8 pembaca kad terbaik

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berjumpa pakar.

Pada masa kini, hampir semua peranti mudah alih menyimpan data ke kad memori. Pemacu seperti itu digunakan di kebanyakan telefon pintar, hampir semua kamera, kamera tindakan tidak dapat melakukannya tanpanya, malah konsol permainan bermaksud memasang kad memori. Nah, bagaimana untuk berinteraksi dengan maklumat pada kad seperti itu menggunakan komputer? Menggunakan pembaca kad! Dan jika anda mengandalkan pemindahan data yang pantas, lebih baik membeli salah satu salinan yang menjadi pilihan kami.

Cadangan pemilihan

Mungkin pilihan pembaca kad boleh dipanggil sesederhana mungkin. Ia lebih mudah daripada memutuskan model gerudi atau gerudi tukul tertentu. Hampir setiap pembaca kad hanya mempunyai beberapa ciri asas. Yang paling penting adalah faktor bentuk:

  1. Pembaca kad dalaman direka untuk memasukkan ke dalam casing komputer 2,5 atau 3,5 inci yang sesuai. Peranti sedemikian menghubungkan terus ke papan induk.
  2. Pembaca kad luaran disambungkan ke komputer mana pun melalui kabel USB. Sebilangan pembaca kad ini mempunyai penyambung micro-USB atau USB Type-C di hujung kabel mereka – peranti ini harus disambungkan ke telefon pintar atau tablet.
  3. Tegasnya, ia adalah penyambung yang merupakan ciri utama kedua. Faktanya ialah model paling moden mempunyai palam USB 3.0. Terima kasih kepadanya bahawa mereka memberikan kelajuan pemindahan data maksimum, meremas segala-galanya dari kad memori.
  4. Perbezaan lain antara pembaca kad yang berbeza adalah bilangan jenis kad yang disokong. Peranti paling ringkas hanya direka untuk kad memori microSD. Pembaca kad yang lebih maju menyokong interoperabiliti dengan SD, Memory Stick, CF dan format kad lain.
  5. Mungkin kita boleh berhenti di sini. Walau bagaimanapun, seseorang tidak boleh menyebut harga. Tetapi bergantung sepenuhnya pada ciri apa yang dimiliki pembaca kad. Adalah logik bahawa varian dengan USB 3.0 jauh lebih mahal daripada yang lain.

Akhirnya, kami perhatikan bahawa anda boleh melakukannya dengan mudah tanpa pembaca kad. Pada masa kini tidak sukar untuk berinteraksi dengan maklumat yang terdapat pada peranti mudah alih melalui kabel USB. Tetapi mestilah wayar yang baik menyokong lebih daripada sekadar penghantaran kuasa. Malangnya, tidak semua pengguna memilikinya. Dan ini belum lagi fakta bahawa sekarang peranti mudah alih boleh mempunyai pelbagai penyambung: Lightning, USB Type-C, micro-USB, dan bahkan lebih ketinggalan zaman.

Penilaian pembaca kad terbaik

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Pembaca kad luaran terbaik 1 SANDISK ImageMate All-in-One USB 3.0 RUB 2,490
2 Kingston FCR-HS4 RUB 1,530
3 HAMA H-39878 RUB 910
4 GINZZU GR-336B 775 RUB
5 ORICO CRS31 RUB 1,199
6 Kingston MobileLite G4 RUB 970
Pembaca Kad Dalaman Terbaik 1 GINZZU GR-166U RUB 920
Pembaca Kad OTG Terbaik 1 GINZZU GR-325B 338 r

Pembaca kad luaran terbaik

SANDISK ImageMate All-in-One USB 3.0

Penilaian: 4.9

SANDISK IMAGEMATE ALL-IN-ONE USB 3.0.jpg

Kelebihan utama model ini terletak pada namanya. Ia menyambung ke komputer anda melalui antara muka USB 3.0 berkelajuan tinggi. Dan bukan juga oleh 'tiga teratas', tetapi dengan versi 3.2, jika komputer anda mempunyai satu! Ini bermaksud bahawa data dari kad memori akan disalin pada kelajuan maksimum yang disokongnya. Walau bagaimanapun, ini adalah kelebihan utama, tetapi bukan satu-satunya!

Model ini mempunyai reka bentuk yang unik. Yang paling penting, peranti ini serupa dengan PlayStation 2 awal, hanya dalam ukuran yang jauh lebih kecil. Ia juga menggunakan susunan menegak di atas meja. Pada masa yang sama, produk itu menerima pendirian yang kemas yang menjadikan aksesori sedikit lebih tinggi.

Secara keseluruhan, pembaca kad mempunyai empat slot. Kesemuanya disesuaikan untuk format kad memori yang berbeza. Tepatnya, ini adalah SD, miniSD (melalui penyesuai), microSD, CompactFlash dan MemoryStick. Mungkin satu-satunya perkara yang hilang adalah slot kad khas yang dibangunkan oleh syarikat Huawei. Tetapi siapa yang akan menyedari ketidakhadirannya? Ngomong-ngomong, setiap slot mempunyai penunjuk cahaya tersendiri, melambangkan kerjanya.

Ia adalah salah satu pembaca kad terpantas ketika ini. Kini ujian menunjukkan bahawa ia mampu menyalin fail dari kad memori pada kelajuan hingga 160 MB / s. Dan jika kad memori menjadi lebih pantas pada masa akan datang, maka pembaca kad akan berjaya! Nah, kelemahan utama peranti ini adalah harganya. Apa sahaja yang boleh dikatakan, tetapi tidak semua orang akan berani menghabiskan 2.500 rubel untuk pembeliannya.

Kelebihan

  • Dilengkapi dengan kabel USB 3.0;
  • Menyokong kebanyakan format kad memori;
  • Reka bentuk yang unik dan menarik;
  • Setiap slot mempunyai petunjuk cahaya.

keburukan

  • Kos yang sangat tinggi;
  • Sukar didapati dijual.

Kingston FCR-HS4

Penilaian: 4.8

KINGSTON FCR-HS4.jpg

Pembaca kad lain yang menyokong USB 3.2 secara stabil. Walau bagaimanapun, harganya jauh lebih rendah – biasanya di kedai Rusia mereka meminta sekitar 1400 rubel untuknya. Tanda harga ini disebabkan oleh fakta bahawa pencipta aksesori tidak peduli dengan reka bentuknya. Ini adalah 'blok' biasa dengan sudut bulat, diletakkan rata di atas meja. Ini berlaku apabila tidak mungkin ia berada di sebelah monitor secara tetap – lebih kerap anda meletakkannya di laci meja.

Pembaca kad ini mempunyai empat slot. Mereka direka untuk kad memori CompactFlash, SD, microSD dan MemoryStick. Sekiranya anda mempunyai kad miniSD, anda memerlukan penyesuai untuk membacanya. Sekiranya anda mempunyai kad memori yang lebih tidak biasa, maka anda mesti lupa menggunakan Kingston FCR-HS4.

Badan model ini diperbuat daripada plastik. Tetapi anda mungkin mendapat kesan bahawa logam digunakan – di sini ia digunakan tiruan dari aluminium yang disikat. Produk ini juga dapat menunjukkan petunjuk aktiviti. Bagi yang lain, ini adalah pembaca kad biasa dengan dimensi yang sangat sederhana. Sekiranya anda perlu menggunakan kad memori pada kelajuan maksimum, maka ini adalah pilihan yang sangat baik. Dan bukan yang paling banyak, saya mesti katakan, sayang!

Kelebihan

  • Dibekalkan dengan kabel USB 3.0;
  • Semua format kad yang paling popular disokong;
  • Saiz sederhana;
  • Terdapat petunjuk aktiviti;
  • Reka bentuk yang bagus.

keburukan

  • Harganya masih tinggi.

HAMA H-39878

Penilaian: 4.7

HAMA H-39878.jpg

Pembaca kad segi empat lain dengan kabel USB yang boleh ditanggalkan. Perbezaan antara model ini adalah bahawa sudut-sudutnya kurang bulat. Produk ini juga mempunyai reka bentuk yang kurang menonjol. Tetapi penampilan yang membosankan memberi kesan positif pada tanda harga – dalam banyak kes HAMA H-39878 dapat dibeli dengan harga hanya 900 rubel!

Model ini juga menyokong USB 3.2. Ini bermaksud bahawa anda akan mempunyai beberapa asas untuk masa depan. Tidak kira seberapa pantas kad memori, anda akan mengeluarkan semuanya!

Tidak seperti contoh yang dibincangkan di atas, HAMA H-39878 mempunyai lima slot. Oleh itu, produk menyokong lebih banyak format kad memori. Anda boleh yakin bahawa paling kerap anda akan memasukkan kad SD dan microSD di sini. Jurugambar profesional akan mendapat keuntungan daripada pilihan memasang kad CompactFlash – slot terbesar direka untuknya. Sekiranya anda mempunyai peralatan Sony lama, maka slot MemoryStick tidak akan menyakitkan. Pembaca kad ini juga menerima pemacu xD-Picture dan MMC yang boleh ditanggalkan. Yang terakhir pernah digunakan dalam telefon bimbit dan telefon pintar yang sama, kini mereka dilupakan.

Singkatnya, HAMA H-39878 ditujukan untuk mereka yang selalu berurusan bukan hanya dengan teknologi moden, tetapi juga dengan semua jenis alat retro. Tidak menghairankan bahawa pembaca kad mendapat permintaan tinggi, sebab itulah ia jarang berlaku di rak kedai.

Kelebihan

  • Malah format kad memori yang lebih lama disokong;
  • Dibekalkan dengan kabel USB berkelajuan tinggi;
  • Saiz sederhana;
  • Bukan kos yang sangat tinggi.

keburukan

  • Ia didapati dijual semakin kurang;
  • Reka bentuknya tidak akan sesuai dengan semua orang.

GINZZU GR-336B

Penilaian: 4.6

GINZZU GR-336B.jpg

Adakah anda sering menyalin data dari satu kad memori ke kad memori yang lain? Dalam kes ini, pembaca kad GINZZU GR-336B mungkin berguna. Ia mempunyai sebilangan besar slot. Tujuh slot membolehkan anda meletakkan walaupun beberapa kad dengan jenis yang sama di dalamnya! Khususnya, terdapat dua slot untuk kad SD dan nombor yang sama untuk microSD.

Secara luaran, aksesori ini tidak istimewa. Badannya diperbuat daripada plastik tanpa tanda. Rasanya pengeluar memutuskan untuk menjimatkan reka bentuk. Walau bagaimanapun, ini khas untuk syarikat GINZZU. Tetapi produk tersebut menyokong standard USB 3.2. Peranti ini dilengkapi dengan kabel yang boleh dilepas dengan “lidah” ​​biru terkenal yang diasah untuk USB 3.0. Rasanya pembaca kad juga mempunyai petunjuk aktiviti. Anehnya, sebilangan pengeluar peranti sedemikian biasanya melupakan perkara kecil ini.

Di atas, kami membincangkan empat slot yang paling kerap digunakan. Kad memori apa yang disokong oleh slot lain? Tidak ada kejutan di sini. Ini adalah CompactFlash, MemoryStick dan xD-Picture. Dengan kata lain, jurugambar dan videografer akan berpuas hati. Senang data dapat dibaca dengan kelajuan yang dapat diberikan oleh kad yang ada. Dan ini walaupun model ini diumumkan pada tahun 2012! Ini jelas menunjukkan sejauh mana perkembangan pemacu yang boleh ditanggalkan dan pembaca kad yang ditujukan untuknya menjadi perlahan.

Kelebihan

  • Termasuk kabel USB 3.0 80cm;
  • Sebilangan besar slot;
  • Harganya tidak terlalu tinggi;
  • Terdapat petunjuk aktiviti;
  • Dimensi miniatur.

keburukan

  • Reka bentuk paling ringkas.

ORICO CRS31

Penilaian: 4.5

ORICO CRS31.jpg

Semakin hampir akhir penilaian, peranti yang lebih kerap membosankan disebutkan di dalamnya. Peraturan ini berlaku untuk kebanyakan ulasan, termasuk yang anda baca sekarang. ORICO CRS31 mempunyai bentuk persegi, badan aksesori diperbuat daripada plastik hitam biasa. Slot untuk kad memori terletak di sini di sisi yang berlainan pada peranti. Dan hanya ada empat daripadanya. Mereka harus dicari pada tiga sisi, sementara yang keempat ditujukan untuk kabel yang tidak dapat dilepaskan yang dimaksudkan untuk menyambung ke komputer. Terdapat juga tempat untuk penunjuk aktiviti pada kes itu.

Kos tinggi model ini bukan hanya kerana ketahanannya, tetapi juga sokongan untuk standard USB 3.2. Oleh itu, anda boleh memaksimumkan kad memori, mana sahaja yang ada. Empat format disokong di sini. Pada dasarnya, pemilik ORICO CRS31 menggunakan slot untuk SD dan microSD, yang terletak di atas yang lain. Jurugambar harus menyukai slot CompactFlash – seperti yang anda ketahui, kad-kad ini biasanya digunakan dalam kamera SLR profesional. Nah, slot MemoryStick akan berguna untuk pemilik PlayStation Portable dan beberapa peranti lain dari Sony.

Ini adalah salah satu pembaca kad terkecil dalam pilihan kami. Ini berbeza dengan analog kerana anda tidak boleh kehilangan kabel USB yang dimaksudkan, kerana ia tidak dapat diputuskan. Selebihnya produk tidak mengejutkan. Satu-satunya perkara yang menimbulkan kehairanan adalah harganya, yang terlalu tinggi. Nampaknya pengeluar sendiri memahami hal ini – nampaknya, pengeluaran model ini telah dihentikan, yang menjadikannya semakin sukar untuk mencarinya.

Kelebihan

  • Menggunakan USB 3.0 dan antara muka yang lebih pantas;
  • Kawat pasti tidak akan hilang;
  • Semua format kad memori utama disokong;
  • Terdapat petunjuk aktiviti.

keburukan

  • Jarang dijual;
  • Harga nampaknya terlalu tinggi;
  • Saya mahukan lebih banyak slot;
  • Dari segi reka bentuk, ia tidak menarik.

Kingston MobileLite G4

Penilaian: 4.4

MOBILELIT KINGSTON G4.jpg

Pembaca kad terkecil dalam koleksi kami. Ia tidak memerlukan wayar – peranti ini mempunyai palam USB sendiri. 'Lidah' biru menunjukkan bahawa ia adalah standard USB 3.0. Oleh itu, anda akan dapat memerah data dari kad memori dengan kelajuan tertinggi.

Jelas bahawa pembaca kad mini tidak dapat mencari tempat untuk sebilangan besar slot. Terdapat hanya dua slot di bahagian belakang peranti. Yang pertama adalah untuk kad SD, sementara yang kedua adalah untuk kad microSD. Seperti yang dijangkakan, anda boleh menggunakan kedua-dua kad pada masa yang sama dengan menyalin data dari satu ke kad yang lain.

Panjang serpihan ini hanya 52 mm. Dan ini bukan pembaca kad terkecil! Malah ada spesimen yang lebih kecil. Tetapi kami tidak mengesyorkan mempertimbangkan untuk membelinya, kecuali jika anda mengambil salinan serupa untuk digunakan bersama dengan, misalnya, radio kereta. Pertama, mereka tidak tahan lama. Kedua, mereka hanya menyokong kad memori microSD. Apa yang akan anda lakukan sekiranya anda perlu menyalin foto yang terdapat pada kad yang dimasukkan ke dalam DSLR?

Kingston MobileLite G4 akan melayani anda hampir selama-lamanya. Senang bahawa tidak ada yang akan berlaku pada model ini, walaupun anda duduk di atasnya. Faktanya ialah ia menggunakan badan aluminium padat. Ini sebahagiannya disebabkan oleh harga, iaitu sekitar 600 rubel.

Kelebihan

  • Penyambung terbina dalam digunakan;
  • Menyokong standard USB 3.0;
  • Saiz kecil;
  • Sarungnya sangat tahan lama.

keburukan

  • Tiada petunjuk cahaya;
  • Tidak ada slot untuk kad memori yang tidak terlalu popular;
  • Harga tidak boleh disebut sangat rendah;
  • Boleh menyekat akses ke penyambung yang berdekatan.

Pembaca Kad Dalaman Terbaik

GINZZU GR-166U

Penilaian: 4.9

GINZZU GR-166U

Penilaian kami tidak dapat dilakukan tanpa sekurang-kurangnya satu pembaca kad dalaman. Ini adalah nama peranti yang dipasang di dalam casing komputer. Sebelum ini, aksesori seperti itu menggantikan pemacu cakera. Bagi GINZZU GR-166U, ia sesuai dengan teluk 3,5 inci. Sebilangan besar pemilik komputer menggunakan tempat ini untuk pemacu DVD. Yang paling penting, anda tidak perlu menyingkirkan pemacu optik anda – banyak kes komputer mempunyai dua, tiga, atau lebih ruang ini.

Pembaca kad ini bersambung ke bas USB berkelajuan tinggi yang terdapat di papan induk. Lebih-lebih lagi, dia dapat menjadi kesinambungannya! Faktanya ialah peranti ini mempunyai tempat untuk penyambung USB 3.0 penuh. Adakah saya perlu mengatakan bahawa sarang seperti itu tidak pernah berlebihan?

Adapun slot untuk kad memori, benar-benar ada semua yang anda perlukan. Selalunya, dalam realiti moden, slot microSD akan digunakan. Slot kad SD bersaiz penuh akan jarang digunakan. Slot selebihnya direka untuk kad CompactFlash, MemoryStick, xD-Picture dan juga kad MMC. Dengan kata lain, dengan pembaca kad seperti itu, anda boleh berjaya berinteraksi dengan mana-mana peranti mudah alih – walaupun dengan telefon bimbit Siemens S75 yang sudah dilupakan. Dan tidak perlu dibincangkan mengenai peranti yang lebih moden.

Masih ada penambahan bahawa terdapat petunjuk aktiviti di sini, seperti pada kebanyakan pemacu CD. Anda boleh membeli GINZZU GR-166U di kedai dalam talian yang menjual komponen komputer. Sayangnya, sekarang model ini didapati semakin kurang di kaunter maya. Pertama, pengeluarannya telah dihentikan. Kedua, sekarang semakin sedikit orang yang menggunakan komputer desktop – banyak yang memilih untuk memilih komputer riba atau tablet.

Kelebihan

  • Akan melengkapkan PC rumah anda dengan baik;
  • Menyokong semua format kad memori yang popular;
  • Menyambung ke bas USB berkelajuan tinggi;
  • Slot untuk kad dilengkapi dengan penyambung USB 3.0;
  • Harganya tidak terlalu tinggi;
  • Terdapat petunjuk aktiviti.

keburukan

  • Ia jarang dijual;
  • Sekiranya tidak ada PC, maka pembelian akan menjadi sia-sia.

Pembaca Kad OTG Terbaik

GINZZU GR-325B

Penilaian: 4.9

GINZZU GR-325B.JPEG

Pada masa kini, banyak orang melakukan tanpa PC desktop atau komputer riba. Tetapi bagaimana jika anda, misalnya, perlu menyalin bahan dari kad SD yang ada di dalam kamera? Anda tidak akan dapat memasukkannya ke dalam telefon pintar atau tablet. Untuk tujuan ini, anda mesti menggunakan pembaca kad biasa dengan menyambungkannya melalui penyesuai OTG, yang selalu hilang, atau mendapatkan pembaca kad OTG yang lengkap. Kami mengesyorkan pilihan kedua. Anda tidak perlu takut dengan kos kewangan, kerana biasanya hanya 500 rubel yang diminta untuk mendapatkan aksesori tersebut. Khususnya, ini adalah tanda harga GINZZU GR-325B.

Peranti ini adalah sejenis pengubah. Penciptanya telah berusaha memastikan bahawa ciptaannya dapat disambungkan ke pelbagai peranti. Terdapat penyambung USB Type-C di salah satu hujungnya. Ia berfungsi untuk menghubungkan pembaca kad ke telefon pintar moden yang dilengkapi dengan port yang sesuai. Di sisi lain, terdapat palam mikro-USB, yang diperlukan untuk pemilik peranti yang tidak dilepaskan semalam. Dengan operasi yang mudah, penyambung ini dapat diubah menjadi palam USB bersaiz penuh. Ini membolehkan anda memasukkan pembaca kad ke port USB tradisional di komputer desktop atau komputer riba.

Harap maklum bahawa model ini hanya menyokong USB 2.0. Ini bermakna penyalinan dan penulisan fail akan memakan masa yang lama – anda tidak akan dapat mengeluarkan kad maksimum walaupun pembaca kad disambungkan ke komputer. Inilah sebabnya mengapa harga yang rendah mengikuti.

Bagi slot kad, ada ruang untuk SD, microSD dan, tiba-tiba, MMC. Nampaknya set sedemikian akan mencukupi untuk majoriti pemilik telefon pintar moden.

Kelebihan

  • Terdapat tiga palam berbeza sekaligus;
  • Kos yang sangat rendah;
  • Tidak ada wayar sama sekali;
  • Terdapat slot untuk kad SD dan microSD;
  • Reka bentuk yang selesa.

keburukan

  • Tiada slot untuk MemoryStick dan CompactFlash;
  • Tidak hanya menyokong standard USB 2.0 berkelajuan tinggi;
  • Jangka hayatnya dipersoalkan.

Kesimpulannya

Sekarang anda tahu pembaca kad mana yang terbaik. Anda juga memahami bagaimana anda harus memilih peranti sedemikian. Ringkasnya, anda harus dipandu oleh faktor bentuk kad memori yang anda gunakan, serta sama ada komputer anda mempunyai penyambung berkelajuan tinggi atau tidak. Anda mungkin juga mempertimbangkan untuk membeli pembaca kad dalaman, yang akan menjadi tambahan yang baik untuk pemacu CD anda atau bahkan menggantinya.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berjumpa pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen