan penyejukan lebih rendah daripada sistem pemecahan konvensional, tetapi ini diimbangi oleh kemudahan penggunaan dan fleksibiliti.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berjumpa pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen