8 pembuat wafel terbaik untuk rumah menurut ulasan pemilik

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berjumpa pakar.

Dapur yang lengkap mengandungi banyak peralatan, alat dan alat yang berbeza untuk semua majlis. Beberapa perkara digunakan setiap hari, dan beberapa perkara lebih jarang kita keluar dari kotak. Wafel buatan sendiri semakin popular. Dan walaupun makanan istimewa ini disediakan, sebagai peraturan, tidak begitu kerap, tidak ada cara untuk dilakukan tanpa peranti khas – seterika wafel elektrik. mengesyorkan lapan model optimum – masing-masing tiga model untuk wafel nipis dan Belgia tebal, serta dua versi universal dengan panel yang boleh ditukar ganti.

Penilaian besi wafel terbaik

pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Pembuat wafel terbaik untuk membakar wafel nipis 1 Bomann HA 5017 CB RUB 2080
2 Maxwell MW-1571 1520 RUB.
3 Clatronic HA 3494 1710 RUB.
Pembuat wafel terbaik untuk wafel tebal (Belgia) 1 Clatronic WA 3606 1623 RUB.
2 Pembuat Wafel Jardeko 2620 RUB.
3 Clatronic WA 3491 RUB 1890.
Pembuat wafel murah terbaik dengan panel yang boleh diganti 1 Rommelsbacher WA 1000 / E 5563 RUB.
2 REDMOND RMB-M613 / 1 1590 RUB.

Syarikat mana yang akan membeli besi wafel

Walaupun besi wafel elektrik adalah alat yang sangat sederhana yang tergolong dalam kelas perkakas rumah tangga kecil, masih ada beberapa perkara yang memaksa pembeli yang sedar untuk tidak mengambil apa-apa, tetapi untuk melihat jenama dengan teliti. Pakar kami menjelaskan antara pengeluar yang menghasilkan besi wafel yang optimum dari segi gabungan harga, kualiti dan kemudahan jenis produk ini.

  1. Syarikat Jerman C. Bomann Gmbh menghasilkan besi wafel elektrik di bawah tanda dagangan BOMANN. Syarikat ini mempunyai sejarah hampir satu setengah abad, dan kini ia merupakan sebahagian daripada pegangan Clatronic Group. Produk tergolong dalam kategori harga rendah-rendah, dan barang-barang yang memasuki pasaran Rusia dikumpulkan di China.
  2. Jenama CLATRONIC adalah jenama utama Kumpulan Clatronik Jerman. Syarikat pegangan pertama – CTC Clatronic International GmbH – ditubuhkan pada tahun 1982 sebagai perniagaan keluarga. Seluruh bahagian pengeluaran telah lama dipindahkan ke kontrak di China.
  3. Jenama Jerman yang kukuh dan lama ialah Rommelsbacher. Syarikat ini ditubuhkan pada tahun 1928 dan sejak itu kemudahan pengeluaran dibuka di pelbagai negara. Syarikat ini kini memiliki kilang di Itali, Turki dan China. Khususnya, besi wafel, seperti semua peralatan rumah tangga Rommelsbacher dalam kategori harga yang lebih rendah, dibuat di Turki dan China.
  4. Tanda perdagangan Redmond, yang terkenal dengan pengguna Rusia, adalah jenama antarabangsa. Syarikat ini ditubuhkan oleh pelabur dari beberapa negara – Israel, Kanada dan AS. Kekeliruan sering dijumpai dalam talian mengenai negara asal Redmond – pelbagai sumber mendakwa bahawa ia adalah Amerika, kemudian Kanada dan juga Rusia. Masalahnya adalah bahawa dasar syarikat menunjukkan pendaftaran tanda dagang tempatan individu dengan nama yang sama di setiap negara di mana terdapat pejabat perwakilan. Ini dilakukan untuk memerangi pemalsuan. Sebilangan besar peralatan Redmond dihasilkan di China, tetapi pemasangan barang untuk pasaran Rusia juga dapat dilakukan di negara-negara CIS.
  5. Sekarang mengenai jenama yang benar-benar Rusia, walaupun menyamar sebagai jenama Barat. Ini adalah tanda dagang Maxwell, milik Golden Electronics pegangan domestik. Dia juga memiliki jenama VITEK yang terkenal. Maxwell secara jelas diposisikan sebagai teknik yang murah untuk orang yang tidak mahu membayar lebih untuk nama besar.
  6. Dan akhirnya, contoh fenomena seperti penjenamaan tidak jujur. Peralatan jenama Jardeko diposisikan dengan hebat sebagai Itali. Tetapi sebenarnya, pemegang hak cipta jenama tersebut adalah Zharyuk Igor Leonidovich tertentu dengan pendaftaran St. Petersburg. Di mana besi wafel Jardeko dibuat – tidak ada perkataan mengenai ini di laman web rasmi, dan mudah difahami bahawa jika mereka benar-benar dibuat di Itali, ini akan ditulis dalam jenis tebal pada setiap halaman. Walaupun begitu, kami mengakui bahawa pembuat wafel Jardeko cukup mantap, dan pakar menganggapnya layak untuk dikaji.

Pembuat wafel terbaik untuk membakar wafel nipis

Mari kita mulakan dengan penarafan besi wafel untuk membuat wafel rangup tipis, yang sering digunakan sebagai kosong untuk makanan gula-gula. Merekalah yang digulung menjadi kerucut dan diisi dengan isian – ais krim, krim dan pengisi lain. Kadang-kadang mereka dipanggil 'Amerika', tetapi ini tidak sepenuhnya betul, kerana wafel yang sangat tebal, besar dan lembut, bahkan lebih tebal daripada yang belgia, paling popular di Amerika Syarikat. Pakar kami telah mengenal pasti tiga model yang tidak mahal dan patut diperhatikan: Bomann HA 5017 CB, Maxwell MW-1571 dan Clatronic HA 3494. Ketiga-tiga peranti ini dilengkapi dengan kerucut untuk melancarkan wafel ke dalam kerucut, dan panel pemanasan dilapisi dengan lapisan yang tidak melekat.

Bomann HA 5017 CB

Penilaian: 4.9

Bomann HA 5017 CB

Bomann HA 5017 CB adalah pembuat wafel Jerman, tetapi dari Jerman hanya ada jenama di dalamnya, kerana pemasangan dilakukan di China. Peranti dengan dimensi 25x20x11.5 cm dan berat 1.8 kg ini agak berkuasa dari segi penggunaan tenaga – 1.2 watt. Kekuatan ini memerlukan kelajuan memasak yang tinggi. Suhu pemanasan dikawal oleh suis mekanikal. Diameter permukaannya adalah 18 cm, yang bermaksud penyediaan 'pancake' satu pusingan dalam satu masa. Bahan kes – plastik.

Peranti secara keseluruhan sangat tipis dari segi fungsi. Sehingga kenyataan bahawa kunci selempang tidak disediakan, dan ini diperhatikan oleh pengguna sebagai kelemahan yang jelas (tekanan tidak rata, masing-masing – perbezaan ketebalan wafer yang kuat dari satu sisi ke tepi yang lain dan penaik yang tidak rata). Usaha pengeluar untuk mengurangkan kos peranti menghasilkan kesan sampingan yang tidak menyenangkan – kualiti bahan yang rendah. Sehingga titik wafel dapat menempel pada permukaan panel, yang nampaknya tidak melekat. Perkara ini tidak kerap berlaku, tetapi diperhatikan oleh pengguna sebenar.

Walaupun begitu, banyak pembeli menyukai model tersebut kerana kombinasi harga yang berpatutan dan kemudahan penggunaan.

Harga: 1848 – 2375 rubel.

Kelebihan

  • Reka bentuk yang cantik;
  • perlindungan terlalu panas.

keburukan

  • bahan berkualiti rendah;
  • tiada penahan;
  • wafel kadang-kadang melekat pada panel;

Maxwell MW-1571

Penilaian: 4.8

Maxwell MW-1571

Besi wafel tanda dagangan Rusia Maxwell MW-1571 juga dihasilkan di China, seperti Bomann HA 5017 CB. Tetapi penggunaannya kurang enak dari segi penggunaan kuasa – hanya 800 watt. Lebih-lebih lagi, keadaan ini sama sekali tidak mempengaruhi kelajuan memasak. Keadaan 'tambahan' 400 W model Jerman tidak jelas, tetapi ulasan di Maxwell jelas menunjukkan bahawa wafel disiapkan dengan sangat cepat.

Model ini juga menyediakan kawalan pemanasan mekanikal. Terdapat 'petunjuk siap' tertentu, tetapi pada kenyataannya ia hanya menunjukkan bahawa pemanasan sedang dijalankan. Maksudnya, jika lampu padam, ini sama sekali tidak bermaksud bahawa wafer dapat dikeluarkan.

Peranti ini mempunyai dimensi 12.5x26x25.5 cm dan berat 1.62 kg. Sarung plastik perak yang bagus. Tidak seperti model sebelumnya, Maxwell MW-1571 dilengkapi dengan kunci selempang yang lengkap. Kelebihan yang besar adalah kehadiran kaki getah.

Walaupun terdapat penahan, sebahagian besar pengguna mencatat penaik yang tidak rata. Benar, ini dinyatakan hanya dalam warna wafel yang tidak rata, dan besi wafel menjadikan adonan siap sepenuhnya tanpa masalah.

Harga: 1549 – 1990 rubel.

Kelebihan

  • reka bentuk yang menarik;
  • harga berpatutan;
  • kaki getah;

keburukan

  • penaik tidak sekata.

Clatronic HA 3494

Penilaian: 4.7

Clatronic HA 3494

Contoh lain dari besi wafel dengan 'jiwa' Jerman tetapi 'badan' Cina adalah Clatronic HA 3494. Hampir semua barisan peralatan rumah tangga jenama ini diposisikan sebagai alat anggaran, dan dalam hal ini sangat ketara.

Pembuat wafel menggunakan kuasa 1.2 kW dari sumber elektrik, berukuran 20.5x25x11.5 cm dan berat 1.44 kg. Diameter penaik adalah 18 cm.

Ramai pengguna menyatakan bahawa bukan pemasangan berkualiti tinggi dan masa operasi yang tidak difikirkan oleh jurutera. Sebagai contoh, penutup atas tidak boleh melipat ke belakang untuk berdiri tegak tanpa sokongan. Oleh itu, semasa mencurahkan adunan, anda perlu menahannya, dan ini menyusahkan.

Terdapat juga banyak rasa tidak puas hati dengan tali pendek ke saluran keluar, tetapi ini adalah 'penyakit' sebilangan besar peralatan rumah tangga moden, walaupun besar dan bukan yang paling murah. Pelanggan juga tidak menyukai alat untuk melipat wafel ke dalam tiub / kerucut. Dengan kerucut – urutan, dan untuk tiub, bentuknya terlalu pendek.

Harga: 1450 – 2375 rubel.

Kelebihan

  • perlindungan terlalu panas;
  • kaki getah.

keburukan

  • pemasangan berkualiti rendah;
  • ketidakselesaan dalam operasi.

Kedudukan besi wafel terbaik untuk wafel tebal (Belgia)

Sekarang mari kita beralih ke peringkat besi wafel jenis lain, yang digunakan untuk menyiapkan wafel Belgia yang tebal dan lembut dengan sel besar. Kelezatan ini telah menjadi fenomena yang sangat eksotik di negara kita sejak sekian lama, tetapi ketersediaan besi wafel buatan sendiri dengan bentuk yang sesuai tidak dapat dipastikan. Pakar telah menjaga tiga model yang menarik: Clatronic WA 3606, Pembuat Wafel Jardeko dan Clatronic WA 3491. Semua model mempunyai lapisan panel yang tidak lekat.

Clatronic WA 3606

Penilaian: 4.9

Clatronic WA 3606

Dan sekali lagi mengenai 'China Germany' – pembuat wafel Clatronic WA 3606, sekarang untuk wafel Belgia. Dimensi dalam bungkusannya adalah 26x24x14 cm, dan beratnya 1905. Tubuhnya didominasi plastik, di bahagian atas penutup terdapat plat keluli tahan karat. Peraturan pemanasan adalah mekanikal, halus. Terdapat ruang simpanan kord.

Peranti ini direka untuk penyediaan dua bahagian wafel (dimensi permukaan kerja adalah 13.5×21.5). Perlindungan overheating dilaksanakan. Kaki getah memberikan kestabilan.

Seperti dalam model yang dijelaskan di atas untuk wafer nipis jenama yang sama, Clatronic WA 3606 mempunyai satu masalah – kualiti bahan yang rendah. Dan dalam kes ini, ini juga dinyatakan dalam rungutan yang kerap mengenai lapisan panel yang tidak lekat dan kerosakan setempat. Dan bukan pemasangan 'perhiasan' yang paling banyak – ini lebih merupakan peraturan daripada pengecualian untuk Clatronic. Tetapi, kerana kita bercakap mengenai model anggaran, maka harga yang sangat berpatutan dalam kes ini memutuskan.

Harga: 1658 – 2300 rubel.

Kelebihan

  • reka bentuk yang menarik;
  • kaki getah;
  • perlindungan terlalu panas;

keburukan

  • pemasangan berkualiti rendah;
  • rungutan kerap mengenai lapisan tidak lekat yang rosak.

Pembuat Wafel Jardeko

Penilaian: 4.8

Pembuat Wafel Jardeko

Seperti yang telah dibincangkan secara terperinci di atas dalam perihalan jenama, besi wafel Jardeko 'Itali' sama sekali tidak berbahasa Itali, tetapi sama seperti orang Cina sebelumnya, dan jenama itu milik warganegara Rusia. Tetapi, bagaimanapun, peranti ini padat, walaupun sangat (jika tidak dilarang) laconic.

Penggunaan kuasa model ini ialah 1300 W. Sarungnya adalah logam – nampaknya bagus, tetapi reka bentuk kes ini dicirikan oleh pengguna sebagai sangat kusam. Secara umum, semua yang boleh dikeluarkan telah dikeluarkan dalam model ini. Malah mod operasi tidak hadir sebagai kelas – suhu sama sekali tidak dikawal.

Walau bagaimanapun, banyak pengguna tertarik dengan kesederhanaan yang melampau ini, kesan sampingan positifnya adalah kebolehpercayaan dan kejelasan. Memang, tidak ada rungutan mengenai kegagalan Jardeko Waffle Maker yang cepat di antara ulasan di sumber terbuka oleh pekerja.

Harga: 2301 – 2680 rubel.

Kelebihan

  • kebolehpercayaan;
  • kemudahan penggunaan yang luar biasa.

keburukan

  • reka bentuk 'membosankan';
  • satu-satunya mod operasi;

Clatronic WA 3491

Penilaian: 4.7

Clatronic WA 3491

Dan sekali lagi Clatronic, iaitu model pembuat wafel Clatronic WA 3491. Peranti ini dicirikan oleh reka bentuk yang menarik dan ergonomi yang baik. By the way, ini adalah satu-satunya besi wafel di antara semua yang hadir dalam ulasan, yang mempunyai badan putih, tetapi ada juga yang hitam. Bahan kes – plastik. Dimensi – 20.5x25x11.5 cm, berat – 1.25 kg. Penggunaan kuasa – 1.2 kW.

Kekuatan cukup untuk memasak cepat, yang disukai ramai pengguna sebenar. Panel dibentuk untuk menyiapkan lima bahagian, masing-masing berbentuk hati.

Pelanggan memperhatikan reka bentuk Clatronic WA 3491 yang menarik, tetapi juga tidak melupakan masalah 'asli' Clatronic mengenai alat ganti dan pemasangan yang ceroboh. Tetapi kosnya melebihi semua kekurangan, dan modelnya secara keseluruhan cukup berkesan.

Harga: 1508 – 1999 rubel.

Kelebihan

  • reka bentuk yang bagus;
  • memasak cepat;
  • perlindungan terlalu panas;

keburukan

  • backlash sash atas;
  • bahan dan mutu kerja berkualiti rendah.

Penarafan pembuat wafel murah terbaik dengan panel yang boleh diganti

Dan akhirnya, mari kita lihat pembuat wafel sejagat, di mana anda boleh menukar panel pemanasan. Peranti sedemikian mempunyai kebaikan dan keburukannya, yang akan kami pertimbangkan. Pakar kami mengesyorkan dua model terkenal dari segmen harga berpatutan: Rommelsbacher WA 1000 / E dan REDMOND RMB-M613 / 1.

Rommelsbacher WA 1000 / E

Penilaian: 4.8

Rommelsbacher WA 1000 / E

Pembuat wafel Rommelsbacher WA 1000 / E sudah jauh lebih 'Jerman' daripada model wafel nipis yang dijelaskan di atas. Walaupun dihasilkan di China yang sama dan lebih jarang di Turki, pengeluarnya memantau kualitinya dengan sangat berhati-hati. Ini tercermin dalam binaan yang kukuh, bahan berkualiti dan … harga yang jauh lebih tinggi.

Segera saya ingin perhatikan reka bentuk Rommelsbacher WA 1000 / E. yang laconic, tetapi berkesan dan bergaya. Sarungnya diperbuat daripada keluli tahan karat dengan cat matt. Dimensi peranti ialah 24x25x9 cm, berat – 1,7 kg. Penggunaan kuasa – 1 kW. Suhu pemanasan ditetapkan oleh pengatur stepless mekanikal.

Perumahan ini mempunyai ruang untuk menyimpan kabel elektrik. Model ini dilengkapi dengan panel untuk memasak wafel Belgia dan Wina.

Secara amnya, sangat sukar untuk mencari kekurangan yang jelas pada besi wafel ini. Malah hakikat bahawa Rommelsbacher WA 1000 / E mendapat anugerah khas dari majalah Jerman terkenal Haus & Garten bercakap mengenai kualiti dan kemudahannya. Tetapi harganya berhenti banyak.

Harga: 6520 – 6590 rubel.

Kelebihan

  • reka bentuk bergaya;
  • kemudahan faktor bentuk;
  • kualiti binaan;

keburukan

  • harga tinggi.

REDMOND RMB-M613 / 1

Penilaian: 4.7

REDMOND RMB-M613 / 1

Pembuat wafel tanda dagangan antarabangsa terkenal REDMOND RMB-M613 / 1 dihasilkan dan dipasang di China. Walaupun pemasangan Cina dan harga yang sangat berpatutan, tidak ada keluhan dari pengguna sama ada mengenai kualiti bahan atau pemasangan itu sendiri. Dalam hal ini, peralatan rumah tangga REDMOND kebanyakannya teratur.

Model ini mempunyai ukuran 236x236x90 mm, berat 1.7 kg dan direka untuk 2 porsi wafel (dengan panel standard). Menggunakan elektrik dengan sederhana – hanya 700 watt. Bahan sarung gabungan – plastik berkualiti tinggi dan keluli tahan karat.

REDMOND RMB-M613 / 1 diposisikan oleh pengeluar bahkan bukan sebagai besi wafel, tetapi sebagai 'multi-baker', mereka mengatakan, kerana penggunaan acuan yang berbeza, peranti ini bukan hanya besi wafel. Ini dapat digunakan untuk membuat telur orak, muffin dan donat, dan dapat digunakan sebagai panggangan. Set penghantaran, sebagai tambahan kepada arahan, termasuk satu set panel kerja tambahan dan buku resipi.

Kesan sampingan fleksibiliti dinyatakan dalam penjagaan yang sedikit lebih sukar, kerana dalam model ini anda harus mengelap bukan hanya panel dan badan, tetapi juga ruang di dalam pintu, kerana minyak, serpihan dan 'bahan asing' lain menembusi di sana. Ramai pengguna melihat bau yang tidak menyenangkan selama beberapa penggunaan pertama, jadi disarankan untuk memanaskan besi wafel yang baru dibeli beberapa kali sebelum memasak pertama.

Harga: 1590 gosok.

Kelebihan

  • lapisan tidak melekat berkualiti tinggi;
  • reka bentuk bergaya;
  • pemegang besar 'selamat';

keburukan

  • bau yang tidak menyenangkan semasa penggunaan pertama.

Besi wafel mana yang hendak dipilih

Sekarang mari kita meringkaskan dan memutuskan mana besi wafel yang dijelaskan akan paling disarankan untuk dibeli, dan untuk tujuan apa.

  1. Ketiga-tiga model yang dipersembahkan untuk menyediakan wafel nipis lebih kurang sama dari segi harga, fungsi dan kualiti. Ini adalah alat belanjawan, di mana yang terbaik dapat dibezakan daripada jumlah kekurangan yang lebih sedikit daripada gabungan kelebihan. Dan dengan pendekatan ini, kami dengan yakin dapat mengesyorkan Maxwell MW-1571.
  2. Keadaan dengan model wafel Belgia lebih menarik. Dari dua 'saudara perempuan' – Clatronic WA 3606 dan Clatronic WA 3491 – yang kedua pasti menang. Terlalu banyak tuntutan terhadap WA 3606 mengenai kualiti dan integriti lapisan tidak lekat, dan ini adalah perkara yang paling penting. Jardeko Waffle Maker adalah model yang ideal untuk mereka yang malas dan mereka yang cenderung untuk tidak disukai oleh fungsi yang luas dan semua jenis tetapan. Anda hanya perlu membiasakan diri dan menyesuaikan diri dengan tingkah lakunya.
  3. Dengan model dengan panel yang boleh ditukar ganti, semuanya cukup mudah. Ada wang – pasti Rommelsbacher WA 1000 / E. Ini merupakan kritikan yang paling tidak berat sebelah dari segi kualiti. Dan tidak ada wang, maka tidak ada pilihan, tetapi REDMOND RMB-M613 / 1 tidak boleh disebut pilihan yang buruk, walau apa pun harganya. Kelimpahan dan kepelbagaian cetakan mengimbangi kekurangan kecil, yang, bagaimanapun, tidak begitu ketara dalam model ini.

Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berjumpa pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen